![]() 27.11.2003 18:37:58 | |
---|---|
Minkälaisia muutoksia? Heille piti olla esim oma liikunnantunti tms, josta sitten muu ryhmä kärsi, koska on vain yksi liikunnanopettaja. tä? Koulun piti hoitaa kaikkia koraaninluku sessioita sun muita. No eipä mitään kauheen radikaalia ehtinyt tapahtua, kun kyseiset henkilöt viihtyivät koulunpenkillä vain muutaman kuukauden. "Ei olla mikään Collarbone. Onneksi." -arva
www.collarbone.tk | |
![]() 27.11.2003 19:25:11 | |
Tuo sosiaalinarsismi tarkoittaa sitäkin että kunnanisät retostaa maailmalla kuinka hyvin meillä on tämä vammaisten kouluasia hoidettu. No vastapuolella on että ei tänne terveen kannatakkaan muuttaa kun ei terveelle ole resursseja järjestää mitään. Tästä asiasta voisin sanoa käyväni kuumana. No vahva ja terve enemmistö päättää. Silloin demokratian toimimisen mittari on se, kuinka hyvin vähemmistöjen ja heikompien edut huomioidaan . Koska jos tämä vahva ja terve enemmistö ei sitä halua, ei heikompi kykene. Olkoon vaikka kuinka vanhanaikaista ja tätimäistä, niin näin mä ajattelen. Jos haluaa elää kapitalismissa, missä ei tartte välittää muista, niin pitää muuttaa Kiinaan tai Venäjälle tai Viroon ja onhan niitä muitakin mestoja. Kyllä se on niin, että vammaisen nuoren koulunkäynti ja terveen nuoren harrastusbändi ovat kaksi hiukan eri arvohierarkiassa painiskelevaa asiaa. Täytyy sanoa, että jos sä Jami tuolla periaatteella kasvatat lapsia (etkös ollut opettaja?), niin herra varjele meitä, jotka 20-30 vuoden päästä tarvittaisiin vähän huolenpitoa. Niitä erilaisia tärkeitä tarpeita voi hyvinkin ilmaantua, kun on jo opetettu: minä minä minä. Ja NYT me ollaan vielä niitä vahvoja ja terveitä. | |
![]() 27.11.2003 19:29:22 | |
Siinä vaiheessa kun pienten ryhmien edut polkevat enemmistön etua niin mitaksi sais tulla tuo tasa-arvoisuus. Mitä demokratiaa se on että joitakin kohdellaan eri tavalla kuin toisia. Tässä hyvin lähellä käydään keskustelua pienen ryhmän paapomisen aiheuttamasta eriarvoisuudesta. Harrastebändeille ei löydy pieniäkään resursseja kun pienen ryhmän kouluavustajat ja ryhmän haluavat laitteet imevät kunnan koulurahat. On keksitty termi "sosiaalinarsismi". Tuo sosiaalinarsismi tarkoittaa sitäkin että kunnanisät retostaa maailmalla kuinka hyvin meillä on tämä vammaisten kouluasia hoidettu. No vastapuolella on että ei tänne terveen kannatakkaan muuttaa kun ei terveelle ole resursseja järjestää mitään. Tästä asiasta voisin sanoa käyväni kuumana. Siis hetkinen, luin tämän aika moneen kertaan, enkä voi vieläkään oikein uskoa. Sinua siis häiritsee se että vammaisilla lapsilla on koulunkäyntiavustajia ja siksi ei ole varaa harrastebändikamoihin? Ja tämä tietysti valitettava tilanne on siis mielestäsi paapomista? Näinkö? Perusasioita tarkasteltuani sanoisin: sinä olet kaunis ja minä olen ruma. | |
![]() 27.11.2003 20:14:11 (muokattu 27.11.2003 22:47:18) | |
Ja täytyy tunnustaa että ensimmäisellä kerralla biisi kyllä nauratti. Lyökää sitten vaikka. Mutta kolmannella kerralla vitsi oli jo vanha. Johonkin sketsisarjaan tuollainen sopisi, mutta radiossa miljoona kertaa soitettuna... Mulla on täysin sama juttu. Aluksi se oli hauska, mutta kyllähän tollaisesta biisistä äkkiä maku menee. Mutta sitä hirveätä vittuuntumista ym. en kyllä ymmärrä ollenkaan. Eihän tämä nyt mitään laatuviihdettä ole, mutta ei sitä niin vakavasti tarvitse ottaa. Eikä tässä mielestäni ketään yritetä loukata - en minä ainakaan sellaista ajatellut, ennen kuin jotkut täällä