reppana 27.09.2006 23:22:58 (muokattu 27.09.2006 23:25:00) | |
---|
Uusi boardi lyötyy omasta kuvasta. Ylempi rivi menee fx-loopiin ja alempi suoraan kitara singaaliin. Nii ja tohon kuuluu vielä kanvanvaihdin, mutta kun ei mahtunu mihinkään. Ja virtaa antaa 1-spot. Laittakaa kommenttia tosta. Harjottelemalla oppii=) |
fridgebuzz 28.09.2006 14:25:33 | |
---|
Laittakaa kommenttia tosta. Hyvän näkönen. Tosta jeesusteipistä sen verran, että jos ei halua tahmaisia virtajohtoja (tai muitakaan) kannattaa teipata nuo liimapinnat (jotka siis ois johtojen kanssa kosketuksissa) sillä samalla teipillä "piiloon", eli kaks teipinpalaa vastakkain siihen kohtaan joka koskettaa johtoja. Vaikeampi selittää kuin toteuttaa :-) |
masterhat 02.10.2006 00:31:13 | |
---|
käytättekö muuten lautojanne efektiloopissa vai suoraan skeba->lauta->vahvistin? itse en käytä looppia. miten nuo muuten eroaa? nuppina siis laneyn gh100l. vai poimiiko looppi efektit ennen vai jälkeen esivahvistusta? jos poimii ennen, niin eikös se ole melko sama käyttääkö looppia vai ei. tietysti jos on säädettävä efektilooppi... Tehotyttö95 |
cruel_destiny 02.10.2006 01:04:59 | |
---|
käytättekö muuten lautojanne efektiloopissa vai suoraan skeba->lauta->vahvistin? itse en käytä looppia. miten nuo muuten eroaa? nuppina siis laneyn gh100l. vai poimiiko looppi efektit ennen vai jälkeen esivahvistusta? jos poimii ennen, niin eikös se ole melko sama käyttääkö looppia vai ei. tietysti jos on säädettävä efektilooppi... siis looppihan nappaa välikatkon etuasteen ja pääteasteen välille. Tämä on hyvä jos tulee särö etuasteesta niin ei kuulosta esim delay niin kauhealta. itellä on kaikki muut tällä hetkellä loopissa wahia lukuun ottamatta. I can't sing and I can't dance, still I know how to clap my hands! |
Exhausted 02.10.2006 11:43:44 | |
---|
Mulla on nykyään kaikki efektit kitaran ja vahvarin välissä, ja särö vahvarista. Tietty kaikkia kaikujuttuja ei voi tehdä, mitä voi tehdä särönjälkeisellä delaylla, mutta olen myös huomannut ettei rokin soittamisessa sellaisia hifistelyjä tarvitse. Etenkään livenä vetäessä. Sama juttu modulaatioefekteissä. Nytkin käytössä on kyllä chorusta, flangeria, phaseria ja tremoloa, ja kaikki pelaavat juuri niinkuin pitääkin. On juuri hyvä että ne on vähän rosoisia ja blendautuu siihen kitaran soittoon, sen sijaan että tulisivat vain siihen varsinaisen soiton päälle suhisemaan. :) |
elementti 02.10.2006 12:19:37 | |
---|
Mulla on wah, chorus ja phaser vahvistimen edessä ja multivätkytin plus kuolemasärö a-kanavan loopissa. Eli menee siis neljää piuhaa lankusta vahvistimeen kanavanvaihaja mukaanlukien. Erillisen delayn kun kohtapuoliin hommaan niin se tulee vahvistimen eteen sotkemaan soittoa. "Order some golf shoes. Otherwise, we'll never get out of this place alive. It's impossible to walk in this muck -- no footing at all..." |
cruel_destiny 02.10.2006 14:04:14 | |
---|
Mulla on nykyään kaikki efektit kitaran ja vahvarin välissä, ja särö vahvarista. Tietty kaikkia kaikujuttuja ei voi tehdä, mitä voi tehdä särönjälkeisellä delaylla, mutta olen myös huomannut ettei rokin soittamisessa sellaisia hifistelyjä tarvitse. Etenkään livenä vetäessä. Sama juttu modulaatioefekteissä. Nytkin käytössä on kyllä chorusta, flangeria, phaseria ja tremoloa, ja kaikki pelaavat juuri niinkuin pitääkin. On juuri hyvä että ne on vähän rosoisia ja blendautuu siihen kitaran soittoon, sen sijaan että tulisivat