Brian May jr. 23.04.2006 21:49:22 | |
---|
Sori vaan, Bono ei ole syntyperäinen jenkki. Ääh. Äläs nyt nillitä, ei se Arskakaan oo :) tosin Kuvernööri ja Pressa on kyllä hieman eri asiat... Vettä! |
meitu 23.04.2006 23:29:27 | |
---|
Vähän olen jäävi arvostelemaan bändiä, kun sitä olen uran alusta asti seurannut ja digannut. Kaikki levyt ei nyt hirveesti nappaa, mutta paskimmillaankin pesee koko jouko muita bändejä... hitto, tää tarvii vielä nähdä livenä joskus, edellisestä kerrasta aivan liikaa aikaa Missäs ja milloin näit heidät livenä? Tyhmää, että eivät ole käyneet Suomessa kuin kahdesti. Ne jotka soittaa ne tietää |
timus 24.04.2006 00:25:46 | |
---|
Yksi hyvä dokumenttihan juutuun livemeiningistä on se Coloradon Red Rocksissa eli siellä "kallioamfiteatterissa" kuvattu konsertti. En tiedä löytyykö sitä DVD:nä. 1983 muistaakseni tehtiin. Hello Cleveland! |
DaLep 24.04.2006 09:13:34 | |
---|
Hieman jäävi olen itsekin arvioimaan bändiä, sillä kyseisen bändin suhteen en voi käyttää "normaalia arvosteluasteikkoa" = fani Achtung Baby levyn ajoilta saakka. Pari uusinta levyä on toiminut hyvin kokonaisuuksina. Aiemmin studiolevyjä on vaivannut biisimateriaalin epätasaisuus (esim. POP). Achtung Baby tietysti on parhautta alusta loppuun... Mielestäni bändi on kuitenkin parhaimmillaan livenä. Biisit saa uutta eloa ja fiilis keikoilla on käsittämätön. Tämän sanottua on todettava, että olen nähnyt vain kerran livenä (Amsterdamissa viime vuonna), joka olikin 2,5 tuntia täyttä parhautta :-) |
Bonham 24.04.2006 10:51:27 | |
---|
Missäs ja milloin näit heidät livenä? Tyhmää, että eivät ole käyneet Suomessa kuin kahdesti. 1982 Ruisrockissa... eli aikaa mennyt kohtuullisesti:) Bändi tuolloin siis kovin nuori, mutta sitäkin energisempi. Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
leka 24.04.2006 11:35:49 | |
---|
Popmart oli kova juttu. Kunnon stadionviihdettä, vaikka suurten showmeininkien aika olikin jo ohi. JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT! |
meitu 24.04.2006 12:55:22 | |
---|
1982 Ruisrockissa... eli aikaa mennyt kohtuullisesti:) Bändi tuolloin siis kovin nuori, mutta sitäkin energisempi. Itselläni on tuosta keikasta bootleg-äänite. Hyvältä meno vaikuttaa sen perusteella, Bono kutsee Ruisrockia uudeksi Woodstociksi (ilmeisesti meiningin takia). Itse näin U2:n popmart-kiertueella, mutta en silloin tiennyt bändin mahtavuudesta mitään, hyvä kun yhden biisin tunnistin setistä. Harmittaa oikein että vasta jälkeenpäin olen alkanut diggailla hulluna. Ne jotka soittaa ne tietää |
RonRoco 24.04.2006 23:12:14 | |
---|
U2 on taas niitä bändejä joista diggailen ihan ERKISTI livenä mutta albumeita ei ole hyllyyn kertynyt kun joshua tree. Kaikki live DVDt kyllä löytyy. Henk.koht. diggailen myös suuresti Edgen tyylistä soittaa. Bono on Bono. Ei siitä ota selvää mikä se on mutta ainakin se yrittää takoo jengille järkee... Täältä löytyy muuten melkein kaikki U2sen livet lossles-muodossa ja uusimpia myös videona; http://www.u2torrents.com/ Hemmot ovat antaneet luvan levittää näitä netissä eli eivät ole bootleggejä tms... Kun keksii sellaisia harrastuksia, joissa itse pärjää, ei tule pahaa mieltä. |
meitu 25.04.2006 00:01:09 | |
---|
Ne jotka soittaa ne tietää |
Travis Bickle 26.04.2006 14:55:53 | |
---|
