Aihe: Arttu Wiskari : In the Heat of the Night (Roots)
1 2 3 4
Nimismies
23.11.2006 14:38:23
Ei edusta sellaista musiikkia jota kuuntelisin itse, mutta mutta...

Laulajahan tässä on vaan niin maan perkeleen kova. Ääntä on ja uskallusta käyttää sitä, ei mitään mutisemista. Biisi on oli hyvä, bändi soitti hienosti ja soundit toimivat. Harvemmin näin ammattitaitoista kamaa Demostudiossa vastaan tulee.

Itse en kuuntelisi, mutta ei johdu orkesterista. Loistava tulevaisuus edessä näillä miehillä.
Romantikkoitkijä #36. Senkin rontit. Nimismiehen blogi: Täällä näin.
WanhaWetäjä
23.11.2006 15:10:29

Miellyttävää, helposti kuunneltavaa, positiivista osastoa, kitaristi toi mieleen Larry Carltonin, joka on yks mun nuoruuden suosikeista.Toi skat homma...no, sen ois voinu tehdä vähän ilmeikkäämmin.

Mutta hieno veto,komiasti soivat niin bändi kuin solistitkin.
Ostan Casion kun täytän 50v...
Gona
23.11.2006 16:39:18
Jep. Laulu murisee komeasti, pohjat kieltämättä hieman tv-sarjatasoa. Alkuriffi skitalla on muikea.

Rouhea vokalisti kieltämättä teki vaikutuksen. Haluaisinpa kuulla Bo Diddleyn tyylistä, tahi voodoo meininkiä, Boogie Woogieta tms. Tiukka kontra/piano/foni bändi asialle ja vokaalit edellä mainituille linjoille ja mä ostan sen levyn heti :)
Tai kaksi, Berrymaninkin on kuultava tää.
"Devil got my women, I hope..."
Gona
23.11.2006 16:41:17
Tai hei, pitäisiköhän laulaja kutsua vierailemaan, kun järkätään Saanion Haran, Boogie Machinen solistipianistin kanssa minifestarit taas, hmmmm?

Juu, sinne ja heti. Tammikuun lopussa..? Setit kuntoon..
"Devil got my women, I hope..."
Mika Antero
23.11.2006 17:30:22
No onpas tämä saanut paljon kommenttia, yleensä kun näitä demoja kuuntelee korkeintaan pari hassua höyrypäätä...

Vaan kelpaahan tätä kuunnella, ammattitaitoisen kuuloista kamaa. Tulkintahan se tämmöisessä "perinnemusassa" on pääasia, ei se onko biisi oma tai vieras, ja ihan mainiosti tässä tulkinnasta selvitään.
superfly
23.11.2006 17:42:59
No onpas tämä saanut paljon kommenttia, yleensä kun näitä demoja kuuntelee korkeintaan pari hassua höyrypäätä...

Heh, mistähän johtuis... :) Enivei, loistava veto. Laulaja onnistui jotenkin kuulostamaan välillä Andrew Strongilta ja välillä Stevie Ray Vaughanilta. Voiko blueslaulaja mitenkään saada parempaa palautetta? Ei ihan helposti.... Bändin soitosta en oikein osaa sano mitään, liian siistiä tulee ekana mieleen.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Kukkis 77
23.11.2006 18:17:53

No ihan vitun hyvä! Kännit?
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" -Aki Kaurismäki
Shemhamforash
23.11.2006 19:43:17

Höh, en saa kuulumaan...
Väkevät väistyköön laimeiden tieltä, laimeus on väkevyyttä laimeampaa. -JCM Bella Italia #16
willie
23.11.2006 20:10:11
Eräältä taholta mulle suositeltiin kuunteleman tämä Arttu Wiskarin cover kappaleesta In The Heat Of The Night (Quincy Jones & Alan and Marilyn Bergman muistaakseni) eikä näemmä & kuulemma suotta !

Tää on kokonaisuudessaan niin helvetin hyvä. Epäilin hetken, että mua vanhaa bluesmiestä on kusetettu : en ole aikaisemmin kuullutkaan Arttu Wiskarista..

Mutta kyllä on hyvät saundit, kaikki niin hyvin balanssissa. Laulajan ääni on kertakaikkisen tyylikäs. Tuli mieleen monta laulajaa, joista diggaan.. jostain syystä myös Kent Omar Dykes (Omar & The Howlers) ja myös joitain vanhoja souläijiä ja miksei Joe Cockerkin..

Puhaltimet (syna?) sopii tähän hemmetin hyvin, upea saundi. Ja taustalla hiipivät urut on myös hienot. Saisivat olla jopa hieman enemmänkin pinnassa.

Kitarasoolo, ensin laulun murinan kanssa unisonossa (?) ja sitten loppuvääntö , on hieno.
Saundi on koko biisin ajan kitarassa tyylikäs.

