Aihe: Räkkiefektit
1 2
freeBird
27.11.2003 14:05:25
Kompuravaihtoehdoksi tutkaile myös TC Electronicsin Triple C:tä.

Eikös tripleC oo monialuekompura? Kysymys on tietty mitä hakee, eikä mulla ole hirveesti käyttökokemusta tuosta Triplestä mutta eihän tuo ihan samoihin hommiin sovi kuin "peruskompurat" -> dbx 166 ??

Kaiku/delay systeemiksi heitän Lexiconin mpx 500 -sarjaa..
Mikseri on lyömäsoitin ja siinä pitää olla v**usti säröä!!!
migeboy
28.11.2003 14:32:27 (muokattu 28.11.2003 14:33:17)
Eikös tripleC oo monialuekompura? Kysymys on tietty mitä hakee, eikä mulla ole hirveesti käyttökokemusta tuosta Triplestä mutta eihän tuo ihan samoihin hommiin sovi kuin "peruskompurat" -> dbx 166 ??

Kaiku/delay systeemiksi heitän Lexiconin mpx 500 -sarjaa..

dbx 166 kuulostaa ihan hyvältä vaihtoeholta. Noi kummatkin (kompura ja kaiku/delay) tulee lähinnä mun kotistudioon, ja joskus livenä, että tarvetta on lähinnä jollekkin peruskompuralle ja kaikulaitteelle, missä on delay. Eli mitään hienouksia ei välttämättä laitteissa tarvii olla. Kunhan toimii mun kotistudiossa ja livenä edes jollakin tavalla.
kompelonnora
01.12.2003 22:40:17
kompurasta 400eruoo.

Höh, RNC.

www.fmraudio.com

t. Marko
Malungizimo
02.12.2003 14:44:48
Se oli kyllä niin päin että tuo 166 on se kalliimpi malli jossa on mukana limitteri kompuran perässä. Halvempi on 266 jossa limitteriä ei ole.

Näin tekkee. Muistin väärin. Isompi nro ei aina olekkaan kalliimpi.
Hanok
03.12.2003 14:46:36 (muokattu 03.12.2003 14:48:40)

Näistä dbx 166 on ainakin livekäytössä hyvin yleinen vehje. Kannattaa huomata että siinä on myös gate joka taas puuttuu triple-C:stä.

Toinen aika iso ero on että triple-C on digitaaliverme. Ohjelmoitavuus voisi osoittautua hyvinkin mukavaksi ominaisuudeksi äänityshommissa ja miksei livenäkin. Olen nähnyt triple-C:tä käytettävän lead-laulun kompurana liveolosuhteissa ja hyvältä se minusta soundasi. Kolmialuemoodissa se siis oli.

Ja vielä kannattaa huomata että tuota triple-C:tä mainostetaan juuri kotistudion master-compressoriksi. Nykyäänhän useimmat kotipajat kylläkin pyörivät PC:ssä, joten masteroinnin voi hoitaa softallakin. Mutta tuolle olisi käyttöä siinäkin hommassa. Laitteessa näyttää vieläpä olevan S/P DIF I/O, joten tietokoneellakin masteroidessa raidat voi ilmeisesti pyöräyttää kompuran läpi ilman A/D/A-muunnoksia. DBX:llä tämä ei ainakaan onnistu.

Tällä hetkellähän triple-C maksaa T-kaupassa 255 euroa, mikä tuntuu minusta ainakin todella kohtuulliselta hinnalta. Tosin tuosta on käsittääkseni versio josta löytyy plugien lisäksi myös XLR-liittimet, mutta kyllä tuo hinta meikäläiselle kelpaisi. DBX 166 XL näyttäisi olevan 298 e. Tekisi kyllä mieli omaankin livesettiin yksi triple-C hommata.
migeboy
08.12.2003 14:18:34 (muokattu 08.12.2003 14:19:14)
Näistä dbx 166 on ainakin livekäytössä hyvin yleinen vehje. Kannattaa huomata että siinä on myös gate joka taas puuttuu triple-C:stä.

Toinen aika iso ero on että triple-C on digitaaliverme. Ohjelmoitavuus voisi osoittautua hyvinkin mukavaksi ominaisuudeksi äänityshommissa ja miksei livenäkin. Olen nähnyt triple-C:tä käytettävän lead-laulun kompurana liveolosuhteissa ja hyvältä se minusta soundasi. Kolmialuemoodissa se siis oli.

Ja vielä kannattaa huomata että tuota triple-C:tä mainostetaan juuri kotistudion master-compressoriksi. Nykyäänhän useimmat kotipajat kylläkin pyörivät PC:ssä, joten masteroinnin voi hoitaa softallakin. Mutta tuolle olisi käyttöä siinäkin hommassa. Laitteessa näyttää vieläpä olevan S/P DIF I/O, joten tietokoneellakin masteroidessa raidat voi ilmeisesti pyöräyttää kompuran läpi ilman A/D/A-muunnoksia. DBX:llä tämä ei ainakaan onnistu.

Tällä hetkellähän triple-C maksaa T-kaupassa 255 euroa, mikä tuntuu minusta ainakin todella kohtuulliselta hinnalta. Tosin tuosta on käsittääkseni versio josta löytyy plugien lisäksi myös XLR-liittimet, mutta kyllä tuo hinta meikäläiselle kelpaisi. DBX 166 XL näyttäisi olevan 298 e. Tekisi kyllä mieli omaankin livesettiin yksi triple-C hommata.

Joo, taitaa mennä ton dbx166xl:n puolelle, on toi gate mulle sen verran hyödyllinen juttu. tuota 166xl:ää olen itekkin nähnyt livenä aika paljon. Toimiiko kotistudiossa yhtä hyvin kuin livenä? Voin mä ton triple c:eenkin hommata, ei siinä mitään.
Hanok
16.12.2003 16:23:54
Joo, taitaa mennä ton dbx166xl:n puolelle, on toi gate mulle sen verran hyödyllinen juttu. tuota 166xl:ää olen itekkin nähnyt livenä aika paljon. Toimiiko kotistudiossa yhtä hyvin kuin livenä? Voin mä ton triple c:eenkin hommata, ei siinä mitään.

Toimivuus riippuu tosiaan käyttötarkoituksesta. Noissa kahdessa laitteessa kun nyt kuitenkin on selviä toiminnallisia eroja.

Sen verran mitä itse olen kotipajaäänityksiä tehnyt, on prosessointi tullut hoidettua lähes yksinomaan softalla. Raidat sisään PC:hen prosessoimattomana ja koneella loput. Ei siis ole itselläni oikein kokemusta räkkilaitteiden käytöstä äänityspuuhissa.
migeboy
24.12.2003 21:26:21
Ei siis ole itselläni oikein kokemusta räkkilaitteiden käytöstä äänityspuuhissa.

No ei itelläkään niin hirveesti, ainakaan vielä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)