Karlsson 24.11.2006 15:13:04 | |
---|
Petriä ammuttiin tua mettässä. "Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb |
balzary 24.11.2006 15:16:27 | |
---|
Mulla oli vähän aikaa EMG:n P/J-setti, toimi tosi hyvin. Passiivishenkisenä immeisenä ostaisin nyt jotain muuta tilalle. Mistä kukin tykkää. |
Ylläri 24.11.2006 15:34:42 | |
---|
Mikä meihin fiksuihin ihmisiin menee Mnetissä? "Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon"
-Jari Porttila |
Teijo K. 24.11.2006 15:35:46 | |
---|
Mikä meihin fiksuihin ihmisiin menee Mnetissä? Me mitään fiksuja olla. Käämikää itte mikkinne. |
Karlsson 24.11.2006 15:37:01 | |
---|
Mikä meihin fiksuihin ihmisiin menee Mnetissä? Tilutus? Liian lyhyt. "Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb |
Ylläri 24.11.2006 15:39:23 | |
---|
Me mitään fiksuja olla. Ollaan me oikeesti, tykätään vaan heittäytyä tyhmiks. "Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon"
-Jari Porttila |
Oan 24.11.2006 15:40:02 | |
---|
Mikä meihin fiksuihin ihmisiin menee (M)netissä? Juttujen alhaista tasoa yllättävämpää lienee se, kuinka näinkin isolla foorumilla törmää joskus ihan fiksuihin posteihin. Webbi"keskusteluiden" analysoinnista saisi varmaan paritkin psykologian väikkärit aikaiseksi... "Hei, tää on ihan leikkiä vaan, ei pure. Ei irtoa taulusta ja kipitä sinne puremaan teitä."
- Armo Pohjavirta |
okabass 24.11.2006 15:41:02 | |
---|
Ymmärrä kyllä, jos haluat nolata minut julistamalla meikäläisen suuremmaluokan tolloksi täällä kaikkien lukijoiden riemuksi. Se ei minua haittaa. Se ei vaan ole tämän keskustelufoorumin sääntöjen ja etiikan mukaista. Ei minun tarvitse kuin korkeintaan vähän avittaa: teet sen ihan itse harkitsemattomilla kirjoituksillasi. Ei minusta ole myöskään moraaliseettisfilosofsesti oikein tölväistä jostain nimimerkistä, että EMG-mikit ovat "tommoselle teinihevisoundin hakijalle erittäin passelit pelit." Tämä jo ihan siksi että ko. mikit ovat oikeasti varsin perushyvät allround bassonmikit. Päivää, jos sopii. |
okabass 24.11.2006 15:46:49 | |
---|
Mikä meihin fiksuihin ihmisiin menee Mnetissä? MOI Sama "joku", mikä auton ratissa. Päivää, jos sopii. |
J.Hollström 24.11.2006 15:53:27 | |
---|
Ei minun tarvitse kuin korkeintaan vähän avittaa: teet sen ihan itse harkitsemattomilla kirjoituksillasi. Tunnustan. Tyylini täällä on jyrkkä ja mielipiteet puritaaniosastoa. Ei minusta ole myöskään moraaliseettisfilosofsesti oikein tölväistä jostain nimimerkistä, että EMG-mikit ovat "tommoselle teinihevisoundin hakijalle erittäin passelit pelit." Se oli enemmän vitsi kuin tosissaan ja syvällisesti loppuunpureskeltu lausahdus. Se sai vain kimmokkeen sitä edeltävästä kuvauksesta ja kommentista mikkien perusluonteesta. Tämä jo ihan siksi että ko. mikit ovat oikeasti varsin perushyvät allround bassonmikit. On minulla EMG:tkin ollut. Kitarassa ja bassossa. Niillä voi vetää ihan yhtä hyvin kuin millä muulla tahansa mikeillä. Silloin kuin omia mieltymyksiä lähdetään atomitasolla pilkkomaan, ne eivät ole minun ykkösvalinta. Silti voin soittaa niillä vallan mainiosti. Se, että joku laittaa vintagebassoon tollaiset mikit, on sitten toinen stoori. Mulle se ei mene jakeluun, mutta ymmärrän myös niitä joille se on ihan okei. Ääni pääsee, kansa tanssii. liksa juoksee ja karavaani kulkee. Kaikki on tyytyväisiä. |
Täytyy kyllä sanoa, että eräs mieleenpainuva testikokemus liittyi vanhempaan soittimeen, jossa oli mikkiyhdistelmänä Seymour Duncan SPB-1 (Vintage for P-Bass) ja saman puljun STK-J2b (Hot Stack for Jazz Bass, tallaversio). Jos EMG:n P/J-settiin päädyt, asenna ne toimimaan 18 V käyttöjännitteellä. En tosin tiedä, onko Aerodynen konehuoneessa tilaa kahdelle 9 V -paristolle, joten jos jyrsiminen ei tule kysymykseen, kannattanee katsella passiivivaihtoehtoja. |
Teijo K. 24.11.2006 16:02:18 | |
---|
se on fender aerodyne En kyllä usko että saat mikinvaihdolla mitään mahdottomia aikaan laitoit mitkä tahansa. Tuossa on kuitenkin ihan ok. perushyvät mikit kiinni valmiiksi. Ihtellä on ollut melkein kaikia mitä tuossa aiemmin on lueteltu ja kaikilla on pölähtänyt samalla viisiin, vivahde-eroja lähinnä. Puista se on miusta enemmän kiinni ja soittajasta. |
Teijo K. 24.11.2006 16:03:17 | |
---|
