Aihe: Pistäkää ääninäytettä soitostanne.
1 2 3 4 567 68 69 70 71122 123 124 125 126
J. Cool
25.11.2006 12:27:07

onneksi on vielä ihmisiä, jotka malttaa olla laittamatta rumpujen osalta enemmän puita kaminaan.

ehkä ymmärsit hieman väärin. noh, heitin niin aika ympäripyöreesti kommentin, että ihmekös tuo. Tämähän on hyvä veto, ei siinä mitään, mutta ehkä rullais vielä paremmin hieman nopeemmalla temmolla. Nyt on vähän raskas säkkäri. nuotteja vois olla kompissa hyvin vähemmänkin mut draivia/energiaa ehkä vähän lisää... ehkä pikkasen ryhdikkäämmin etukenoon soittamalla tulis se biisin nimessä ja lyriikoiden sisällössä haettu "fire". eli - lisää puita kaminaan.

Klikkiin soitin biisit ja myöhemmin huomasin, että tempot olivat turhan köykäiset.

eli lienee hollmi samaa mieltä.

höpinät sikseen, tämä on mnetin sarjassa kovaa valuuttaa.
Joku tykkä humpa, joku tykkä hevi.
Epämuusikko
25.11.2006 13:51:31
eli lienee hollmi samaa mieltä.

höpinät sikseen, tämä on mnetin sarjassa kovaa valuuttaa.

Tuo tempo-homma pisti itselläkin korvaan.
TOTO on parhaimmillaankin TOTOa. Bustard #1
moderndrummer88
25.11.2006 14:00:50 (muokattu 25.11.2006 17:27:50)
http://www.mikseri.net/artists/?id=61559 laatu lievästi sanottuna karu, mutta koittakaa saada selvää, nauhotettu ehkä jotain kuukaus sitten keikalta

E: laatua koitettu vähän parantaa ja nyt siellä on toinenkin biisi.
Anyone using any such item will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours
kyseinen
25.11.2006 14:33:50
mutta ehkä rullais vielä paremmin hieman nopeemmalla temmolla. Nyt on vähän raskas säkkäri. nuotteja vois olla kompissa hyvin vähemmänkin mut draivia/energiaa ehkä vähän lisää... ehkä pikkasen ryhdikkäämmin etukenoon soittamalla

Menee jo totaalisen mikronysväyksen puolelle. Mikä tietysti ammattimuusikoille on ihan tyypillistä. Ei siinä mitään.
It is better to remain silent and be thought a fool than speak and remove all doubt.
Nolte
25.11.2006 15:01:32
http://www.lipsaset.com/main.php?id=3

Joo, kyllähän tämän bändin rumpali soittaa osaa. Ihan auttavasti vetelee. ;) Livenäkin tämä todettu, n. metrin päästä. Ja joskus vähän etempääkin. Sounditkin on hyvät. Tosin aika siistit, ehkä jopa liiankin. Siis yleisesti noissa biiseissä. Joku tätä genreä jo kommentoikin, ettei siitä sen enempää. Eipähän tässä threadissa genrejä arvostellakaan, vaan soittoa ja miksei biisejäkin vähän, jos pyydetään.
Hyvät kamat - huono soittaja!
J. Cool
25.11.2006 16:13:11 (muokattu 25.11.2006 22:09:51)

Menee jo totaalisen mikronysväyksen puolelle. Mikä tietysti ammattimuusikoille on ihan tyypillistä. Ei siinä mitään.

no ennemmin kai sitä antaa kokeneelle kehäketulle sellaisen palautteen, jossa sanotaan jotain, kuin että heittäis vain jotain tyyliin "ihan jees"...
Philcore
25.11.2006 22:01:08
Hyviä videoita.

Itse laitan heti kun saan hankittua 1´0 diamond symboolit,5,5 extra heav,St.Anger tuplabedaalit ja kirsikka puusta tehdyt kapulat mun omalla signaturella.Siinä on kyllä semmoinen setti,että kehtaa laittaa teille vähän opetusta.
miän vain
26.11.2006 12:38:05

Eikä mene. Tässä on kyse niistä pienistä ja lopulta kaikkein tärkeimmistä jutuista. Siitä, onko biisissä tai tulkinnassa "se" vaiko ei. Nyt ei ihan ole. Kaikki on soitettu oikein ja hyvin, mutta ei vielä olla ihan perillä. Aavistuksen nopeampi tempo, vähän enemmän rosoa soundiin ja soittoonkin, sitä kuuluisaa "hyvää pöhinää." Nyt jäi aavistuksen verran läpisoiton maku. Oli puhdasta ja tarkkaa, mutta samalla kliinistä. Ei haissut hiki.

