Aihe: Ensimmäinen kitara tekeillä (strato)
1 2 3 4 5
tilujätkä
05.10.2006 20:36:03 (muokattu 05.10.2006 20:39:01)
Eilenhän sitä tuli ensimmäinen kunnon moka tehtyä.. Tomin kannalle reikiä porailin ja jyrsimellä tein upotuksen että saa tallan kunnolla kannen tasalle että ei kielet jäisi liian ylös, sitten kävi prkl niin että reiät meni liian lähekkäin... muuten kyllä hienon näköinen mutta talla ei mahdu väliin. Ja reikien välissä on siis jyrsimellä vedetty n. 4mm syvä kaistale tallan upottamista varten. ja reikien sivuleikkaus on siis suunnilleen näin:
:....:
.:..:
.:..: (katsokaa vain kaksoispisteitä, ilman pisteitä ei toiminu mun demostraatio..)

Eli miten tän mokan sais nyt siistimmin korjattua?
Numb
06.10.2006 08:09:46

Liimalla sopivat puutapit reikiin. Hionta ja uudet reiät. Jos siis ymmärsin ongelmasi oikein. Tuijotin noita kaksoispisteitä, mutta ne eivät alkaneet näyttää muulta kuin kaksoispisteiltä.
Gattubi ö skugi, bing bang bong -Remu Aaltonen
darkus
08.10.2006 15:52:31
En osaa auttaa kun ne reijät ovat ulospäin laajenevat. Hmmm....
Ei tippa tapa mutta ei sitä ämpäriin hukkumista tarvitse kokeilla.
tilujätkä
09.10.2006 14:42:36
Se se ongelma nimenomaan onkin. Jos reiät olisivat ihan tasapaksut niin voisi vetää puutapit sisään ja uutta reikää tällä kertaa oikeeseen kohtaan. Ja sekin haittaa kun reikien välille on tullut jyrsittyä ura tallapalaa varten että sen saa tarpeeksi alas. Mutta enköhän tästä selviä. Itse ajattelin että jotain kaksi tappia, pienempi alas ja sitten isompi upotukseen...
moikki
09.10.2006 14:55:07
Se se ongelma nimenomaan onkin. Jos reiät olisivat ihan tasapaksut niin voisi vetää puutapit sisään ja uutta reikää tällä kertaa oikeeseen kohtaan. Ja sekin haittaa kun reikien välille on tullut jyrsittyä ura tallapalaa varten että sen saa tarpeeksi alas. Mutta enköhän tästä selviä. Itse ajattelin että jotain kaksi tappia, pienempi alas ja sitten isompi upotukseen...

Entä jos poraisit ne reijät tasapaksuiksi?
Jees jees
tilujätkä
09.10.2006 19:55:23
nerokasta!!! kiitosta!! aina kun viisaammat mua neuvoo niin tulee sellanen fiilis että "miksen ite tuota keksinyt" . hehe.
tilujätkä
20.11.2006 16:16:22 (muokattu 20.11.2006 17:18:35)
Tästä viime ongelmasta selvisin poraamatta yhtään reikää, en tiedä miten sen tein mutta pikku jyrsintä oikeasta paikkaa auttoi. Nyt olen onneni kukkuloilla!!!! strato on koottuna, mutta lakkaa ei ole vielä laitettu, en malttanut odottaa testaamista. Aivan loistava tatsi, aivan loistava saundi vaikka mikit + muu elektroniikka + pleksi maksoi n. 25e. Tunnearvo: mittaamaton!! Siis lakka vielä puuttuu mutta fiilis on nyt jo aivan mahtava!!!

Kuvia: http://irc-galleria.net/archive.php?nick=Uste%5E&album_id=649639

Edit: Kaula onnistui melkeinpä täydellisesti. Näytin kitaraa veljelle niin tutki kaulaa hetken "tää on siis tilattu jostain vai?" siinä vaiheessa hymy vaan leveni mun suupielissä :)

Edit2: vielä puuttuu kaulan käsittely jollain vahalla tai öljyllä. Millä aineella saisi mahdollisimman puumaisen tuntuman kaulaan? Ja mieluiten sellasta tököttiä että otelaudan voi samalla laittaa ettei tarvi eri juttuja siihen hommata. Entäs miten lapalogon saa laitettua jos kaulan vahaa? Voisiko lavan etupuolen lakata mutta muualle vaha?
tilujätkä
22.11.2006 19:29:18
Lakkaa on nyt laitettu 2 kertaa välihionnan kanssa. Kerroksia en ole laskenut mutta ihan hyvältä se kuitenkin näyttää. Ruiskumaalaus on vaikeaa! nimim. ensikertalainen. Lakka on siis katalyyttilakkaa johon pistettiin 10% lakan määrästä jotain ihme kovetetta.. en tiedä sen tarkemmin mutta hyvältä näyttää! Lakkaa pistän vielä 1-3 kertaa riippuen miten aikaa riittää.
Little Savage
23.11.2006 23:22:09
Kivalta näyttää. Mua mietityttää sun satula ratkaisu kun siinä ei ole uraa eikä lapa viilua pitämässä satulaa.
tilujätkä
24.11.2006 16:34:27
Kivalta näyttää. Mua mietityttää sun satula ratkaisu kun siinä ei ole uraa eikä lapa viilua pitämässä satulaa.

en tiennyt että pitäisi jotain tollaista tehdä mutta pari tippaa super attackia tekee ihmeitä. http://irc-galleria.net/view.php?nick=Uste^&image_id=48152760 tuossa valmiina. Ainoa moka on tuo että otelauta loppuu kesken. Teen siihen myöhemmin varmaan jonkun täytepalan ihan ulkonäön vuoksi. Paksummat kielet pitää hommata tuohon vielä.
ShredderNo1
20.02.2007 14:27:54
Morjes, ku mäki aattelin tehä tommosen straton TOMilla, ni oiskohan mahollista jos postaisit tänne noita mittoja tosta projektista, on nimittäin sen verran vakuuttavaa näyttöö.
tilujätkä
20.02.2007 21:21:24 (muokattu 20.02.2007 21:22:02)
No noista mitoista en kyllä valitettavasti osaa sanoa mitään. Ruokankaan strato piirrustusten mukaan tehty tuo paitsi otelauta on 21 nauhainen (en muista mikä piirrustuksissa oli), mutta otelauta "loppuu kesken" joten kaulan loppu on ikävän paljas ja ruman näköinen. Jos ihan normi straton pleksin meinaat lyödä tohon niinkun minäkin tein niin tee ensin upotukset sun muut reiät tallalle ja sitten veistele pleksiä niin että mahtuu talla paikalleen. Ja upota myöskin kielten peräkappale runkoon jos sellaista käytät! Itselläni pitää käyttää paksuja kieliä että ei talla rupea särisemään kun ei tule painetta tallapaloihin muuten tarpeeksi että pysyisivät paikallaan.
Karipiirto
20.02.2007 21:31:13

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Uste^&image_id=48152760

Mäkin tykkään että hyvältä näyttääXD
Alien : "I come in peace." Dolph Lundgren: "Then you go in pieces, asshole. "
T.Urmio
20.02.2007 23:14:02
Mäkin tykkään että hyvältä näyttääXD

Juu-u, soivan näköinen peli.
No ei se mun vika oo
Iron Horse
21.02.2007 15:30:47
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Uste
Milloin päästään koeajolle?
-+- Born to lose -+-
tilujätkä
21.02.2007 16:57:20
Milloin päästään koeajolle?

Heheee. linkitykset näköjään vähän häröilee kun ei tota koko juttua ota mukaan...
Karipiirto
21.02.2007 19:58:42

Heheee. linkitykset näköjään vähän häröilee kun ei tota koko juttua ota mukaan...

Mikähän siinä häikkää meinaan ku siitä linkistä se loppuosa ei tuu mukaan linkkiin niin sitten päästäänkin nättiä tyttöä katselemaan.

Ps. Eipä siinä mitään kyllähän tuotakin kelpaa kattella:-)
Alien : "I come in peace." Dolph Lundgren: "Then you go in pieces, asshole. "
tilujätkä
21.02.2007 21:51:55
Mikähän siinä häikkää meinaan ku siitä linkistä se loppuosa ei tuu mukaan linkkiin niin sitten päästäänkin nättiä tyttöä katselemaan.

Veikkaan että tuo juttu ei älyä että se " ^ " merkki mun nickin perässä kuuluukin siihen linkkiin ja jättää sen lopun poies... Sitten jonkun tytön nick sattui vaan olemaan "uste" ja siinähän sitä sitten ollaan... hehe.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)