Aihe: RIP Juice Leskinen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1014 15 16 17 18
Juuleppi
25.11.2006 15:03:47
Jaahas. Näin ne suurmiehetki lähtee. Juicen piisien avustuksella sitä tuli opeteltua ensimmäiset soinnut ja Syksyn sävelen sooloa tuli reenattua suht huonolla menestyksellä. Kiitokset hienoista biiseistä.

R.I.P.
M.A.C.H.O. #19 "Don't disturb my friend, he's dead tired." | Ei helv..ei saatn! Käsi missä?!?
Matjardo
25.11.2006 15:07:48 (muokattu 25.11.2006 15:08:11)
Voih, taas lähti meiltä yksi hieno taiteilija vintille muiden seuraksi.

R.I.P.
Two beers or not two beers?
A.Starving
25.11.2006 15:07:59
Radio Helsingissä sunnuntaina Juice-erikoislähetys

Julkaistu: 12:57

Päivitetty: 14:12

Radio Helsinki esittää sunnuntaina kello 12-14 Juice Leskisen elämäntyöhön keskittyvän erikoislähetyksen. Ohjelmassa soitetaan paitsi Juicen kappaleita, kuullaan myös runsaasti ennen kuulematonta haastattelumateriaalia. Ohjelman juontavat Axa Sorjanen ja Lasse Kurki.

Haastattelumateriaali perustuu Radio Helsingin ohjelmapäällikkö Sorjasen vuonna 2000 toimittamaan Juice-kirjaan Eikä nivelet ruostu. Kirja kokosi Leskisen pitkän uran keskeiset tekstit; laulujen sanat, runot ja proosan.

Radio Helsinki kuuluu pääkaupunkiseudulla taajuudella 95,2 ja Welhon kaapeliverkossa 104,0. Internetissä lähetystä voi kuunnella suorana osoitteessa www.radiohelsinki.fi.
http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkel … e-erikoisl%C3%A4hetys/1135223232980
"Ah, fuck it, Dude. Let's go bowling."
leka
25.11.2006 15:10:49
Nero nukkuu
Hän nukkuu unta rauhaisaa...
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt allekirjoitus!
sauhusanttu
25.11.2006 15:17:24
Liian aikaisin lähti herra yläkerran orkesteriin.
Olisi ollut vielä paljon annettavaan musiikille.

R.I.P
tyhjä
25.11.2006 15:22:53

Juice on.

..
paljon melua tyhjästä.
-Cale
25.11.2006 15:32:37
Piti pistää Juicea soimaan ja koko 3.30 -biisin ajan kylmät väreet kulkivat läpi"

Mikä biisi?
Bonesaw
25.11.2006 15:36:00
Mikä biisi?

Siis biisin nimi on 3.30 :)
M-Juhana
25.11.2006 15:36:09

Mikä biisi?

3.30

Rakasta minua nyt
Kun kaikki muut ovat menneet
Kun varjot hiipii yli lattian

Minä riisun kengät pois
Sillä sinä olet palava pensas
Hautajaiset seis, vainaja puuttuu

Varis lentää pellon yli
Eikä itke yhtään
Kahvilat avaa ovensa vähitellen

Tänään liikenteessä kuolee
Jonkun teräsvartalo
Vieläkö meillä on kaljaa?
-Cale
25.11.2006 15:37:14
Siis biisin nimi on 3.30 :)

Jaahas, tommosesta kuullukkaan :)
SirElwood
25.11.2006 15:47:14 (muokattu 25.11.2006 15:53:57)
Nyt vasta huomasin tämän... Huoh...

Joku tuolla aikaisemmin sanoi, että ihan kun olisi läheinen mennyt. Sama fiilis on täälläkin. Voi helkkari sentään. :'(

"Niin se alkoi ja loppui aikanaan,
turha kaahailu pinnalla maan.
Mies ja nainen erossa toisistaa,
uhraten jumaliaan.
Kuinka varma olinkaan...

Olipa kerran on nimeni mun,
vain aluksi kelpaan satuun.
Kasvoillain näin kasvot unohdetun,
olin kasvanut kiinni katuun."

olipa kerran

PS. Kiitos Juice musiikista. Mitä olisi ollut ala- ja yläasteen musatunnit ilman XV-yötä tai syksyn säveltä.