Kyllä U2 omasta mielestäni on yksi näistä ns. suurista bändeistä. Tosi harvalla on esittää yhtä monipuolista, ja ennen kaikkea laadukasta tuotantoa. War, Joshua Tree ja Achtung Baby ovat kaikki oman aikakautensa suurimpia levyjä, tarkastelee asiaa sitten millä mittareilla tahansa. En myöskään voi olla kunnioittamatta yhtyeen työmoraalia - samalla kokoonpanolla kuitenkin painaneet alusta alkaen. Kuinka moni artisti on/on ollut yhtä relevantti 26 vuotta debyytin ilmestymisen jälkeen? Eipä taida hirveän montaa löytyä. |
timus 27.04.2006 01:30:20 | |
---|
Kyllä U2 omasta mielestäni on yksi näistä ns. suurista bändeistä. Tosi harvalla on esittää yhtä monipuolista, ja ennen kaikkea laadukasta tuotantoa. War, Joshua Tree ja Achtung Baby ovat kaikki oman aikakautensa suurimpia levyjä, tarkastelee asiaa sitten millä mittareilla tahansa. En myöskään voi olla kunnioittamatta yhtyeen työmoraalia - samalla kokoonpanolla kuitenkin painaneet alusta alkaen. Kuinka moni artisti on/on ollut yhtä relevantti 26 vuotta debyytin ilmestymisen jälkeen? Eipä taida hirveän montaa löytyä. Tuossa on tosiaan hyviä syitä, mikä tekee juutuusta pykälää perusbändiä suuremman. Ja yks tärkeä syy on, että Larry Mullen Jr. on maailman coolein soittaja :-) No kahen viikon päästä pitää käydä fiilistelemässä bändin synnyinsijoilla. Hello Cleveland! |
Meisseli 27.04.2006 11:02:12 | |
---|
Se uus duetto Mary J. Bligen kanssa ei ole kyllä millään muotoa hyvä. Muija vetää aikasen pahasti yli. Noooooooo...... Seonseonseonseonseonseonseonseon
www.strangefruit-band.com |
naiboli 03.05.2006 18:12:31 | |
---|
Olin nuorempana pakkomielteisen fanaattinen U2:sta kohtaan sen jälkeen kun näin yläasteikäisenä MTV:ltä Pride (In the Name of Love) - liveversion. Kaikki artikkelit mitä tuli vastaan piti saada omaksi ja kaikki CD:t/LP:t piti saada levyhyllyyn. Oli paitoja, julisteita ja vuosikalentereita.. Olin silloin vielä melko ylpeä että löysin bändin ihan itse, eikä kukaan kavereistani ollut kuullutkaan bändistä. Alkoivat jo hermostua mun suitsutukseen.. Kiinnostus lähti laskemaan joskus Pop - levyn jälkeen. Ei kokeilemisessa sinänsä mitään pahaa ole (varsinkin kun mun mielestä nää pari uusinta levyä kuulostavat ihan liikaa vanhalta U2:selta, eli en löydä niistä enää oikein tuoreutta), mut tuntui että keskinkertaisista biiseistä yritettiin saada tuottamalla parempia (varsinkin Zooropalla). Duetoista puheen ollen, muistatteko Sinatran kanssa tehdyn dueton jazz-stankusta I've got you under my skin? Mun mielestä se oli kyllä melko tyylikäs. Mulla jäi suosikeiksi Achtung Baby, War, Joshua tree, October (musta se oli hyvä) ja tietenkin Rattle & Hum. Livenäkin tuli nähtyä (siis se jälkimmäinen, olin neljä vuotta kun ne kävivät Ruisrockissa). Sanoinkohan taas jotain tyhmää... |
KillingMachine 18.11.2006 11:10:15 | |
---|
Mielestäni U2 on kaikkien aikojen paras ja suurin yhtye. Kun sitä miettii, niin kuka muu on onnistunut vaikuttamaan rock-musiikkiin näin paljon kuin U2. Ei minun mielestäni kukaan. Arvostan sitä suuresti, että yhtye päätti ottaa sen riskin 90-luvulle siirryttäessä ja kokeilla jotain uutta. Minun mielestäni tässä yhtyeessä ei ole paljoakaan kielteistä sanottavaa. Neljä kaikkien aikojen suurimpiin lukeutuvaa biisien kirjoittajaa. Bono on mielestäni kaikkien aikojen paras laulaja ja keulakuva. Yhtyeen suuri menestys johtuu suurilta osin hänestä. Adam Clayton lukeutuu maailman parhaimpiin basisteihin, vaikka hänen basistin taitonsa ovat jääneet vähemmälle viimeisimmillä albumeilla. Ja The Edge on suoraan sanoen nero luomaan riffejä. Larry Mullen on kelpo rumpali, mutta ei ole paljoakaan näyttänyt itsestään uusia puolia rumpalina. Tuskin maltan odottaa yhtyeen seuraavaa albumia. Kiinnostaa nähdä mitä yhtye tällä kertaa on kokeillut musiikissaan. Kuulemani mukaan ainakin hip hopia. |
