Aihe: Signaalien keskinäinen synkka äänensiirtoketjussa
1
esyk
24.11.2006 16:31:35

Kertokaas isännät ajatuksianne seuraavasta.

http://edu.pkky.fi/~0500104/conn.pdf

Kyse on siis 26 analogilinjan yhtäaikaisesta tallentamisesta. Firefacen muuntimien jälkeen käsissä on tilanne, jossa

a) 16 raitaa - A/D DM1000
b) 8 raitaa - A/D/A DM1000 + A/D FF800
c) 2 raitaa - A/D FF800

Muuntimethan eivät digitaalilaitteina toimi ilman viivettä. Kysymys kuuluukin: kuinka paha offset-ongelma minulla on lopulta käsissäni ja voiko tätä ennaltaehkäistä mitenkään ilman laitteistomuutoksia?
koopop
24.11.2006 17:24:54

Kertokaas isännät ajatuksianne seuraavasta.

http://edu.pkky.fi/~0500104/conn.pdf

Kyse on siis 26 analogilinjan yhtäaikaisesta tallentamisesta. Firefacen muuntimien jälkeen käsissä on tilanne, jossa

a) 16 raitaa - A/D DM1000
b) 8 raitaa - A/D/A DM1000 + A/D FF800
c) 2 raitaa - A/D FF800

Muuntimethan eivät digitaalilaitteina toimi ilman viivettä. Kysymys kuuluukin: kuinka paha offset-ongelma minulla on lopulta käsissäni ja voiko tätä ennaltaehkäistä mitenkään ilman laitteistomuutoksia?

Muuntimien viive on millisekunnin luokkaa. Analogilinjan viive myös päälle tai alle 1ms. Faktaa ei ole mutta jokatapauksessa älä huolestu. Mä oon tehny tollasia äänityksiä satoja, eikä niissä ole ongelmaa.

Jos haluat minimoida erilaisten viiveiden mahdolliset ongelmat, niin älä pidä stereoparin monokanavia eri ketjussa. Töihin vaan siitä. :)
"Your ears will tell you all you need to know about polarity or proper phase in sound. Tune in to your instincts..." -Bruce Swedien "Singing is the lowest form of communication." -Homer Simpson
koopop
25.11.2006 10:41:54 (muokattu 25.11.2006 10:46:11)

Juuri näin(Paitsi että sen stereoparin IMHO kyllä *täytyy* mennä samaa ketjua

Näinhän mä just sanoin.. ;)

Jeh, kannattaa juu jaotella kanavat omiin nippuihin.
"Your ears will tell you all you need to know about polarity or proper phase in sound. Tune in to your instincts..." -Bruce Swedien "Singing is the lowest form of communication." -Homer Simpson
PIM
25.11.2006 13:14:47
Jos haluaa pelata varman päälle niin tuota latenssieroa eri kautta tulevien signaalien välillä ei liene mahdotonta mitata ja todentaa ihan käytännössä, ja tehdä sitten äänitetyille raidoille vastaavaa korjausta jälkeenpäin.
esyk
25.11.2006 16:25:32

Kiitokset rohkaisun sanoista.

Itse asiassa Firefacessahan olis vielä koaksi-S/PDIF vapaana. Sitä kautta saisin noi pari alunperin suoraan FF:iin vedettyä mikkisignaalia toisen "ryhmän" kanssa samaan pakettiin, kun Octoprestäkin löytyy vielä vapaita etusia. Silloin ton viive-eron mittaaminenkaan ei olis edes paha homma...syöttää vain napsusignaalin molempia reittejä ja toteaa tilanteen aaltokäppyrästä. Näinpä teen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)