Tympee Huttunen 14.11.2006 17:20:07 | |
---|
Saatan olla vainoharhainen näiden ulkomaantilausten kanssa kun niin harvoin harrastan. Thomanilla sama elementti päälle 140e ja tuola 199, mihinkähän mahtaa toi hintaero perustua? Siihen, että välillä samat kajarit myydään 66eurolla:) Kyllä noista rahat saa varmasti takaisin. Ei tuo mikään huijausfirma ole. |
Jucciz 14.11.2006 17:21:05 | |
---|
Älkää sotkeko normaalia Greenbackia ja Heritage-sarjan Greenbackiä. Uraltonelta saa ainakin molempia: "Normaali": http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=533G12M "Greenback" - 12", 25W, 97dB, 8ohm, 3,6kg "Heritage": http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=1025G12M "Greenback" Heritage - 12", 20W, 96dB, 8ohm, 3,6kg Heritage-mallin tehonkesto on 20 wattia ja herkkyys desibelin verran vähemmän. Kiinnostaisi tietää, mikä ero noilla on soundissa ja muilta osin. Jollakulla kokemuksia? Ainakin joskus Uraltonelta sai Greenbackejä 90e/kpl kun osti 4 tai enemmän. En tiedä nykytilanteesta. |
Tympee Huttunen 14.11.2006 17:23:45 | |
---|
Täytyy kyllä kehua musicstoren asiakaspalvelua. Lähetin mailia sinne noin 10min sitten kysyäkseni, että kai saan ne Greenbackit siihen tilaamaani 66euroon, eikä tuohon vanhan linkin 177e. Dennis pisti heti viestiä, että saan ne tilaamaani hintaan. Eikö Heritaget ole made in UK. Noi toiset taas Made In China? Hämmentävää kyllä, että noiden Musicstoren kuvissa lukee kyllä isolla Made in UK. |
drlecter 14.11.2006 17:24:36 | |
---|
Heritage-mallin tehonkesto on 20 wattia ja herkkyys desibelin verran vähemmän. Kiinnostaisi tietää, mikä ero noilla on soundissa ja muilta osin. Jollakulla kokemuksia? Tämä kiinnostaisi myöskin kovasti. |
drlecter 14.11.2006 17:25:36 | |
---|
Kuulin myös sellaista huhua että niitä valmistettaisiin myös jenkeissä. |
Lento-V-mies 14.11.2006 18:10:48 | |
---|
Kumpikos niistä sitten on "alkuperäinen" jos kerta watti-erojakin niistä löytyy? Itse katoin kanssa Celestionin sivuilta ja kummastelin miksi niillä on kaksi erilaista Greenbackia. |
Jaba 14.11.2006 18:35:54 | |
---|
Ainakin joskus Uraltonelta sai Greenbackejä 90e/kpl kun osti 4 tai enemmän. En tiedä nykytilanteesta. Ei saa enää, minä sain vielä kun oli jäänyt vanha hinta sivuille. |
pnorman 16.11.2006 15:31:26 | |
---|
Mikä on alkuperäinen? Jos löydät 60-luvulta 20 wattia sietävät greenbackit, ne on ainoat alkuperäiset. Tuo "classic"-malli joka sietää 25w on siitä "edelleenkehitetty" versio jolla palveltiin lisävolyymia ja suurempia styrkkareita käyttäviä soittajia. Siitä on edelleenkehitetty myös se H-malli, jossa on enempi alapään potkua ja suurempi tehonkesto - ja roimasti suurempi herkkyys. Ja repertuaariin on aikojen myötä tullut mitä erilaisempia Celestion-ämyreitä. "Classic"-mallien valmistus on jokunen vuosi sitten siirretty Kiinaan. Tämä ei itsessään tee näistä elementeistä huonoja - en ole itse ainakaan kuullut tai lukenut laatuongelmista. Hinnat ovat kohdallaan! "Heritage" -mallit (ainakin G-12M mutta käsittääkseni myös G-12H) saivat alkunsa kun tehtaalla löydettiin vahingossa alkuperäiset speksit. Näihin pohjautuen on sitten lähdetty valmistamaan näitä malleja ja nehän tehdään siis UK:ssa. Näiden lisäksi siellä valmistetaan käsittääkseni ainoastaan blue alnico -mallia. Mikä on sitten hyvä, parempi ja paras...kunkin korva on erilainen. Itse GASitan kovasti tällä hetkellä Matamp:n 1224mkII-nuppia jonka seuraksi tulisi kaksi 212 kaappia, joihin molempiin ladattaisiin nuo Heritage G-12M -elementit. Toisin sanoen korkea stäkki joka olisi mahdollisimman hiljainen, jotta vahvaria saa avata kunnolla. Hullua? Ehkä. |
