Jaqqi1991 23.11.2006 20:24:05 (muokattu 23.11.2006 20:45:20) | |
---|
Sibeluis lukioon ajattelin pyrkiä. Minkä biisin te soititte soittokokeessa? Mitäs tuomarit meinas? Pidän itseäni aika hyvänä kitaristina ja tässä on kuitenkin useampi kuukausi aikaa treenata. Saa sitä tietysti kaikki jotain biisi ideoita antaa jos on jotain mieles Sähkökitarasta siis kyse Haulla varmaan löytyy mutta kun ei toimi |
Jucciz 23.11.2006 20:45:59 | |
---|
Sibeluis lukioon ajattelin pyrkiä. Minkä biisin te soititte soittokokeessa? Mitäs tuomarit meinas? Pidän itseäni aika hyvänä kitaristina ja tässä on kuitenkin useampi kuukausi aikaa treenata. Saa sitä tietysti kaikki jotain biisi ideoita antaa jos on jotain mieles Sähkökitarasta siis kyse Haulla varmaan löytyy mutta kun ei toimi Soitas joku biisi meille. Paa vaikka mikseri.netiin tai jollekin serverille, niin saadaan käsitys siitä, missä mennään ja voidaan ehdottaa sun soittotyylille sopivaa matskua. |
Ze Kink 23.11.2006 21:17:25 (muokattu 23.11.2006 21:20:38) | |
---|
Sähkökitaralla on käsittääkseni aika paha päästä, itse en tiedä koska pyrin klasarilla. Esim. Jukka Tolosen Djangoa ja sellasta niissä kokeissa kait on soitettu. Tiluttaa ei kannata, tai Tommi ei ainakaan anna pisteitä. Äläkä helvetissä soita Paganinia, tai et pääse, vaikka kuinka hyvin vetäisit. E: Ja ne ZZ Topit, AC/DC:t ja Metallicat kannattaa varmaan myös unohtaa, vaikka kuinka tiukasti komppaisi. Eli jos hevi tai rokki on se juttu, niin esim. Van Halenilla on ainakin päästy. EE: Jaa mitä ne tuomarit meinas... No itse siis tosiaan soitin klasaria, mutta jouduin soittelemaan bändimaikoille. Meni kaiketi vähän ohi.. -keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-"Haluun yhden rasian jonka sisällä ois ötiäisiä. Ehkä."
-Toi! |
kimurantti1 23.11.2006 21:24:44 | |
---|
E: Ja ne ZZ Topit, AC/DC:t ja Metallicat kannattaa varmaan myös unohtaa, vaikka kuinka tiukasti komppaisi. Eli jos hevi tai rokki on se juttu, niin esim. Van Halenilla on ainakin päästy. Mun mielestä kielii vaan aivan järjettömästä ahdaskatseisuudesta, jos on pääsy kiinni siitä, minkä bändin musaa soittaa. Ei sillä, kai sä tuota vähän kärjistit, mutta vihjekin tuollaisesta menettelystä antaa aika ahdasmielisen kuvan paikasta. |
Ze Kink 23.11.2006 21:28:06 (muokattu 23.11.2006 21:32:47) | |
---|
Mun mielestä kielii vaan aivan järjettömästä ahdaskatseisuudesta, jos on pääsy kiinni siitä, minkä bändin musaa soittaa. Ei sillä, kai sä tuota vähän kärjistit, mutta vihjekin tuollaisesta menettelystä antaa aika ahdasmielisen kuvan paikasta. Sitä se ei kyllä ole (vaikka tiedän, että monet ovat vahvasti sitä mieltä), mutta tiedän monta tapausta, jotka on vetäneet tuollaista "simppeliä" kamaa soittokokeissa, eivätkä ole päässeet. En siis tarkoittanut bändejä, vaan nimenomaan tuollaisia n. kolmen soinnun "rämpyttelybiisejä". Pääsykokeet on kuitenkin aina pääsykokeita. Niissä "suht ok" tai "ihan jees" ei usein riitä, jos muut pyrkijät on parempia. Niitä paikkoja on joka tapauksessa rajallinen määrä, ja esim. viime vuonna tai toissa vuonna taisi olla ennätysmäärä pyrkijöitä ja todella korkeat pisterajat. Sibishän on todella suosittu koulu, ja todella monet pyrkii sinne. -keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-Toi! |