Mielipidekysymyksiä tietty, pitääkö olla rosoista vai tasaista. Liian siloiteltu rokki vaan harvoin toimii, ainakaan minulle. Pitää kuitenkin nostaa hattua tasaisuudesta - tuohon kun lisää sen livemäisen pienen huojunnan, ollaan juuri oikeassa kohdassa. Jos nyt mentäisiin enemmän penkkoja myöten, voisi keikkameininki olla äkkiä ihan metsässä.

Vertaukseni ontuvat, sori.
hollmi-5
26.11.2006 13:17:42 (muokattu 26.11.2006 13:20:15)
Oli puhdasta ja tarkkaa, mutta samalla kliinistä. Ei haissut hiki. Olen aivan samaa mieltä. Nyt tuli klikin tahtiin tehtyä sitä surullisen kuuluisaa "pro-tools-rokkia". Livenä svengaa paljon paremmin. Siitä on minulla DVD-todiste itselläni keikalta. Hikeäkin on siinä jo reilummin ;-)

Soundit toki tuossa pakatessa kärsivät ja se ambienssi, joka alkuperäisellä CD:llä on, kärsii eniten. Taajuuskaistakin hiukan vääristyy ja ääripäät leikkautuvat. Myös kompressoitumista on selkeästi havaittavissa, jolloin esimerkiksi virvelin ghost-lyönnit ja ne varsinaiset aksenttilyönnit ovat äänenvoimakkuudeltaan lähempänä toisiaan, kuin alkuperäisellä nauhalla.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
kyseinen
26.11.2006 20:42:17
Ah geezus. Nautitteko te hyvät tietäjät koskaan mistään antaumuksella vai onko kaikki musiikki yhtä analyysia toisen perään.

No kelle menee yli ja kelle ei. Mun mielestä täysin tarpeetonta tivata hien ja minimaalisen etukenoisuuden perään tollaisessa perusstudiovedossa. Jätkät laittaa omia mieltymyksiään peliin kiinnittämättä huomiota siihen viitekehykseen, missä tuo veto on tehty Kuuntelisin vedon uudelleen näiden kommenttien jälkeen, jos jaksaisin vaivautua, mutta koska jannut on Excelillä etukenottomuuden ja hien puutteen laskeneet ja hollmikin suunnilleen anteeksi pyytelee onnetonta esitystään, niin enpäs taida.
It is better to remain silent and be thought a fool than speak and remove all doubt.
Nolte
26.11.2006 21:16:18
Ah geezus. Nautitteko te hyvät tietäjät koskaan mistään antaumuksella vai onko kaikki musiikki yhtä analyysia toisen perään.

No kelle menee yli ja kelle ei. Mun mielestä täysin tarpeetonta tivata hien ja minimaalisen etukenoisuuden perään tollaisessa perusstudiovedossa. Jätkät laittaa omia mieltymyksiään peliin kiinnittämättä huomiota siihen viitekehykseen, missä tuo veto on tehty Kuuntelisin vedon uudelleen näiden kommenttien jälkeen, jos jaksaisin vaivautua, mutta koska jannut on Excelillä etukenottomuuden ja hien puutteen laskeneet ja hollmikin suunnilleen anteeksi pyytelee onnetonta esitystään, niin enpäs taida.

No enpä tiedä. Tässäkin kaikki riippuu kaikesta. Että kuka arvostelee, ja ketä. Hollmi on vetänyt narulle ennenkin, ja tietää, ettei voi kaikkia miellyttää. Ja ymmärtää, ettei asiat aina mene, niinkuin olisi itse halunnut. Sitäpaitsi oli itsekin sitä mieltä, että vähän "akateemista" rokkia taisi tulla tällä kertaa.

