Aihe: Juice Leskinen on kuollut :(
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
BigPapa
25.11.2006 17:36:03 (muokattu 25.11.2006 17:39:51)

On helppoa olla samaa mieltä, on helppoa olla mieletön, vaan enemmän löytää kun poikkeaa tieltä ja oikaisee läpi metsikön (Juice Leskinen, Toisinajattelija)
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
poppamies
25.11.2006 18:35:54

"Mistä tullut oon, tiedä en.
Tietää en haluakaan.
Määränpää, kuinka tietäisin sen.
Mieti en, mä vaellan vaan.

En välitä muusta, mutta päivät jotka maapallo rullaa radallaan.
Luonas kai olla saan?

Kun pysähtyy juna ja aseman nään.
Mä hyppään pois jään tuijottaman.
Ihmiset kotiin käy kylmissään.
Suruni jäätyy iltaan koleaan.

En välitä muusta, mutta päivät jotka maapallo rullaa radallaan.
Luonas kai olla saan?

Kun yö saapuu ylle elämän valtatien,
ei liftata voi eikä huvitakaan.
Telttasi nään sinne kaikkeni vien,
kanssasi uuneen käyn ihanaan.

Ei minulla ole muuta paikkaa näinä oinä,
jotka maapallo rullaa radallaan.
Luonas kai olla saan, luonas kai olla saan?"
G-strings are for strippers!
pekkajau
25.11.2006 19:08:32 (muokattu 25.11.2006 19:10:07)
"Tapoin toisten aikaa, minut tappaa aika toisten,
yö kietoo minut mustaan samettiin.
Matkan tehnyt oonkautta teiden aurinkoisten,
minä nauroin niin ja minulle naurettiin.
Nyt katsokaa tätä suurta murhedraamaa,
kun kuoloon loikkaa narri lahjakkain.
Ja naurakaa sitten mulle päin naamaa
-minä muiden tähden luovun huolistain!
Nyt loppuu myrsky viimein, alkaa pouta.
Nyt loppuu show, joka on ollut elämää.
Ja elämä -joka vain on pelkkää showta.
Ei mitään, ei edes pahaa mieltä jää.
Elämäni ikkunat kai koottiin sirpaleista,
oli soittoni vain pelkkää helinää.
Jäi tuhka toiveistani niin loppuun palaneista,
vain tuuli enää tuskaa lievittää.
Mä taivalsin toisten aattein, toisten leivin,pellen tahtoi kaikki siivelleen.
Mä kyllästyin siihen kaikkeen, nyt heitän veivin
ja kahlaan kauas mereen ikuiseen.
Mua tuijottakaa! Mua kaikkien nuolemaa!
Minä menen, en pelkää toveri Kuolemaa.
Hänen kanssaan minä lähden, sielunkellotkin jo löi
-minä menen, takaisin en ikävöi."

J. Leskinen: "Klovni heittää veivin"
Joo sanoi Olli kun leipä loppu.
Sertzo S
25.11.2006 19:23:06

Yllätyksenä ei Juicen lähtö tullut, paljon tuttuja soittajia on poismennyt viinan takia myös tuolla neurologisella puolella, jossa vaimoni toimii sairaanhoitajana.

Niinpä on minullakin kavereita kalmistoissa Oulun poikia useampi.
ninmari
25.11.2006 19:45:44
Rauha Juicen muistolle.
On tosi hienoja ja taidokkaita sanoituksia tehnyt, jopa niin hyviä, ettei "ihan äkkinäinen" ymmärrä. Ts. sanomaa löytyy ja monelta kantilta katsottuna.
En laula nuoteista.Laulan rahasta!
Tankero
25.11.2006 20:11:38
Levätköön rauhassa. Hyvä sanoittaja, mutta muuten ei lähtö hetkautanut.
Varmasti, vissiin.
pekkajau
25.11.2006 21:32:47 (muokattu 25.11.2006 21:45:18)
Levätköön rauhassa. Hyvä sanoittaja, mutta muuten ei lähtö hetkautanut.

Pakko sanoa kyllä... kai... että kyllä "J" teki myös huonoja tekstejä ihan silleen lonkalta! Mutta se teki ne muille! Kyllä se omien levylle laulamiensa tekstiensä takana ihan varmasti aina seisoi! Ne oli niin "henk.koht"- juttuja!!!
EP
25.11.2006 22:08:31
Pakko sanoa kyllä... kai... että kyllä "J" teki myös huonoja tekstejä ihan silleen lonkalta! Mutta se teki ne muille! Kyllä se omien levylle laulamiensa tekstiensä takana ihan varmasti aina seisoi! Ne oli niin "henk.koht"- juttuja!!!

Tuota, mun mielestä taas Juicen muille tekemät tekstit ovat ehkä parhaimpia ja runoilijahan hän olikin.
Rehellisesti sanottuna, niin en niinkään pitänyt hänen omista ja yhtyeittensä esityksistä, mutta kyllä häneltä tosi hyviäkin tekstejä on.
pekkajau
25.11.2006 22:39:41 (muokattu 25.11.2006 22:40:00)
Tuota, mun mielestä taas Juicen muille tekemät tekstit ovat ehkä parhaimpia ja runoilijahan hän olikin.
Rehellisesti sanottuna, niin en niinkään pitänyt hänen omista ja yhtyeittensä esityksistä, mutta kyllä häneltä tosi hyviäkin tekstejä on.