siitä alkoivat valittaa. Itse olen saanut niin ulkomaalaisten kuin suomalaistenkin pizzapaikoissa hyvää palvelua ja ennen kaikkea hyvää pizzaa. Siltikin kappale oli mielestäni aluksi hauska. Kaikkein eniten tässä vaan ihmetyttää se, että on kuitenkin olemassa joitakin ryhmiä, joita saa haukkua ja mollata niin paljon kuin huvittaa ja saa olla varma, että jos joku menee jotain vastaan väittämään tai puolustelemaan niin tälläinen mollaaja saa koko m.netin enemmistön tuekseen. Tällaisia vapaasti morkattavia asioita on mm. Yhdysvallat, Kristityt ym. vastaavat. Ehkä olen vain tyhmä enkä tajua. Aivan sama. EDIT: Saattoi saada vähän väärän käsityksen... Anteeksi häiriö... | |
![]() 27.11.2003 20:25:25 | |
Olisko se ollut sitten Pizzamestarit siinä linja-autoaseman vieressä. Hyvät pihvit ja pastat saapi sieltä myös. Joo tsetse oli. Kop kop! Ovi auki, ovi auki...täältä tulee hauki! | |
![]() 27.11.2003 22:15:25 | |
Kaikkein eniten tässä vaan ihmetyttää se, että on kuitenkin olemassa joitakin ryhmiä, joita saa haukkua ja mollata niin paljon kuin huvittaa ja saa olla varma, että jos joku menee jotain vastaan väittämään tai puolustelemaan niin tälläinen henkilö saa koko m.netin enemmistön tuekseen. Tällaisia vapaasti morkattavia asioita on mm. Yhdysvallat, Kristityt ym. vastaavat. Tuo on muuten aivan totta. | |
![]() 27.11.2003 23:30:47 (muokattu 28.11.2003 10:00:57) | |
No vahva ja terve enemmistö päättää. Silloin demokratian toimimisen mittari on se, kuinka hyvin vähemmistöjen ja heikompien edut huomioidaan . Koska jos tämä vahva ja terve enemmistö ei sitä halua, ei heikompi kykene. Kyllä mä tässä oon ihan samaa mieltä. Mutta haluan myös kritisoida. Tämän edellämainitun perusasian vastaista se kritisointi ei silti musta tee. Vaikka niin halutaan näköjään moneltakin taholta ymmärtää. Kritiikkini kohdistuu tuon terveen enemmistön parissa touhaavaan pieneen mutta äänekkääseen ja erittäin aktiiviseen vähemmistöön. Kunnan pieniä resursseja jaettaessa jokainen pyrkimys tavallisen nuoren eteenpäinviemiseen esim. kerhotuntien järjestämiseen saa heiltä järkyttyneen kommentin: Ja vähäosaiset te heitätte katuojaan. Te olette hirvittäviä ihmisiä. Olkoon vaikka kuinka vanhanaikaista ja tätimäistä, niin näin mä ajattelen. Oon pahoillani jos oon antanu noin ymmärtää. On tullu vakavasta asiasta heitettyä turhan kevyesti huulta. Tai oot ominu ittelles mun yleisellä tasolla tekemiäni provosoivia heittoja. Kyllä tuossa aiemmassa oli demokratian hienoimpia periaatteita kuvattuna. Mutta jos ajatuksella ohitetaan tasa-arvon ajatus niin mielestäni mennään liian pitkälle. Kyllä se on niin, että vammaisen nuoren koulunkäynti ja terveen nuoren harrastusbändi ovat kaksi hiukan eri arvohierarkiassa painiskelevaa asiaa. Miten niin? Samoista resursseista molemmat tulee. Tässä tehdään vähemmistöillekkin melkoista hallaa. Kun joka paikassa ja joka kerta normaalin, terveen ja nuortemme parhaimmistoon kuuluvan nuoren mahdollisuudet tyssää siihen että vähemmistö jo käytti rahat. Miten ajattelet hänen ajattelevan tuosta vähemmistöstä? Kuinka empaattinen aikuinen hänestä kasvaa? Aikuisena juuri tämä pärjääjä istuu rahakirstun päällä. Lisään vielä että tiedän hyvin mitä on syvästi vammaisen koulunkäynti. Siinä muodossa että häntä halutaan pitää muiden mukana oppitunneilla. Sille on oma terminsäkkin. Nämä muiden kanssa ja tahdissa pärjäämättömien omat luokat on myös ongelma. Siinä vaiheessa kun hyvin pärjäävä nuori lyö lössiksi, haistattaa kaikelle