Täytyy kyllä sanoa, että eräs mieleenpainuva testikokemus liittyi vanhempaan soittimeen, jossa oli mikkiyhdistelmänä Seymour Duncan SPB-1 (Vintage for P-Bass) ja saman puljun STK-J2b (Hot Stack for Jazz Bass, tallaversio). Jos EMG:n P/J-settiin päädyt, asenna ne toimimaan 18 V käyttöjännitteellä. En tosin tiedä, onko Aerodynen konehuoneessa tilaa kahdelle 9 V -paristolle, joten jos jyrsiminen ei tule kysymykseen, kannattanee katsella passiivivaihtoehtoja. Tuossa olen kyllä samaa mieltä, että EMG on huomattavasti rapeempi 18v kuin 9v. Huomattavasti. |
okabass 24.11.2006 16:09:15 | |
---|
Täytyy kyllä sanoa, että eräs mieleenpainuva testikokemus liittyi vanhempaan soittimeen, jossa oli mikkiyhdistelmänä Seymour Duncan SPB-1 (Vintage for P-Bass) ja saman puljun STK-J2b (Hot Stack for Jazz Bass, tallaversio) Mulla on sellaisessa relikoidussa Squier P/J juuri samat mikit. Hyvä yhdistelmä. Jotenkin istuu sen soittopelin "persoonaan" just eikä melkein. Päivää, jos sopii. |
Karlsson 24.11.2006 16:10:22 | |
---|
En kyllä usko että saat mikinvaihdolla mitään mahdottomia aikaan laitoit mitkä tahansa. Tuossa on kuitenkin ihan ok. perushyvät mikit kiinni valmiiksi. Ihtellä on ollut melkein kaikia mitä tuossa aiemmin on lueteltu ja kaikilla on pölähtänyt samalla viisiin, vivahde-eroja lähinnä. Puista se on miusta enemmän kiinni ja soittajasta. Itseasiassa pidin testatessani Aerodynen mikkejä vähän ponnettomina. jotenkin tuntuu, että päivittämisellä voisi jotain hyötyä saadakkin. "Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb |
Teijo K. 24.11.2006 16:14:18 | |
---|
Itseasiassa pidin testatessani Aerodynen mikkejä vähän ponnettomina. jotenkin tuntuu, että päivittämisellä voisi jotain hyötyä saadakkin. Mie en ole itse soitellut mutta kerran - pari ollut miksattavalla bändillä tuollainen basistilla. Molemmilla kerroilla ihan hyvä perussoundi. Sitä en kyllä sitten tullut kysyneeksi oliko originaalimikit. Että siinä mielessä taisi mennä hukkaan. Ihan mahdollistahan on että ne oli vaihdettu. Muuten kokemus on osoittanut, että jos bassossa on ponneton soundi niin se ei mikeillä parane. |
rijopu 24.11.2006 16:18:01 | |
---|
Tuossa olen kyllä samaa mieltä, että EMG on huomattavasti rapeempi 18v kuin 9v. Huomattavasti. Niimmiekii! Olen saamaa mieltä siis. Tästä keskustelusta tuli lopulta ihan hyvä EMG analyysi. EMG:t ei ole jokapaikan mikkejä, mutta sitä ei ole mitkään muutkaan merkit. Jokapaikan mikkejä tuskin koskaan tulee olemaankaan, paitsi käyttäjän korvien välissä. |
Karlsson 24.11.2006 16:23:36 | |
---|
Muuten kokemus on osoittanut, että jos bassossa on ponneton soundi niin se ei mikeillä parane. Mut ihan kauheilla mikeilä ei oikeen tiedä siitä että onko ponneton vai ei. Ne yhdet Arian jazz-mikit meinaan oli luokkaa "kauheat". Soitin heräsi suorastaan uuteen kukoistukseen mikkien vaihdon myötä. "Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb |
rijopu 24.11.2006 16:26:43 | |
---|
Muuten kokemus on osoittanut, että jos bassossa on ponneton soundi niin se ei mikeillä parane. Mä en ihan pääse tähän ajatukseen mukaan. Sehän on kaksijakoinen juttu... Jos basso on tehty pahvista ja siihen laittaa vimpanpäälle mikit, niin eihän se siitä parane. Mutta jos basso on järkevistä materiaaleista koottu ja soundaa akustisesti normaalilta, niin mun kokemus on osittanut, että ponnettoman sähköisen soundin saa parannettua paremmilla mikeillä. |
Teijo K. 24.11.2006 16:34:34 | |
---|
Mä en ihan pääse tähän ajatukseen mukaan. Sehän on kaksijakoinen juttu... Jos basso on tehty pahvista ja siihen laittaa vimpanpäälle mikit, niin eihän se siitä parane. Mutta jos basso on järkevistä materiaaleista koottu ja soundaa akustisesti normaalilta, niin mun kokemus on osittanut, että ponnettoman sähköisen soundin saa parannettua paremmilla mikeillä. Njoo, no huonosti kirjoitettu osaltani. Ehkä vähän jäsentymättömästi vielä ajateltukin. Koitan selvittää itselleni. Jos soittimen laadukkuuden ja soundin jakaisi sähköiseen ja akustiseen niin olen sitä mieltä että akustinen on tärkeämpi. Perus ok. mikillä saa huippusoundia jos basso puuosiltaan soi ja toimii huipusti, mutta jos basso on puuosiltaan vain perus ok. niin mitkään mikit eivät tee siitä huippusoundista. Soundi on aina vain niin hyvä kuin puuosat antaa myöten, mikkien keskinkertaisuutta voi vielä korvata hyvin toimivalla konstruktiolla. Munsta. |