Super-Jari 24.11.2006 19:00:18 | |
---|
Mielestäni tuollainen yhden musiikkityylin dissaaminen (as above) ei vain kieli kovinkaan laajasta katsannosta. Se on vamma. |
Metallityöläinen 24.11.2006 19:01:00 (muokattu 24.11.2006 19:02:26) | |
---|
Hiphoppia en kuuntele ikinä. Vaikka musamaku muuten onkin kehittynyt varsin laajaksi, niin hiphop on jotain niin käsittämätöntä kuraa, etten sitä yksinkertaisesti kestä kuulla! Jotkut tykkää, minä taas poistun huoneesta. Mieluummin kuuntelen jopa iskelmää. Se on vamma. e. Olen vammainen. "Life is what happens to you, while you are busy making other plans" John Lennon |
Bonesaw 24.11.2006 19:07:26 (muokattu 24.11.2006 19:08:50) | |
---|
ikinä. Vaikka musamaku muuten onkin kehittynyt varsin laajaksi, niin hiphop on jotain niin käsittämätöntä kuraa, etten sitä yksinkertaisesti kestä kuulla! Jotkut tykkää, minä taas poistun huoneesta. Mieluummin kuuntelen jopa iskelmää.
e. Olen vammainen. Mä veikkaan,että suurin osa näistä jannuista,jotka rap/hiphop-musaa henkeen ja vereen dissaavat,ovat kuulleet vain niitä paskimpia listahittejä päältä. Kokeile vaikka vanhempaa Cypress Hilliä ( s/t ja Black Sunday). http://www.youtube.com/watch?v=VD_I8ocyPuk http://www.youtube.com/watch?v=5ZBMDDT0iMI |
Super-Jari 24.11.2006 19:11:36 | |
---|
e. Olen vammainen. Yleistä metallipiireissä :) |
Mä veikkaan,että suurin osa näistä jannuista,jotka rap/hiphop-musaa henkeen ja vereen dissaavat,ovat kuulleet vain niitä paskimpia listahittejä päältä. Kokeile vaikka vanhempaa Cypress Hilliä ( s/t ja Black Sunday). Olen kyllä kuullut Cypress Hilliä. Sekä vanhaa että uutta. Ei nappaa pätkääkään. Omaan kavereita jotka kuuntelevat sekä jotain oldschool neekeriräppiä, kuin myös jotain uutta suomiräppiä, ja kaikelle sille olen ikävä kyllä joutunut altistumaan. Keneen viittaat 'jannulla', poju? E. Olen myös aikoinani lainaillut jotain räppilevyjä kun on väkisin tyrkytetty tyyliin "tää on vähän vidun gova!". Ainoa reaktio on ollut vitutus. "Life is what happens to you, while you are busy making other plans" John Lennon |
Ibanez_90 24.11.2006 19:20:53 | |
---|
Eikös se räppi ole jotain tarinan kerrontaa biitin tahdissa? Useasti räppi sekoitetaan jotenkin musiikkiin... Olen Stratocaster_90 |
Bonesaw 24.11.2006 19:22:55 (muokattu 24.11.2006 23:10:10) | |
---|
Eikös se räppi ole jotain tarinan kerrontaa biitin tahdissa? Useasti räppi sekoitetaan jotenkin musiikkiin... Eikös se Children of Bodom ole jotain sormien nopeaa liikuttelua pöllityn syntikkataustan tahdissa? Useasti se sekoitetaan jotenkin musiikkin... Edit. Keneen viittaat 'jannulla', poju? Jannu = kaveri = äijä,whatever. |
Super-Jari 24.11.2006 19:25:22 | |
---|
Eikös se räppi ole jotain tarinan kerrontaa biitin tahdissa? Useasti räppi sekoitetaan jotenkin musiikkiin... Rap tulee mun käsittääkseni sanoista rhythm and poetry. Voitko selittää ymmärrettävästi mikä on musiikin määritelmä sitten? |
Werihukka 24.11.2006 19:56:41 (muokattu 24.11.2006 20:01:25) | |
---|
En tiiä muista, mutta minä tiiän mistä jään paitsi kun kierrän rap-musiikin kaukaa. Olen sitä nimittäin joskus kuunnellut laidasta laitaan. Ei vaan iske mikään siinä musiikissa enää. Edit: En kierrä sitä siis sen takia kaukaa, ettei "hevimiehen imago" kärsisi, vaan että olen sen itse todennut ns. p*skaksi. Kaikesta ei tarvitse pitää vain sen takia että on väärin olla pitämättä jostain, koska niin ei ole. Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
Oan 24.11.2006 19:58:52 | |
---|
En tiiä muista, mutta minä tiiän mistä jään paitsi kun kierrän rap-musiikin kaukaa. Olen sitä nimittäin joskus kuunnellut laidasta laitaan. Mites rap-musiikki muuten yleensä määritellään? Kun notta kehtaan väittää, että ensimmäisiä asioita mitä vaikkapa monista Velcran biiseistä tulee mieleen, on jonkin sortin rap (esimerkkinä http://www.youtube.com/watch?v=R016DXnI9gI ), mutta ei piru tuollaista nyt rap-musiikiksi voine ihan surutta sanoa? "Hei, tää on ihan leikkiä vaan, ei pure. Ei irtoa taulusta ja kipitä sinne puremaan teitä."
- Armo Pohjavirta |
riimu 24.11.2006 20:22:43 (muokattu 24.11.2006 20:23:45) | |
---|
Olihan sitä teininä meno, että metalli on muka ainoaa oikeaa musiikkia ja blaablaa. Nykyään tulee lähinnä indierockia ja vaikka mitä pulputusta kuunneltua, mutta kyllä ne Darkthronet kokoajan silti tasaiseen tahtiin soi. Kyllä sitä muutenkin aina on ollut kohtuullisen laaja musiikkimaku enivei. Pari vuotta tosin kului väliaikaa kun metalloidi ei ollenkaan soinut soittimessa, lähinnä iski totaalinen vitutus sceneilymeininkiin yms. sosiaaliseen pelleilyyn mitä näkyi tuttavapiirissä ihan liikaa. The leaven which animated my existence is gone: the charm which cheered
me in the gloom of night, and aroused me from my morning slumbers, is
forever fled. |
spede from hell 24.11.2006 21:10:01 | |
---|
Toisaalta aika moni metalliksi kutsuttu musiikki on iskelmää särökitaroin. Ja toisin päin... Anna Ericsonin se biisi... -no mikä se nyt oli...?!! No se yks minkä se on Sontapukin kans tehnyt... No helvetti! Ihan sama! Kuitenkin siitä kipaleesta sais hyvän power metal kappaleen... No voi fuck muaki... Jesus shaved my soul and sold it to BeelseB.o.B. |
gorgonoidi 24.11.2006 21:39:54 (muokattu 24.11.2006 21:40:54) | |
---|
Kylläpäs täällä jotkut on ahdas mielisiä. Eikö se rap muka edes musiikkia ole? Jos ei pidä niin ei pidä, mutta että tällästä nihkeetä dissaamista niin sit on tosiaan vielä varaa tuon musiikkimaun kasvattamisen kanssa. Olin minäkin hieman tuota mieltä vielä kesän alussa, mutta enpä enää. E: Ja Cypress Hill on ihan vidun kova! 50 Centit ja sun muut on hanurista. |
Werihukka 24.11.2006 21:48:03 | |
---|
Kylläpäs täällä jotkut on ahdas mielisiä. Eikö se rap muka edes musiikkia ole? Lainaa niin tiedetään että kuka noin sanoi. Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
gorgonoidi 24.11.2006 21:53:36 | |
---|
Lainaa niin tiedetään että kuka noin sanoi. No kunhan nyt tuohon Stratocasteriin ja Metallityöläiseen viittaan. En sanonut sulle mitään. |