ja kaikille, vain siksi että pääsis erikoisluokkaan. Luokkaan jossa oppilaita on 7 normaalin 30 sijasta. Luokkaan jossa vieraillaan teattereissa, uimahalleissa, kartingradalla jne. ilmaiseksi ja kouluaikana. Saa helpommin parempia numeroita ja saa kaikella lailla erikoiskohtelun. Ei voi tehdä rikettä jota ei annettaisi ymmärtäen anteeksi. Silloin on mielestäni menty liian pitkälle ja asia on ongelma. Täytyy sanoa, että jos sä Jami tuolla periaatteella kasvatat lapsia (etkös ollut opettaja?), niin herra varjele meitä, jotka 20-30 vuoden päästä tarvittaisiin vähän huolenpitoa. Tästä vois vaikka loukkaantua. Paljonkos käytännön nuorisotyötä sinä olet tehnyt? Ilmaiseksi. Montako lasta olet kasvattanut? Miten pärjäävät? Mutta en mä viitti loukkaantua. Tuo heitto oli muuta kuin tietoon perustuvaa. Nyt on menty jo pitkälle pizza enricosta. Tämä sosiaalipoliittinen keskustelu kaipais oikeastaan uutta topikkia. Kun aletaan päästä asiaan niin voitaisiin siirtyä tuonne ulkomusiikillisten asioitten käsittelyn foorumille. Tee Sormunen aloite. Keksi hyvä otsikko jossa voidaan mennä syvälle yhteiskuntapoliittisiin asioihin. Tarjoan aloitetta sulle kun et montaakaan topikkia ole aloittanut. Täs olis sellaisen maratonjutustelun paikka. Tee avaus niin tuun välittömästi mukaan. Mielestäni nyt aletaan puhua asiaa joka ei kuulu tänne musiikin sekaan. Vaikka se kaikkia meitä puhuttaakin ja soittajiakin kovastikkin koskettaa. Aharistaa. Tämä saatanan lakeus.
Ei sen vertaa puuta jotta sais ittensä hirtettyä. | |
![]() 28.11.2003 11:47:15 | |
Kyllä, joulu (christmas) on nimensä mukaisesti kristillinen juhlapyhä. Menee sivuraiteille, mutta pakko tästä sanoa, että joulu-sana ei käsittääkseni juonna sanasta christmas vaan jultide tai joku tällainen, joka vissiin oli juuri tämä 'pakanallinen' juhla. Noh, tämä ei nyt liittynyt aiheeseen, sivuuttakaa... I want to be the king and queen of cheese | |
![]() 28.11.2003 11:52:50 | |
Kristillinen kirkko taisteli 300-luvulla pakanoita vastaan ja "omi" nämä pakanalliset juhlapyhät omiin nimiinsä. Kristuksen oikeaa syntymäaikaahan ei missään ole mainittu. Kristittyjen strategia laittaa oma juhla samalle päivälle kuin pakanatkin, on toiminut hyvin. Nykyään aika vähän pidetään noita pakanajuhlia mutta kristillisiä juhlia pitää melkoinen porukka. Jo noin 1700 vuotta kristinusko on ollut vakiintuneessa asemassa ja voimissaan. Tarkkaa Jeesuksen syntymäpäivää ei ole pystytty perustelemaan mutta n. kuukauden sisään luultavasti kuitenkin. Jälkikäteen ajatellen on ollut järkevää laittaa Joulu juuri samalle paikalle jolloin tuo syrjäytettävä pakanajuhlakin on ollut. Eli samalle päivälle vaihtoehto. Kaikki tietää kumpi tuon taiston voitti. Juhlimisen tavat periytyvät tietysti ihmisten tavoista juhlia. Vaikka joku nyt sanoisi että juhlitaan tämä päivä seisomalla päällämme niin tuskin menis läpi. Syöminen ja juominen on aina kuulunut ihmisen juhlaan. Toki se jatkuu vaikka juhlinnan aihe ja tarkoitus muuttuukin. Joulukuusi on Saksassa vissiin 1300-1400-luvulla yleistynyt. Sekin perustuu johonkin neitsyiden hedelmällisyyspuuhun. En muista tarkemmin. Suomeen se on tullut 1800-luvulla vasta. Muistaakseni. Halusin tähän Joulu-aiheeseen vielä palata. Kohtahan tuon juhlan aika taas on. Se että kristinusko on suht. nuori uskonto ja on syrjäyttänyt pakanalliset pippalot, ei mielestäni anna kuitenkaan aihetta puhua väheksyvästi kristityn maailman tärkeimmästä juhlasta. Aharistaa. Tämä saatanan lakeus.
