Aihe: Varpaille tallominen
1 2
theikki
26.11.2006 03:51:12
Helkkari, ahdistuin tuota lukiessani. Kai pistit oikein kunnolla pataan? Ansionsa mukaan olisi saanut.

Niinpä.Vielä kun on oikeen väsyny ja sitten joku tulee ja..niin kyllä keittää välittömästi.Oon kuullu et joskus maijasen paven ryhmän kaukokaapeliin ois työnnetty hakaneula vähän ennen showta,et silleen..
Timppa Heikkilä
Jani The Rock
27.11.2006 00:32:36

Mä en kyllä tajuu noita sabotöörejä yhtään. Vittuako tulee keikalle (tai minne tahansa muuallekaan) perseilemään, jos ei jostain syystä juttu kiinnosta ja pitää siksi kiusata.

Sanoppa se. Ainoa mikä on jäänyt soittajan uralla harmittamaan on se, etten vetänyt kunnolla turpaan sitä yhtä saatanan jolperoa, joka hyppi Tampereen Telakalla lavalle sotkemaan kanavanvaihtopedaalia.

Keikan jälkeen kävin kyllä haastattelemassa tyyppiä, jolloin hän itki tyyliin "en mää mitään häiriköinyt, mää soitan ittekkin bändissä". No, jos luet tätä, niin ole perkele kiitollinen että olet vielä hengissä.
Your funeral, my trial.
Jouni
20.12.2006 00:55:14
Helkkari, ahdistuin tuota lukiessani. Kai pistit oikein kunnolla pataan? Ansionsa mukaan olisi saanut.

Samaa sanaa.. Olen pasifisti, mutten keikkasabotöörejä kohtaan. Keikan aikana huutelu ja vastaavanlainen ärsyttämisyritys pistää jo vihaksi, saati sitten ihan laitteisiin tai itse soittajiin kajoaminen. Rokkikeikalla lavan reunalle kiipeäminen menee vielä, jos se päättyy näyttävään stagedaiviin..

Aikanaan meille Savonlinnaan järjestettiin (siis en silloin ollut talkoossa mukana) rock-henkistä ulkoilmatapahtumaa paikalliselle kesäteatterille. Tapahtumaa edeltävänä yönä oli kesäteatterin katsomoon rakennettua lavaa yritetty rikkoa isolla vaivalla. Onneksi pirulaisten ruisleipämoottorista oli vääntö loppunut kesken. Pojat olivat rakentaneet sanalla sanoen IDIOOTTIVARMAN lavan, jonka fiksailuun ei aamulla kauaa mennyt.

Tanssimusakeikoilla näkee milloin mitäkin.. Joka kerta on joku tönimässä mikkiständiä suuhun, potkimassa mahdollista nuottitelinettä nurin tai vähintään aukomassa päätään biisivalikoimasta ja soittovolyymista. Asialliset huomautukset ovat asia erikseen - "anteeksi, mutta minua häiritsee vitusti tuo teidän nuottitelineenne, voisitteko potkaista sen nurin?"

"Saisko tulla soittamaan rumpuja, kun en oo kahteenkymmeneen vuoteen soittanu?" - Kuultua Ben Granfeltin keikan aikana. Vastaus oli "Et, ja juuri siksi." Oli sentään asiallisesti kysytty.. :)
Kesä on vuodenajoista paras, koska se on vain kerran vuodessa. Bella Italia #17 Romantikkoitkijät #6 AKKK #14
Diablero
02.01.2007 19:56:58

"Saisko tulla soittamaan rumpuja, kun en oo kahteenkymmeneen vuoteen soittanu?"

Tätä on jostain syystä omilla keikoilla kuullut aika usein.
Omat ruumiintoimintoni hämmästyttävät minua joka päivä
Punkyman
17.03.2007 22:12:19

Meillä päin tuo miksaamo on oikein rokkipoliisien mekka. On fiksu koppi aitiopaikalla ja hyvillä pleksireunuksilla ja jopa juomataso driksuja varten että saa rauhassa nojailla.

Kaiken näköistä huutelijaa siellä on nähtykin. Näistä ehkä mieleenpainuvin oli pari vuotta takaperin kun oli eräs torvisektion omaava listabändi lauteilla:

Keikan alettua purjehti siihen miksaamon kulkuakon peitteeksi joku kimakkaääninen vanha lehmä joka aloitti kovaäänisen kiljumisen siitä että torvisektio on liian pimeässä, keikka olisi pitänyt keskeyttää ja valot suunnata uusiksi. Luulin ensin vitsiksi mutta kun kimitystä ja tarinaa siitä kuinka on etelä-suomesta varta vasten tultu katsomaan torvisektiota oli kestänyt 10 minuuttia, alkoi hymy hyytyä. Siinä vaiheessa kun alkoi repimään oikeasti hihasta piti todeta että jos turpa ei pysy kiinni ja rouva suksi v&%ttuun niin henkilökunta kyllä opastaa mielellään ulos. No, erittäin häpeilevä ja punanaamainen miesseuralainen sai akan lopulta pois näkyviltä... että näin.

Teatrialla on mielestäni yks parhaimpia järjestelyjä miksaamon kannalta. Korkiat häkkiaidat riittävän kaukana ettei pääse urpot huutoetäisyydelle.

Joskus on käynyt mielessä että ottaa henkilötiedot kaikilta "apumiksaajilta" jotka siinä keikan aikana mielipiteitänsä esittää ja seuraavalla viikolla tehdä samantyylinen vierailu kyseisten tyyppin toimistoille neuvomaan heitä omissa töissään.

Ammattilaisten kesken ei kannate mennä neuvomaan ellei pyydetä. Luonnollisesti tekniset asiat on erikseen kuten joku jo mainitsikin. Sana "anteeksi" on aina kohtelias lausua näitäkin asioita korjattaessa. (En kyllä muista onko aina itelläkään nää kovin tahdikkaasti onnistunu)
Parhautta :oD
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)