En siis tarkoittanut bändejä, vaan nimenomaan tuollaisia n. kolmen soinnun "rämpyttelybiisejä". Vaikka niin, mutta kyllä ammattitaitoinen tyyppi kuulee niin kolmen soinnun rämpyttelybiiseistä kuin monimutkaisemmistakin revityksistä kokelaan soittotaidon. Pointtina tuossa soittokokeessa tuskin on se, kuinka hyvin jonkun tietyn kipaleen vetään, vaan hakijan yleinen musikaalisuus. Ne jotka sinne pääsivät, eivät varmasti päässeet sisään vaikeampien biisien ansiosta, vaan ihan sen takia, että yleisesti vaikuttivat lahjakkaammilta. |
Ze Kink 23.11.2006 21:34:36 | |
---|
Vaikka niin, mutta kyllä ammattitaitoinen tyyppi kuulee niin kolmen soinnun rämpyttelybiiseistä kuin monimutkaisemmistakin revityksistä kokelaan soittotaidon. Pointtina tuossa soittokokeessa tuskin on se, kuinka hyvin jonkun tietyn kipaleen vetään, vaan hakijan yleinen musikaalisuus. Näinhän se on, sen takiahan kokeissa pitää antaa soittonäyte kahdella instrumentilla (tai soitin ja laulu). En tosin tiedä, onko tuokin jotenkin muuttunut. -keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-Toi! |
Wahi 23.11.2006 21:46:27 (muokattu 23.11.2006 21:46:43) | |
---|
Itse soittaisin varmaan The Wind Cries Maryn. Miksi ei Little Wingiä? No koska se on niin yleinen. Pop/Jazzin pääsykokeissa 7 tyyppiä oli soittanut tuon oliko se nyt viime vuonna. |
Ze Kink 23.11.2006 22:37:34 | |
---|
Itse soittaisin varmaan The Wind Cries Maryn. Miksi ei Little Wingiä? No koska se on niin yleinen. Pop/Jazzin pääsykokeissa 7 tyyppiä oli soittanut tuon oliko se nyt viime vuonna. Joo, ja noitahan on kuulemma käynyt, että pääsykokeissa joku 4-5 tyyppiä peräkkäin tulee vetämään Little Wingin... -keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-Toi! |
saastara 23.11.2006 23:01:59 (muokattu 23.11.2006 23:07:31) | |
---|
Itse soitin Ynkän 7th Sign-biisiin intron (sen akustisen pilipaliosion), yhden oman kitarakappaleen pätkän sekä komppasin pianolla ja lauloin yhden edesmenneen bändini biisin.. Kaikki saakutan helppoja. Kaverini soitti Paganiin 5. kapriisin lähes virheettömästi. Minä pääsin, hän ei.. Kyllä siellä huomattava määrä oli polkkatukkia RR:iensä kanssa jotka vetelivät kuka Vivaldia ja Mozartin etydeitä.. Eipä ole kehenkään siellä tilaisuudessa nähneisiin tullut törmättyä kolmessa vuodessa. Mitä opimme tästä..? Vedä semmoista kamaa jossa olet parhaimmillasi ja joka kuvaa parhaiten sinua soittajana. Turha sitä raatia on yrittää nuoleskella klassisilla etydeillä ja tekniikkatreeneillä jotka eivät ole sinua.. Jos vedät hyvin AC/DC:tä, vedä sitä. Kunhan he näkevät sen, missä olet parhaimmillasi. Sitä he siellä hakevat.. E: Ja nyt kun tuli miettineeksi.. On tuo suora ja rehellinen rock-linja varmasti harvinaisempaa kuin se, mitä yleensä tuolla näkee. Miksi kaikki populaaripuolelle hakevat yrittävät briljeerata klassisella etydeillä..? :) Vetäkää sitä Neil Youngia, Maija Vilkkumaata ja Metallicaa mielummin.. Siksihän sinne pop-puolelle haetaan eikä klassiselle.. :) Lisää middleä ja vähemmän volumea. |