Taidanpa vetäistä tässä omaksi (ja ehkä naapureiden) iloksi pienen juice tribuutin.
LamaAjanElvis
25.11.2006 16:01:06 (muokattu 25.11.2006 16:04:18)
Just kuulin veljeltä. Paska laulaja, helvetinmoinen taiteilija ja artisti. Just soi biisi radiosta ja kyyneltä tuppaa. Meillä oli aina neljän parhaan kaverin kans Juicen kasetti matkassa kun oltiin viettämässä iltaa yläaste vuosina.
Ei helvetti, tänään soi Juice soittimessa.

edit:

Onneksi kerkesin nähdä edes kerran vilaukselta tyypin livenä oman kylän satamassa menneenä kesänä.
"I can't believe you called me a chucker. No way I'm a chucker. I do not chuck, never chucked, never have chucked, never will chuck, no chuck!" - George Costanza. Sormet lähtee soundista.
mr_b
25.11.2006 16:01:37

Viidestoista yö ja Syksyn Sävel ovat ensimmäiset kappaleet mitkä olen koskaan oppinut soittamaan. Pumpupum...tadadatadada...pumpupum...tadadatadada.

Vähän kuin Abba tai Eppu Normaali, musiikkinsa ei ole koskaan kolahtanut, mutta osaan silti kappaleita ulkoa kevyesti ainakin parin tuplalevyn verran. Insituutio, olisi toivonut että loppuvuodet olisivat olleet hiukan kunniakkaampia.

R.I.P.
Summer in the city and winters in Miami
BigPapa
25.11.2006 16:03:01

Pakko antaa plussa...

Olen kenties kylmä ja kyyninen ihminen mutta mua ei tuo uutinen mitenkään yllättänyt, ensimmäinen mieleen tullut kauhukuva oli tuo vääjäämättä edessä oleva rahastus muistokonsertteineen/levytyksineen ja varsin tod.näk. TK:n tuleva elokuva, jonka käsikirjoitustyö on varmaankin jo alkanut.Puhumattakaan siitä että iskelmä/tangopaavot alkaa vetään noita biisejä keikoillaan, joku oopperalaulajan noita levytti, "Viidestoista yö"oli melko karua kuultavaa.Ja karaokebaareissa raikuu Juice entistä enemmän...

Itse aikoinaan Juicen bändiläisiä tunteneena, muutaman kanssa jopa olen soittanut eri yhteyksissä, suhtautumiseni ko taiteilijaan on varsin realistisella tasolla.Ansionsa rock(?)musiikin saralla ovat kiistattomat, ei hän silti mikään jumala ollut?
Lähellä oli etten jopa mennyt/päässyt Juicen bändiin, oisko vuosi ollut joku 81-2?...
Tässäpä ainoa keskusteluni Juicen kaa "Terve, me ollaan päätetty että sä oisit sopiva kundi bändiin.Mitä viinaa sä juot?" minä arasti "en mä oikeestaan juo viinaa.." Juice:"No tässä bändissä sä opit juomaan..."

En sitten mennyt, elämä on rokkenrollia ei ollut mun juttuni.
Tässä kohtaa elämääni pistää oikeesti kyllä miettimään mites jos oisinkin mennyt?
R.I.P

Plussaa....
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
kiriminni
25.11.2006 16:05:36
Suomi muuttui juuri nyt tyhjemmäksi ja kolkommaksi paikaksi elää.
Niinkuin Juice totesi haastattelussaan: musiikki tuo lohtua yksinäisiin hetkiin,
antaa elämänarvoja ja jopa elämänohjeita.
Tuntuu kuin läheinen ystävä olisi kuollut...
Jucciz
25.11.2006 16:10:55
Kyllä nyt ottaa päähän. Juice oli nero.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
käsi
25.11.2006 16:14:16

nero sanoittaja, hyvä biisin tekijä ja suuri taiteilija. Eli elämänsä niin kuin puhui. sanoi aikoinaan ettei ole mitään järkeä elää säästöliekillä. Kevyet mullat
Turhaa sitä kiirehtii kun on paskat jo housuissa
JagStang
25.11.2006 16:16:34
R.I.P Juice.
Vandalism: beautiful as a rock in a cop's face.
Skebameizi
25.11.2006 16:18:44

Vaikka ei herran edesottamuksia ole suuremmin tullut seurattua, on kyllä sanottava että huikean elämäntyön teki. Kirjoitti sekä riipaisevan realistisia että hersyvän hauskoja tekstejä.

Rauha sielulleen.
www.neverend-hq.net
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)