Aihe: Teräskielinen akustinen, budjetti 1000€
1
mixxa82
25.11.2006 17:16:06
Piti vielä lisätä, etten tarvitse elektroniikkaa kitaraa. Ihan perus akustinen.
mixxa82
25.11.2006 21:13:45
Nostan....
Turder
25.11.2006 21:24:08 (muokattu 25.11.2006 21:29:27)
Martinin ne halvimmat mallit, Yamahan LL-sarjalaiset, halvimmat Taylorit, halvimmat Larriveet, Takamine, hyvä käytetty... Tuohon rahaan saa jo paljon mitä testata ja harkita. Kannattaa myös miettiä haluaako nimekkään valmistajan karvalakkimallin vaiko halvemman merkin lippulaivan?

Tonnilla saa kokopuisenkitaran joten mä lähtisin siitä liikkeelle. Puut, haluatko sen perus kuusikansi+ruusupuu sivut ja pohja vaiko jotain muita esim. mahonki tai vaahtera? Ehdottamasi 000-15 on aika tummasoundinen, itse haluaisin enemmän kirkkautta. Loppupeleissä makuasia. Kuitenkin erittäin asiallinen peli kyseessä. Kopan muoto? Dreadnought, jumbo, 000... Entä soololovi? Kun puhutaan komppihommista niin lähtisin liikkeelle kahdesta ensin mainitusta (D- ja J-koppaiset), soololovellista tuskin tarvitset, ellet halua sitä esim. ulkonäkösyistä. Haluatko perinteisen natural-lakkauksen vai burstin tai muita värejä?

Ostatko Suomesta paikallisesta kivijalkakaupasta vaiko netistä esim. saksasta, entäs käytetty? Parhaan valikoiman saat nettikaupasta, muissa joudut tyytymään melko pitkälti tarjontaan. Toki sinnekin saa tilattua testiin jos ei ole hyllyssä. Itse uskaltaisin tilata tuon hintaisen akustisen Thomannilta. Laaja valikoima, saatavuus ja hinta ehkäpä tärkeimpinä pointteina.

Jollain tuon tyylisellä pudotuspelillä kartoittaisin mitä olisi tarjolla. Sieltä se sopiva lopulta löytyy. Tonnilla saa jo hyvän akustisen+laukun pitkäksi aikaa joten kannattaa panostaa ja valita se mistä todella tykkää. Toisaalta esim. ekstra 500€ budjetissa avaa jo aivan erilaiset markkinat ja laatutaso nousee.

E: Ja hakukin auttaa. Tsekkaa myös se akkareiden jelppikerho.
Just because I rock doesn't mean I'm made of stone.
Maraaa
25.11.2006 22:32:43
Olen itse väsäämässä, ja jos tonnin maksat niin kyllä lähtee!! (900:kin riittäisi...)
Niin ei minulla mitään asiaa ollut paitsi www.seagullguitars.com ovat vissiin melko laadukkaita
"Joulupukki on häirikkö, joka on yksi nykyajan suurimmista ongelmista mm. uhkana kansantaloudelle"
acid
05.12.2006 13:05:02
hoi akust. ostaja!

tsekkaapa harmony centralista Furch superjumbo arvioinnit, en muista mikä mallimerkintä oli, kato furchit läpi kaikki.

mulla on sellainen ja alle tonnin kärsin. loistava dynamiikka ja erottelevuus.
into luthmanilla on Furcheja, tilasin kyllä musakauppani kautta ja olen ollut hyvin tyytyväinen.. jos muhkeaa sointia haluat, on parempi sointi kuin kallissa Martineissa ja silkkilakkaus ja kultaiset virittimet avot!
flattopguitar
05.12.2006 14:01:23
Onko kellää kokemuksia Martin 000-15 kitarasta? Sitä oon miettiny. Kiitos kommenteista.

Mulla on ollut 00-15, eli käytännössä sama kitara, mutta yhtäkokoluokkaa pienempi. Hyvä peli se on siitä ei päästä mihinkään. Kuusikantinen voisi kuitenkin olla komppikitarana parempi ja jos haluat sellaista tyypillistä pitkään soivaa komppisoundia, niin D-mallin kitarat on siinä parempia. Kokomahonkisena se on melko tummasointinen, mutta toimiihan sekin tietenkin hyvin kaikennäköisessä soitossa. Riippuu siitä mitä on hakemassa, sun pitää käydä koittamassa itse ennen lopullista päätöstä, jos vain mahdollista. 00- ja 000- (ja OM) mallit on enemmän yleiskäyttöisiä ja toimivat hyvin myös sorminäppäilyssä. Hyviä käytettyjä saa jo tonnilla, mutta niitä joutuu sitten kyttäilemään pidempäänkin.
weelie
05.12.2006 14:11:01 (muokattu 05.12.2006 14:13:54)
Eli myyt D-28:n ja siirryt halvempaan? Miksi myyt? Haluatko eri kokoluokkaa vai vain eri hintaluokkaa? :) Jokuhan täällä m.netissä viime viikolla myi om-21:tä (taisi pyytää 1450€), siinä olisi varmasti hyvä pienemmän koon yleiskitara. Itse tosin pidin tuplasti tuon hintaisesta Santa Cruzista enemmän kun vienosti kokeilin Kitarapajassa...

Larrivee on suosittu tuossa tonnin pintaan. Itselleni ne ei jostain syystä kolahda, mutta erittäin hyviä ovat silti (olen kokeillut jokusen kerran kun asun Musamaailman vieressä nääs).
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)