vain siihen varsinaisen soiton päälle suhisemaan. :) joo, riippuu käyttötarkoituksesta, itellä on RAT loopissa ihan vaan buusterina sooloja varten, mutta keikoilla, missä ei ole omaa vahvaria mukana, se toimii pääsärönä. Phaser on aika vaikea, koska käytän sitä nykyään aika paljon, mutta tykkäisin sen olevan välillä hieman eri paikoissa, tämän takia loopissa menee ketju näin: phaser -> RAT -> dlx memory man, jolloin halutessani phaserin, mutta en niin päälle käypänä, niin käytän vain rattiä särönä. kuhan hommaan uuden flangerin, niin heitän sen varmasti kitaran ja vahvarin väliin, koska sen ei pitäisi olla niin päällä... I can't sing and I can't dance, still I know how to clap my hands! |
Mordax 03.10.2006 14:30:39 | |
---|
Tietääköhän kukaan, että myydäänkö tuota 3M Dual Lock -tarranauhaa Kuopiossa? En itse siihen törmännyt missään vaikka kiersin K-Raudat yms. Pitääköhän sitä jostain erikoisliikkeestä etsiä? Ja sitten vielä yksi kysymys: onko pedaalimallisen virittimen paikalla mitään merkitystä tuossa efektiketjussa? Ekana se tuntuisi minusta kaikkein loogisimmalta, mutta mitäs te muut pedaalilautoja rakennelleet olette mieltä? "Kukaan ei ole vielä vahingoittanut silmiään katsomalla asioiden valoisia puolia." |
cruel_destiny 03.10.2006 15:21:10 | |
---|
Tietääköhän kukaan, että myydäänkö tuota 3M Dual Lock -tarranauhaa Kuopiossa? En itse siihen törmännyt missään vaikka kiersin K-Raudat yms. Pitääköhän sitä jostain erikoisliikkeestä etsiä? Ja sitten vielä yksi kysymys: onko pedaalimallisen virittimen paikalla mitään merkitystä tuossa efektiketjussa? Ekana se tuntuisi minusta kaikkein loogisimmalta, mutta mitäs te muut pedaalilautoja rakennelleet olette mieltä? ekana se varmaan kannattaa laittaa, mutta jos ei lautaan saa mahtumaan kuin pieneen koloon, niin kannattaa kattoa, että ei mikään muu pedaali ole päällä, mikä voisi haitata virittämistä (kuten chorus, flanger tai tremolo)... :) ja kyllä, mulla on tylsää ja vapaata, joten kyttään muusikoiden.netissä... :) I can't sing and I can't dance, still I know how to clap my hands! |
Sauli Huusko 05.10.2006 00:20:35 | |
---|
Sellanen juttu, et kun jaan tosta 1spot:ista tota virtaa noihin speduihin ja niitä virtaplugeja jää ylitte? Eli jos vaikka jaan virtaa kolmelle pedaalille niin siitä viiden jakajasta jää kaks yli. Muistan kun joskus veivailin jollain ihme muuntajalla yhtä pedaalia ja siinä oli muutama ylimääränen pää, mitkä löi vaan kipinää.... Se saattoi olla viallinen muuntaja mut onko noista "ylimääräsistä" haittaa? |
cruel_destiny 05.10.2006 16:47:23 | |
---|
Sellanen juttu, et kun jaan tosta 1spot:ista tota virtaa noihin speduihin ja niitä virtaplugeja jää ylitte? Eli jos vaikka jaan virtaa kolmelle pedaalille niin siitä viiden jakajasta jää kaks yli. Muistan kun joskus veivailin jollain ihme muuntajalla yhtä pedaalia ja siinä oli muutama ylimääränen pää, mitkä löi vaan kipinää.... Se saattoi olla viallinen muuntaja mut onko noista "ylimääräsistä" haittaa? ei ainakaan mulla ole ollut mitään haittaa, eikä mitään ihmeellisyyksiä ole tapahtunut.. :) I can't sing and I can't dance, still I know how to clap my hands! |
Jungleman 06.10.2006 09:13:44 | |
---|
Sellanen juttu, et kun jaan tosta 1spot:ista tota virtaa noihin speduihin ja niitä virtaplugeja jää ylitte? Voisi olla viisasta teipata yli jääneet plugipäät jeesusteipillä umpeen. Saattavat aiheuttaa häiriöitä osuessaan metallisiin esineisiin (pedaalien kuoriin jne.). Jonkinlainen oikosulkuvaarakin kai on olemassa, eli huonolla tuurilla virtalähde saattaa kärvähtää. Näin olen ymmärtänyt. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
