Bassballs 27.11.2003 14:23:24 | |
---|
...Äijämäisyys naisessa ei siis tarkoita sitä, että pitäisi näyttääkin äijältä. Äijämäisyys lähtee sisältä. Jos pystyy puhumaan filosofisten juttujen seassa paskansyönnistä ihan normaalisti kiusaantumatta tai kikattelematta, niin se on hyvä... No voi kun minä en näe mitään syytä naiselle olla äijämäinen.. Eikö sitä voi olla oma itsensä? Ehkä se vaatii hieman sopeutumista, että kestää piereskelevän ja sovinistisen ukkolauman keskellä, mutta en ole kuullut kenenkään elämän loppuneen ks.asian takia. Eikä tästä tarvitse enää kinastella. Se oli hauskaa niin pitkään kun sitä kesti. Sarvesta El Tiempoa, pullosta Makkista. |
FearMTC 27.11.2003 15:14:40 | |
---|
Kukas tässä kinastelee? Onko kenelläkään mitään tietoa mitä efektejä Jimmy Page käytti?
- Sieniä? |
Tellervo 27.11.2003 16:49:31 | |
---|
Eli mitä voimme oppia, kaikki menee hyvin jos se nainen saa olla täydellinen diktaattori ja sille maksetaan enemmän kuin muille. Oho. Mun kokemukset on aivan erilaisia. Tosin yhdestä tuontyyppisestä tapauksesta olen kuullut. Tuollaiset naiset on ehkä sitten niitä joilla ei ole sitä ns. äijämäistä asennetta, vaan enemmänkin prinsessamainen. Itsekään en itseäni kyllä äijämäiseksi sanoisi, vaikka huumori vääntyykin vaikka minkälaiseen sairaaseen mutkaan. Nimenomaan kaverilliseksi ehkä luonnehtisin sitä asennetta mikä puolin ja toisin on miesten kanssa musisoidessa ollut. Ja prinsessoilta ja diiva-kingeiltä se ei ehkä aina luonnistu - he odottavat palvontaa ja palvelua. Itsekään en kaipaa mitään Naismuusikoiden.net-sivustoa. Tämä on Muusikoiden.net. Se joka ei sitä ymmärrä ja suvaitse, mies tai nainen, voi perustaa oman alajaostonsa. Meidän kaikkien on sulatettava se, että musiikin intohimoisissa harrastajissa ja ammattilaisissa on molempia sukupuolia. Vaikka onhan se kyllä aivan kamala asia! |
bonsaicat 27.11.2003 19:10:29 | |
---|
Meidän kaikkien on sulatettava se, että musiikin intohimoisissa harrastajissa ja ammattilaisissa on molempia sukupuolia. Vaikka onhan se kyllä aivan kamala asia! Ehdotukseni takana ei ollut suvaitsemattomuus tai miesviha. Lähinnä ajattelin sitä, että jos täällä olisi joku naismuusikoille tarkoitettu foorumi tms. niin olisi ehkä helpompi löytää muita musiikkia ja soittamista harrastavia naisia(niitä kun ei liikaa tunnu olevan). Samalla voisi jakaa kokemuksia ja ajatuksia naisnäkökulmasta. Mutta ehdotus ei näköjään ole saanut kannatusta eikä ylläpidonkaan puolelta ole mitään kuulunut, joten turha huolestua. |
Mortal Jane 27.11.2003 20:59:27 | |
---|
Naisnäkökulma: Jos jonkinlainen naismuusikoiden.net olisi, pysyisin siitä kaukana. Myös feministikerhon perustaminen m.netin sisällä kuulostaa sanalla sanoen kauhealta: jos halutaan jakautua eri leireihin muutenkin kuin musamakujen yms. perusteella niin antaa mennä. Sitten vaadin jäsentietolomakkeeseen sukupuolikohtaan mies- ja naisvaihtoehtojen lisäksi "ihan vitun sama"-vaihtoehdon. Ja tarkennusta aiempaan: Nih. Itseironia on ehkä enemminkin sitten miehinen piirre. Ei, vaan luonteenpiirre. Toisilla sitä on enemmän, toisilla vähemmän. Joillakin ei ollenkaan. Eikä ole sitä perinaisellista hihityskulttuuria niin suurissa määrin, mitä normaalisti naisilta odotetaan. Ei luojan kiitos. Siksi ne toisenlaiset naisihmiset tänne musahommiin päätyvätkin =) Kiitos ja anteeksi. Minua on turha syyttää mistään; minä olen aina ollut hyvien puolella. |
FearMTC 27.11.2003 21:26:33 (muokattu 27.11.2003 21:27:29) | |
---|
Kolme sanaa: Ku Klux Klan edit: Kaikki naiset saavat vapaasti tulla minun luokseni keskustelemaan musiikista! Onko kenelläkään mitään tietoa mitä efektejä Jimmy Page käytti?
