Aihe: Kuulo
1 2
Lennu
22.11.2006 14:44:04

Juu, kannattaa käyttää tulppia, jos tahtoo. Antaa sitten korvallisten vääntää ne soitinten soundit. Tulee ihan jees. Korva on pääasia.
" Hunsvotti on vallaton pikkukersa; "on se aikamoinen hunsvotti tuo teidän Teemu". Sana tulee saksan kielen yhdyssanasta Hundsfott, joka tarkoittaa koiranvittua. Kiva tapa nimitellä lapsia."
ejhfi
23.11.2006 07:22:12

kun soittovuosia ja -tunteja on enemmän takana niin tervetuloa tinnituskerhoon ja se vallan mainio kuulo voi olla enää muisto vain. Itse olen kohta nelikymppinen ja oman ikäluokan soittajista aika helvetin monella on tinnitus ja/tai kuulonalenema.

Tuntuu oleva myös hiukan yksilöllistä, se miten korvat kestää ja reagoi. Itselläni on yhtäkestoista bändisoittoa takana 23 vuotta ja siihen aikaan sisältyy vielä useamman vuoden säännöllinen työskentely yökerhoissa/diskoissa, missä tunnetusti melutaso ylittää joskus huimimmatkin lukemat. Tinnituksesta en juuri ole kärsinyt, eikä varsinaista kuulonalenemaakaan ole havaittu, paitsi iän mukanaan tuomaa sellaista. Itse asiassa olen kuuloni havainnut olevan verraten hyvä moniin oman ikäluokan kavereihin nähden, jotka ovat rasittaneet korviaan itseäni vähemmän. Olen joskus tätä itsekin hämmästellyt, varsinkin kun joskus nuorena muutamankin kerran mm. hain hulluksissani korvan kipupistettä sullomalla pään treeneissä ämyriin muusta melualtistuksesta puhumattakaan. Pientä arkuutta kuunteluun on vuosien mittaan tullut eli kotioloissa kuuntelen musaa aiempaa tottumusta miellyttävämmällä volyymitasolla.
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)