Missäs näin tyylikästä musiikkia tehdään……. ja ketkä ? Infoa tai linkkejä, kiitos.
Bassoa vuodesta 1972.
kid ego
23.11.2006 20:26:14
Missäs näin tyylikästä musiikkia tehdään……. ja ketkä ? Infoa tai linkkejä, kiitos.

Solistina nimimerkki Captain Planet, ja bändinä sessiomuusikoita.
Härski
23.11.2006 20:35:41
Johan oli rykäisy. En mä tiennytkään, että Kapu ois noin saatanan kova laulaja, vaikka tiesin, että kovaa tavaraa on tulossa. Siinä ei ollu tiippaakaan luumusosetta, vaan ehtaa käsivarren paksuista, rautaista ihteään! Välilihalla päähän sentään! Ainut, mikä kokonaisuudessa pikkusen häiritsi, oli aivan liian selkeät soundit. Tuli HiFi:n tuntu.
Mutta aivan loistava pätkä tuostakin huolimatta!
willie
23.11.2006 20:39:53 (muokattu 23.11.2006 20:43:28)

Jaa.. mä luulin, että kyseessä on vakkari bändi. No juu, komea ääni on solistilla Captain Planetilla ! Kyllä tuolla äänellä raakkuis jo ihan silkkaa bluesiakin..

Helvetin hieno esitys tuo kyllä on.

EDIT : Härskiä siteeratakseni, tosiaan ehkä hieman siisti saundi. Olisi voinut olla roisimpikin tuo yleissaundi..
Bassoa vuodesta 1972.
isojussi
23.11.2006 21:50:08
Pro-meininkiä. Hyvä time ja erittäin bluuuussshh kaiken kaikkiaan. Laulu kolahti vasta vähän matkan jälkeen, mikä on aina hyvän laulun merkki. Mutta miksi synatorvet - why, oh why??? Sinänsä hyvinsoitetuista ja -sovitetuista brassistemmoista puuttui kyllä meisseli minusta. Ne kun olisi joku paikallinen Tsimismitti rouhinu hamukalla, niin olis voinu kybän antaa - nyt vaan ysi puol.

Mutta siis ihan saaa-aaa-aatanan hyvä.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
WanhaWetäjä
23.11.2006 22:37:47

Niin onko tää ihan eri kuvio?

http://www.albron.fi/
Ostan Casion kun täytän 50v...
Capu
23.11.2006 22:44:39

No tehään tähän tämmönen pieni paljastus.

Tässä laulajasta http://nikopee.com/Wiskari/arttu.html

Kannuissa Miri Miettinen
Sovitus Antti Hyvärinen
Urku + pillit Antti Hyvärinen
Teme007
23.11.2006 23:24:02
No PERKELE!!!

Jossei tietäs, luulis olevan jonkun rapakontakasen vuosikymmenien uran tehny legenda xD

Uitun hyvä!!!
sul ei oo todellakaan kaikki hyvin jos sä naurat tollasesta no huh huh. järki hoi te suomalaiset ootte nyt ihan sekaISIN kun joku saatanan palvoja lordi voitti euro viisut voi vittu mikä äijä älä enää kommentoi mulle sä tään riidan aloitit kävit haukkumaa
Tapani L
23.11.2006 23:42:44
No olihan se ihan törkeen hyvin vedetty. Huh huh. Ei mun musiikkiani, mutta ihan tajuttoman kovin laulettu.
TapaniKuuntele minua! Syökää kamaa.
Ossi
23.11.2006 23:57:00 (muokattu 24.11.2006 09:35:11)

Olikohan tää jonkun TV-sarjan tunnari takavuosilta? Oli tai ei, varsinkin jenkkiläisten telkkarisarjojen musat napsahtaa mulle yleensä täysillä. Bonanza, Batman, Love Boat, Hill Street Blues jne.

Musan kritisointi suusanallisesti tai kirjallisesti ei multa taitu ja siksi ei tule täällä demopalstallakaan käytyä. Muutenkin musan "selittäminen" on minusta vähän turhaa. Joko diggaa tai ei.

Ilman kummempia analysointeja tätä diggasin ihan täysillä. Kipale oli toteutettu hienosti ja tyylinmukaisesti. Asianomaista poppoota millään lailla dissaamatta epäilen, että soittokunta oli joku muu kuin Albron Blues Bulevardi :P C.Planet hallitsee tonttinsa ja vetää vivahteikkaasti. Sen verran kurnuttaisin, että kitaristin avut ja hieno soundi tulivat selväksi jo biisin alkupuolella, joten esim. urqu- tai fonisoolo jossain vaiheessa olisi tehnyt esityksestä musiikillisesti vielä täyteläisemmän.

Ihan hyvä. Demoksi :P
Lift your other foot up And fall on your ass Get back up Put your teeth in a glass Aint ever been nothin quite like this Its a magical thing called the wilbury twist
Olli Simoun
24.11.2006 01:02:59

sen lisäksi että Artun ala-selkä on karvanen nii se jäbä laulaa ihan törkeen hyvin!!!

Nää biisit soimaan jos mamma tai mimmi pitää kostuttaa!!!
Klonkku Liimatainen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt