Aihe: Swingi levyjä?
1
weelie
01.12.2003 16:08:36
Mitäs mahdat tarkoittaa swingillä? Siis retro-kamaa Brian Setzer Orchestran ja Big Bad Voodoo Daddyn tyyliin, vai 30-40-luvun Benny Goodmaneja ja Duke Ellingtoneja, vai jopa Glenn Miller-viihdettä tai dixielandiä ja Louis Armstringin Hot Fiveja? tai Django Reinhardtin gypsyjazzia? Ja kyllähän '40-'50-luvun jump blueskin swingiä on.
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
Karlsson
01.12.2003 17:26:21
Voi miten hauskaa...
"Soitat vanhaa jaskaa ja rekkaeta. Keräilet vinyylejä. Soundi-ihanne bassoon on -60 luvulta. Sinä olet ollut mummo jo pitkään, et ole vain tiedostanut sitä." -arva
halodrummer
01.12.2003 17:37:49 (muokattu 02.12.2003 01:09:01)
Duke Ellington - Take the A train
Benny Goodman - Moonlight serenade
Glenn Miller - In the mood
Count basie - Jumping at the woodside

Siinä "neljä suurta", jokaiselya yksi kappale mainittuna, levyjen nimiä en osaa sanoa, itse olen keskittynyt kokoelmantynkiin joita löytää yllättävän halvalla aina silloin tällöin, monen levyn bokseja pilkkahintaan...

EDIT: Väärään paikkaan ajautunut lainausmerkki.
"Kuka ihmisten kuningas on tunteidensa valtias? Kuka viisauden rakastaja rakkautensa ruhtinas? Ei yksikään." A.W. Yrjänä
baron
03.12.2003 09:04:46

Duke Ellington - Take the A train
Benny Goodman - Moonlight serenade
Glenn Miller - In the mood
Count basie - Jumping at the woodside

Siinä "neljä suurta", jokaiselya yksi kappale mainittuna, levyjen nimiä en osaa sanoa, itse olen keskittynyt kokoelmantynkiin joita löytää yllättävän halvalla aina silloin tällöin, monen levyn bokseja pilkkahintaan...

EDIT: Väärään paikkaan ajautunut lainausmerkki.

Mä tykään Basie'stä: Pling-plong ja sitten alkaa.
Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!).
sikanaama
04.12.2003 11:15:59
M.A. Numminen - Swingin kutsu
Aveikkapatahelluvanoois!
TiMiTheShiT
06.12.2003 14:54:47
Mitäs mahdat tarkoittaa swingillä? Siis retro-kamaa Brian Setzer Orchestran ja Big Bad Voodoo Daddyn tyyliin, vai 30-40-luvun Benny Goodmaneja ja Duke Ellingtoneja, vai jopa Glenn Miller-viihdettä tai dixielandiä ja Louis Armstringin Hot Fiveja? tai Django Reinhardtin gypsyjazzia? Ja kyllähän '40-'50-luvun jump blueskin swingiä on.

(kun en oo paljon kuullu) et jotain parhaita levyjä kun tuntuu, että noita swing puolen levyjä on aika paljon (vaikka noilta kaikilta luettelemiltas).
he he heeh heh heh uuh hah hah haa
Antroid
09.12.2003 20:56:21
M.A. Numminen - Swingin kutsu
Niin ja tietysti Dire Straits - Sultans of Swing
...O_o
Anri8000
10.12.2003 09:29:35

Salt peanuts!
Dizzy G. on lemppari viihdyttäjäni jaska-skenessä.Live-levyiltä välittyy oikein muikea meno.Tietysti Charlie "Birdy" Parker on ehoton nopian kaman saralla.Ja pakko tuputtaa lempi jaska-rumpaliani Max Roachia...Max on huippu!
Kyllähän swingiä löytyy vaikkapa kirjaston jazz-laarista.
Elämä on vain osa jalkapalloa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)