Aihe: Mikä ampegissa on niin hyvää?
1 2 3 4 57 8 9 10 11
hemmo
18.08.2006 14:31:23

Tuo on kyllä refleksikotelo.

Mut mie oonki tulpannut sen. 8-)
"Ampeg, leipoo joka puolelta." -jokuvaan, "Monster, jyrsii joka puolelta." -Juki69, "Behringer, kyrpii joka puolelta." -Sam Other
"Marshall, kourii joka puolelta." -Sisäpiiri, "Fender, kuullottaa tosi hyvältä." -arva
M.Hanski
18.08.2006 14:36:08
Mut mie oonki tulpannut sen. 8-)

Mnjahas. Mutta juu, ei kasi- tai kymppituumaisista tule juurikaan mitään järkevää ulos yli 4 kHz taajuuksilla, ellei kyseessä ole kaksoiskartio- tai koaksiaalielementti.
paskisti
18.08.2006 14:54:01
Minusta toi 5kHz on aika normi, jos ei ole pilliä.
Soittamalla siitä selviää
poppamies
19.08.2006 07:18:15

Minusta toi 5kHz on aika normi, jos ei ole pilliä.

5 kHz on jo sellaista piipitystä että ei sen yläpuolelle tartte mennä bassolla.
G-strings are for strippers
balzary
19.10.2006 09:34:55

Olen nyt jonkun aikaa soitellut kahdella 4x10 HE kaapilla. En ole vertaillut vierekkäin 8x10 kaappiin, mutta toi setti on itselleni todella toimiva yhdistelmä. Pystyy roudaamaan pienelläkin autolla tarvittaessa, ja soundi on todella tukeva. Melko lailla hangon keksinä soiteltu viime aikoina treeneissä. Eli kaapit on nyt hyvin kuosissa.

Tietty vielä 15-tuumainen loota (tai pari) mahtuisi tuohon noiden alle... hmmm...
balzary
01.11.2006 21:15:18

Kävin Levytukussa testaamassa 15" kaappia, muuta ei ollut kuin yksi 8x10 sen lisäksi jäljellä. Myyjä sanoi, että ensi viikolla tulee vielä joitakin nuppeja myyntiin. Sen jälkeen tuotannon siirryttyä Japaniin alkaa tulemaan keväämällä taas kamaa. Amörikän tehdas kuulemma niin vanha, että tuotanto loppuu siellä kokonaan. Tiedon lähteenä Herra Ampegin Euroopan Iso Herra tjsp.
Groovelover
02.11.2006 09:26:45
Ampegin ameriikantehdas pistää lapun luukulle ja tuotanto siirretään Aasiaan? Ei tarvitse olla kummempi ennustaja arvatakseen jotta vanhojen made in usa-ampegien hinnat tulee nousemaan.
"It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976
balzary
02.11.2006 09:48:43

Ampegin ameriikantehdas pistää lapun luukulle ja tuotanto siirretään Aasiaan? Ei tarvitse olla kummempi ennustaja arvatakseen jotta vanhojen made in usa-ampegien hinnat tulee nousemaan.

Varmaankin näin, ensimmäisiä "aito vintage 1990-luvun ampeg"-ilmoituksia odotellessa.

Toisaalta, kohta voisi saada sen V4B -nupin edukkaammin kaupasta. Uskon jaappanin poikien tekevän laatua.
Ylläri
02.11.2006 09:52:59
Sen jälkeen tuotannon siirryttyä Japaniin alkaa tulemaan keväämällä taas kamaa. Amörikän tehdas kuulemma niin vanha, että tuotanto loppuu siellä kokonaan. Tiedon lähteenä Herra Ampegin Euroopan Iso Herra tjsp.

Japaniin? TalkBassissa puhuivat jotta Vietnamiin, mutta tiedä häntä. Japanihan ei toki ole mikään halpismaa, joten ehkäpä siellä valmistetaan vaan pro-kama ja huokeammat tuotesarjat sitten muualla?
"Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon" -Jari Porttila
balzary
02.11.2006 10:00:15

Japaniin? TalkBassissa puhuivat jotta Vietnamiin, mutta tiedä häntä. Japanihan ei toki ole mikään halpismaa, joten ehkäpä siellä valmistetaan vaan pro-kama ja huokeammat tuotesarjat sitten muualla?

Joo, mä olin saman lukenu ja siitä vihjaisin, niin silloin veti tuon mr Euroopanpomo-lähteen esiin. No, ihan kohtahan tuo pitäisi selvitä. Jos se tehdas on automaagisempi kuin Jenkkien vanha lafka, niin kyllähän siinä säästöjä syntyy.
aho
02.11.2006 10:52:51
Joo, mä olin saman lukenu ja siitä vihjaisin, niin silloin veti tuon mr Euroopanpomo-lähteen esiin. No, ihan kohtahan tuo pitäisi selvitä. Jos se tehdas on automaagisempi kuin Jenkkien vanha lafka, niin kyllähän siinä säästöjä syntyy.

Sais kyllä hinnatkin sitten laskea... Sama kai sen kuka karvakäsi sen tekee kuhan komponentit on laadukkaita. Jos on?!
Minimum effort/Maximum gain.
balzary
02.11.2006 11:30:42

Sais kyllä hinnatkin sitten laskea... Sama kai sen kuka karvakäsi sen tekee kuhan komponentit on laadukkaita. Jos on?!

Samahan se, mutta sehän ei kohta USA-valmisteiden Ampegien myyjiä hillitse myyntipuheissaan.
vanttera
02.11.2006 11:39:24
Ampeg leipoo alta ja päältä.
*h4liih* sperma-agglutinaatio to fak!
Keny
02.11.2006 11:43:17
Onhan Harrikatkin tehty jo pitkään Taiwanissa.Ei se made in USA oo mikään laadun tae.....välillä päinvastoin.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Ylläri
02.11.2006 13:19:38

Ei tietty olisi ensimmäinen kerta kun TalkBassissa joku puhuu scheissea... vaikka eihän se ole ennenkuulumatona toimintaa musaliikkeiden myyjilläkään... kahtoo ny. Tai mitä minä itse asiassa mitään katson, kun en Ampegeista suuremmin perusta.
"Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon" -Jari Porttila
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)