Tilu-Jani 26.11.2006 19:15:56 (muokattu 26.11.2006 19:16:06) | |
---|
Neuvokaa mua miten kannattas jakaa treenipäivän esim 3 osaan ku en ite keksi miten voisin sen jakaa. Kiitos vastanneille! |
slerbis 26.11.2006 19:42:37 | |
---|
Neuvokaa mua miten kannattas jakaa treenipäivän esim 3 osaan ku en ite keksi miten voisin sen jakaa. Kiitos vastanneille! vaikka näin: 24h/3=8h. 8h tilun soittoa, 8h tilun historiaa, 8h tilun teoriaa. Toista joka päivä. ryhdistäytykäämme, krhm. Riippuu ihan siitä mitä haluat harjoitella. Ei ole yleispätevää kaavaa, jota noudattaa. Eikä me täällä tiedetä sinun osaamisen tasoa, jotta voitaisiin kertoa mitä reenata ja kuinka paljon. Ja onko päivä pakko jakaa osiin? Harjoittelee jonain päivänä toisia asioita ja seuraavana toisia. Muista pitää välipäiviäkin. kaikki täällä on tosi ärsyttäviä homotaiteilijoita!! kaikki te ootte tommosii massataiteilijoita jotka on olevinaan niin vitun yksilöllisiä ja uniikkeja ku kuuntelette jotain vitun fuusiojatsii ja jimi hendrixii ja pekka pohjolaa - kenkälaatikko - |
Tilu-Jani 26.11.2006 19:59:00 | |
---|
No soitan päiväs noin 5 tuntia mutta tuntuu siltä että treenaan turhaa ku yleensä treenaan vaan jotai tilutusta sun muuta en ikinä esim jotai kikkoja, ja en löytäny mitää uusia kikkoja tuolta osiosta ''Soittotekniikoita ja muita kikkoja'' ni ajattelin jos jollai olis jotai ideoita miten voisin soittaa eri juttuja päiväs ja sillä oppia nopeemmin asioita |
Jormaz 26.11.2006 20:02:51 | |
---|
Kannattaa kehittää omia tekniikkaharjotuksia. Maailma on täynnä persoonattomia kitaristeja jotka soittaa pelkästään muilta pöllittyjä lickejä kun ei omia osaa tehdä. Kaikenlaisen kikkailun voi säästää siihen aikaan kun osaa soittaa. Miees... |
Jarski 26.11.2006 20:05:13 | |
---|
meinasin kysyä että millä tasolla se sun soittosi on tällä hetkellä? Jos tilutat viis tuntii päivässä niinkuin mainostat mutta esim. prima vista soitto tai transponointi on hepreaa niin ehdotan että tilutat jatkossa neljä tuntii päivässä ja harjottelet oikeasti soittajalle tärkeitä asioita vaikkapa puolikin tuntia... |
Novac 26.11.2006 20:09:34 | |
---|
Neuvoisin harjoittelemaan muutakin kuin tilua. Esim. komppaus on hyödyllinen, paikoitellen erittäin vaikea ja yleisesti liian aliarvioitu taito. Jos rupeaa esim. bändisoittoa miettimään, niin 90% soitostasi joudut yleensä komppaamaan. Monien "tilukitaristien" ongelma on juuri se että ne ei osaa kompata, tai soittaa muutenkaan hitaasti. mikä on olutta on nyt mennyttä... |
Tilu-Jani 26.11.2006 20:31:55 (muokattu 26.11.2006 20:32:16) | |
---|
No siis oon Pidemmällä soitossani mitä mun pitäs olla, oon nyt soittanu noin 2 1/2 vuotta ja osaan kaiken näkösiä vaikeita kikkoja,esim. sweepit osaan täydellisesti. Tietenki treenaan sellasia juttuja jotka on tärkeitä mulle ja ylipäätänsä kitaristeille. Mutta tekee mieli saada jotai uutta kamaa ni meinasin vaan jos jollai olis jotai ideoita. |
Juustonaksu 26.11.2006 20:35:10 (muokattu 26.11.2006 20:35:45) | |
---|
Elkää nyt lukkoon laittako. Voisitte asiallisemmin silti vastailla alusta asti. Neuvokaa mua miten kannattas jakaa treenipäivän esim 3 osaan ku en ite keksi miten voisin sen jakaa. Kiitos vastanneille! Niin, noh, itse en koe kitaraa harrastuksena mitenkään samanlaisena kuin vaikka salillakäyntiä, missä tulee pakostakin jaettua 2-3 osaan nuo treenit. :) Käsipäivät, jalkapäivät jne. Mielestäni ei kannata kitarassakaan pitää mitään absoluuttista kaavaa, menee maku koko hommasta. Mieluummin soittaa sitä mitä itse haluaa ja mikä hyvältä tuntuu ja jos pitää uutta asiaa oppia niin lämmittelyjen ja alkujamien jälkeen vaikkapa tunniksi uuden asian kimppuun. Kun asiaa on vähän