Mordax 08.10.2006 11:26:46 (muokattu 08.10.2006 11:30:54) | |
---|
Askartelin aikani kuluksi: http://img479.imageshack.us/img479/6349/pedalboardim7.jpg Hyvin toteutettu ja ennenkaikkea komia lauta sinulla! Itse rakensin itselleni omaa lautaa tällä viikolla ja käytin tuota vähän mallina. Nyt on meikäläinenkin melkein siis ammattilainen. Kuvia ja kertomusta laudan rakennuksesta kirjoitan sitten jahka saan kameran ensiksi toimimaan. "Kukaan ei ole vielä vahingoittanut silmiään katsomalla asioiden valoisia puolia." |
masterhat 15.10.2006 11:42:57 | |
---|
Hyvin toteutettu ja ennenkaikkea komia lauta sinulla! Itse rakensin itselleni omaa lautaa tällä viikolla ja käytin tuota vähän mallina. Nyt on meikäläinenkin melkein siis ammattilainen. Kuvia ja kertomusta laudan rakennuksesta kirjoitan sitten jahka saan kameran ensiksi toimimaan. tuo on kyllä erittäin kätevän näköinen lauta. mäkin alan modaamaan omaa lautaa oikein urakalla, että saa siitä vieläkin paremman. Nyt kun on vuoden soitellut sillä, niin muutama "loistelias" parantelu aatos on tullut mieleen. Vaikeus on siinä, kun pitäisi saada efektit tosi pieneen tilaan (laulan samalla, niin ei voi lähtä kauheesti hyppimään mikin luota) ja toiseksi niin, että ne on hyvin esillä, ettei vahingossa paina kahta efektiä samaan aikaan, eikä kantapää sotke alemman rivin säätöjä, kun polkasee ylemmästä rivistä pedaaleita päälle.. nyt vain rassaamaan:) Head like a hole |
Keke Urlaub 15.10.2006 14:19:15 | |
---|
Voisi olla viisasta teipata yli jääneet plugipäät jeesusteipillä umpeen. Saattavat aiheuttaa häiriöitä osuessaan metallisiin esineisiin (pedaalien kuoriin jne.). Jonkinlainen oikosulkuvaarakin kai on olemassa, eli huonolla tuurilla virtalähde saattaa kärvähtää. Näin olen ymmärtänyt. Heh. Eikös jeesusteipin alumiinin väri tule jostain sähköä johtavasta judanssista? Itsehän käyttäisin sähköteippiä eristeenä. "It wouldn't pain me more to bury you rich /
Than to bury you poor /
In your Jesus Christ pose" |
moikki 16.10.2006 15:21:08 | |
---|
Heh. Eikös jeesusteipin alumiinin väri tule jostain sähköä johtavasta judanssista? Itsehän käyttäisin sähköteippiä eristeenä. Ei johda jesari sähköä. Jees jees |
cruel_destiny 18.10.2006 09:32:30 | |
---|
mistä saisi noita asesalkkuja, onnistuin tänä aamuna hajottamaan lopullisesti salkkuni..? olisi aika tärkeää tietää nopeasti, sunnuntaina pitäisi mennä seuraavan kerran soitteleen... I can't sing and I can't dance, still I know how to clap my hands! |
Miten päin muuten laitatte/laittaisitte overdriven ja distortionin ja miksi? Mikämikä-maa, mikämikä-valuutta |
Exhausted 25.11.2006 04:31:30 | |
---|
Miten päin muuten laitatte/laittaisitte overdriven ja distortionin ja miksi? Siten päin kun ne kuulostaisi yhdessä parhaalta. Testaamiseen tuskin menee kauaa. |
Mordax 25.11.2006 09:45:48 (muokattu 25.11.2006 09:46:34) | |
---|
Miten päin muuten laitatte/laittaisitte overdriven ja distortionin ja miksi? Minulla menee järjestys siten, että vahvistimen jälkeen ensiksi on distortion jonka jälkeen on overdrive. Tämä sopii ainakin minulle parhaiten, koska silloin saa hyvin buustailtua overdrivellä esimerkiksi soolosoundia. "Kukaan ei ole vielä vahingoittanut silmiään katsomalla asioiden valoisia puolia." |