Ibanez_90 24.11.2006 22:09:10 (muokattu 24.11.2006 22:09:49) | |
---|
En väitä ettei räp ole musiikkia, mutta eihän itse räppääminen ole musiikkia, puhetta se on. Pitäisi olla joku musiikin määritelmä. Kuten että siinä pitää olla säveliä. Laulaminen olisi tällöin musiikkia, mutta jo rummut saattaisivat olla kiistan alaisia :) Lyhyesti: Räp musiiki on musiikkia, itse räppääminen ei. Minun mielipide. Olen Stratocaster_90 |
Juustonaksu 24.11.2006 22:25:33 | |
---|
Aika ahdas kuva metallimusiikista, eikö? Pistää miettimään, millaista heviä sitä on oikein kuunneltu... Niin, en nyt halua provota. Mielestäni tuollainen yhden musiikkityylin dissaaminen (as above) ei vain kieli kovinkaan laajasta katsannosta. Uskoisin vahvasti, että sen 6-7v aikana, kun metallimusiikkia tuli kulutettua niin tuli kuunneltua bändejä ja tyylejä laidasta laitaan. :) Ainoa genre, mihin en koskaan edes halunnut sekaantua, oli Black Metal. Jos väität minun kokemuksiani tuosta ahtaaksi niin johan on kumma. Ja toisaalta ymmärrän mielipiteesi, pari kuukautta sitten olisin sanonut ihan samaa omalle kommentilleni. En dissaa yhtä musatyyliä, kuten tuossa väitit. Voisin yhtä hyvin dissata vaikka räpit ja hiphopit, jotka eivät minun korvissani edes ole musiikkia. Isketään random biitti taustalle ja puhutaan ja kiroillaan päälle, allright, kukin tyylillään. En tosin väitä, etteikö HipHopinkin piiristä löydy piristävän erilaista musiikkia, joka joissain tilanteissa toimii hyvin. Ehkä suurin syy, miksi käännyin metallin piiristä pois oli se, ettei metallimusiikissa ole vuosiin ollut mitään piristävää ja erilaista. Kaikki tuntuu olevan vain toistoa jostain toisesta eikä siten tule uusia elämyksiä ja fiiliksiä koettua. Kun avarsi näkemyksiään kevyemmän musiikin piiriin, mitä varmasti 80% maailman musiikista on, niin johan alkoi löytymään. :) Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
gorgonoidi 24.11.2006 22:56:45 (muokattu 24.11.2006 22:57:58) | |
---|
Juu, mut en mä sulle tuota viestiä osoittanutkaan, Juustonaksu :) Ehkä suurin syy, miksi käännyin metallin piiristä pois oli se, ettei metallimusiikissa ole vuosiin ollut mitään piristävää ja erilaista. Kaikki tuntuu olevan vain toistoa jostain toisesta eikä siten tule uusia elämyksiä ja fiiliksiä koettua. Kun avarsi näkemyksiään kevyemmän musiikin piiriin, mitä varmasti 80% maailman musiikista on, niin johan alkoi löytymään. :) Tuosta olen täysin samaa mieltä, joten annetaan hyvitykseksi plussa :) |
Bonesaw 24.11.2006 23:02:36 | |
---|
Lyhyesti: Räp musiiki on musiikkia, itse räppääminen ei. Minun mielipide. Öhh...Joo?? |
Heartwood 24.11.2006 23:37:35 | |
---|
En väitä ettei räp ole musiikkia, mutta eihän itse räppääminen ole musiikkia, puhetta se on. Et sillai. Kai huomaat, ettei esmes CoBin Laihonkaan ulosanti ole siinä tapauksessa musiikkia, kuten ei muukaan rääkyminen tai örinä? "Thus men forgot that all deities reside within the human breast"
Romantikkoitkijät #42 |