Lonesome 13.11.2003 15:03:12 | |
---|
Vielen dank! Taitaa tuon joutua tilaamaan kunhan ehtii... Olepa hyvä. Mä taidan joutua tilaamaan sitten tuon 63 euron "straton". Pitäis nimittäin Fat Squierille saada laukku ja siinä sivussa jotain muutakin sälää vois tilata. Vaikka yhden kitaran pusseineen. Karmea halpis-gas... "Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC) |
Volle 13.11.2003 16:07:38 | |
---|
Karmea halpis-gas... heh... Niin mullakin. Mä kävin eilen kysyyn soitinkeskukselta sitä Behringer-settiä, missä on stratokopio (vaalealla otelaudalla, joka on liian harvassa halpiksessa), gigpakki, analogisesti mallintava vahvari ja jotain muuta. T-kaupassa hinta 138 e, mutta sitä ei kuulemma ole tullut vielä kauppoihin. Joulun jälkeen pitäsi tulla. Suomen hinta on kuulemma sama. Pidän yleisesti naisista, varsinkin yleisistä naisista. |
Prowleri 13.11.2003 20:23:38 | |
---|
Itsekin hiplailin tuossa vasta Harley Bentonin 6-kielistä bassoa, kyllä se kohtuullisen jämäkältä rakenteensa puolesta tuntui. Taitaa olla Bentoneissa sääntönä että ihan siedettävästä puusta ovat kasattu mutta viimeistely ja mikit ovat aika huttua. Hähähä. -Jami |
hjukke 13.11.2003 20:29:10 | |
---|
Tähän asti Gasitti se 105e tele mutta ei 63e strato voi varmaan olla kamalan paljon paskempi, enää. "- munakennot on huumorihommaa" -Leikari |
jj86 25.11.2003 15:22:01 | |
---|
Perkele... Taisivat saada minut ylipuhuttua, kun oon muutenkin katsellut jo pitempään jotkin halpaa teleä... Niissa mitä mä olen katsellu tää on kyllä aivan "ykkönen".. hoho! Mutta oiskos joku muu jo kerenny hommaamaan kyseisen vermeen ja vois vähän valottaa millanen peli kyseessä? Entäs muuten tuo Harley Bentonin "laatu",kun oon kuullut että kun tilaa 2 samaa kitaraaa toinen voi olla hyvä värkki ja toinen taas ihan peukalo keskellä tumppua tehty.. pitääkö paikkansa..?(pelkään taas sitä että mä oon se joka saa huonomman) Entäs mikit.. Kumpi mikki mahtaisi olla parempi vaihtaa ensiksi, jos ei ole varaa molempia heti? mikä olisi "hyvä" ja halpa mikki jotakin rokki/bluus vääntöä varten jota tämä kitara tulisi. Onko tietoa Harley Bentonin nauhojen hionnasta.. että saako sormet verille samalla tavalla kuin anttilan kitaroilla, joissa nauhat pullottaa ulos kaulan sivusta reilun millin verran. Entäs virityskoneiston laatu? pitääkö virettä edes päivää? Mitkä mahtaisi olla "hyvä" ja halpa uus? siis pää asiassa ne lavassa olevat tapit... Muuta mitä teillä jo ennestään projekti kitaroita värkänneillä on tullut vastaan.. niin ohjeita vaan... En paljoa tiedä kitaran rakentelusta, mutta olen suhteellisen hyvä käsitöissä , hallitsen elektroniikan aikas hyvin.. Mun Äidinkieli kusee aika rankasti. |
askomiko 25.11.2003 15:57:13 (muokattu 25.11.2003 16:01:06) | |
---|
En lähtisi ostamaan ollenkaan kitaraa, johon olisi alusta lähtien tarkoituksena vaihtaa kaikki osat. Kalliimmaksi se tulee kuin vähän paremman osto alunperin. Ja vaikka vaihtaisi kaikki metalliosat, jää jäljelle se ritsan kaula ja runko, joilla sitten ei tee mitään. Vaan voihan ne osat toki napata pois ja laittaa seuraavaan kitaraan.. Mutta tuo 63e-strato.. :) Melkein jo silkasta särkemisen ilosta jo tuon maksaisi. |
jj86 25.11.2003 16:14:58 | |
---|
