Aihe: huuliharppua Komisario Palmu!
1
huuliharppukostaja
28.11.2003 15:34:58
Olen hiljattain intoutunut Bluesista ja nyt pitäisi säestää sitä huuliharpulla. Olenkin reippaasti ostanut harpun ja hakenut kirjastosta alustavan oppaan lainaksi. Se tosin ei riitä, joten on aika ostaa ikioma "Harmonica for dummies" eepos. Olisiko kavereilla suosituksia pätevistä oppaista?

Kiitos.
noir
29.11.2003 20:24:49
Onhan noita helppolukuisia huuliharpunsoitto-oppaita kirjastoissa, nimiä en muista. Ja sitten taas se perinteinen, eli haulla löytyy täältä vanhoja ketjuja aiheesta.

Nyt saa riemuita: hypi ja pompi.
Mä haluun sua - sulta ei kysytä.
Lähikauppias
30.11.2003 01:01:27

Minä löysin ihan googlaamalla muutamia ainakin minulle tarpeeksi hyviä huuliharppuoppaita. Eihän tässä nyt mitään mestareita olla, mutta niiden avulla opin sen verran, että osaan jo luoda illuusion huuliharpun soittokyvystä jos kuulija ei oikein tiedä mistään mitään.
Nuages
30.11.2003 03:48:42
Minä löysin ihan googlaamalla muutamia ainakin minulle tarpeeksi hyviä huuliharppuoppaita. Eihän tässä nyt mitään mestareita olla, mutta niiden avulla opin sen verran, että osaan jo luoda illuusion huuliharpun soittokyvystä jos kuulija ei oikein tiedä mistään mitään.

Sehän on tärkeintaä.
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
noir
30.11.2003 11:23:47
Sehän on tärkeintaä.

Jep. Kunhan heiluu tarpeeksi ja nykii päätänsä korostaakseen oikeita kohtia, pitää silmät kiinni ja näyttää siltä, kuin nauttisi soittamisesta enemmän kuin villistä lakananryttäyksestä, kaikki uskovat että osaa oikeasti soittaa.
Mä haluun sua - sulta ei kysytä.
PJS
30.11.2003 11:36:24

sama se miten soittaa kunhan ei näin: http://users.reppu.net/pyry.suomala/tonttublues.mp3

Se on ihmeellistä mitä väsynyt mieli voikaan saada aikaan.
Elämme enigmaattisia aikoja...
Swing
01.12.2003 12:58:30
opin sen verran, että osaan jo luoda illuusion huuliharpun soittokyvystä jos kuulija ei oikein tiedä mistään mitään.

Tää on mainio. Tuota logiikkaa seuraten soittajana kehittyminen on sitä, että pystyy luomaan illuusion entistä perehtyneemmille kuulijoille. Ja toisaalta vaikka olisi teknisesti kuinkakin pätevä, mitää illuusiota ei välttämättä synny - soitanta tuntuu samantekevältä.
Lähikauppias
01.12.2003 19:39:43

Tuota logiikkaa seuraten soittajana kehittyminen on sitä, että pystyy luomaan illuusion entistä perehtyneemmille kuulijoille.

Niin, miksipä ei. Onhan se noinkin.

Sen lisäksi, että olen hauska ja komea, olen näemmä myös suuri ajattelija. Kappas.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)