Aihe: Miten tanssimuusikko tukee tanssimusiikkia?
1 2
baron
26.11.2003 23:58:37

Minkä verran arvon tanssimuusikkokollegat käytte itse tansseissa?

Odotellessani mahdollisia vastauksia, ennakoin: Harvoin

"Ei viitsi harvoja vapaailtojaan mokomaan tuhlata."
"Ihan tyhmää"
"Vaimo/avopuoliso jo skotattu"
etc.

Jos veikkasin oikein, kuinka voimme odottaa, että kukaan muukaan tukisi asemaamme vaivautumalla menemään/tulemaan livebänditansseihin.
Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!).
Martso
27.11.2003 00:23:22

"Ihan tyhmää"
etc.

Jos veikkasin oikein, kuinka voimme odottaa, että kukaan muukaan tukisi asemaamme vaivautumalla menemään/tulemaan livebänditansseihin.

Ensiksi täytyy kysyä, että Baron, ootko kännissä :) Hyviä tanssibändejä ( =jaksaa oikeasti kuunnella) on sitte loppujen lopuksi kuitenki melkosen vähän. Sen lisäksi melkein aina, kun on norm. tanssikeikkapäivä olen ite keikalla. Tähän ku vielä ynnää sen seikan, että yritän opiskella etes jollain tahdilla amk:ssa, tajuaa varmaan ajan yhtälön mahdottomuuden.

Tanssit järjestetään tanssijoille. Minä en tanssi. Musa ei sinne houkuta, korkeintaan meen morjestaan kolleegoja. Toki aina, kun aikaa löytyy käyn kuunteleen keikkoja ja ihan mielelläni. Tällöin kuitenki toivon itekki saavani jotain sieltä. Esimerkkinä toimikoon Loirin keikka viime ma. Pois lähtiessä taas melko tyhjä olo. Se mies on rautaa!
baron
27.11.2003 08:35:46

Ensiksi täytyy kysyä, että Baron, ootko kännissä :)

Oliko niin tyhmä kysymys, johon kaikki tietävät itsestään selvän vastauksen, vai?
Martso
27.11.2003 10:09:39
Oliko niin tyhmä kysymys, johon kaikki tietävät itsestään selvän vastauksen, vai?

En nyt tiiä olisko tuo nuinkaan. Ei millään pahalla, mutta tuo nyt tuli ensimmäisenä mieleen, kun avauksesi luin. Kuulosti alkuun semmoselta six-packin ja turhautumisen aiheuttamalta tuotteelta. :))
Irti Humpasta
27.11.2003 10:20:27

Täytyypä myöntää, että 14 vuotta sitten kävin itse tansseissa, koska se maaseudulla asuvalle oli ainoa tapa saada muija itselleen .... ei sitten enää myöhemmin, kun oli muija kainalossa :) ...mutta vieläkin on se tanssimisen taito joteski tallella, jotta jos "turakainen" tulee tempoista vittuileen niin kiista on melkoinen ;)
Pojat äänitti tuurauskeikalla salaa kiipparisooloa.
v_m_kangas
27.11.2003 10:55:44

Liian harvoin. Kun on kaikki viikonloput keikoilla, ei ole mahdollisuuksia, täällä Oulussa kun ei ole viikolla elävän musiikin tansseja. Levytansseihin en lähde ja Merikosken kaikkia bändejä ei kovin 'eläväksi' voi kutsua ja lisäksi porukka siellä on vähän vanhempaa ikäluokkaa.
Humppaa tai soita
Teemu Tee
27.11.2003 11:00:23
Pari lasta ja päivätyö rajaavat pois parhaat mahdollisuudet keikkavierailuista. Viikonloppuisin "tähtiartistit", joita viitsisi kuunnella, aloittavat vasta 23 paikkeilla = ei kiinnosta. Tanssiminen ei muutenkaan ole koskaan sopinut vartalolleni, siispä mieluummin käytän ajan vaikka bändin kanssa treenaten tai salibandytreeneissä. Lisäksi biisit, joita peruspumput soittavat, ovat samaa kauraa pakon sanelemasta syystä = ei motivoi itseä. Mutta keikalle kyllä...
Tyhjän saa pyytämättäkin
baron
27.11.2003 11:00:46