En lähtisi ostamaan ollenkaan kitaraa, johon olisi alusta lähtien tarkoituksena vaihtaa kaikki osat. ei niitä ihan välttämättä vaihtoon tarvitsisi pistää... paitsi varmaankin ainakin yksi mikki... jonka saattaisi saada tutulta, tai muutenvaan halvalla käytettynä. ritsan kaula ja runko, joilla sitten ei tee mitään. Se tässä mulla olikin pikkusena taka-ajatuksena katsastaa mikä kuntoinen tuo "ritsa" muuten on, kun se kuitenkin on hieman kehujakin saanut... ja onhan se kuitenkin neckthru, jota ei ihan halvalla normaalisti saa...(tämä voikin olla juuri se juju, "laitetaan/tehdään" hienoon rakenteeseen ihan paska verme) Vaan voihan ne osat toki napata pois ja laittaa seuraavaan kitaraan.. of koorse. Mun Äidinkieli kusee aika rankasti. |
Lonesome 26.11.2003 09:17:57 | |
---|
Mutta tuo 63e-strato.. :) Melkein jo silkasta särkemisen ilosta jo tuon maksaisi. Perverttis-krooninen halpis-gas nujersi. Minä tilasin tuon kitarankaltaisen esineen. Oli tarvis saada Fat Squierille laukku, joten siinähän se tulee muitten tarvikkeitten mukana. Onhan jo yksi HB ennestään. Siis se vaneritele, joka on kyllä hyvin säädetty ja tatsiltaan soittaa ok. Laitoin 010-052-kielet ja pysyy jo paremmin vireessäkin, eikä ole tarvinnut siis kaulaa säätää. Hardware on sitten aika rimpulaa, joten aloittelijan ainokaisena en ehkä suosittele. Voi harmittaa. Esim. tuon Squier Std Fat Straton virittimet on ihan toista luokkaa. Jos hinta on 63, niin onkohan tremolo-blokki muovia, vai mistä sitä vielä voisi säästää? Ehkä tää on 102% vankityövoimalla ja taatusti ammattiyhdistysvapaasti tehty ja kuljetettu reppuselässä Siperian halki Saksaan. Mikäs muu kuin halpa hinta meitä kiinnostaisikaan. Työpaikan lähellekin avataan huomenna uusi Lidl-kauppa. Saksa, Saksa yli kaiken... "Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC) |
p130 26.11.2003 15:58:28 | |
---|
Entäs mikit.. Entäs virityskoneiston laatu? Kitarapajallahan on ainakin vielä käytetty Fenderin American -telemikkisetti 70€. Eiväthän nuo maailman parhaat mikit vielä ole, mutta varsinkin käytettynä hinta/laatusuhteeltaan loistavat. Ja varmasti suuri parannus alkuperäisiin. Oikeastaan muutahan ei tuossa arvostelussa sitten viimeistelyn lisäksi kritisoitu. Ja tuo vaha/öljy on kai makuasia. Virittimet _näyttävät_ainakin_kuvassa_ ihan kohtalaisen laadukkailta... Tuskin tuossa suuria vireongelmia tulisi. Itselläni on tällä hetkellä tämä teleprojekti jäissä, on niin pirun monta rautaa taas tulessa yhtä aikaa. Mutta enköhän minä joudu tämän jossain vaiheessa hankkimaan. Raportoikaa jos joku tämän hankkii! Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Virittimet _näyttävät_ainakin_kuvassa_ ihan kohtalaisen laadukkailta... Tuskin tuossa suuria vireongelmia tulisi No kyllähän metalli aina yhtä jämäkältä näyttää... Miten toi näyttäis muuten noissa kuvissa hieman ohkasemmalta kuin tavallinen telen runko... mietin vaan, kun meinaan tätä kitaraa vaan aika paljon huvikseni rakennella ja väsätä... niin että sopii sitten tavallisen telen pleksi, jos joskus aikoisin sen laittaa... tai jotain muuta sälää... Ps. löysin muuten nyt kivan "romutus" LP:kin http://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-165962.html?iwid=3 Mun Äidinkieli kusee aika rankasti. |