antti.merikapteeni 23.11.2006 23:32:30 | |
---|
Äläkä helvetissä soita Paganinia, tai et pääse, vaikka kuinka hyvin vetäisit. Soitin ja pääsin, ihme ja kumma. Olen kyllä samaa mieltä siitä, että ei kannata soittaa oikeastaan mitään sooloja tai liian teknisiä asioita mistä ei ole varmutta. Kaikista varmimpia voisi olla jokin sointu-melodia biisi, mistä saisi hyvän yleiskatsauksen siihen soittimen hallintaan. Ja tärkeää on myös näyttää se, että on sinut soiton kanssa. Tuomaristo tykkää siitä jos hakijasta näkee sen varmuuden ilon minkä siitä soittamisesta saa, vaikkakin se on vaikeaa tuollaisissa tilanteissa. Eikä kannata hävetä jotain pientä/suurta virhettä, vaan soittaa vaan selkäsuorana loppuun. Voi kuullostaa kornilta, mutta niin sen olen huomannut menevän. Itsellänikin. "progress in process." |
Tasapaino 24.11.2006 01:14:16 (muokattu 24.11.2006 01:17:17) | |
---|
Vedä Paratisii. Siitä ei tarvii oikeestaan muuta kuin suoraan apinoida Tolosen soitto ja soittaa väliin komppia. Ja jos yhtä hyvin vetää kuin Tolonen, pääsee mihin vaan. Edit: Mutta taso on kova. Tunnen yhden jätkän, joka käy Sibeliusakatemiassa tunneilla ja on kyllä aivan velho. Marimbaa soittelee siis hän. Se ottaa ken ottaa ja joskus voipi ottaa kunnon shamanistisen kännin ja olla lähempänä esi-isiä, mutta silloin soittamiset voi sitten jättää muille. |
Jucciz 24.11.2006 01:17:48 | |
---|
Vedä Paratisii. Siitä ei tarvii oikeestaan muuta kuin suoraan apinoida Tolosen soitto ja soittaa väliin komppia. Ja jos yhtä hyvin vetää kuin Tolonen, pääsee mihin vaan. Mikko Kuustonen kerran juonsi yksillä festareilla: "Onneksi täällä lavalla on sentään oikeitakin muusikoita: mies, joka on keksinyt musiikkiopiston... eiku hetkinen, siis... mies, joka on keksinyt musiikin: Jukka Tolonen, hyvät naiset ja herrat!" Nauroin. |
Ambitus 24.11.2006 02:24:04 | |
---|
Mä taisin silloin aikoinaan soittaa Dream Theaterin Erotomanian...tosin halusin mennä soittokokeeseen vaikka ei ollu pakko. Se paikka alkaa olla aika kulahtanu kuulemma...ei mitään meininkii ja silleen. Kannattaa tosiaan soittaa mitä osaa, eikä alkaa nuoleskelee maikkoja. Jos siel on raadissa Sorsa ja Paju niin ne diggaa hevistäkin. Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |
Jaqqi1991 24.11.2006 15:48:27 | |
---|
Joo, ja noitahan on kuulemma käynyt, että pääsykokeissa joku 4-5 tyyppiä peräkkäin tulee vetämään Little Wingin... Noniinpä tietystsi.. Little wing oli ittelläki mielessä Soittonäytettä ei nyt saa kyllä millään ainakaan tänä viikonloppuna :( |