No nimeäpä lonkalta nyt ne biisit ja ne artististit jotka ne biisit esittävät... ja joissa on parhaimmat/paremmat tekstit ja jotka ovat "J":n tekemiä!
EP
25.11.2006 22:43:58
No nimeäpä lonkalta nyt ne biisit ja ne artististit jotka ne biisit esittävät... ja joissa on parhaimmat/paremmat tekstit ja jotka ovat "J":n tekemiä!

Esim. "Balladi elokuvasta Klaani"..
pekkajau
25.11.2006 22:45:20 (muokattu 25.11.2006 22:48:03)
Esim. "Balladi elokuvasta Klaani"..

Minä taas en pidä tuosta biisistä yhtään ja en ollenkaan! Niin ne maut vaihtelee!
EP
25.11.2006 22:48:04
Minä taas en pidä tuosta biisitä yhtään ja en ollenkaan! Niin ne maut vaihtelee!

En minäkään, mutta teksti on hyvä!
pekkajau
25.11.2006 22:59:17
"Pidä vakan alla kynttilää!" kolahtaa aina!
EP
25.11.2006 23:22:20
Nääthän unta puolestain (Dream a little dream of me)
Tuskin muistan eilisen (Ilkka Pettersson)
Sinun laulusi (Alwari Tuohitorvi)

Kuukletin! On niitä paljon muitakin, mut ei tuu nyt mieleen.
pekkajau
25.11.2006 23:25:04
Nääthän unta puolestain (Dream a little dream of me)
Tuskin muistan eilisen (Ilkka Pettersson)
Sinun laulusi (Alwari Tuohitorvi)

Kuukletin! On niitä paljon muitakin, mut ei tuu nyt mieleen.

Nuohan ne soivat jatkuvasti radiossa päivittäin ja... vähintään miljoonan ovat niiden esittäjät näillä biiseillä itselleen hankkineet?
piivei
25.11.2006 23:50:03
No joo...ko herran(siis MA:n) kanssa aikoinaan soittaneena kenties paree että en sano tähän yhtään mitään, tulee muuten jäähyä taas!

"Syksyn sävel"sisältää yhden kenties hienoimmista kitarasooloista suomi-"iskelmässä"ikinä, kuin myös yks toinen Juicen biisi, jonka Salmisen Petteri(R.I.P.)soittaa käyttäen 50-pennin kolikkoa plektrana.

Yllätyksenä ei Juicen lähtö tullut, paljon tuttuja soittajia on poismennyt viinan takia myös tuolla neurologisella puolella, jossa vaimoni toimii sairaanhoitajana.

Mutta suuri persoona ja sanoittaja Juice toki oli, R.I.P.

Täysin samaa mieltä, täyttä neroutta jokainen ääni! 'Musta Aurinko Nousee' on kanssa hieno helmi Juicen tuotannossa.
BigPapa
25.11.2006 23:52:34

Juice teki myös Blues -tekstejä, esim. Hojas LP Sekatyömies...
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Qsine
25.11.2006 23:58:50

Olin taannoin menossa autolla postiin, matkan aikana alkoi soida radiossa "Kaksoiselämää". Parkkeerasin auton ja päätin, että en perkl poistu autosta, ennen kuin piisi on soinut loppuun!

Vastaavanlainen ilmiö on aikaisemmin sattunut Chydeniuksen "Sinua sinua rakastan" -kappaleen kohdalla.

Jotkut kappaleet ovat niin hienoja, että ne joko kuunnellaan kokonaan tai ei ollenkaan.

Jälleen kerran totean, että tekijämiehet poistuvat yksi kerrallaan takavasemmalle, ja jäljelle jää vain hemmetinmoinen kasa (nuoria) afrodiletantteja.

En uskalla edes miettiä, miten monessa kotitaloudessa lökäpöksyt ovat reagoineet, että "Kuka vtun juice?"
"Aarne...sinun tulee lyödä minun nenäluuni murskaksi! Kun nenä levenee, niin silmät siirtyvät lähemmäksi toisiaan!"
pekkajau
26.11.2006 00:10:23
Olin taannoin menossa autolla postiin, matkan aikana alkoi soida radiossa "Kaksoiselämää". Parkkeerasin auton ja päätin, että en perkl poistu autosta, ennen kuin piisi on soinut loppuun!

Vastaavanlainen ilmiö on aikaisemmin sattunut Chydeniuksen "Sinua sinua rakastan" -kappaleen kohdalla.

Jotkut kappaleet ovat niin hienoja, että ne joko kuunnellaan kokonaan tai ei ollenkaan.

Jälleen kerran totean, että tekijämiehet poistuvat yksi kerrallaan takavasemmalle, ja jäljelle jää vain hemmetinmoinen kasa (nuoria) afrodiletantteja.

En uskalla edes miettiä, miten monessa kotitaloudessa lökäpöksyt ovat reagoineet, että "Kuka vtun juice?"

Plussaa kurkulle!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)