Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Etno, proge, latin »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marillion!!
1 2 3 4 518 19 20 21 22
Artturi
20.11.2003 08:46:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Posti kiikutti Marillionin uuden Christmas at the Chapel live dvd:n ja kyllä potkii!! Sääli vaan, että Rilimillion ei ole saanut sitä suosiota minkä taatusti ansaitsis :-( Ainakin mulla on sellaisia kokemuksia, et kaikki kaverit (etenkin naispuoleiset!!), jotka kuulee ko. bändiä ovat ihan myytyjä, mut muuten ihan pihalla, et miksei tää yhtye ole listojen kärjessä?!? Kayleigh-ajoista on niin paljon aikaa, et uusi polvi ei o ikuna ees kuullut sitä hitin tynkää ja joku progesauruksen riippakivi tuntuu riippuvan poikien päällä ikuisesti.. ainakin toimittajien päissä!
 
No enivei, tota dvd:tä tsiigatessani ei voinut välttyä em. fiiliksiltä; niin perkeleen kauniita, hyviä ja koskettavia piisejä sekin on täynnä. Yli kahden tunnin keikka ja vihdoinkin ei enää yhtään Kalan aikaista piisiä setissä!! Nooh, enpä juuri kaipaillutkaan; ne ovat muinaishistoriaa, vaikkakin hyvin merkittävää sellaista. Eritoten lämmitti kyllä This Strange Engine-piisin mukana olo..hmmm.. mitäs mä hourin siitä progeriippakivestä?? Nooh, menköön nyt tän kerran ;-)
 
Suosittelen tutustumista!
 
MK2112
20.11.2003 09:09:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen itse diggaillut marillionia jo noin vuoden ajan ja täytyy sanoa että kyllä tuo bändi ansaitsee paljon enemmän huomiota. Toivottavasti saataisiin pojat myös tänne soittamaan ens kesänä.
 
"Without music, life would be a mistake." - Nietzsche
Veke
20.11.2003 09:54:57 (muokattu 20.11.2003 09:57:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perkule ku ei muista että mikähän se oli se yks hyvä Marillion levy. Ainoa siis mitä olen kuullut. Live levy, jolla oli 'Easter' niminen biisi ja paljon kaikkia hempeilyjä. Hyvä levy, mutta ei muista. Olisko "Made" ? Kertokaa nyt joku.
 
EDIT: Löysin itse ja levy oli "Made Again". Pitääpä pistää hankintaan.
 
Ali
20.11.2003 14:03:47 (muokattu 20.11.2003 14:04:06)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itseen ei Marillionin tuotannosta nuo alkuaikojen progemeiningit oikein nappaa, mutta nuo 90-luvun poppiprogeväännöt (Marillion.com, Strange Engine yms.) ovat oikein mukavaa matskua.
 
18is9
20.11.2003 14:37:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itseen ei Marillionin tuotannosta nuo alkuaikojen progemeiningit oikein nappaa,
 
Minulla on juuri päinvastoin.. A Script for a Jester's Tear olisi aika täydellinen progelevy jos siinä soittaisi joku muu vain rumpuja.
 
"Snoochie boochies, or whatever the fuck we use to say" - Jay
2541
20.11.2003 19:29:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fishin aikaisista ehdottomasti paras levy on Clutching At Straws. Hieno tunnelma läpi koko levyn.
Hogarthin aikaisista olen eniten tykännyt Afraid Of Sunlightista. Samat laatusanat siihenkin. Kaikilla AOS:n jälkeisillä levyillä on ollut hetkensä, mutta samaan eivät ole ikävä kyllä yltäneet.
 
Script For A Jester's Tear, onhan se klassikko, mutta jotenkin kökkö. Totta, että Mick Pointerin rumpuosuudet pilaavat levyä, mutta on ne biisitkin vähän turhan vakavan mahtipontisia. Fugazin kylmän kolea äänimaisema toimii jo paremmin. Kaikkein hirvittävintä Marillion -tuubaa on kuitenkin Market Square Heroes -maxilta löytyvä 19 minuuttinen Grendel. Todella köyhän miehen Supper's Ready!:)
 
Pancamo
27.11.2003 17:35:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pätkä Kauko Röyhkän Melankolia-biisistä:
 
"Mikä bändi toi on?
Joku sanoo, että Marillion
- ei ne soita noin pieleen."
 
Tuota Kaken kappaletta kuunnellessa oonkin vähän miettinyt millainen yhtye tuo Marillion mahtaa olla. Edellisten viestien peruustella pitää tosiaan käydä tutustumassa.
 
Bonham
27.11.2003 17:40:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pätkä Kauko Röyhkän Melankolia-biisistä:
 
"Mikä bändi toi on?
Joku sanoo, että Marillion
- ei ne soita noin pieleen."
 
Tuota Kaken kappaletta kuunnellessa oonkin vähän miettinyt millainen yhtye tuo Marillion mahtaa olla. Edellisten viestien peruustella pitää tosiaan käydä tutustumassa.

 
Marillion on (oli) loistava bändi!
 
Onneksi tuli nähtyä livenä silloin ennen ekan levyn ilmestymistä...
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
MK2112
27.11.2003 19:01:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikkein hirvittävintä Marillion -tuubaa on kuitenkin Market Square Heroes -maxilta löytyvä 19 minuuttinen Grendel. Todella köyhän miehen Supper's Ready!:)
 
Itse kyllä äänestäisin kaikista karmeimmaksi (ja melkeinpä ainoaksi huonoksi) biisiksi ainakin B'sides Themselves -levyltä löytyvän Margaretin.
 
"Without music, life would be a mistake." - Nietzsche
Penasol
27.11.2003 19:48:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taidan panna kohta Marillionin LP:n soittimeen. Real to reel- levyn, minusta ainakin helvetin hyvä levy.
 
"Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana."
duluoz
27.11.2003 21:01:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon kuunnellu vaan Fugazi-levyä, ja siitäkin lähinnä b-puolta mutta sen perusteella ainakin synkeän hauska yhtye. Sivukorvalla kuulin joskus pätkän jostain 90-luvun biisistä ja kuulosti ihan hirveeltä scheisselta...
 
Artturi
28.11.2003 14:18:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bonham perkele!! Jaa siis ennen Scriptiä oot nähny pojat livenä?!? Mahto olla hmmm... miten sen nyt sanois.. "mielenkiintoinen" kokemus...
 
Itselläni oli ilo nähdä bändi Stokiksessa Clutching at straws-kiertueella ja olihan se aikas kuningasmenoo, vaikka eivät soittaneetkaan Scriptiä, vaan Garden Partyn :-( Se oli sitä kaupallisen sukseen kulta-aikaa eli ihan jäähallillinen oli populaa... Sittemmin oon pari kertaa käynyt tsekkaan Hogarthin aikana "hieman" pienemmissä paikoissa, mut kyllä siinä niiden touhussa oma magiansa edelleen on..
 
90-luvulla yhtye tosiaan teki muutaman sangen karseen kaupallisen ja epätoivoisen yrityksen hittisinkuiks, mut nyttemmin onneks ovat palanneet enempi omanlaisensa popprogen pariin.
 
Bonham
28.11.2003 15:58:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bonham perkele!! Jaa siis ennen Scriptiä oot nähny pojat livenä?!? Mahto olla hmmm... miten sen nyt sanois.. "mielenkiintoinen" kokemus...
 
Itselläni oli ilo nähdä bändi Stokiksessa Clutching at straws-kiertueella ja olihan se aikas kuningasmenoo, vaikka eivät soittaneetkaan Scriptiä, vaan Garden Partyn :-( Se oli sitä kaupallisen sukseen kulta-aikaa eli ihan jäähallillinen oli populaa... Sittemmin oon pari kertaa käynyt tsekkaan Hogarthin aikana "hieman" pienemmissä paikoissa, mut kyllä siinä niiden touhussa oma magiansa edelleen on..
 
90-luvulla yhtye tosiaan teki muutaman sangen karseen kaupallisen ja epätoivoisen yrityksen hittisinkuiks, mut nyttemmin onneks ovat palanneet enempi omanlaisensa popprogen pariin.

 
Kyllä oli mieleenpainuva veto... keskellä kaunista kesäpäivää Roskilden päälavalla.
 
En tiennyt bändistä yhtään mitään ennen keikkaa, kuhan menin kattelemaan...
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Artturi
04.12.2003 11:45:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ny olis soundclipsejä tulevalta levyltä!!! Kuullostaa aikas hyvältä... Ja vielä ehtii tilaan ennakkoon ja näin saamaan nimensä kansivihkoon ja tuplaversion levystä ja kaiken lisäks vielä kuukautta ennen kauppoihin tulevaa versiota (mikä on siis vain 1 cd!). Omani oon jo tilannut... Tukekaa ny köyhiä muusikoita, niin saadaan bändi vielä Suomeenkin ;-))
http://www.marillion.com/marbles/clips/index.html
 
aikavaikea
04.12.2003 13:06:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ny olis soundclipsejä tulevalta levyltä!!!
 
Täytyy tunnustaa asennevammansa. Fishin lähdön / potkujen jälkeisiä levyjä en ole osannut diggailla. Sen ensimmäisen, Season's Endin, ostin, mutta en pitänyt. Annoin Brave-levyllä sitten hieman myöhemmin uuden mahdollisuuden, mutta en pitänyt siitäkään. Fishin koko soolomateriaalin olen kyllä haalinut ja pitänytkin suurimmilta osin. Tosin nämä pari viimeisintä eivät ole niin kovin kiehtoneet. Eikä kansitaidekaan ole enää entisensä, vaikka sama mies (Wilkinsonko se nyt oli?) on puikoissa kuin Marillionin aikana. Thieving Magpie -live on suosikkini. Siinä on bändi kovassa iskussa ja biisivalikoima on aika ideaali. Olikos se nyt sama keikka kuin Live from Loreley -videolla? Tuli muinoin hiukan lyhennettynä Suomen tv:stäkin. Joskus vuonna -86 veikkaisin. Sedältäni lainasin videot, kun itsellä ei silloin vielä ollut jotta sain sen talteen. Studiolevyistä parhaiten persoonakohtaisesti potkivat kaikki Fishin aikaiset.
 
Muista aamuisin herätä, tehdä hyvin turha työsi. Kello käy sinun aikaasi, sinun lyhyttä aikaasi.
Artturi
04.12.2003 14:30:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo et taida olla ihan yksin ajatustesi kans ;-) Olihan (ja onhan) se Fish Marillionin sielu bändissä ollessaan, mut mä päätin suhtautua yhtyeeseen avoimin korvin ja mielin, kun Kala poistui. Alkuun tuntui, et Hogarthin poika on astunut turhan suuriin buutseihin (ihan kirjaimellisestikin, heh!), mut äkkiä bändi löysi taas oman juttunsa... Musiikillisesti yhtye oli jo Clutchingilla aika "pop", joten Seasons End oli mielestäni hyvin looginen jatko (onhan siinä paljon Fishin aikaisia biisiaihioita mukana!).
 
Ja nyt kun yhtye julkaisee 13. albuminsa, niin on se vähän kornia enää väittää, et "ainoa oikea" Marillion on neljä ekaa levyä, IMHO anyway! Ja Hogarthista on ton uuden dvd:n perusteellakin kehkeytynyt mitä mainioin supliikki- ja showmies, et siinäkin mielessä homma toimii ;-) Ja laulajanahan toi äijä on suvereeni.. Sääli, et Fishin ääni on mennyt aika huonoon jamaan (whiskey, hey!!); mulla on sellanen fiilis noista Fisun sooloista, et oikein nappisuoritusta ei o oikein ainakaan vielä irronnut, mut et se on sieltä tulossa...
 
Thieving Magpie ei o sama keikka ku Lorelei, vaan siinä on liveäänityksiä usealta eri keikalta ja usealta eri kiertueelta.
 
MK2112
04.12.2003 14:45:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

. Eikä kansitaidekaan ole enää entisensä, vaikka sama mies (Wilkinsonko se nyt oli?) on puikoissa kuin Marillionin aikana.
 
Wilkinson suunnitteli kaikki Fishin aikaiset kannet. H:n aikaiset kannet on taas Carl Gloverin suunnittelemat.
 
Löysin tämän bändin kotisivuilta:
 
Carl Glover has been designing album covers for Marillion since 1989, on both studio albums and Racket Records releases. Always presenting us with new and interesting ideas, Carl has become part of the Marillion family, getting as excited about new albums (if not moreso!) than the band.
 
"Without music, life would be a mistake." - Nietzsche
Bonham
04.12.2003 16:54:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyy tunnustaa asennevammansa. Fishin lähdön / potkujen jälkeisiä levyjä en ole osannut diggailla. Sen ensimmäisen, Season's Endin, ostin, mutta en pitänyt. Annoin Brave-levyllä sitten hieman myöhemmin uuden mahdollisuuden, mutta en pitänyt siitäkään. Fishin koko soolomateriaalin olen kyllä haalinut ja pitänytkin suurimmilta osin. Tosin nämä pari viimeisintä eivät ole niin kovin kiehtoneet. Eikä kansitaidekaan ole enää entisensä, vaikka sama mies (Wilkinsonko se nyt oli?) on puikoissa kuin Marillionin aikana. Thieving Magpie -live on suosikkini. Siinä on bändi kovassa iskussa ja biisivalikoima on aika ideaali. Olikos se nyt sama keikka kuin Live from Loreley -videolla? Tuli muinoin hiukan lyhennettynä Suomen tv:stäkin. Joskus vuonna -86 veikkaisin. Sedältäni lainasin videot, kun itsellä ei silloin vielä ollut jotta sain sen talteen. Studiolevyistä parhaiten persoonakohtaisesti potkivat kaikki Fishin aikaiset.
 
Komppaan tätä...
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Mika Antero
04.12.2003 18:39:38 (muokattu 04.12.2003 18:52:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kukaan vielä kehunut Misplaced childhoodia? Kyllä kai, en vain huomannut. Se on todella hyvä levy, vaikka puristit kai pitävät sitä kaupallisena... Fishin aikaisista tuo Clutching at straw on jäänyt minulle oikeastaan ainoana vähän vieraammaksi, muut ovat mainiota tavaraa.
 
Fishin jälkeisestä tuotannosta yritin päästä sisälle paljon kehuttuun Braveen. Se kun kuulemma on progea parhaimmillaan. Kuuntelin ja kuuntelin ja ajattelin, että "olenpas minä nyt yksinkertainen kun ei kolise, kyllä se Fisun aikainen oli vaan niin hyvää". Sittemmin olen tullut siihen tulokseen, että Brave ei ole hyvä, eikä minun tarvitse siitä tykätä, heh heh.
 
Eihän tämä nyt oikeastaan liittynyt aiheeseen tai mihinkään mitenkään, mutta pitää tässä vaan päteä.
 
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
Suchinenu
04.12.2003 19:43:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kukaan vielä kehunut Misplaced childhoodia? Kyllä kai, en vain huomannut. Se on todella hyvä levy, vaikka puristit kai pitävät sitä kaupallisena...
 
Fishin jälkeisestä tuotannosta yritin päästä sisälle paljon kehuttuun Braveen. Se kun kuulemma on progea parhaimmillaan.

 
No nyt kehutaan oikeen olan takaa! Hyllystä löytyy SFAJT, Misplaced Childhood, Seasons End, Brave ja marillion.com. Nuo kaks ekaa on lekendoja ja Nuo kaks viimestä omaa aivan loistavaa hieman nykyaikaisempaa progea! Seasons Endillä tietenkin perinteinen Easter+monia muita hyviä.. ;)
 
Loistava bändi.. ei muuta voi sanoo! SUOMEEN SIELTÄ!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 518 19 20 21 22

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «