ministeri 24.11.2006 22:02:02 | |
---|
Paitsi ne pellistä taivutetut tallapalat... Samanlaiset kuin stratoissa? vintage talloissa...musta ne on ihan ok ainakin mun fernandes stratossa. |
p130 25.11.2006 12:44:02 | |
---|
Jahas, kiitoksia vinkistä, pitääkin testailla. Onkohan tuohon jossain selkeää ohjetta, ettei tule mitään vahinkoa tehtyä. Kun ei ole aikaisemmin ollut tarvis puuttua noihin fendereiden kaulaliitoksiin. Eipä siihen mitään sen kummempaa ohjetta taida olla, nettiä kaivelemalla saattaisi löytyä jotain ja tuleehan noiden mukana jonkinlainen ohjekirjakin. Ei vain ole muistikuvia kuinka tarkkaan siinä käsitellään esimerkiksi kaulakulman säätö. Kuitenkin ihan yksinkertaisesti ensimmäisenä kaula irti ja jos kaulan ja bodyn välissä on jotain puu/muovi/tms. palasia otetaan ne pois. Sen jälkeen ruuvataan micro-tiltin ruuvi niin syvälle bodyyn, ettei se vaikuta kaulan kulmaan. Seuraavaksi kaula takaisin paikalleen, ruuvit kohtuullisen kireälle ja tämän jälkeen vielä se micro-tiltin ruuvi kiristetään. Ja lopuksi voi vielä varmistaa kiristykset. Sen jälkeen kitara säädetään soittokelpoiseksi, tässä on se pieni mutta jonka sanoin jo tuossa aiemmassa viestissä. Yksi kitara on tullut vastaan, joka vaati kaulakulman säädön micro-tiltillä. On kuitenkin varmasti niin harvinainen poikkeus, ettei sen takia kannata jättää kokeilematta. Mitään tuolla ei voi saada rikki jos ei väännä ruuveja ihan hampaat irvessä, tuleepahan vain tutustuttua omaan instrumenttiin hieman paremmin! Kaularauta saattaa tietenkin asettua kielten takaisin laiton jälkeen jonkin aikaa jos kaula on ollut pitempään (useita tunteja/päiviä) irti, mutta "oikeaa" vahinkoa kaulalle voi tulla vasta useampien kuukausien irti olon aikana. Yleensä ei silloinkaan. Ja kannattaa aina silloin tällöin tarkastaa kaulan ruuvien kireys. Ensiksi kiinnitys, sitten micro-tilt (jos löysää olisi, niin micro-tiltin kiristäminen ensiksi muuttaisi kulmaa). Ja tuolta säätö FAQ:sta voi löytyä vielä jotain hyödyllistä... http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=28886 Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Samanlaiset kuin stratoissa? vintage talloissa...musta ne on ihan ok ainakin mun fernandes stratossa. Juurikin ne. Minulla ne korkeudensäätöruuvien kannat tahtoo raapia oikeaa kättä soittaessa, kun etupäässä rämpyttelen komppia. Vaihdoin siihen tusq:in blokkimalliset ja sillä pääsin tuosta. Kivi ja sämpylä. |
harrygeorge 25.11.2006 20:07:12 | |
---|
Eipä siihen mitään sen kummempaa ohjetta taida olla, nettiä kaivelemalla saattaisi löytyä jotain ja tuleehan noiden mukana jonkinlainen ohjekirjakin. Ei vain ole muistikuvia kuinka tarkkaan siinä käsitellään esimerkiksi kaulakulman säätö. Kiitos ja kumarrus, eiköhän se siitä! Kivi ja sämpylä. |
BigOrange 25.11.2006 23:26:06 | |
---|
Minulta löytyy tuollainen ihan alkuperäinen... On kyllä loistava kitara vaikka toimii tällä hetkellä varakitaran toimea kun tulee vähän rankempaa matskua vedettyä. "I am not your enemy so no apologies, please" -One Minute Silence |
ministeri 30.04.2007 21:51:36 | |
---|
No niin. Nyt vihdoin olen saanut tuon kyseisen kitaran hankittua kokoelmaani:) hilipatihippan |
harrygeorge 01.05.2007 10:28:27 | |
---|
No niin. Nyt vihdoin olen saanut tuon kyseisen kitaran hankittua kokoelmaani:) Onneksi olkoon! Hommasitko reissuen, vai löysitkö alkuperäisen? The Ice of the Lake Eldanka |
ministeri 01.05.2007 11:07:22 | |
---|
Onneksi olkoon! Hommasitko reissuen, vai löysitkö alkuperäisen? On tuota mexicon classic sarjaa. Ei olisi ainakaan nyt varaa alkuperäiseen. hilipatihippan |
author 08.05.2009 13:28:12 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 738 päivää vanhaan ketjuun! Onko kellään tietoa onko kyseistä kitaramallia Suomen markkinoilla myynnissä, niin että pääsisi edes testaamaan? "So, tell us about your monster Dick" |
Janne19691 08.05.2009 13:50:49 (muokattu 08.05.2009 13:51:52) | |
---|
Joo ei mitään. Rule #1: There are no rules. |
jyrkalt 08.05.2009 14:38:19 | |
---|
Kitarapajalla oli aineski yksi -74deuxe ja samaa ikäluokkaa olea customi myynnissä. Todella makee toi deluxemalli. Tollattisen ku sais vasurina :) |
author 08.05.2009 17:40:07 | |
---|
"So, tell us about your monster Dick" |
Andy J. 08.05.2009 17:49:06 | |
---|
Customissa on perinteinen Telen talla ja tallamikki, Deluxessa taas kaksi humpparia ja tallana hardtail-straton vastaava. Melkoisen iso ero kitaran soundiin mielestäni. |
author 08.05.2009 18:49:45 | |
---|
Andy J.: Customissa on perinteinen Telen talla ja tallamikki, Deluxessa taas kaksi humpparia ja tallana hardtail-straton vastaava. Melkoisen iso ero kitaran soundiin mielestäni. No katohan perhana.. aika puusilmä olen. "So, tell us about your monster Dick" |
jyrkalt 09.05.2009 11:26:51 | |
---|
Joo lähinnä oon haaveillut tuosta deluxe-mallista vasurina kahdella humpparilla ja iiisolla head stockilla. Oon vähän miettinyt että taitaa mennä tilauskamaksi jos tollasen vasurina haluaa. |
author 02.09.2009 12:50:12 (muokattu 02.09.2009 12:50:44) | |
---|
|
duc 02.09.2009 13:00:02 (muokattu 02.09.2009 13:07:10) | |
---|
|
McNulty 02.09.2009 13:18:00 | |
---|
Siis hyi, yök... Synchro-talla Telessä? Olenko mie ainoa jonka mielestä tuo on häväistystä? :) Teleen ainoa nätti vibratalla on Bigsby... ja sekin aiheuttanee ongelmia ilman hyvää satulaa ja kenties rullilla varustettuja tallapaloja. Nimim. Telet kiinteillä talloilla! i'm six foot down in my grave so cold buried alive near the underworld i'm six foot down in my grave so cold but i'm gonna scratch my way back out into your world |
Björn E. Borg 02.09.2009 14:20:00 | |
---|
bonecrusher: Siis hyi, yök... Synchro-talla Telessä? Olenko mie ainoa jonka mielestä tuo on häväistystä? :) Teleen ainoa nätti vibratalla on Bigsby... ja sekin aiheuttanee ongelmia ilman hyvää satulaa ja kenties rullilla varustettuja tallapaloja. Nimim. Telet kiinteillä talloilla! Kyllä ne Deluxet aika suosittuja aikanaan jostain syystä oli. Esimerkiksi Wilko Johnson käytti sitä. On se muuten ihme, mitä kaikkia muutoksia Fender on näihin peruskitaroihin aikain saatossa tehnyt - ja aina on palattu vanhaan. 70-luvun Fenkuissa oli muuten kaulan kiinnitys kolmella ruuvilla -> siitä palattiin pian takaisin. 90- luvulla oli lukkosatula hevikitaroiden tyyliin: ei kuulu enää perusvalikoimaan. Juu ja niitä Lace sensor-mikkejä. Mikä nyt sitten sopii mihinkin malliin ja mikä ei. Minusta kahden single-coilin Tele kiinteällä tallalla on täydellinen. Ja kyllä, Bigsby on ok, jos jostain syystä täytyy jotain vemputusta saada aikaan. |
Björn E. Borg 02.09.2009 14:23:14 | |
---|
jyrkalt: Kitarapajalla oli aineski yksi -74deuxe ja samaa ikäluokkaa olea customi myynnissä. Todella makee toi deluxemalli. Tollattisen ku sais vasurina :) Nii-i niissä on kaula luultavasti kolmella pultilla kiinni, ja jotkut karttavat näitä 70-luvun fenkkuja siitä syystä. Mä kysyin meidän bändin toiselta kitaristilta, jolla on tällainen Deluxe että miten on kaula pysynyt kolmella pultilla kiinni, mutta ei se sanonut mitään. Ilmeisesti oli! |