Aihe: King Crimson - Red
1 2 3
Nuages
27.11.2003 23:25:46
Sain levyn sitten tänään. Täytyy kyllä tunnustaa, että olen koko päivän melkein luukuttanut. Aivan huikea biisi tuo Starless.
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
Dr. Funkenstein
27.11.2003 23:31:44
On muuten aivan huikea levy.
Nuages
27.11.2003 23:36:19
Samassa lähetyksessä tuli myös Power To Believe, mutta koska äitiliini maksoi sen, niin se menee joululahjapakettiin. Ngjääähh.
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
inkognito
27.11.2003 23:38:02 (muokattu 27.11.2003 23:38:17)
Samassa lähetyksessä tuli myös Power To Believe, mutta koska äitiliini maksoi sen, niin se menee joululahjapakettiin. Ngjääähh.

on muuten hyvä levy, samoin kuin red
Bonham
27.11.2003 23:45:15
Montako pitkäsoittoa kuninkaalta on ilmestynyt?

No, mulla on 28 KC levyä ja vielä puuttuu... joten on sulla edessä monta hyvää kuunteluhetkeä:)
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
herb
27.11.2003 23:49:17
Täydellinen levyhän se on, ei voi muuta sanoa.
Everyone comes to the freak show
To laugh at the freaks and the geeks
Life is a lot like the freak show
Nobody laughs when they leave
Nuages
27.11.2003 23:49:34
No, mulla on 28 KC levyä ja vielä puuttuu... joten on sulla edessä monta hyvää kuunteluhetkeä:)

Aika paljon sulla on vissiin niitä livelättyjä. Ne ei minua niin hirveästi kiinnosta.
Bonham
27.11.2003 23:56:31
Aika paljon sulla on vissiin niitä livelättyjä. Ne ei minua niin hirveästi kiinnosta.

Onhan niitäkin... ihan kelpo kamaa kuitenkin.

Livelevyistä kannattaa kyllä hankkia USA, josta tuli viime vuonna 30-vuotisjuhlan kunniaksi remasteroitu versio... ehkä tiukinta Crimsonia...
lxi
28.11.2003 00:01:07 (muokattu 28.11.2003 10:30:46)
Montako pitkäsoittoa kuninkaalta on ilmestynyt?

13 studiolevyä (listassa kronologisesti kausittain):

In the Court of the Crimson King
In the Wake of Poseidon
--
Lizard
--
Islands
--
Larks' Tongues in Aspic
Starless and Bible Black
Red
--
Discipline
Beat
Three of a Perfect Pair
--
THRAK
--
The ConstruKction of Light
The Power to Believe

Siihen päälle livejulkaisuja kuten USA, Earthbound, THRaKaTTaK, VROOOM VROOOM, Absent Lovers ja Ladies of the Road; bokseja kuten Frame By Frame, The Great Deceiver (mistä tämän saisi?!?), The ProjeKcts, Heavy ConstruKction ja Epitaph; kokoelmia kuten The Compact ja The Concise King Crimson; EP:itä kuten VROOOM, Level Five ja Happy With What You Have To Be Happy With; plus kaiken lisäksi vielä ne kymmenet eri livejulkaisut joita DGM puskee pihalle, niin keräiltävä ei tosiaan lopu Bonhamiltakaan vielä hetkeen.

EDIT: Ja niin, Red on mahtava teos ja Starless on minulle henkilökohtaisesti koko tuntemani länsimaisen populaarimusiikin hienoin, vaikuttavin, superlatiivisin teos. Se lopun runnominen aiheuttaa sellaisia värinöitä ettei mikään ole kyennyt vastaavaan.
"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire
Nuages
28.11.2003 00:06:12
Täytyy myöntää, että In the court... ja Lizard löytyvät tietokoneelta. Hyi minua.
J.Ahonen
28.11.2003 09:38:09
Kova levy, Se viulu improvisaation alku ei ekä ole parasta levyn antia, mutta kun Bruford astuu kuvioon mukaan, niin kyllä sekin lähtee. Oletteko kokeilleet soittaa nimikko biisiä? Täytyy myöntää että on kyllä hämärä(Loistava) sävellys.
voltasparta
28.11.2003 10:12:42
se on ihan helvetin kova se starlessin loppu luukutus. muutenkin aivan loistava tuotos, vaikka ton tekeminen ei ollu helppoo,riitoja ja kaikkee..
You push and you pull and struggle with the knot It's tying you up while you're fadin' You give and you take and take what you got
Dr. Funkenstein
28.11.2003 10:44:24 (muokattu 28.11.2003 10:44:52)
Oletteko kokeilleet soittaa nimikko biisiä? Täytyy myöntää että on kyllä hämärä(Loistava) sävellys.

Meillä on yhden wannabeproge-bändin kanssa todella paska versio tuosta jota soitetaan aina treeneissä... hehhehheh. Keikoilla ei uskalla ku se on niin huono. Ainaki' vissiin.

edit: Siis se meidän versio on huono, Red on yks kovimmista biiseistä kautta aikojen. Rölölööö.
Aerodactev
28.11.2003 10:58:59
Brufordilla on hyvä tatsi.
ANDREY BOLSHAKOV - MACTEP OF CXPED!!!
Tsekkaa myös Kissapuhelin
Bonham
28.11.2003 11:00:31
Brufordilla on hyvä tatsi.

Ja upee rumpusatsi...
flowerpower
28.11.2003 11:12:33
Red on klassikko! Wetton laulaa kuin enkeli ja basso saundi on loistava!
Keke Urlaub
28.11.2003 13:24:53 (muokattu 28.11.2003 17:50:41)

Red kilpailee Thrakin ja In the Courtin kanssa parhaan levyn tittelistä. Mielestäni Providence on outolintu tuolla levyllä; en ole oikein päässyt siihen sisälle.
Rediä on kyllä erittäin hauska revitellä, olihan se ensimmäinen Krimson-biisi, jonka opin joten kuten soittamaan.
Thrakilla olevilla VROOOM-biiseillä on jokin kiinnostava yhteys Redin kanssa, samaa tematiikkaa selvästi havaittavissa.

EDIT: Meinasi unohtua, Prozakc Blues on sellaista menoa, notta oksat pois.
"Niin naurettavaa, ettei naurata." -TL
inkognito
28.11.2003 14:54:48
Thrakilla olevilla VROOOM-biiseillä on jokin kiinnostava yhteys Redin kanssa, samaa tematiikkaa selvästi havaittavissa.

Lisäksi olen havainnut yhteyksiä seuraavissa biiseissä: Thrak ja Level five (rytmityskikkailu) sekä Cirkus ja Dinosaur (pääriffit kovin samankaltaisia).
cfe
28.11.2003 15:39:33

Vaikka vanha KC on kieltämättä mainiota, minulle kuitenkin iskee parhaiten juuri tämä uudempi matsku: Thrak, ConstruKction Of Light ja Power To Believe, myöskin VROOM ja Heavy ConstrucKtion

Varsinkin uudessa materiaalissa paljon raskaampaa jyrää joka viehättää...
Cause For Effect http://www.saunalahti.fi/cfe basso pääosassa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)