Aihe: PMMP - Leskiäidin tyttäret / 15.11.2006
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Cathi777
18.11.2006 23:27:02

Sinänsä hassua, kun Putro on varmasti suorasanaisimpia lyyrikoita tässä maassa. Ehkä vain kuvittelette niissä olevan jotain kryptistä, ei se nyt suurempaa älykkyyttä vaatine tajuta niin suoraa tekstiä.

Aivan samaa mieltä, samoin myös Ylpön tekstit ovat aika suhteellisen selkeitä. Mutta joku A.W. Yrjänä kuuluu sitten juuri siihen sarjaan, että yritetään tehdä mahdollisimman vaikeita sanoituksia.
Only pop music can break my heart...
Numbie
19.11.2006 03:27:19

Toivottavasti ei tule päähän pissaa..

Ja mitäs helvetin merkitystä sillä on kenenkään kannalta jos jollain nousee kusi päähän?
Rattata
19.11.2006 14:05:18
Ja mitäs helvetin merkitystä sillä on kenenkään kannalta jos jollain nousee kusi päähän?

Voi olla epämiellyttävän tuntuista.
D'oh!
KanZuu
19.11.2006 14:11:33
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että tämä on levy on parasta PMMP:tä tähän päivään mennessä! Ässäbiisejä jotka jää soimaan päähän, mutta Taiteilia on levyn paras biisi tällä hetkellä :p Mielestäni tällä uutukaisella on parhaat soundit ja hiotuimmat kappaleet kahteen edelliseen verrattuna!
hirvma-6
19.11.2006 14:53:35
Minusta tämä taas on huonoin PMMP albumi tähän päivään mennessä. Joku raja ja taiteilia on ihan hiton kovia biisejä, päät soittaa on kans ihan ok, mut muut biisit on mielestäni tosi tylsiä. Oli pettymys kyllä tämä levy.
elbowski
19.11.2006 17:53:32
Lisää pyöritelty levyä soittimessa, ja kyllähän tää ihan perhananmoinen kokonaisuus on . Niin paljon hyviä niin tiiviiseen pakettiin mahdutettuna! Taiteiliakin alkaa sulautua itseeni joka kuuntelulla vain paremmin ja paremmin. Kesäkaverit, Joku Raja, Päät Soittaa ja Kohkausrock ovat ultimaattista parhautta. Onko Sittenkään Hyvä Näin on sellainen kappale joka ei monenkaan kuuntelun jälkeen oikein jää mieleen, ja Leskiäidin Tyttäret ei välttämättä sopisi mielestäni ihan lopetusbiisiksi.
Akiman
23.11.2006 15:00:04

Ja listaykköseksihän se "yllättäen" meni. Mitäköhän on myynyt viikossa, kun päivässä myi sen 30000 kpl.

Muistakaahan tälle vuodelle varmistuneet keikat.

17.11.2006 Turku, Gigglin Marlin (K18)
18.11.2006 Forssa, Bar 54 (K18)
22.11.2006 Järvenpää, Yano (K18)
23.11.2006 Kuopio, Puijonsarvi (K18)
24.11.2206 Kalajoki, Dyyni (K18)
25.11.2006 Seinäjoki, Rytmikorjaamo (S) (rajattu anniskelualue)
29.11.2006 Oulu, 45 Special (K18)
30.11.2006 Oulu, 45 Special (K18)
01.12.2006 Kajaani, BePop (K19)
02.12.2006 Nilsiä, Tahkovuori Piazza (K18)
08.12.2006 Savonlinna, Happy Time Bar (K18)
09.12.2006 Jyväskylä, Lutakko (S)
13.12.2006 Helsinki, Tavastia (K18)
15.12.2006 Tampere, Klubi (K18)

Seuraava musiikkivideo (ja sitä myöten single) tulee olemaan "Joku raja".
:: WWW.KORROOSIO.FI - KOTIMAINEN RASKAAN MUSIIKIN MEDIA :: HAASTATTELUISSA: THE HAUNTED, PROFANE OMEN ja TAROT ::
Exhausted
23.11.2006 15:18:58 (muokattu 23.11.2006 15:20:43)

Ja listaykköseksihän se "yllättäen" meni. Mitäköhän on myynyt viikossa, kun päivässä myi sen 30000 kpl.

Älkäähän nyt viitsikö. Platinalevyt jaellaan sen mukaan, miten levyä tilataan jakelijalta, listat tehdään sen mukaan, miten levyä ostetaan kaupasta. Kaikki varmasti muistaa tapauksen Indx, jossa platinalevy ei käynyt edes top 20:ssä. Tosin listaykkösyys nyt osoittaa, että PMMP on varmasti platinalevynsä ansainnut, mutta on ehkä vähän liioiteltua puhua 30 000 kappaleen päivämyynnistä.
Akiman
23.11.2006 15:36:31

Älkäähän nyt viitsikö. Platinalevyt jaellaan sen mukaan, miten levyä tilataan jakelijalta, listat tehdään sen mukaan, miten levyä ostetaan kaupasta. Kaikki varmasti muistaa tapauksen Indx, jossa platinalevy ei käynyt edes top 20:ssä. Tosin listaykkösyys nyt osoittaa, että PMMP on varmasti platinalevynsä ansainnut, mutta on ehkä vähän liioiteltua puhua 30 000 kappaleen päivämyynnistä.