- Sieniä? |
Jani The Rock 27.11.2003 21:31:30 | |
---|
Naisnäkökulma: Jos jonkinlainen naismuusikoiden.net olisi, pysyisin siitä kaukana. Myös feministikerhon perustaminen m.netin sisällä kuulostaa sanalla sanoen kauhealta: jos halutaan jakautua eri leireihin muutenkin kuin musamakujen yms. perusteella niin antaa mennä. Sitten vaadin jäsentietolomakkeeseen sukupuolikohtaan mies- ja naisvaihtoehtojen lisäksi "ihan vitun sama"-vaihtoehdon. Asiaa, sanon mä. Lowriding appeals to bad dudes. |
mr_b 27.11.2003 21:33:19 | |
---|
Kieltämättä olen kovasti tykännyt kaikista musadiggarinaisista paljon - se jokin joka meitä yhdistää, on se tietty "äijämäisyys", jopa "hynysmäisyys". Ensimmäinen kerta, kun näen tuota käytettävän adjektiivina (tai itseasiassa tuossahan se on substantiivi, but anyway...). Hynysmäinen nainen on kyllä jo aika pelottava ajatus, vaikka pidänkin amatsoneista. (Epätietoisille: http://www.kotiteollisuus.com) Perusasioita tarkasteltuani sanoisin: sinä olet kaunis ja minä olen ruma. |
Mohla 28.11.2003 12:11:50 | |
---|
Nih. Itseironia on ehkä enemminkin sitten miehinen piirre. Ihan mielenkiinnosta... Kuinkas monta muusikkoa täällä nyt on joilla ei ole lainkaan itseironiaa? Onko täällä semmosia? Yleensä jossain vaiheessa bändimuusikon kehitystä semmonen yleensä kehittyy (joo joo, sekä miehillä, että naisilla). Itseironiattomat ilmoittautukoot. Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charlie McCharty |
FearMTC 28.11.2003 12:17:52 | |
---|
Mitäs tuolla itseironialla tässä tapauksessa käytännössä tarkoitetaan? Vähän tulkinnanvarainen juttu. Onko kenelläkään mitään tietoa mitä efektejä Jimmy Page käytti?
- Sieniä? |
bonsaicat 28.11.2003 12:46:55 | |
---|
Hohhoijaa.Feministikerhon perustamisestahan tässä olikin kyse.... |
Ehdotukseni takana ei ollut suvaitsemattomuus tai miesviha. Lähinnä ajattelin sitä, että jos täällä olisi joku naismuusikoille tarkoitettu foorumi tms. niin olisi ehkä helpompi löytää muita musiikkia ja soittamista harrastavia naisia(niitä kun ei liikaa tunnu olevan). Samalla voisi jakaa kokemuksia ja ajatuksia naisnäkökulmasta. Mutta ehdotus ei näköjään ole saanut kannatusta eikä ylläpidonkaan puolelta ole mitään kuulunut, joten turha huolestua. Juuh, minä kannatan feministifoorumia. Mutta en ole varma, toimisiko se. Ja toisaalta tällainen naisfoorumi taas erottelisi miehiä ja naisia toisistaan - olisiko sekään niin hyvä? Silloin erottuisi tämä NAISmuusikko käsitteenä taas kerran. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
Tupuna 28.11.2003 13:21:33 | |
---|
Ensimmäinen kerta, kun näen tuota käytettävän adjektiivina (tai itseasiassa tuossahan se on substantiivi, but anyway...). Hynysmäinen nainen on kyllä jo aika pelottava ajatus, vaikka pidänkin amatsoneista. (Epätietoisille: http://www.kotiteollisuus.com) Heh :) Hynysmäinen nainen yksinkertaisesti omaa vaan itäsuomalaisen huumorintajun, joka on juuri tuota kotiteollisuus-tyylistä huumoria. Itse olen asunut Itä-Suomessa lapsuuteni (ja nyt en enää asu), niin kylläpä muuten länsisuomalainen ja itäsuomalainen huumorintaju poikkeavat toisistaan kuin yö ja päivä! Itä-Suomessa sai vittuilla kavereille ja muillekin, ja kaikki otti asian huumorilla (eli ei vakavissaan). Pystyi sanomaan vaikkapa "äijähän näyttää ihan homolta, tuitui" eikä kukaan ottanu tollasta tosissaan. Vittuiluhuumori on siis yleinen tyyli pitää hauskaa. Jos heittäisin keskipohjanmaalaisille ystävilleni "ime homo paskaa", niin oikeasti loukkaantuisivat. On kokemusta. Eli siinä mielessä olen hynysmäinen nainen, että ymmärrän samaa huumoria, koska olen elänyt samankaltaisessa elinympäristössä koko lapsuuteni. Mutta ei mun silti tartte haista paskalle ja irvistää, kuten Hynynen. Mutta se asenne, se on se hieno juttu. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
Jäärä 28.11.2003 13:56:40 | |
---|