![]() 28.11.2003 12:09:39 | |
Halusin tähän Joulu-aiheeseen vielä palata. Kohtahan tuon juhlan aika taas on. Se että kristinusko on suht. nuori uskonto ja on syrjäyttänyt pakanalliset pippalot, ei mielestäni anna kuitenkaan aihetta puhua väheksyvästi kristityn maailman tärkeimmästä juhlasta. Missään tapauksessa ainakaan minulla ei ollut tarkoitus puhua väheksyvästi moisesta. Kukin uskoo ja perustelee itselleen juhlinnan miten parhaaksi näkee. Pääasia että on bileet. I want to be the king and queen of cheese | |
![]() 28.11.2003 12:10:01 | |
Halusin tähän Joulu-aiheeseen vielä palata. Kohtahan tuon juhlan aika taas on. Se että kristinusko on suht. nuori uskonto ja on syrjäyttänyt pakanalliset pippalot, ei mielestäni anna kuitenkaan aihetta puhua väheksyvästi kristityn maailman tärkeimmästä juhlasta. Kirkkovuoden tärkein juhla on Pääsiäinen. Joo. Rok. - Viimeiset sanat ovat niille jotka tapetaan. | |
![]() 28.11.2003 12:26:47 | |
Vitut noilla uskovaisilla oo mitään juhlia koskaan ollu. Niitä on vaan vituttanu, ku niillä on niin tylsää, ni on pitäny teeskennellä juhlivansa joulua, vaikka hampaat irvessä. Nyttemmin luulevat, että joulu on niiden keksintö. Hahhaa. Minäpä menenkin paskalle. | |
![]() 28.11.2003 12:33:08 | |
Ei voi sanoa muuta kuin, että aivan hirveää paskaa piste. Veri on vettä sakeampaa | |
![]() 28.11.2003 13:14:05 | |
Kaikkein eniten tässä vaan ihmetyttää se, että on kuitenkin olemassa joitakin ryhmiä, joita saa haukkua ja mollata niin paljon kuin huvittaa ja saa olla varma, että jos joku menee jotain vastaan väittämään tai puolustelemaan niin tälläinen mollaaja saa koko m.netin enemmistön tuekseen. Tällaisia vapaasti morkattavia asioita on mm. Yhdysvallat, Kristityt ym. vastaavat. Samaa olen minäkin miettinyt. "Ei olla mikään Collarbone. Onneksi." -arva
www.collarbone.tk | |
![]() 28.11.2003 13:20:22 | |
Kaikkein eniten tässä vaan ihmetyttää se, että on kuitenkin olemassa joitakin ryhmiä, joita saa haukkua ja mollata niin paljon kuin huvittaa ja saa olla varma, että jos joku menee jotain vastaan väittämään tai puolustelemaan niin tälläinen mollaaja saa koko m.netin enemmistön tuekseen. Tällaisia vapaasti morkattavia asioita on mm. Yhdysvallat, Kristityt ym. vastaavat. Uskoisin tuon olevan yleistä monilla muillakin foorumeilla. Vainajien omatoimisuutta hautojen siivoamisessa korostaa Hyvinkään seurakunnan ylipuutarhuri Antero Puurunen. (Hyvinkään Uutiset 26.4.94) | |
![]() 28.11.2003 14:19:54 | |
Kaikkein eniten tässä vaan ihmetyttää se, että on kuitenkin olemassa joitakin ryhmiä, joita saa haukkua ja mollata niin paljon kuin huvittaa ja saa olla varma, että jos joku menee jotain vastaan väittämään tai puolustelemaan niin tälläinen mollaaja saa koko m.netin enemmistön tuekseen. Tällaisia vapaasti morkattavia asioita on mm. Yhdysvallat, Kristityt ym. vastaavat. Siis tämähän on nyky-yhteiskunnassa aivan yleinen juttu, ei ainoastaan forumin ongelma. Kovinkaan moni suomalainen ei arvosta Yhdysvaltoja paskaakaan ja ainakin itse olen hyvinkin tympääntynyt kristinuskon tuputtamiseen. Näiden "oikeiden uskovaisten" (lue vaikka himouskovaisten) määrä on pieni, mutta silti kristinusko ja valtio kulkevat vielä käsikynkkää. Joskus voitaisiin järjestää kysely esimerkiksi -on varmaan kyllä järjestettykin joskus-, siitä kuinka moni todella juhlii joulua Jeesuksen syntymäjuhlana. Ihan offtopiciksihan tämä menee, mutta kristinusko on mielestäni ruvennut lähestymään tiensä päätä ainakin Suomessa. Seppo, heitä ensimmäinen kivi! | |