Näinhän PMMP -sivuilla (ja joka paikassa) torstaina uutisoitiin, enkä itse näe sitä yhtään uskomattomana asiana, kun otan huomioon, miten kaikki tutut levykauppiaat ovat sanoneet oikeasti myyneensä levyä ekana päivänä "ihan simona".

PMMP:n 15.11. julkaistu kolmas albumi Leskiäidin tyttäret myi platinaa päivässä, eli ylitti 30 000 myydyn albumin rajan. Yhtye kiittää kaikkia levyn hankkineita ja sen tekoprosessiin osallistuneita!
:: WWW.KORROOSIO.FI - KOTIMAINEN RASKAAN MUSIIKIN MEDIA :: HAASTATTELUISSA: THE HAUNTED, PROFANE OMEN ja TAROT ::
Cathi777
23.11.2006 17:54:50

Ei tuo silti todista mitenkään sitä, että levyä olisi myyty päivässä kaupoista 30 000, vaan se tarkoittaa, että levyä on lähtenyt kauppoihin tuo määrä. Itse asiassa, jos kaikki 30 000 olisi myyty päivässä, niin olisi varmaan nähty aika selkeä puute levyn saannissa, tai lisätilaus, joka olisi johtanut uuteen jalometallilevyyn. Kuten sanoin, niin uskon, ettei tämä levy päädy alelaareihin, mutta on väärin uutisoida että levyä on myyty päivässä 30 000 kpl.

Mä oon ihan samaa mieltä tässä asiassa. On todella epätodennäköistä, että levyä olisi myyty tuollainen määrä päivässä puhumattakaan tunnissa. Kun totuus on kuitenkin se, että tuo on se määrä mitä liikkeisiin on tilattu. Sehän tässä systeemissä kusee, että tuon perusteella voi jo noita platinalevyjä saada. Oikeasti pitäisi mitata sitä määrää mikä kaupoista ulos asti kannetaan. En kyllä epäile ollenkaan, että tuo ei PMMP:n kohdalla täyttyisi tuo määrä, mutta ei se päivässä ole tapahtunut. Ei Suomessa niin paljon levyjä päivässä mene.
Only pop music can break my heart...
aivokuolio
23.11.2006 18:39:12
Toisaalta sitten kaupathan ostavat levy-yhtiöiden ja jakelijoiden kautta levynsä että tietyllä tapaa tuota kautta levyjä on myyty se 30 000 ainakin. Eli sen verran jakelijalta on lähtenyt levyä eri suuntiin tuoksi päiväksi.

Mutta tyhjänpäiväistä jorinaahan tuo toisaalta on. Ei se levyn parhauteen vaikuta millään tavalla.
3 henkilöä tai 240 kg lihaa
Kapis
24.11.2006 08:41:03
Todelliseen testiin bändi/tytöt joutuvat sitten kun Sjöroos ei heille biisejä enää tee. Alkavatko vääntämään itse vai löytyykö jostakin joku indiebiisiväsääjä?

(Petri Munck kenties..)

haha, petri munck.. kunnon tylytystä.. hahaha!

joo, think-ink sjöroos on bändin oleellinen jäsen, joten jos sjöroos päättäisi lähteä niin pmmp hajoaisi siihen. (tai voisihan se tietysti keikkailla) eivät varmasti käyttäisi samaa nimeä enää levyillä. ovat tämän kyllä sanoneet jo aikaa sitten.

petri munck, haha.. kiitos.
Nimismies
24.11.2006 18:43:36
Tänään keikalle. Ou jee, ou jee.
Romantikkoitkijä #36. Senkin rontit. Nimismiehen blogi: Täällä näin.
carlos
26.11.2006 19:39:00 (muokattu 26.11.2006 19:40:24)
Nyt on levyä tullut sen verran kuunneltua, että voisi jotain kommenttia heittää kehiin.

