Aihe: John Entwhistle
1 2
BassoJumala
17.02.2005 12:14:52
Äs, ja minä kun luulin että Entwistlessä on kirjoitusvirhe!:) joo, toi täytyy nyt definetely painaa mieleen.

Se on "definitely".

Itse en The Whosta ole koskaan erityisemmin piitannut, mutta Buzzard-basso on kyllä huima vehje! Olen käyttänyt omaani nyt puolisentoista vuotta, ja se saa kyllä naisten pikkupöksyt tutisemaan.
Basismi on elämäntapa.
Karnow
17.02.2005 15:02:31

Itse en The Whosta ole koskaan erityisemmin piitannut, mutta Buzzard-basso on kyllä huima vehje! Olen käyttänyt omaani nyt puolisentoista vuotta, ja se saa kyllä naisten pikkupöksyt tutisemaan.

Samaa mieltä Buzzardista. Aiemmin katselin notta onpas "rohkea" muotoilu mutta eilen iski ihastus. No, ehkä hiukan hintava instrumentti omaan soittotaitoon nähden. Kuinkahan paljon näitä liikkuu käytettyinä?

Joka tapauksessa, niin hieno soitin että oli pakko rekisteröityä ;)
Silvio Dante
17.02.2005 21:50:22
...ja pitää vielä vähän antaa supporttia Keith Moonilla kun tuossa ylempänä tuli lunta tupaan, eli minun mielestäni KM:n soitossa ei olla niinkään suoritusteknisten asioiden kanssa tekemisissä vaan homma rakentuu ihan puhtaasti fiilikselle. Niinkuin pitääkin.

Ei tarvii antaa supporttia Moonielle. Loistava rumpali ja ennenkaikkea uskomaton hahmo. Baba O'Riley ja Won't Get Fooled Again mentiin muuten klikin kanssa livenä silloin aikanaan, olisko ollu ensimmäisiä bändejä jotka näin tekivät.
But you've gotta admit, he was one hell of a santa
sirdickyj
18.02.2005 10:38:54
Ei tarvii antaa supporttia Moonielle. Loistava rumpali ja ennenkaikkea uskomaton hahmo. Baba O'Riley ja Won't Get Fooled Again mentiin muuten klikin kanssa livenä silloin aikanaan, olisko ollu ensimmäisiä bändejä jotka näin tekivät.

Jep, puristit varmaan imee kynttilää, kun saavat tietää, kuinka paljon The Who käytti livenä taustanauhoja, aikalaiskertomusten mukaan aivan perkeleesti. Taisivat tosiaan olla ekoja jotka näin tekivät.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Karlsson
12.09.2006 12:48:01
Huom! Olet kirjoittamassa yli 571 päivää vanhaan ketjuun!

Joo joo, mutta syykin on hyvä. Löytyi Youtubesta tämmöinen pätkä, jossa pelkkä Won´t Get Fooled Again-tsipaleen bassoraita ja tiukasti Entwistleen kohdistunut kamera:

http://youtube.com/watch?v=IfDE-ZvfOwU
"Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli
TommiW.
12.09.2006 12:55:01
Joo joo, mutta syykin on hyvä. Löytyi Youtubesta tämmöinen pätkä, jossa pelkkä Won´t Get Fooled Again-tsipaleen bassoraita ja tiukasti Entwistleen kohdistunut kamera:

http://youtube.com/watch?v=IfDE-ZvfOwU

On muuten ehkä parasta ikinä.
On se kone, on se.
" Bassolle tätä samaa ideaa on soveltanut ainakin Billy Sheehan (ja m.netin Wasara ;o)" -Juki68 "Tietenkin olet pervo, liittymättä musadiggailuusi." -Arva
stenel
12.09.2006 21:01:41
Yksi maailman parhaimmista basisteista.
Omakuvassa nähtävissä Sexual Balance-sähkökitara
ötzi
12.09.2006 21:32:57
Yksi maailman parhaimmista basisteista.

siis oli

virhe! jne...
Kaikki ruoka ei ole perunaa, mutta kaikki peruna on ruokaa, paitsi peruna
2541
12.09.2006 21:51:45

Jep, puristit varmaan imee kynttilää, kun saavat tietää, kuinka paljon The Who käytti livenä taustanauhoja, aikalaiskertomusten mukaan aivan perkeleesti. Taisivat tosiaan olla ekoja jotka näin tekivät.

No ne oli vaan noi jo mainitut "Baba" ja "Won't Get..." biisit ja sitten "Quadrophenia" -kiertueella monet kyseisen levyn biisit, eli Townshendin syntsajutut ajettiin nauhoilta. Nauhat aiheuttivat harmaita hiuksia Townshendille ja ensimmäisenä ongelmista joutui kärsimään äänimies Bob Pridden.