![]() 28.11.2003 15:45:27 | |
Ihan offtopiciksihan tämä menee, mutta kristinusko on mielestäni ruvennut lähestymään tiensä päätä ainakin Suomessa. Niin... topicin otsikkohan on: Listaykkönen Pizza Enrico. | |
![]() 28.11.2003 16:31:12 | |
Kritiikkini kohdistuu tuon terveen enemmistön parissa touhaavaan pieneen mutta äänekkääseen ja erittäin aktiiviseen vähemmistöön. Vähemmistön/heikomman ainoa asehan on olla äänekäs! Päättäjät päättää, mitä enemmistö/vahvemmat haluaa tai mitä päättäjät arvelevat näiden haluavan. Jos on tarpeeksi meteliä, VOI käydä niin, että ilmapiirissä tapahtuu muutos ja tehdään joku päätös heikomman eduksi. Aina on ollut ja aina tulee olemaan kitinää "pienestä mutta äänekkäästä vähemmistöstä", kun joku enemmistön edustaja ei saakaan kaikkea mitä haluaa. Miten niin? Samoista resursseista molemmat tulee. Tässä tehdään vähemmistöillekkin melkoista hallaa. Kun joka paikassa ja joka kerta normaalin, terveen ja nuortemme parhaimmistoon kuuluvan nuoren mahdollisuudet tyssää siihen että vähemmistö jo käytti rahat. Miten ajattelet hänen ajattelevan tuosta vähemmistöstä? Kuinka empaattinen aikuinen hänestä kasvaa? Aikuisena juuri tämä pärjääjä istuu rahakirstun päällä. Tottakai siitä kasvaa arvoiltaan kieroutunut päättäjä, kun kasvattaja tolkuttaa, kuinka emme saaneet nyt tätä ja tätä harrastusmahdollisuutta, kun toi vammanen kuppas ne koulunkäyntiinsä. Sinähän sille opetat, että ainoastaan tämän terveen ja vahvan tarpeet ovat oikein. Ja käytät tasa-arvoisuutta mittarina. Kyllä se tasa-arvoisuus perusteiltaan on jotain muuta . Se on tasa-arvoista mahdollisuutta elää, käydä koulua, saada terveydenhoitoa, nauttia kulttuuripalveluista jne jne jne. Ja myös harrastaa. Joskus se tasa-arvoisuuden luominen vaatii sitä, että jotkut "saavat" enemmän resursseja käyttöönsä, jotta he voivat nauttia kaikesta siitä, mistä on syytä saada nauttia. Kyllä se nyt vain niin on, että enemmistön ja vahvemman on osattava luopua jostain, jotta vähemmistöllä ja heikommalla olisi samat mahdollisuudet kuin vahvemmallakin. Tää ajattelu ei ole mitenkään muodikasta nykyään, mutta niin mä vain ajattelen. Saa helpommin parempia numeroita ja saa kaikella lailla erikoiskohtelun. Väitätsä tosiaan, että vaikkapa vammaiset saavat helpommalla parempia numeroita? Tällaistako sä selität siellä nuorisotyössä? Tämä sosiaalipoliittinen keskustelu kaipais oikeastaan uutta topikkia. Eipä tällä ole sosiaalipolitiikan kanssa juurikaan tekemistä, mitä nyt otit tuon vammaisten koulunkäynin contra bändiharrastusmahdollisuudet esimerkiksi. Kyllä tässä on kyse ihan perusasioista. Joku sosiaalipolitiikka sitten muotoillaan semmoisten perusasioiden pohjalta. Nämä asenteethan ovat tuttuja monista kaupunginosaväittelyistä. Aina, kun pitäisi rakentaa joku asuntola tai laitos tai hoitopiste tai mikä milloinkin, sieltä pomppaa esille joku turpeinen, joka selittää, kuinka PERIAATTEESSA nämä ovat hyviä juttuja, mutta tämä on väärä paikka. No, se on väärä paikka siksi, koska tämä turpeinen pelkää, että hänen asuntonsa myyntiarvo laskee. | |
![]() 30.11.2003 00:13:07 | |