Joku raja on levyn paras biisi. Livenä kertsi potkii kuin tuhat härkää! :) Muutenkin se jysää levyn mahtavasti käyntiin.
Kiitos taasen on hupaisaa fiilistelyä. On hauska kuunnella tyttöjen hyvää stemmalaulantaa, joka toimii myös livenä.
Kesäkaverit ei toimi näin ankeaan syyssään aikaan. Kaikki pimputukset toimivat kuitenkin biisissä sairaan hyvin. Täähän on ihan A-ha:ta!
Henkilökohtaisesti on levyn kärkikastia. Biisi ei vaikuttanut aluksi kovinkaan kummoiselta, mutta paranee vaan koko ajan. Jostain syystä olen mieltynyt näihin sanoituksiinkin.
Taiteilia on sitten taas hieman kaksipiippuinen juttu. Eihän sitä voi tosissaan ottaa :) Hyvä sinänsä, että on pokkaa vetää tämmöinenkin biisi levylle. Ehkä se toimii levyllä pienenä välikevennyksenä. Liian konematskua kuitenkin minulle.
Päät soittaa-biisi on myös ehdoton kesäbiisi. Hauska fiilis koko biisin ajan, ja vaikkei lyriikat mitenkään omaa elämääni heijastakaan, niin ovathan ne juuri hauskat.
Onko sittenkään hyvä näin. Onko? Tämä biisi ei ole kunnolla minulle vielä avautunut.
Tässä elämä on, oma, kallis ja tarpeeton. Toimiva kappale, jonka kertsi jää kuitenkin liian "ohueksi". Juurikin kertsin takia tämä ei kamppaile kärkipaikoista.
Kohkausrock on hyvä livebiisi. Levyllä se on muutaman kuuntelun jälkeen muuttunut hauskasta ja tiukasta vedosta hieman ärsyttäväksi kohkaukseksi :) Lyriikat ihan hauskat.
Leskiäidin tyttäret on mielestäni levylle hyvä lopetus. On vaikea sanoa, mikä siinä kiehtoo - pääasia on kuitenkin se, että toimii.

Alkuvaikutelma levystä ei ollut mitenkään hyvä. Joku raja ja Henkilökohtaisesti olivat ainoat valopilkut, muuten vaikutti liian munattomalta (hoh!) PMMP:ltä. Tuntui siltä, että balladeissa ei päästä Joutsenien tai Päiväkodin tasolle ja toisaalta rokkaavimmat biisit eivät ole lähelläkään Matoja.
Kuuntelun jälkeen levy kyllä kuulostaa paremmalta, mutta kovasti ihmetyn, jos joskus sanon tämän olevan parempi kuin Kovemmat kädet. Mummolaan tai Olkaa yksin ja juoskaa karkuun ovat minulle PMMP:n parhaimmat biisit edelleen!

EDIT: Eilen tuli siis tämä taas livenä nähtyä. Meininki oli katossa ja uudet biisit olivat parempia kuin nyt levyltä kuunneltuna.
Exoskeletal junction at the railroad delayed
Nimismies
27.11.2006 13:18:13
Keikalla käytiin, ja...noh. En ole koskaan ikinä missään ollut noin hienolla keikalla.

Joku siinä vaan kolahti. En minä osaa selittää, mutta kokemus oli järisyttävä. Lisää ja äkkiä.

Tekisi mieli sanoa että mikä siinä oli niin hienoa mutta ei osaa. Oli vaan.
Romantikkoitkijä #36. Senkin rontit. Nimismiehen blogi: Täällä näin.
Jubi
28.11.2006 21:07:08
Mun mielestä tää levy on jotenkin kliini. Kaikki sanoo, että on punk-asennetta ja on paremmat soundit kuin edellisellä, mutta jotenkin...prkl. Hieno levy on sovitusten ja sävellysten osalta, mutta noi tekstit ei kosketa mua ainakaan niinkuin edellisellä levyllä. Tää ON hyvä levy ei siinä mitään, mutta rima oli vaan todella korkeella ja tuntuu ainakin viikon kuuntelun jälkeen, ettei tää pääse sinne asti. Sääli
Innostus, nuoruuden hermostollinen häiriötila, joka paranee pienillä annoksilla katumusta kokemuksen karttumisen seurauksena.
Prowleri
29.11.2006 12:54:54 (muokattu 29.11.2006 12:56:04)
Huomenna pitänee 45:n keikalle vääntäytyä. Jos on hyvä niin sitten on onneksi viel toinenkin keikka seuraavana päivänä :)

Eiku perkele, sehän onki jo tänään. No sinne siis.
Däigä!
Jenka
29.11.2006 15:35:24

Hieno levy on sovitusten ja sävellysten osalta, mutta noi tekstit ei kosketa mua ainakaan niinkuin edellisellä levyllä.

Mulla on vähän samat fiilikset. Ei tosiaan huono, mutta ei kosketa samalla tavalla...
Sweetness, sweetness I was only joking when I said Id like to smash every tooth in your head.
hammu
01.12.2006 12:35:01 (muokattu 01.12.2006 12:59:25)
Seuraava musiikkivideo (ja sitä myöten single) tulee olemaan "Joku raja".

"Joku raja" ilmestyy singlenä vasta "Tässä elämä on" -sinkun jälkeen! Tykkään tästä levystä paljon, mutta...

Ei tosiaan huono, mutta ei kosketa samalla tavalla...

Ainakaan vielä. Olen vielä toiveikas siitä, ettei levy ole kokonaan edes vielä auennut minulle. Yksittäisinä kappaleina useampi toimii paremmin kuin Kovemmat kädet -albumilla, mutta sitten on taas enemmän niitä, jotka eivät avaudu miltei ollenkaan. Mutta onhan levy ollutkin kuuntelussa vasta pari viikkoa.

Mutta Tampereella sitten näen miten toimii live-meininki näissäkin biiseissä!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)