"Kids Are Alright" -DVD:n extroista löytyy tuo, ostakaa se, suosittelen!:)

Tuli hommattua Entwistlen kaksi ekaa sooloa, eli levyt "Smash Your Head Against The Wall" (1971) ja "Whistle Rymes" (1972). Eihän John biisintekijänä Townshendille pärjää (harva muutenkaan) mutta oma charminsa noilla levyilläkin on. Entwistle oli kohtalaisen hyvä laulaja ja bassosoundi on kohdallaan. Varsinkin jälkimmäisellä samanlaista hienoa Thunderbird -soundia kuin "Who's Nextillä" ja "Quadrophenialla".
Tohtori Flang
20.09.2006 22:13:58
Onko kukaan kuullut niitä livenauhoituksia, joissa soittaa Pino Palladino? Toivottavasti ei vetänyt nauhattomalla!;)

Hyllystä löytyy Live in Boston-DVD. Pino vetää omalla staililla ja soundilla (mutta nauhallisella!) eikä yritä imitoida edeltäjäänsä. Toimii kyllä. Sääli vain, että basso (ja rummut) on miksattu aika alas. Pakko sanoa, että bändillä - ja varsinkin Townshedilla - on edelleen hieno meninki.
"Teeskentelin monta vuotta pitäväni jazzista. Maksoin kovan hinnan." -Lemmy
Jamppa2
25.09.2006 15:27:12 (muokattu 25.09.2006 15:29:10)
Voisitteko kertoa jotain noista Entwistlen sooloista. Alkoi kiinnostamaan, koska pidän The Whosta ja John on kans minun lemppari soittajia. Tekihän se John jotain mainiota biisejä Whollekkin. Ainakin Heaven and Hell ja My Wife. Ketä noilla sooloilla soitti ja mitä John itse soittaa niillä. (ainakin bassoa, pianoa ja vaskipuhaltimia vai?).
Verdi
26.09.2006 11:43:06
Hyllystä löytyy Live in Boston-DVD. Pino vetää omalla staililla ja soundilla (mutta nauhallisella!) eikä yritä imitoida edeltäjäänsä. Toimii kyllä. Sääli vain, että basso (ja rummut) on miksattu aika alas. Pakko sanoa, että bändillä - ja varsinkin Townshedilla - on edelleen hieno meninki.

The Whon nykykunnon voi tarkistaa myös kurkkaamalla Towser TV:tä Pete Townshendin saitilla
www.petetownshend.co.uk. Tätä kirjoittaessa tulee streamina heinäkuinen Hampshiren keikka. Basso on tässäkin miksattu alas ja kovin usein ei Pino kuvassa näy, mutta meininki on tosiaan hyvä.

Tulevalla levyllä lienee yllättävänkin räyhäkästä bassoa, mikäli nyt oikein muistan singlemaistiaisen äänimaailman.
2541
26.09.2006 12:44:42

Voisitteko kertoa jotain noista Entwistlen sooloista. Alkoi kiinnostamaan, koska pidän The Whosta ja John on kans minun lemppari soittajia. Tekihän se John jotain mainiota biisejä Whollekkin. Ainakin Heaven and Hell ja My Wife. Ketä noilla sooloilla soitti ja mitä John itse soittaa niillä. (ainakin bassoa, pianoa ja vaskipuhaltimia vai?).

Ekalla ("Smash Your Head...") John hoitaa kitaraa (Cy Langton) ja rumpuja (Jerry Shirley) lukuunottamatta kaikki instrumentit, tokalla on sitten enempi soittajia mukana, mm. kitaristit Peter Frampton ja Jimmy McCulloch (Thunderclap Newman, Wings) ja kosketinsoittaja Neil Sheppard. Toki John hoiteli basson ja laulun lisäksi tällä levyllä muutakin, esim. syntetisaattoria.

Kuten tuossa ylempänä jo mainitsinkin, niin molemmat kiekot ovat ihan sympaattisia mutta ei jää epäselväksi kuka se paras biisintekijä The Whossa sitten olikaan. Myöhempiä Entwistlen sooloja olen kuullut vain osittain ja jätän niiden ko0mmentoimisen muitten harteille. Kakkoslevyä tunnutaan pitävän yleisesti miehen parhaana.
2541
23.11.2006 02:05:07

Jos jaksaa rekisteröity, niin voi monen muun hienon konsertin lisäksi kuunnella John Entwistlen Ox -yhtyeen livetaltioinnin vuodelta 1975, täältä:
http://concerts.wolfgangsvault.com/ConcertDetail.aspx?id=20050150|3486

Mahtavaa Fenderbird -soundia ja laulukin tuntuu kulkevan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)