Aihe: Terratec Mic 2 FireWire. Millaista laatua?
1
hiski
22.11.2006 02:23:34 (muokattu 22.11.2006 02:36:04)
Olisikohan Terratec Mic 2 FireWire audio interface kuinka laadukas laite?

Thomanilla alkuperäinen hinta on ollut 1090,- ja nyt myyvät sitä hintaan 309,-.

www.thomann.de/artikel-181501.html?iwid=3

Yritin hakea tietoja ja arvioita Mic 2-mallista Terratecin yms. sivuilta mutta laihoin tuloksin... mallin edeltäjä lienee Phase 88 rack...?

Olisiko kellään käyttökokemusta, kehuja ja haukkuja kyseisestä laitteesta?
erkko
24.11.2006 20:42:25
Tää kiinnostaisi muakin kovasti. Pitäisi ostaa joku halpa ja hyvä audiointerface. Onko kenelläkään käyttökokemusta tästä Terratecista?

Lähinnä latenssit ja etuasteiden laatu kiinnostaa.

Saa ehdottaa myös jotain muuta alle 500€:n vermettä josta löytyisi vähintään kaksi mikkikanavaa ja mielellään 8 linjasisääntuloa.
Soolokitaristi
25.11.2006 01:51:49
Itselläni Phase 88 Rack PCI ja mitä olen asiaa tutkinut niin käsittääkkseni nuo Mic-mallit ovat Phase-mallien edeltäjiä. Joka tapauksessa niissä luultavasti on samat etuasteet. Ainakaan nuo Phase 88:n etuset eivät ole minua vakuuttaneet vaan olemme aina päätyneet käyttämään mikserin etuasteita (3G companyn mikseri, ko firmaa ei enää ole olemassakaan). Vertailussa Terratec, Behringerin halpamikseri, ja 3G mikseri niin Terratec ja Behringer kuulostivat suht samalta, 3G mikseri huomattavasti paremmalta (mikkinä Rode NT3 testiäänenä allekirjoittaneen lauluääni).

Ajureiden osalta tuo Terratecin tuote on toiminut moitteettomasti ja on mielestäni hyvin yksinkertainen. Ainut ongelma ainakin tuon phase-mallin kanssa on se, että sille pitää emolevyltä löytää se pci-paikka jonka keskeytys eli IRQ on jakamaton. Näitä paikkoja on kokemukseni mukaan nykyisillä emolevyillä aina se yksi kappale (kokeiltu 3:lla emolevyllä), eikä sitä ole kerrottu missään dokumenteissa. Jos äänikortti ei ole oikeassa pci-reiässä niin sen asetukset eivät lataudu oikein konetta käynnistettäessä (palautuvat oletusasetuksiin). Toisaalta sama ominaisuus on kaikilla yhdellä äänikortilla, jonka olen tuon Terratecin lisäksi ostanut (St audio DSP 24 Value), joten oletan, että se on äänikorttien yleisempikin ominaisuus.

1,5 vuoden kokemuksella Terratecin tuotteesta viivan alle jää, että olen melko varma, että 440 €:llä (jonka itse laitteesta maksoin) saisi paremmankin 8 kanavaisen äänikortin. Voin olla väärässsäkin. Toisaalta tuo 309 € hinta MIC 2:sta voi olla jo ihan kohtuullinen. Itse lähden seuraavaksi linjalle E-MU 1212M+Behringer ADA-8000 (399€).

Hieman outoa, että Mic2/8:sta ei löydy Terratecin sivuilta tietoa muuten kuin googlen kautta...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)