En nyt tiiä olisko tuo nuinkaan. Ei millään pahalla, mutta tuo nyt tuli ensimmäisenä mieleen, kun avauksesi luin. Kuulosti alkuun semmoselta six-packin ja turhautumisen aiheuttamalta tuotteelta. :))

Kyllä mä lähinnä ajattelin, että onko tuotteessa (ei six-packissä vaan tanssimusiikissa/tanssitilaisuudessa) jotain vikaa, jollei se kiinnosta.
Sepsu
27.11.2003 11:52:25

"Ihan tyhmää"
etc.

Sorry Baron, mutta ei tulis pieneen mieleenkään lähteä kuuntelemaan iskelmämusaa livenä, jos ite ei oo keikalla. En kuuntele sitä kotonakaan (varsinkaan), ellei se liity johonkin työn alla olevaan projektiin. Vakuuta minut niistä musiikillisista arvoista, mitä siitä kuuntelusta hyötyisin, niin lupaan harkita. En varmasti tule paremmaksi soittajaksi jos hillun vapaapäivinä huttulavoilla. Siitä ei tule edes hyvälle tuulelle, päinvastoin.
Toi vertaus että jos soittajakaan ei mene kuuntelemaan, ei kukaan muukaan,on kyllä täysin tuulesta temmattu. Eikös se homma oo suunnattu niille jotka tykkää tanssia ja ostavat niitä levyjä...
baron
27.11.2003 12:03:43 (muokattu 27.11.2003 12:05:22)

Sorry Baron, mutta ei tulis pieneen mieleenkään lähteä kuuntelemaan iskelmämusaa livenä, jos ite ei oo keikalla. ..

Eli me tehdään jotain niin "karmeaa", että tervejärkisiä on turha odotella???

PS Mitä meidän pitäisi tehdä, että se kiinnostaisi itseämme? Vai onko se mahdotonta?
KoskPaavo
27.11.2003 12:05:23
Eiköhän sama juttu ole kaikissa ammateissa,ei rakennusmies lähde vapaa-aikanaan hillumaan muille rakennustyömaille uusia vaikutteita saadakseen,mä olen niin kauan katsellut niitä hiihtäjiä että en lähtisi vaikka saisin keikkaliksan palkaksi.( hiihtäjillä tarkoitin tanssiyleisöä, en soittajia)
KB
27.11.2003 13:04:16
Mitä meidän pitäisi tehdä, että se kiinnostaisi itseämme?

Vähemmän keikkaa. Harvoina vapaina vkonloppuina ei juurikaan kiinnosta mennä "työpaikalle".
Difficile est satiram non scribere - Pala funkybluusia ja Liiton™ kanta
baron
27.11.2003 13:37:29

En mä oikeasti tarkoittanut, että me voisimme "pelastaa" tanssimusiikin alkamalla itse käydä tansseissa.

Mä ajattelin, että jos tilannetta saisi muutettua meitä itseämme kiinnostavammaksi, se voisi kiinnostaa muitakin.

Ajattelin yrittää virittää keskustelua, voitaisiinko jotain muutakin tuotekehittelyä tehdä, kuin naapurithreadin ehdotus vaihtaa musiikki pop/rokiksi.
Sepsu
27.11.2003 13:44:15
Eli me tehdään jotain niin "karmeaa", että tervejärkisiä on turha odotella???

PS Mitä meidän pitäisi tehdä, että se kiinnostaisi itseämme? Vai onko se mahdotonta?

Ymmärsit väärin. Siis tanssikeikalla mä olen selkeesti töissä. Siitä musasta ei tarvitse pitää, mutta mieluummin otan tanssikansalta kiitosta kuin haukkuja vastaan, soittamalla musaa mitä he tahtoo. Hyvä fiilishän siitä tulee kun löytää sen veteen piirretyn viivan, että onnistuu soittamaan sellaisia biisejä mistä topi tykkää ja lyö räpylää innoissaan yhteen, ja itselläkään ei niistä maksa poksahda. Muun ajan vietän musan parissa mistä oikeesti pidän. Tää on musiikkimaku-kysymys. Sitten kun tarvin pullon jallua selvitäkseni keikasta Wanhan Kellarin naisten tansseissa, lopetan.

