Aihe: Yamaha aw 1600 / Digitallentimet
1
PIM
23.11.2006 18:20:16
...myös jotain live-keikkoja tarkotus äänittää.

Hommaa nyt sit joku millä saat edes 16 raitaa kerralla purkkiin, sillä 8 raidalla ei livenä kauheasti juhlita, varsinkaan silloin jos rumpuja aletaan mikittään joka kannu erikseen.
paavi
07.12.2006 15:24:37 (muokattu 07.12.2006 15:38:10)
Hommaa nyt sit joku millä saat edes 16 raitaa kerralla purkkiin, sillä 8 raidalla ei livenä kauheasti juhlita, varsinkaan silloin jos rumpuja aletaan mikittään joka kannu erikseen.

Hhhmm... onhan toi totta...jos huippuluokan liveäänitettä lähdetään tekemään. Mielestäni kuitenkin 8 raitaa riittää monenlaiseen demottamiseen livenä treenikämpällä ja hian hyvälaatusen keikkaäänitteenkin tekemiseen.

Sitä paitsi oon käsittänyt, että kikkailemalla voi samaan aikaan saada sisään enemmänkin raitoja:

http://www.eqmag.com/story.asp?storyCode=14928:
This unit can record 16 tracks at 16 bit. The first eight tracks are mono. The second eight tracks are stereo pairs. In 24-bit mode you can also record eight tracks at once, but when you switch to an additional eight tracks, the audio is recorded but can not be played back! However, this whole unit can be connected to your computer via USB and all the files can be exported to the waiting computer for further editing or processing. Then the same tracks can be exported back into the AW1600. It’s sort of like a high tech ping-ponging exercise. This is the kind of feature I like in any digital recording gear, the ability to move the data out and in with no fuss!

No, mulle on tulossa postissa toi vekotin ja edelleen positiivisella mielellä. Luulen, että se on just hyvä peli mulle. Selasin nettiä ja about kaikki arvostelut (kaupalliset ja yksityisten henkilöiden) oli erittäin positiivisia ellei jopa ylistäviä. Onhan tuollaisessa omat hankaluutensa, sitä ei kukaan mene kieltämään.
Unholy water /Sanguine addiction /Those silver bullets / A last blood benediction
v_m_kangas
29.12.2006 13:07:15

No, mulle on tulossa postissa toi vekotin ja edelleen positiivisella mielellä.

Onkos posti saapunut perille ja käyttökokemuksia plakkarissa?

Itse olen tilailemassa Korg D3200 tallenninta. Onkos siitä täällä käytännön kokemuksia? Pikkuveljestä D888:sta näytti olevan tarinaa.
Humppaa tai soita humppaa
stenel
30.12.2006 11:27:29

Itse olen tilailemassa Korg D3200 tallenninta. Onkos siitä täällä käytännön kokemuksia? Pikkuveljestä D888:sta näytti olevan tarinaa.

Sound on sound-lehti on muistaakseni testannut.Käy kattomassa niiden nettiarkistosta.
Jag känner en bott
paavi
04.01.2007 14:00:49

Jeps. Perillä on, mutta eipä oikeestaan vielä käyttökokemusta pahemmin. Alku on tietenkin hankala, kun en oo leikkinyt vastaavilla laitteilla ennen. Käyttöympäristö tietysti paljon kömpelömpi kuin esim. windows-pohjanen. Vaikeetahan se on tuhrustaa yksvärisestä 10 cm näytöstä. Kuitenkin sellanen fiilis, että kun sen kerran oppii, niin äänittäminen on todella nopeata. Tarkempi miksaaminen on sitten jatkossakin aina hieman hidasta.

Muuta en osaa vielä sanoa.
Unholy water /Sanguine addiction /Those silver bullets / A last blood benediction
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)