sulateltu niin on aika taas soitella ettei aivot mene ihan jumiin. Sitten taas opiskeltavan asian kimppuun. Loppuun ei kannata koskaan kuluttaa ja kuten punttiksessakin niin kuuntele sitä kehon ääntä. :) Turha puristaa, jos ei ole tahtoa/halua/voimia. Ja lepohan se on, milloin ihminen uudet asiat oppii, eli unirytmi kuntoon ja dokaus vähemmälle niin sujuu. No siis oon Pidemmällä soitossani mitä mun pitäs olla, oon nyt soittanu noin 2 1/2 vuotta ja osaan kaiken näkösiä vaikeita kikkoja,esim. sweepit osaan täydellisesti. Tietenki treenaan sellasia juttuja jotka on tärkeitä mulle ja ylipäätänsä kitaristeille. Mutta tekee mieli saada jotai uutta kamaa ni meinasin vaan jos jollai olis jotai ideoita. :D Olikohan tää sittenkin trolli. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
Bonesaw 26.11.2006 20:36:32 | |
---|
No siis oon Pidemmällä soitossani mitä mun pitäs olla, oon nyt soittanu noin 2 1/2 vuotta ja osaan kaiken näkösiä vaikeita kikkoja,esim. sweepit osaan täydellisesti. Noni,joojoo. DON'T BULLSHIT ME! Et osaa täydellisesti,reenaa lisää. Uso mua. |
Ambitus 27.11.2006 02:33:40 | |
---|
esim. sweepit osaan täydellisesti. Tietenki treenaan sellasia juttuja jotka on tärkeitä mulle ja ylipäätänsä kitaristeille. Mjoo mee soiton opettajalle. Se kertoo osaatko sweepit täydellisesti ja sanoo mitä harjotella. Diggaatko muuten CoB:stä? Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |
Suosittelen laajentamaan repertuaaria ihan perinteiseen blues-osastoon, ja yleensäkin mitä tykkää soitella. Jos ne swiipit menee hyvin, niin harjoittele sitten muuta. Ei kannata välittää mnetin dissaajista, eikä soittotaitoa/intoa/asennetta kannata muilta anteeksi pyydellä jos niitä löytyy. |
Ze Kink 27.11.2006 14:29:22 | |
---|
Mjoo mee soiton opettajalle. Se kertoo osaatko sweepit täydellisesti ja sanoo mitä harjotella. Näin juuri. Jos ei itse keksi mitä treenata, niin kyllä opettaja ainakin keksii. -keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-"Haluun yhden rasian jonka sisällä ois ötiäisiä. Ehkä."
-Toi! |
John Titor 27.11.2006 14:58:17 (muokattu 27.11.2006 15:11:38) | |
---|
Mjoo mee soiton opettajalle. Se kertoo osaatko sweepit täydellisesti ja sanoo mitä harjotella. Diggaatko muuten CoB:stä? Ai diggaako? :D Opettele Jani yks biisi, vaikka Jänis istui maassa, sillee että osaat soittaa melodian ja soinnut kaikissa sävellajeissa, pienemmillä ja isommilla hajotuksilla, tempoissa 60-200, eri tyyleillä, eri saundeilla, ja niin että pystyt improvisoimaan vaikka 54 chorusta sooloa ja pystyt sweeppaamaan edes kaikkien biisissä esiintyvien peruskolmisointujen kaikki käännökset aika-arvoilla 4-osista 32-osiin musikaalisesti. Täydellisellä sweeppitekniikalla pitäisi olla piece of nakki. Sitten opettele tekemään sama vuoropikkauksella ja opettele lisäksi soittamaan skaalapatterneja kierron päälle kaikilla aika-arvoilla niin että olet koko ajan tiukasti tempossa ja voit vaihtaa mistä tahansa patternista mihin tahansa ihan milloin huvittaa. Lisäksi voit keksiä omia heviriffejä sointukierron alle. Sen jälkeen reharmonisoi kappale ensin samalla määrällä sointuvaihdoksia kuin alkuperäisessä versiossa, ja sitten vaikka tuplavaihdoksilla, ja toista em. asiat. Opettele myös siirtämään melodia mihin tahansa skaalarakenteeseen. Voit jakaa edellisen asian harjoittelun kolmeen osaan niin että 2h sointuja ja komppausta, 2h sweeppausta ja pikkausta 2h improvisointia. Lisäksi nosta treenimäärä 8h ja opettele 1h säveltämistä, 1/2h teoriaa ja 1/2h nöyryyttä:) Palataan asiaan 25 vuoden päästä. Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
insight 27.11.2006 15:21:45 | |
---|