saastara 24.11.2006 16:19:37 (muokattu 24.11.2006 20:21:42) | |
---|
Se paikka alkaa olla aika kulahtanu kuulemma...ei mitään meininkii ja silleen. Minusta taas alkaa tuntua siltä, että se meininki on menossa pikkuhiljaa sen koulun ohi.. :) Itsekin pitäisi tuo musiikkiteknologian lopputyö palauttaa pikkuhiljaa, viime keväänä taisi viimeinen palautuspäivä olla. Toivottavasti Paju ei tätä palstaa seuraa.. :) Kannattaa tosiaan soittaa mitä osaa, eikä alkaa nuoleskelee maikkoja. Aamen.. Tämä on kaiken A ja O. Jos siel on raadissa Sorsa ja Paju niin ne diggaa hevistäkin. Jeps.. Skål heille. Paju ja Sorsa katsovat kaikista opettajista eniten kenties juuri tuota "hyvää meininkiä". E: Kävi muuten minulla jälkeenpäin miettien hirmuinen mäihä siellä tilaisuudessa ku oli Pekka siellä raadissa myös.. Kuka olisikaan arvannut, että mies on Ynkkä-faneja.. :) Lisää middleä ja vähemmän volumea. |
Ze Kink 24.11.2006 16:57:32 (muokattu 24.11.2006 16:58:03) | |
---|
Minusta taas alkaa tuntua siltä, että se meininki on menossa pikkuhiljaa sen koulun ohi.. :) Itsekin pitäisi tuo musiikkiteknologian lopputyö palauttaa pikkuhiljaa, viime keväänä taisi viimeinen palautuspäivä olla. Toivottavasti Paju ei tätä palstaa seuraa.. :) Hohoh, tässähän olen itse juuri aloittelemassa... No toisaalta, olisihan se kiva saada ne musiikkiteknologia 1:sen ja säveltapailu 1:sen suoritusmerkinnät todistukseen ennen koulun loppua... Ja jos seuraa, niin koitahan etsiä se minidisc sieltä jostakin! Kannattaa tosiaan soittaa mitä osaa, eikä alkaa nuoleskelee maikkoja. Näinhän se menee. -keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-Toi! |
Jaqqi1991 24.11.2006 21:12:02 (muokattu 24.11.2006 21:18:26) | |
---|
Muita tuollaisia samantyylisiä fiilistelyjä kuin Little wing? Itse en oo tähän kevyempään musaan niin kauheesti perehtynyt kuin vasta nyt on alannut kiinnostamaan Ja sais olla vaikka vähän vaikemapikin, aika simppeli tuo little wing loppujen lopuksi |
Wahi 24.11.2006 21:28:14 | |
---|
Muita tuollaisia samantyylisiä fiilistelyjä kuin Little wing? Itse en oo tähän kevyempään musaan niin kauheesti perehtynyt kuin vasta nyt on alannut kiinnostamaan No Hendrixiltä löytyy, esim. Castles Made Of Sand, joka on aika samantapainen kuin Little Wing. Sitten samantyyppistä kamaa (Hendrix-influenced) on esim. Stevie Ray Vaughanin Riviera Paradise tai Lenny. Onhan niitä biisejä, mutta tossa nyt mainitsin muutama tommosta Little Wing -tyyppistä. Ja sais olla vaikka vähän vaikemapikin, aika simppeli tuo little wing loppujen lopuksi Hoho, eipä ole enää siinä vaiheessa kun opettelee ihan nuotilleen levy-version. |
Bonesaw 24.11.2006 21:42:38 (muokattu 24.11.2006 21:44:43) | |
---|
Hoho, eipä ole enää siinä vaiheessa kun opettelee ihan nuotilleen levy-version. No musta Little Wing on just sellanen biisi,mitä ei oo mitään itua treenata ihan nuotilleen. Edit. Mut en siltikään menisi tota millään tavalla helpoksi sanomaan. |