Disposable 25.08.2006 19:29:46 | |
---|
Mutta mielipideasioitahan nämä silti ovat, vaikka oletkin väärässä :D Näin juuri. Entä keksikääpäs määritelmä henkilölle joka diggailee juuri tälläistä musiikkia. Hevari + hoppari = heppari? "Write a wise saying and your name will live forever." - Anonymous |
Super-Jari 25.08.2006 20:50:33 | |
---|
Näin juuri. Entä keksikääpäs määritelmä henkilölle joka diggailee juuri tälläistä musiikkia. Hevari + hoppari = heppari? Musiikin kuuntelija. Yhdys sana tai ei. |
franko 25.08.2006 21:57:49 | |
---|
14-vuotiaana voi tehdä mitä kaverit haluaa. Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus! |
Tapani L 25.08.2006 22:47:21 | |
---|
Argh, päähän siinä räjähtää jos on kahta ääripäätä sekoitettu! Sehän on kuin laittaisi sinappia mansikoitten päälle, tai soittaisi kitaraa rumpukapulalla! Näin siis minun mielestä. En kyllä ehkä ihan näkisi, että räppi ja metalli välttämättä olisivat mitenkään ääripäitä. Ja tarkemmin kun ajattelen niin en kyllä oikein koe että mikään musiikkityyli olisi välttämättä toisen vastakohta (ainakaan jos näin suurista genreistä puhutaan), aina niissä kuitenkin taitaa edes jotain samaa olla. Mutta mä olen huono genreilemään. TapaniKuuntele minua! Ei välttämättä hullu mutta kriittisesti omituinen. -Twinkle |
Cocktus 26.08.2006 00:28:42 | |
---|
En kyllä ehkä ihan näkisi, että räppi ja metalli välttämättä olisivat mitenkään ääripäitä. Ja tarkemmin kun ajattelen niin en kyllä oikein koe että mikään musiikkityyli olisi välttämättä toisen vastakohta (ainakaan jos näin suurista genreistä puhutaan), aina niissä kuitenkin taitaa edes jotain samaa olla. Mutta mä olen huono genreilemään. Olen samaa mieltä että musiikissa ei ole olemassa toistensa vastakohtia. On olemassa tyylilajeja jotka ovat kaukana toisistaan, mutta se ei suinkaan tarkoita sitä etteikö molemmista vois pitää. Avarakatseisuus kunniaan! Far Beyond Metal! |
Ronnie James 26.08.2006 01:32:20 | |
---|
Luulen, että itselleni on ollut suurta hyötyä biisintekijänä siitä, että diggailen eri musatyylejä ja pystyn kuuntelemaan vaivatta vaikkapa Camelia ja Leonard Cohenia siinä missä Iron Maidenia ja System of A Downiakin. Tulee väkisinkin sotkettua eri vaikutteita omaan musaan, minkä seurauksena sieltä voi jostain välistä bongata maidenmaisia stemmakitaroita ja vitossointuriffejä, vaikka musiikki muuten hyvin kaukana metallista onkin. Lopputulos on ainakin omasta mielestä rikkaampi kuin silloin, jos pitäytyisin tiukasti vain yhdessä genressä. Eihän johonkin musatyyliin takertumisessa mitään väärää ole - itselle se ei vain sovi. "Let's sing another song, boys! This one has grown old and bitter." |
timus 26.08.2006 13:38:00 | |
---|
Eihän johonkin musatyyliin takertumisessa mitään väärää ole - itselle se ei vain sovi. Ja siinä takertumisessa kyllä menettää niin hirveän määrän hyvää musiikkia. Ja usein se kaikkein hienoin musiikki ei edes sovi mihinkään genrelaatikoihin... Morning people don't exist. Coffee does! |
Pete(_) 24.11.2006 10:19:08 (muokattu 24.11.2006 10:37:37) | |
---|
Jep, kannattaa kuunnella hyviä biisejä ja laput pois silmiltä... Juuri näin. Mikään ei ole rasittavampaa kuin tyypit ketkä eivät pysty ja evätkä muka kuuntele kuin yhden tyylisuunnan musiikkia ja junnaavat siinä koko elämänsä ja sanovat että kaikki muu on turhaa... ja sitten kun vähän soitetaan jotain eri tyylisuuntaa, niin katotaan sillälailla että: OOKSÄ HULLU!!!! Avarakatseisuus kunniaan! Keep On Rockin'!!! |
Räkkipeli 24.11.2006 10:34:41 | |
---|
Kyllähän biisiä kuuntelee jos se on OIKEASTI OMASTA MIELESTÄ hyvä, oli se sitten mistä genrestä vaan. Monet diggaa jotain biisiä vain sen takia ku kaverit diggaa, vaikka ei itse oikeasti tykkäisi ollenkaan siitä. Avarakatseisuus on hyvä asia, mutta minusta ei kannata tyrkyttää itselleen väkisin sellaista musiikkia josta ei vain tykkää, joka tuntuu vieraalta, joka ei tarjoa kaikkea, mitä voisi. Mutta sitte ei tarvii hävetäkkään jos sattuu vaan tykästymään johonkin biisiin joka on ihan eri genrestä kuin normaali musiikki maku. Itse olen niin die-hard-metalfan ku ihminen voi olla, ja en ikinä luovu genrestä, ellei elämässäni tapahdu ihmeitä siihen suuntaan. Mutta en häpeile myöskään sitä että mielenkiintoni kantautuu muuan teoksiin jotka luokitellaan täysin eri tyylilajiin. Tosin niitä on helvetin vähän. Mä en vaan tykkää mistään muusta LÄHESKÄÄN niin paljon ku raskaasta rockista. Se rakkaus, mitä ikinä onkaan, joka mulla on tätä genreä kohtaan, on jotain läpäisemätöntä. Jonain päivänä ihmiskunta kuolee, ja musiikkia ei enää soiteta. |
Kaikki sanomani onkin jo sanottu... Mutta tosiaan: varsinkin jos itse tekee musiikkia (like i do), niin sitä parempihan se vain on mitä laajempi musiikkimaku itseltä löytyy. Mä pystyn ihan vakavalla naamalla tekemään pianoballadin siinä missä jotain lofi-soundeilla varustettua, mutaista ja muutenkin likaista deathia (noin niinkuin esimerkkinä). Kaikki on vain kiinni siitä minkälainen inspiraatio sattuu olemaan. Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan. |
Tietokone 24.11.2006 13:06:40 (muokattu 24.11.2006 13:12:02) | |
---|
Itse kuuntelen ja pidän lähinnä vain metallista, toki pystyn kuuntelemaan lähes kaikkea rokista jazziin ja soittamaankin, mutta se on vain sellainen juttu että kukaan joka tosissaan luokittelee itsensä metallin ystäväksi ei voi sanoa pitävänsä yhtä paljon räpistä. Sama asia kuin kannustaisi henkeen ja vereen Hifkiä ja Jokereita. := |
Quu 24.11.2006 13:13:01 | |
---|
mutta se on vain sellainen juttu että kukaan joka tosissaan luokittelee itsensä metallin ystäväksi ei voi sanoa pitävänsä yhtä paljon räpistä. Tämä on aivan totta, jostain musiikkigenrestä tykkää pakostikin enemmän kuin jostain toisesta. Se, että kuinka pieniä ne erot ovat on aivan toinen juttu, mutta niitä eroja silti on. Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan. |
gorgonoidi 24.11.2006 13:18:32 (muokattu 24.11.2006 13:20:21) | |
---|
Millonkohan viimeks kirjotin tähän ketjuun..? Pitää mennä ettimään, että mitä olen sillon pari kuukautta sitten sanonut, sillä nyt on musiikki maku laajentunut niin suuresti, että metalli ei enää ole edes johtava genre musiikki maussani. No onpahan se hienoa kun löytää jotain uutta. Nykyään harvanlainen musiikki enää hätkähdyttää minua, sillä olen tottunut kuuntelemaan aika "outoa" musiikkia, mutta jos vielä jotain sellaista löytyy mikä hätkähdyttää ja tiputtaa leuan maahan niin siinä on taas uusi haaste ja otan sellaisen ilomielin vastaan :) E: Pitää sanoa, että herra Quu puhuu asiaa. |
jussiohman 24.11.2006 13:34:58 | |
---|
Kate Bushin levyn pyörittyä loppuun on kiva pistää Reverendiä soimaan. Tunnelmasta toiseen, hyvää musaa yhtä kaikki. Your life is monitored |
Blasphemer 24.11.2006 15:49:47 (muokattu 24.11.2006 15:53:54) | |
---|
Aloitin kuuntelemaan metallia 1988. Vuosina 1998-2000 metallin kuuntelu oli hyvin vähäistä, itse asiassa Sepulturaa, Megadethia ja Cannibal Corpsea lukuunottamatta en kuunnellut muuta kuin erinäisiä rock-orkestereita, mm. Manic Street Preachersia ja Radioheadia. Viimeiset puolenkymmentä vuotta on mennyt jälleen melko pitkälle pelkällä metallipohjalla (+ The White Stripes, PMMP ja Indica), mitä nyt kuuntelin viime viikolla Manic Street Preachersia ja Oasisin kaikki Definitely Maybe - Standing on the Shoulder of Giants-aikakauden singlet lävitse. Eli pointtina tässä oli se, että kuuntelumieltymykset voivat vaihdella kausiluontoisesti (tosin joskus voi mennä piiitkän aikaa, ettei kuuntele kuin jotain tiettyä osa-aluetta musiikkikentällä). Yllättävää, eikös? :) "You sense my presence here Like the fear of cancer"
Darkthrone - The Cult of Goliath |
DVD-SOITIN 24.11.2006 16:49:21 | |
---|
Ja siinä takertumisessa kyllä menettää niin hirveän määrän hyvää musiikkia. Ja usein se kaikkein hienoin musiikki ei edes sovi mihinkään genrelaatikoihin... En mä tiedä voiko sitä kutsua hyvän musiikin menettämiseksi, jos se musiikki ei vain yhteen genreen jumittuneelle anna mitään. Itse olen menettänyt sydämeni metallille, enkä löydä muista genreistä kipinää. Mutta se ei vähennä yhtään sitä, mitä taas metalli antaa. Silloin se yksi genre on vain juuri minulle niin sopiva, etten tarvitse muuta. Tänään näin, huomenna kenties toisin. |
Juustonaksu 24.11.2006 18:32:42 (muokattu 24.11.2006 18:33:55) | |
---|
Nimimerkki: Identiteettikriisi(kö?) Jep, koin itsekin tässä musiikillisen "valaistumisen". Raskas musiikki meni suoraan roskikseen ja nyt soi blues, bluesrock, klassinen, klassinen rock ja kaikki mahdollinen siltä väliltä. Kitaran osaltakaan ei oikein heru enää kunnioitusta, jos joku nyt osaa soittaa pari kvinttiä nopeasti. :) Mainitaanpa editoinnissa nyt se, että kaikkea musiikkia olen koko ikäni kuunnellut aivan laidasta laitaan, mutta nyt karsiutui aika rankalla kädellä ainakin pidemmälle tauolle tuo kvinttirämpytys. Ihminen kasvaa ja varttuu. Odottelinkin jo, notta milloin kyllästyy tuohon teennäisen miehekkääseen musiikkiin ja alkaa kuuntelemaan oikeaa tavaraa. Toisaalta, ihmisen musiikkimakukin muuttuu "kuulemma" koko elämän ajan niin saattaa tuo tuosta vielä rajustikin heilahdella. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
Milkop 24.11.2006 18:42:25 | |
---|
... se on vain sellainen juttu että kukaan joka tosissaan luokittelee itsensä metallin ystäväksi ei voi sanoa pitävänsä yhtä paljon räpistä. Tämä nyt on niin absurdi ajatus itselleni, että huh hellettä. Kyllä minä pidän kaikista tyyleistä yhtä paljon, oli se sitten ganstarap, reggae, klasari, bläkkis tai proge. Monipuolisuus on rikkautta, kuten olen monesti todennut. |
Werihukka 24.11.2006 18:54:06 | |
---|
Minä kuuntelin jossain vaiheessa oikein innolla klassista ja nykyään kuuntelen myös paljon kansanmusiikkia. Tai ainakin kuuntelin. Muutakin pitäs kuunnella, mutta yksi juttu on varmaa: Hiphoppia en kuuntele _enää_. Joskus tuli sitäkin harrastettua ja vihaan sitä aikaa elämästäni melkoisesti. Mutta kai se vaan on niin, että omat ajattelutavat ja elämä heijastaa melko pitkälle siihen mitä kuuntelee. Mutta ei missään nimessä toistepäin. Jazzia kun opettelis kuuntelemaan vielä oikein kunnolla... Siitä löytys kyllä paljon opittavaa, mutta kun ei vaan meinaa iskeä. Blues iskee kyllä. Lähes jokaisesta genrestä voi löytää semmosta mistä itse pitää. Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
Oan 24.11.2006 18:57:40 | |
---|
nyt karsiutui aika rankalla kädellä ainakin pidemmälle tauolle tuo kvinttirämpytys. Ihminen kasvaa ja varttuu. Odottelinkin jo, notta milloin kyllästyy tuohon teennäisen miehekkääseen musiikkiin ja alkaa kuuntelemaan oikeaa tavaraa. Aika ahdas kuva metallimusiikista, eikö? Pistää miettimään, millaista heviä sitä on oikein kuunneltu... Niin, en nyt halua provota. Mielestäni tuollainen yhden musiikkityylin dissaaminen (as above) ei vain kieli kovinkaan laajasta katsannosta. "Hei, tää on ihan leikkiä vaan, ei pure. Ei irtoa taulusta ja kipitä sinne puremaan teitä."
- Armo Pohjavirta |