Nykyään on naislaulaja bändissä, ennen oli naispuolinen viulisti. Toimii ihan hyvin, ei mitään suurempaa neiteilyä. Kärkkäitä ovat vaan määräilemään :o) Mitään true-evil-femakkoja ei ole tullut eteen, tai sitten ne polttelevat rintsikoitaan kotioloissa, eivätkä ala meuhkaamaan treenikämpällä tai keikalla. Pudotetun plekunkin voi hyvillä mielillä poimia lattialta ilman että kohdistuu epäilyjä siitä, että poimija vilkuilee sikamaisesti salaa hameen alle. "Koneella on koneen tahti" |
Mortal Jane 28.11.2003 15:16:48 | |
---|
Jotenkin hassua, että ensin kitistään eriarvoisesta kohtelusta ja vaikka mistä, ja samaan hengenvetoon ollaan perustamassa omaa foorumia rinnallisille. Huoh. Pitääkö tämä tulkita niin, että naiset eivät voi kokea oloaan tasa-arvoiseksi kuin naisten keskuudessa? Sisäänrakennettua alemmuudentuntoa, naisten logiikkaa vai sitä kuuluisaa itseironiaa? Minua on turha syyttää mistään; minä olen aina ollut hyvien puolella. |
riimu 28.11.2003 16:19:45 | |
---|
Itse olen asunut Itä-Suomessa lapsuuteni (ja nyt en enää asu), niin kylläpä muuten länsisuomalainen ja itäsuomalainen huumorintaju poikkeavat toisistaan kuin yö ja päivä! Itä-Suomessa sai vittuilla kavereille ja muillekin, ja kaikki otti asian huumorilla (eli ei vakavissaan). Pystyi sanomaan vaikkapa "äijähän näyttää ihan homolta, tuitui" eikä kukaan ottanu tollasta tosissaan. Vittuiluhuumori on siis yleinen tyyli pitää hauskaa. Jos heittäisin keskipohjanmaalaisille ystävilleni "ime homo paskaa", niin oikeasti loukkaantuisivat. On kokemusta. Pohjoisessa ja idässä tuo vittuilukulttuuri kyllä kukoistaa. :) Ei näkymätön löydä kaltaistaan. |
mr_b 28.11.2003 17:23:08 | |
---|
muuten länsisuomalainen ja itäsuomalainen huumorintaju poikkeavat toisistaan kuin yö ja päivä! Ah, totta. Olen syntyperäinen stadilainen, mutta jostain oudosta syystä joudun aina tekemisiin joensuulaisten ihmisten kanssa joka puolella ja kaikkialla. Se huumori on kyllä täysin toiselta planeetalta ja varsin hyvältä sellaiselta. Lappenrantaa ehkä vältän, kuitenkin... Hmm, off-topic. I liked me better before I sold out. |
Tupuna 28.11.2003 18:06:20 | |
---|
Ah, totta. Olen syntyperäinen stadilainen, mutta jostain oudosta syystä joudun aina tekemisiin joensuulaisten ihmisten kanssa joka puolella ja kaikkialla. Se huumori on kyllä täysin toiselta planeetalta ja varsin hyvältä sellaiselta. Lappenrantaa ehkä vältän, kuitenkin... Hmm, off-topic. Nonnis, arvasinhan minä, että muutkin ovat huomanneet saman asian! Itse olen alunperin Iisalmesta (Kuopiosta 80 km pohjoiseen), ja huumori on kyllä aivan sairasta siellä ollut aina. Lähinnä Savo ja Karjala edustavat tällaista Hynys-huumoria, omien havaintojeni mukaan :) Voin kyllä ymmärtää hyvin, jos Turussa ei Kotiteollisuuden juttuja ymmärretä... Idässä kun pystyi sanomaan tosiaan sen "haista vittu" suunnilleen kelle tahansa pilke silmäkulmassa, eikä toinen ollut moksiskaan, juttui saattoi pikemminkin jatkua hyvässä hengessä: "No mitäs homo, muuta Ruotsiin", eikä ketään haitannut. Okei, on tää vähän off-topic... ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
FearMTC 28.11.2003 18:10:31 | |
---|
Samanlaista se on täällä pohjoisessa.. joskin vähän tosikkohenkisenä en oikein tunnu sopeutuvan joukkoon. Yksikin tyyppi joka aina läpsii perseelle, on ollut vähällä saada pariinkin otteeseen oikein kunnon turpasaunan. Mutta enpä minä niin väkivaltainen ole. Olen huitonut vain takaisin naamaan sitten. On helpompi arvostella muita kuin yrittää itse muuttua. |
Mc Ban 28.11.2003 18:53:36 | |
---|
Samanlaista se on täällä pohjoisessa.. joskin vähän tosikkohenkisenä en oikein tunnu sopeutuvan joukkoon. Yksikin tyyppi joka aina läpsii perseelle, on ollut vähällä saada pariinkin otteeseen oikein kunnon turpasaunan. Mutta enpä minä niin väkivaltainen ole. Olen huitonut vain takaisin naamaan sitten. Eli sä olet homo? No, siltä kyllä kättelyssä jo vaikutitkin. |