Aihe: Ampeg-Klubi
1 2 3 4 510 11 12 13 1496 97 98 99 100
PnukBassist
16.11.2006 22:51:33

Elikkäs nyt sitten... Hommaanko rantiksen kaveriks

a) SVT-CL:n

b) SVT-2PRO:n?

Joo kyllä se pitää meille vähän yksinkertaisemmille ihmisille olla se CL. Turhista nappuloista ja nippeleista ei tuu ku paha mieli. (Sanoo G&L L-2000 basson omistaja)
Well, I woke up Sunday morning With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
jyri.vuorinen
22.11.2006 15:02:39

Morjens,

Nyt voin siis liittyä tähän porukkaan. Tänään mossahti Vantaanportin F-Musiikin takahuoneeseen kauan odotettu SVT-CL! :)

Tilasin nupin ja kaapin (410HLF) jo pari kuukautta sitten, mutta olivat pirut päässeet loppumaan Levytukusta. Nyt odottelen vielä hartaasti kaappiani, joka tämän hetkisen tiedon mukaan tulee Ampegin uudelta JAPANIN tehtaalta. En tiedä tarkempaa mistä on kysymys kun Ampegin tehdas muuttaa japaniin, mutta toivon ettei laadusta ruveta tinkimään. Levytukkuun seuraava kaapitilaus tulee käsittääkseni ensi vuoden puolella, joten odottelemista on luvassa.

Olen kuitenkin pirun iloinen, että sain vielä SVT-CL:n "Made in USA"-merkinnällä.

Kävin testailemassa rantasaunaa ja 410HLF:ää ja tulin siihen tulokseen, että rantasauna on maailman paras (kirkkaasti), mutta takakontin koko iski vastaan sen verran, että päädyin 410:n.

-Some day... some day...
Johannes_t
22.11.2006 15:12:29

tulin siihen tulokseen, että rantasauna on maailman paras (kirkkaasti)

Melkonen mies, testannut kaikki maailman kaapit! No huh, siinä onkin sitten hommaa.
M.Hanski
22.11.2006 15:25:02
Tilasin nupin ja kaapin (410HLF) jo pari kuukautta sitten, mutta olivat pirut päässeet loppumaan Levytukusta. Nyt odottelen vielä hartaasti kaappiani, joka tämän hetkisen tiedon mukaan tulee Ampegin uudelta JAPANIN tehtaalta. En tiedä tarkempaa mistä on kysymys kun Ampegin tehdas muuttaa japaniin, mutta toivon ettei laadusta ruveta tinkimään.

Japanissa? Ampegin omistaja LOUD Technologies on kyllä ajamassa ylös tuotantolaitosta Vietnamissa, mutta Japanissa en ole toistaiseksi kuullut Ampegin tuotteita tehtävän.
sirdickyj
22.11.2006 16:25:43
Morjens,

Nyt voin siis liittyä tähän porukkaan. Tänään mossahti Vantaanportin F-Musiikin takahuoneeseen kauan odotettu SVT-CL! :)

Tilasin nupin ja kaapin (410HLF) jo pari kuukautta sitten, mutta olivat pirut päässeet loppumaan Levytukusta. Nyt odottelen vielä hartaasti kaappiani, joka tämän hetkisen tiedon mukaan tulee Ampegin uudelta JAPANIN tehtaalta. En tiedä tarkempaa mistä on kysymys kun Ampegin tehdas muuttaa japaniin, mutta toivon ettei laadusta ruveta tinkimään. Levytukkuun seuraava kaapitilaus tulee käsittääkseni ensi vuoden puolella, joten odottelemista on luvassa.

Olen kuitenkin pirun iloinen, että sain vielä SVT-CL:n "Made in USA"-merkinnällä.

Kävin testailemassa rantasaunaa ja 410HLF:ää ja tulin siihen tulokseen, että rantasauna on maailman paras (kirkkaasti), mutta takakontin koko iski vastaan sen verran, että päädyin 410:n.

-Some day... some day...

Varoituksen sana; toi HLF ei ole mistään kohtaa sama asia kuin puolet rantasaunasta, vaan ihan eri komero. Veikkaan, että ongelmia luvassa, jos meinaat vähänkin rujommin soittaa sillä, meikäläisellä ainakin meinas elementit tulla pihalle. Eli jos vielä voit, niin peru kauppa, ja hoida 4x10 HE tai sit suoraan toi 8x10.
Pataan! ...+alv.
Pallisti
22.11.2006 17:15:19
Joo fucking rantasauna löytyy, liian pieni kokoinen fyysisesi, niitä on pakko olla kaksi.. ei tosin ole
"Vaadimme Pallistin pallit kehiin!!" -kid ego www.collarbone.org www.myspace.com/collarboneband
jyri.vuorinen
22.11.2006 17:34:33 (muokattu 22.11.2006 18:45:24)

Varoituksen sana; toi HLF ei ole mistään kohtaa sama asia kuin puolet rantasaunasta, vaan ihan eri komero. Veikkaan, että ongelmia luvassa, jos meinaat vähänkin rujommin soittaa sillä, meikäläisellä ainakin meinas elementit tulla pihalle. Eli jos vielä voit, niin peru kauppa, ja hoida 4x10 HE tai sit suoraan toi 8x10.

Mitä tarkoitat? Onko HE:ssä parempi tehon kesto kun HLF:ssä? Itse olen kuullut vain, että HLF:ssä on rouheempi soundi kun HE:ssä bassorefleksien ansiosta. Itteasiassa pääsen testaamaan nuppiani 410HLF:n kanssa maanantaina keikalla. Ottaisin 810 jos vain joku ostaisit meikäläiselle pakun. :)
jyri.vuorinen
22.11.2006 17:53:55

Japanissa? Ampegin omistaja LOUD Technologies on kyllä ajamassa ylös tuotantolaitosta Vietnamissa, mutta Japanissa en ole toistaiseksi kuullut Ampegin tuotteita tehtävän.

En tosiaan tiedä asiasta sen tarkemmin. Levytukun mukaan ensi vuonna Ampekit valmistetaan Japseissa. Voihan olla, että sekoilivat jotain kun kysyin. Onko siis ameriikan tehtaat lopettamassa toimintaansa?
balzary
22.11.2006 17:59:36

Onko siis ameriikan tehtaat lopettamassa toimintaansa?

"Mikä ampegissa on niin hyvää"-ketjussa oli tästä juttua.
J.Hollström
22.11.2006 18:04:14
Joo fucking rantasauna löytyy, liian pieni kokoinen fyysisesi, niitä on pakko olla kaksi.. ei tosin ole

Kyllä noita kaksi olis hyvä olla, näyttää paremmalta. On niin halpojakin nykyään että ei tarvii arpoa (1190 eur).
sirdickyj
22.11.2006 20:05:27
Mitä tarkoitat? Onko HE:ssä parempi tehon kesto kun HLF:ssä? Itse olen kuullut vain, että HLF:ssä on rouheempi soundi kun HE:ssä bassorefleksien ansiosta. Itteasiassa pääsen testaamaan nuppiani 410HLF:n kanssa maanantaina keikalla. Ottaisin 810 jos vain joku ostaisit meikäläiselle pakun. :)

Eipä toimi juurikaan noiden refleksiputkien ansiosta. Toivottavasti sulla toimii, mulla oli auttamatta liian mopo vehje. Humpansoitteluun suunniteltu kom,ero, tai treenikämpälle.
Pataan! ...+alv.
Cornflake
22.11.2006 21:04:15
Mä olen vähän kelaillut niin päin että ton rantiksen voisi ostaa treenikselle. Roudii sitten keikoille tuota HLF:ää. Kun ei ne tosiaan maksa enää juuri mitään...
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
Wilkeson
22.11.2006 22:18:45
Kyllä mulla HLF pöhisee ihan hyvin!

tosin se buustaa bassoo ja humisee ehkä mutta saa iha napakan saundin. Styrkasta ku säätää LO:n pienemmälle ja vähä säätelee ni toimii iha jees. näin mä oon päässy yhteisymmärrykseen Reflakaappini kanssa.

Tokihan se rantis on iha eri maata mutta kyl se futaa.

Mä luulin et pilleis oli frrluu mut ne johtu suurikmmax osax treenikseb sähköistä ja toiseksi se että mulla on pillien diskanttisäätö aina nollissa!

On se iha hyvä kaappi. Ja on soitettu aikaslailla lujaa ja vörkki silti joo. Jossain volumeissa se tosiaan tulee tiensä päähän mut eiköhän kaikki kaapit loppupeleis niin tee? Ja voi toki tulppaa pillit jos huvittaa.

Tosiasia on sitten kuitenki se että rantasauna potkii kyl iha erilailla mut kukin tavallaan.

Oma on päätös.
Daddy went to the store for cigarrettes....And never came back
jyri.vuorinen
23.11.2006 00:36:17 (muokattu 23.11.2006 00:37:01)

Niin kun sanoin ni kävin vertaamassa rantista ja 410HLF:ää ja kylle ne painii ihan eri sarjassa, se on totta, mutta juuri nyt ei oo mitään muuta keikka styrkkaa ja on pakko saada joku jota saa roudattua. Rantasauna kun ei ihan farkkuun mahu. Ainakaan rumpujen kanssa.
Todennäkösesti säästän pari kuukautta ja ostan sen rantiksen tolle 410 kaveriks. Sitten alkaa pöhinä. ;)
faffbey
23.11.2006 08:01:22

Itse en vaihtaisi 410HLF:ääni rantasaunaan. Eikä kyse ole fyysisistä mitoista vaan nimenomaan soundista. Korva vahvistaa speksin, alempaa mennään HLF:llä ja yläpään saaminen nyt ei ole mikään ongelma. Ei pidä pakkosyöttää kaikille sitä 810:n "maagista" keskialuetta, itse pärjään vallan hyvin ilman ja varmasti soitan "rujosti", mikäli se tässä tarkoitta lujaa plektralla...
jyri.vuorinen
23.11.2006 12:40:25

Kaikesta huolimatta ostan nyt joka tapauksessa 410HLF:n (Ellei se testissä ilmaannu täysin kelvottomaksi) ja ostan jossain vaiheessa lisäksi rantasaunan. Juuri tämän takia ostin SVT-CL:n enkä V4BH:ta. Ei tartte sitten myöhempää itkeä, että ei riitä nupin teho.

Se "maaginen basson muna" kun meikäläisen mielestä löytyy juuri sieltä keskiäänistä. Pidän siitä rantasaunan soundista yli kaiken.

Kertokaas Ampeg-tietäjät että mikäs taajuusalue se on se "maaginen keskitaajuus"?
Karlsson
23.11.2006 15:26:33
Kertokaas Ampeg-tietäjät että mikäs taajuusalue se on se "maaginen keskitaajuus"?

En muuten ole tollasesta ennen kuullutkaan. Kaikkee sitä oppii.
"Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb
PnukBassist
23.11.2006 18:22:59

"maaginen keskitaajuus"?, "taajuusalue"?? "tietäjä"??? Siitä mustasta isosta laatikosta lähtee ääntä ja se kuulostaa hyvältä. Mulle riittää nämä tiedot.

Niin paljos sille nupille tuli hintaa?
Well, I woke up Sunday morning With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
Wilkeson
25.11.2006 13:22:28
Hello.

Mä en nyt vaa hiffaa et mix toi HLF on rankasti santtuna/arvosteltuna paska ja mitä kaikkee verrattuna HE:hen? Siis joidenki mielestä tosin.

mix jengi dissaa sitä suht paljo?

Se on selvä et se buustaa LO:ta aika rankasti.."humisee" mut ongelma poistu ainaki mun bassoilla laittamall styrkasta (SVT) bassoo pienemmälle ja vähä ruuvailemalla muita namiskoja ja iha napakan saundin saa kyl.
Nii ja kuten taisin sanoo ni varmaa kaikki kaapit tulee tiensä päähän jossai vaihees ja elementit pihalle mut toki 4x10 HLF:ssä vähä ennen ku rantiksessa

Mutta eri säädöt eri bassoille. Se on selvä.

kyllähän se humppakaapix sopii siinä missä esim rantis...HEH-HEH...nyt tylee varmaa bankkoon :)

Mutta kyllä Rock taipuu varsin hyvin.Niinkuin Country ja Blues jne...

Vai onko maku sormen päässä ja sormi ARSCHLOCHENISSA?? (siis mun?)

Okei taas..Kaikil omat mielipiteet.
Daddy went to the store for cigarrettes....And never came back
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)