Goodfellas 19.11.2006 18:11:09 | |
---|
Kyllä, ilmeisesti Kanye Westin kanssa kierrellessä jotain vaikutteita saaneet. Itse en tuosta tyylistä niin välitä, sillä juuri viime levyn rock-henki on se mihin olen eniten kiinnittynyt. Zooropa ja Pop ovat kieltämättä melkoista sotkua ainakin minun korville, mutta sitten taas näiden kyytipoikana tulleet Zoo TV ja Popmart-kiertueet ovat olleet aivan hiukeita settejä niin esiintymisen kuin lavasteidensa puolesta. 1980-luvun U2 on mielestäni melko erinomaista kamaa kautta linjan, ellei Octoberia lasketa mukaan. Harmittaa, etten vielä Popmartin aikana ollut lainkaan bändiä kuunnellut ja 2005 kesän keikka Ullevillakin meni ohi suun. Seuraavaksi on ainakin varmaa, että jos U2 Euroopassa kiertää niin se ei jää väliin. Harmi vain, että en pääse nauttimaan Vertigon upeasta hittisikermästä livenä ainakaan kokonaisuudessaan, mutta varmasti muutama biisi jää settiin jatkossakin. Peace sells...but who`s buying? |
Varaani 20.11.2006 13:05:10 | |
---|
Minulle U2 on yksi ehdottomasti tärkeimmistä ja rakkaimmista orkestereista. Arvostan heitä niin musiikillisten kuin ulkomusiikillisten tekojen ansioista, kokonaisuutena. Eli mielestäni Bono ei ole tekopyhä jeesustelija. Vain Zooropa on tippunut levyistä pois. Oli mielestäni huono. Uusin plätty uhkaa tehdä samoin, mutta ei tee kun sain sen vaimolta synttärinä... Alkupään tuotanto on iskenyt minuun eniten sekä tuo viimeistä edellinen levy. Toki Achtung baby massiivisuudellaan huumaa, mutta siitä puuttuu sitä kuuluisaa sielua, mitä vanhemmilta levyiltä löytyy kosolti. New Years day, Jerusalem, Gloria... |
Proge 24.11.2006 18:25:52 | |
---|
U2:n Red hill mining town on upea ja yksi bändin parhaita biisejä. Punainen tupa ja perunamaa. Kaikille warettajille toivon huonotuloista ja tylsää työuraa, jossa joku muu vie rahat. |
author 25.11.2006 01:26:05 | |
---|
Muuten ihan jees musaa mutta jokin laulussa ärsyttää. Sellaista teennäistä vääntämistä. Ihan niin kuin olisi tavaraa tulossa housuihin saman aikaisesti. Siinä uudessa Bloody Sunday biisissä laulukin kuulostaa jo hitusen paremmalta. "I think if the devil doesn't exist, but man has created him, he has created him in his own image and likeness."
-Fyodor Dostoevsky (In "The Brothers Karamazov") |
Muuten ihan jees musaa mutta jokin laulussa ärsyttää. Sellaista teennäistä vääntämistä. Ihan niin kuin olisi tavaraa tulossa housuihin saman aikaisesti. Siinä uudessa Bloody Sunday biisissä laulukin kuulostaa jo hitusen paremmalta. Bloody Sunday? Mikäli Sunday Bloody Sunday -kappaletta tarkoitat no sehän julkaistiin jo vuoden 1983 -albumilla War. Basistit kunniaan. |
author 25.11.2006 17:13:02 | |
---|
Bloody Sunday? Mikäli Sunday Bloody Sunday -kappaletta tarkoitat no sehän julkaistiin jo vuoden 1983 -albumilla War. Ai? Erehdyin luulemaan sitä uudeksi biisiksi kun se on radiossa kovin usein soinut viime aikoina. "I think if the devil doesn't exist, but man has created him, he has created him in his own image and likeness."
-Fyodor Dostoevsky (In "The Brothers Karamazov") |