kun joku enemmistön edustaja ei saakaan kaikkea mitä haluaa. Koitan lainata hyvin rajatusti kirjoitustasi. Niitä on turha toistaa. Vastaukseni toki käsittää koko kirjoitustasi. Enemmistöhän on aina saanut tahtonsa läpi. Ja se on oikein. Siinä on demokratian ensimmäinen sääntö toteutunut. Kuten aiemmin sanoit niin kyse yhteiskunnan sivistyksessähän on kyse siitä kuinka enemmistö ottaa huomioon vähemmistön ja vähäosaiset. En siten ymmärrä ajatustasi että enemmistö olisi katkera. He vain ovat antaneet äänekkäälle vähemmistölle periksi. Ja olleet sitä mieltä että kyllä me voimme tuohon ja tuohon antaa varojamme. toki valtionpolitiikka on paljon kovempaa kuin meillä täällä kunnanpolitiikka. Kyllä se nyt vain niin on, että enemmistön ja vahvemman on osattava luopua jostain, jotta vähemmistöllä ja heikommalla olisi samat mahdollisuudet kuin vahvemmallakin. Kyllä vahvempi on valmis luopumaan monestakin asiasta. Muttei kaikesta. Eli rajansa kaikella. Että kannattaako meidän tappaa lypsävää lehmää? Tässä yhteiskunnassa varakkaammat ovat olleet aika valmiita luopumaan osasta varakkuuttaan heikompiosaisten puolesta. Ökyrikkaiden ahneutta en ole valmis puollustamaan. Mutta he ovat marginaalia täälläkin. Tietysti aina voidaan punnita Suomen tilaa ja kilpailukykyä. On turha inistä jos yritykset häipyy myihin maihin kun täällä on niin kallista yrittää. Kalleus johtuu yrityksiin kohdistuvasta lainsäädännöstä. Väitätsä tosiaan, että vaikkapa vammaiset saavat helpommalla parempia numeroita? Tällaistako sä selität siellä nuorisotyössä? Voimmeko puhua vammaisista kun puhumme erikoisluokan oppilaista. Ovatko he vammaisia, tunnevammaisia, kotona pahoinpideltyjä, vanhempiensa hylkäämiä, , käytäytymisvammaisia. Mitä he ovat. Jokatapauksessa he ovat nuoria ihmisiä jotka ovat tavalla tai toisella tulleet tiensä päähän koulumaailmassa. Eivät siis tule toimeen normaalissa luokassa. Häiritsevät muiden opiskelua itse siihen osallistumatta. Sanoit heidän oleva vammaisia? Minä sanon että erikoisluokalla saa helpommin parempia numeroita. Minusta he eivät ole vammaisia. Normaalilla tavalla käsitettyjä vammaisia. He ovat nuoria jotka eivät jostain syystä pärjää normaalissa järjestyksessä. Syitä on monia. Pitääkö heitä siitä erinomaisuudesta palkita? Ruotsissa heitä kuulemma jo palkitaan antamalla puhdasta rahaa jos eivät pinnaa eivätkä häiriköi. Normaalin nuoren on turha noita rahoja haaveilla. Onko tämä oikea viesti lapsillemme? Eipä tällä ole sosiaalipolitiikan kanssa juurikaan tekemistä, Mitä tämä sitten on jos ei sosiaalipolitiikkaa. Juuri näistä priorisoinneistahan eduskunta koko ajan vääntää kättä. Ja taas vaaleissa päätämme mitä linjaa kannatamme. . mitä nyt otit tuon vammaisten koulunkäynin contra bändiharrastusmahdollisuudet esimerkiksi. Kyllä tässä on kyse ihan perusasioista Nimenomaan perusasioista. Priorisoinnistahan on kyse. Mihin olemme valmiita markkoja tai nykyään euroja laittamaan. Veroista kertyy määrätty määrä resursseja ja niistä sitten poliittisesti tapellaan. Mihin ja kuinka paljon, Resurssit ovat hyvin rajallisen ja olenkin taistelemassa tavallisen pärjäävän nuoren resursseista. Niitten nuorten joista kasvaa tavallisia ja ihan hyvin toimeentulevia aikuisia. He tulevat myös maksamaan eniten veroja joilla sitten yhteiskunta kustantaa hyvinvointivaltion menot.. Aharistaa. Tämä saatanan lakeus.
![]() 30.11.2003 11:27:30 | |
masentavaa meinaten pizeeriahan ei olisi pizeria ilman hunoasumea he he heeh heh heh uuh hah hah haa | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)