Ja onhan se vähän niinkin, että mitä kovemmat heput vetämässä, sitä kovempaa saa arvostellakin. Ko. näytteessä soittanut rumpali on saattanut joskus tulla itsekin arvostelleeksi muita soittajia. Jopa ääninäytettä kuulematta. ;)

Mutta hei. Kyllä minä siitä rumpaloinnista annan korkeat pisteet. Hyvältähän se kuulosti.
Hyvät kamat - huono soittaja!
J. Cool
26.11.2006 21:23:23

nyt stressaat ihan turhia. ei tässä kummemmin analysoida, kunhan kommentoin, mikä korvaan pisti, kun kerran biisin läpi kuuntelin. anteeksi nyt vain, jos ihan ulkopuolisena henkilönä loukkaannuit ja koit kovastikin henkistä kärsimystä siitä, että annoin ammattitasoiselle soittajalle "liian ammattimaisen" kommentin ko. henkilön soittonäytteestä.
Niq
26.11.2006 21:27:50 (muokattu 26.11.2006 21:28:22)

Mä nautin musasta kyllä. Mutta nautin myös soiton analysoinnistakin ja varmasti myös analysoin jos joku laittaa ääninäytettä soitostaan, koska tänne ketjuun oman ääninäytteen lisääminen on kuin kommentin pyytämistä.

Ainakin minä toivon laittaessani omaa ääninäytettäni, että joku analysoisi minun soitantaani, sillä eihän omaa soittoaan koskaan kuu(nte)le samalla tavoin kuin jonkun toisen.

Sä nyt taidat vaan niuhottaa ihan saadaksesi huomiota "mä oon hei eri mieltä".
"I have a cunning plan" -Baldrick
Deino
26.11.2006 21:29:32

Yli-analyysi hollmin kappaleesta:

- Alkufilli mukaan, 'tos
- Lisää tempoa
- Jotkut fillit todella oudossa paikassa
- Nolot sanat
- Ei mitään "puhetta" keskelle biisiä
- Meininkiä saatana

:)
hollmi-5
26.11.2006 22:41:01 (muokattu 26.11.2006 22:42:02)
hollmikin suunnilleen anteeksi pyytelee onnetonta esitystään, niin enpäs taida. Sinut soitan jo naaman perusteella suohon koska vain... En pyytele anteeksi.

Ja Deino voisi vaikka kapulaotteen opetella nyt ensialkuun.
Niq
26.11.2006 22:48:50

Sinut soitan jo naaman perusteella suohon koska vain... En pyytele anteeksi.

Ja Deino voisi vaikka kapulaotteen opetella nyt ensialkuun.

Noni, tulihan sieltä sitä vanhaa kunnon hollmiakin, kun tarpeeks härnätään... :)
"I have a cunning plan" -Baldrick
hollmi-5
27.11.2006 07:51:10 (muokattu 27.11.2006 07:52:36)
Noni, tulihan sieltä sitä vanhaa kunnon hollmiakin, kun tarpeeks härnätään... :) Deino on vielä nuori, mutta jakelee jo ohjeita, kuin kokenut tuottaja konsanaan.

Kyseinen ei edes ole kuunnellut kappaletta kunnolla ja silti muiden kommentteja tulkitsee ja tekee johtopäätöksiä. Hänen mielestä veto on onneton, joten mahtaa olla melkoinen kannuttaja. Olisiko ihan näytettä nyt laittaa, niin analysoidaan sitä?
Muovinen
27.11.2006 09:11:42

Alkuperäistä kuulematta sanoisin, että Hollmin vedossa on tempoa ihan tarpeeksi, mutta toisaalta uskon teitä jotka olette sen kuulleet ja tiedätte paremmin. Soitossahan ei sinänsä ole teknisesti mitään vikaa ja soundipuoli toimii, mutta rokkimiehenä jään itsekin sitä viimeistä hikipisaraa kaipailemaan. Ja mulla on hieman erilainen maku tuon virppasoundin suhteen, vaikka tuo erittäin toimiva ratkaisu onkin. Biisi itsessään ei kuitenkaan mieltäni lämmitä, joten se voi heijastua tähän asennepuoleen hieman negatiivisesti.

Vähän hassua, että tulee nyt jaeltua palautetta sille, joka sitä ehkä vähiten kaipaa mutta so not. Joskus on hyvä olla hieman epälooginen.
lethus1
27.11.2006 09:32:29
Deino on vielä nuori, mutta jakelee jo ohjeita, kuin kokenut tuottaja konsanaan.

Kyseinen ei edes ole kuunnellut kappaletta kunnolla ja silti muiden kommentteja tulkitsee ja tekee johtopäätöksiä. Hänen mielestä veto on onneton, joten mahtaa olla melkoinen kannuttaja. Olisiko ihan näytettä nyt laittaa, niin analysoidaan sitä?

Eihän leffakriitikotkaan välttämättä parempia leffoja itse tee. Kai sitä saa kommenttia heittää siitä miten biisi, rumpalointi ja meininki omaan korvaan/päähän kolisee ?
Vompatti.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)