drlecter 18.11.2006 12:15:46 | |
---|
Kahdeksan työpäivää takana eikä ämyreitä kuulu. Nyt lahti toinen kyselymaili dennisille. |
drlecter 23.11.2006 20:35:36 | |
---|
Eipä tunnu tulevan mailia takaisin. Perhana menikö tämä kaupan purkuun.. |
Tympee Huttunen 23.11.2006 20:37:11 | |
---|
Eipä tunnu tulevan mailia takaisin. Perhana menikö tämä kaupan purkuun.. Aika outoa, ettei mailiin vastata. Itse olen aina saanut (yhtä poikkeusta lukuunottamatta) vastauksen melko äkkiä. |
Härski 23.11.2006 20:38:47 (muokattu 23.11.2006 20:39:53) | |
---|
|
Aika outoa, ettei mailiin vastata. Itse olen aina saanut (yhtä poikkeusta lukuunottamatta) vastauksen melko äkkiä. Onkohan noissa miten pitkät puhelinjonotukset jos koetan huomenna puhelimitse kiinni? |
Tympee Huttunen 23.11.2006 21:21:53 | |
---|
Onkohan noissa miten pitkät puhelinjonotukset jos koetan huomenna puhelimitse kiinni? Tuosta en valitettavasti tiedä. Itse tosiaan lopetin jo toivomisen, että tilaamani basso (joskus 5kk sitten) ja Greenbackit joskus tulisi. Se on kuitenkin hauska yllätys, jos ne joskus tulee:) |
drlecter 23.11.2006 21:33:56 | |
---|
Tuosta en valitettavasti tiedä. Itse tosiaan lopetin jo toivomisen, että tilaamani basso (joskus 5kk sitten) ja Greenbackit joskus tulisi. Se on kuitenkin hauska yllätys, jos ne joskus tulee:) Olet maksanut tilauksen? Itsellä ei riittäisi kärsivällisyys noin kauaa odottaa. |
Tympee Huttunen 23.11.2006 21:42:59 | |
---|
Olet maksanut tilauksen? Itsellä ei riittäisi kärsivällisyys noin kauaa odottaa. Visalla meni ja sitä laskutetaan, kun tilaus postitetaan. |
drlecter 24.11.2006 14:37:50 | |
---|
Noniin tulihan sieltä vastaus viimein. Elikkäs joulukuun loppuun menee koska celestionilla myöhästellään. |
Tympee Huttunen 24.11.2006 15:29:33 | |
---|
Noniin tulihan sieltä vastaus viimein. Elikkäs joulukuun loppuun menee koska celestionilla myöhästellään. En halua masentaa, mutta mulle on sanottu jo kuukausi sitten "next week". Välillä tuli "end of september!". Eihän se heidän vika ole, ettei tavaraa tule. Turha silti antaa päättömiä päivämääriä. Sain minäkin tarpeeksi odotuksesta. Pistin mailia, että vaihdan sen basson johonkin jota on varastossa. Pistin kanssa, että jos tilaus noiden Greenbackien takia viivästyy, niin jääkööt kajarit kauppaan. |
drlecter 22.12.2006 13:08:48 | |
---|
Huoh.. Vois vaihtaa greenbackit johonkin toiseen tuotteeseen.. |
drlecter 07.01.2007 18:44:46 | |
---|
Peruinpa sitten tilausen ja suunnitelin rahoille muuta käyttöä. Nyt tulikin sitten mailia, että ne pirun kätyrit music storessa oli postittanut elementit ja ne ovat matkalla tänne. Sielä ei ilmeisesti mailia paljoa lueskella. Elikkäs nyt on myynnissä 4 kpl Celestion 12" V60-elementtejä hintaan 250€. |