Esim. Kuurankukka, Ruusuja Hopeamaljassa, Tulvii pohjanmaa. (Topi tykkää mutta maksa sanoo poks. Siis ei voi vetää.)

Sellaista elämä on, 15 kesää, Pariisin ilta. (Voi vetää, ajoittaisia vihlaisuja takaraivossa mutta maksa ei ole millänsäkkään.)
KB
27.11.2003 14:29:23
Ajattelin yrittää virittää keskustelua, voitaisiinko jotain muutakin tuotekehittelyä tehdä, kuin naapurithreadin ehdotus vaihtaa musiikki pop/rokiksi.

Termin "tanssiorkesteri" muuttaminen "senssiorkesteriksi" ja lanseeraamalla tanssilavat erotiikan tyyssijoiksi ;)
Difficile est satiram non scribere - Pala funkybluusia ja Liiton™ kanta
baron
27.11.2003 14:49:12

Itse en ole vielä vastannut threadin aloituskirjoituksessa esittämääni kysymykseen.

Nyt vastaan (kun itse kysyy ja itse vastaa, ei tule jälkipuheita):

Aikaisemmin en käynyt koskaan tansseissa. Viime aikoina silloin tällöin, lähinnä opintomielessä, katsomassa ja kuuntelemassa kollegoiden toimintaa. Aina sieltä jotain oppii: Joko näin tai ei missään nimessä näin.

En missään nimessä tanssin takia.
Häiriötekijöinä akat, jotka luulevat, että yksinäinen äijä bändin edessä on näytillä ja tulevat hakemaan tanssimaan.

Olen miettinyt, hyväksyisikö verottaja tanssikapakan laskun vähennyskelpoiseksi "ammattitaidon ylläpitämis- ja täydennysmenoksi"?
baron
27.11.2003 16:53:50

Mua jaksaa hymyilyttää toi sun tietämättömyytes varsinaisesta ammatti-muusikkoudesta.
;-)

Siksihän mä kyselenkin, että viisammat vastaisi.
Ami
27.11.2003 17:11:24

Hyvä Baron olet ainakin yksi, joka yrittää saada selville mikä meitä turakaisia tanssissa mielyttää. Olet varmaan katsonut TV:stä sarjaa, missä pomo on viikon alaistensa töissä.

Jotta keikkoja tulisi jatkossakin tulisi soittajienkin joskus asettua asiakkaittensa asemaan, eikä torjua kaikkia ehdotuksia suoraltakädeltä.
R.W. Piuha
27.11.2003 20:23:36
1.Hyvä Baron olet ainakin yksi, joka yrittää saada selville mikä meitä turakaisia tanssissa mielyttää.

2.Jotta keikkoja tulisi jatkossakin tulisi soittajienkin joskus asettua asiakkaittensa asemaan, eikä torjua kaikkia ehdotuksia suoraltakädeltä.

1. Eikös turakaisilla ole tapana hakeutua kaltaistensa pariin,ja missäpä muualla olisikaan niin paljon turakaisia kuin tansseissa...no okei,lätkämatseissa on kyllä aika pahoja spesiaaliturakaisia, ainakin Tapparan peleissä:-)))

2. Miksi????Sitä stanan hiihtämistä/pyörimistä/kävelyhumppaa/masurkkaa...kuka tervepäinen muusikko voi käydä tanssimassa vapaa-aikanaan???Mä en tunne ensimmäistäkään...ainoo syy minkä takia voisin käydä tansseissa olis mennä moikkaan jotain vanhaa soittokamua;-)

Opettele sinä Ami soittaan niin voit asettua soittajien asemaan,kerro mulle sitten missä vedätte,mä tuun mieluusti neuvomaan miten,mitä ja millä tempolla pitäs soittaa;-)

Mä en todellakaan ymmärrä miksi soittajan pitäs osata tanssia,siksikö että osais soittaa "oikeen",vai?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)