Mä olen löytänyt konemusasta jotain todella vaikeita kuvioita. Ne eivät ole erityisen nopeita, mutta kitaralle tekninen sovitus on vaikea ainakin mulle. Treenaamisessa kannattaa panostaa monipuolisuuteen. Se lisää sitä nopeuttakin, jos se on niin tärkeetä. Monipuolisuus on ennenkaikkea mielenkiintoista ja mun mielestä se on tärkeä pointti, etenkin kuulijan mielestä. Massa on energiaa, painovoima ilmentää sitä suhteellisesti |
drlecter 27.11.2006 16:05:41 | |
---|
Kannattaa kehittää omia tekniikkaharjotuksia. Maailma on täynnä persoonattomia kitaristeja jotka soittaa pelkästään muilta pöllittyjä lickejä kun ei omia osaa tehdä. Kaikenlaisen kikkailun voi säästää siihen aikaan kun osaa soittaa. Kaikki likit on jo tehty ;) |
velsa 28.11.2006 22:45:17 | |
---|
Opettele Jani yks biisi, vaikka Jänis istui maassa, sillee että osaat soittaa melodian ja soinnut kaikissa sävellajeissa, pienemmillä ja isommilla hajotuksilla, tempoissa 60-200, eri tyyleillä, eri saundeilla, ja niin että pystyt improvisoimaan vaikka 54 chorusta sooloa ja pystyt sweeppaamaan edes kaikkien biisissä esiintyvien peruskolmisointujen kaikki käännökset aika-arvoilla 4-osista 32-osiin musikaalisesti. Täydellisellä sweeppitekniikalla pitäisi olla piece of nakki. Sitten opettele tekemään sama vuoropikkauksella ja opettele lisäksi soittamaan skaalapatterneja kierron päälle kaikilla aika-arvoilla niin että olet koko ajan tiukasti tempossa ja voit vaihtaa mistä tahansa patternista mihin tahansa ihan milloin huvittaa. Lisäksi voit keksiä omia heviriffejä sointukierron alle. Sen jälkeen reharmonisoi kappale ensin samalla määrällä sointuvaihdoksia kuin alkuperäisessä versiossa, ja sitten vaikka tuplavaihdoksilla, ja toista em. asiat. Opettele myös siirtämään melodia mihin tahansa skaalarakenteeseen. Voit jakaa edellisen asian harjoittelun kolmeen osaan niin että 2h sointuja ja komppausta, 2h sweeppausta ja pikkausta 2h improvisointia. Lisäksi nosta treenimäärä 8h ja opettele 1h säveltämistä, 1/2h teoriaa ja 1/2h nöyryyttä:) Palataan asiaan 25 vuoden päästä. Näinkö sä oot tehny???????? Kauas on pitkä matka........ |
John Titor 28.11.2006 22:54:47 | |
---|
Näinkö sä oot tehny???????? En oo ihan kaikkea vielä ehtinyt;) Kaikki teoreettinen prosessointihan (reharmonisointi, patternien tutkiminen jne.) nyt tulee tehtyä moneen kertaan monelle biisille. Käytännön tekniikkadadan toteutus kitaralla vaatii aika paljon työtä. Jos em. tavalla saa yhdenkin biisin, vaikka sitten Jäniksen, haltuun niin on aika paha jätkä. Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
blackorwhite 29.11.2006 01:25:35 (muokattu 29.11.2006 01:28:30) | |
---|
Ai diggaako? :D Opettele Jani yks biisi, vaikka Jänis istui maassa, sillee että osaat soittaa melodian ja soinnut kaikissa sävellajeissa Miten tietyn biisin soinnut voi soittaa kaikissa sävellajeissa ku ei D-duuria oo Am sävellajissa? (siis F# säveltä ei oo Am sävellajissa) Parempi koffi käessä ku kaks olvia toisessa käessä. |
Hammermul 29.11.2006 01:29:42 | |
---|
Miten tietyn biisin soinnut voi soittaa kaikissa sävellajeissa ku ei D-duuria oo Am sävellajissa? (siis F# säveltä ei oo Am sävellajissa) John Titor tarkoitti varmaan sointujen ja melodian soittamista transponoituna muihin sävellajeihin. Do you know who I am? |
blackorwhite 29.11.2006 01:40:05 | |
---|
John Titor tarkoitti varmaan sointujen ja melodian soittamista transponoituna muihin sävellajeihin. Ahaa hän tarkotti sitä. Sori en tajunnu, mun moka :D Mut kiitti selvennyksestä. Tuo transponointi on ihan mielenkiintoinen juttu, täytyy joskus kokeilla miltä esim aku ankka kierto kuullostaa transponoituna johonki sävellajiin :P Parempi koffi käessä ku kaks olvia toisessa käessä. |