Vapour 22.11.2006 09:31:42 | |
---|
Ihmisillä, jotka pelkäävät menettävänsä kasvonsa, ei ole kasvoja, mitä menettää. -Allekirjoittanut. |
cruel_destiny 22.11.2006 09:38:59 | |
---|
I can't sing and I can't dance, still I know how to clap my hands! |
Jucciz 22.11.2006 09:53:11 | |
---|
Kannattaa kyllä testailla laittaa ne efektit siihen kitaran ja vahvarin väliin. Se efektilooppi on minusta yliarvostettu ominaisuus. Samaa mieltä täällä. Ikinä en oo looppia käyttäny edes niissä vahvistimissani, joissa sellainen on (ollut). Toisaalta, nyt kun ei oo keikkarintamalla minkäänlaista toimintaa niin pedaalitkin on melkeinpä jatkuvasti kaapissa, korkeintaan joku boosteri/od kitaran ja vahvistimen välissä kotisoittelussa. |
kalleboy 22.11.2006 10:56:40 | |
---|
Tämäpä kiinnostaa minuakin - onkos mitään vinkkejä minkätyyppisen yhdistelmän kanssa classic30 comboa voisi kokeilla? Itse olen harkinnut extra 212 kaapin hankkimista sen kaveriksi. Suosittelen lämpimästi framus cs 212 v30 elementeillä. Itelläni c30+framus toimii ku unelma. Mielummin ilman kitaraa kuin ilmakitaraa |
superfly 22.11.2006 11:02:46 | |
---|
Tämäpä kiinnostaa minuakin - onkos mitään vinkkejä minkätyyppisen yhdistelmän kanssa classic30 comboa voisi kokeilla? Itse olen harkinnut extra 212 kaapin hankkimista sen kaveriksi. Mun kokemukset on olleet vähän sellaisia että on ihan sama minkä kaapin siihen törkkää niin aina se kuulosta paljon paremmalta kuin se Blue Marvel. Jopa Behringerin kaappi paransi saundia melkoisesti. V30-toimii tuossa kanssa hienosti. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
petrin1 22.11.2006 13:19:28 | |
---|
mun englin thunder 50w combo. tolla lähtee kaiikkiD |
the Gas Fuzz 22.11.2006 13:34:52 | |
---|
Kingston Wall, Hendrix, Hidria..... kyllä tolle musatyylille suosittelen ihan jotain hyvä yksilöistä Marshallin nuppia. Jmp, Jcm, Jubilee, el 34 putkiin pohjautuvaa nuppia ja sit siihen kaappi perään. Ja mikä kaappi? Se mikää soundaa sun korvaan sen nuppisi kanssa hyvältä. |
Guitar Hero 22.11.2006 13:56:28 | |
---|
Kingston Wall, Hendrix, Hidria..... kyllä tolle musatyylille suosittelen ihan jotain hyvä yksilöistä Marshallin nuppia. Jmp, Jcm, Jubilee, el 34 putkiin pohjautuvaa nuppia ja sit siihen kaappi perään. Ja mikä kaappi? Se mikää soundaa sun korvaan sen nuppisi kanssa hyvältä. TÄmmöinen löyty torilta: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=132361Tolla pääsee niin lähelle wanhaa marshallsaundia sellaisella hinnalla, että kannattaa kyllä maksaa. Mullardin putketkin valmiiksi pyllyssä. Mulla on kyllä epäilykseni siitä, että tuo nuppi ei kauaa ole torilla vanhentunut. Maksaa saman verran, mitä itse maksoin omastani 3-4 vuotta takaperin. |
Kingston Wall, Hendrix, Hidria..... kyllä tolle musatyylille suosittelen ihan jotain hyvä yksilöistä Marshallin nuppia. Jmp, Jcm, Jubilee, el 34 putkiin pohjautuvaa nuppia ja sit siihen kaappi perään. Ja mikä kaappi? Se mikää soundaa sun korvaan sen nuppisi kanssa hyvältä. kyllä se varmaan paras olisi hommata joku perus saundinen vanhan liiton marsu, joten listalla on tällä hetkellä eniten kiertäny: - bluesbreaker combo - JCM 800 combo / JMP mastervolallinen combo - Vox AC30 noista se lähtee ja olen tässä miettiessä tullu kombon mieleen... Pitääpi muuten sanoa tosta wallin petrin kamoista; ite olen huomannut, ettei hänellä oisi ikinä ollut mitään neli-inputtista JMP nuppia, vaan selvästi mastervolallinen JMP kitara kytkettynä low inputtiin (ja JCM 800sta en ole ikinä nähnyt, ei edes vikalla lepakon keikalla). Tästäpä herää kysymys, että toimisiko seuraavanlainen kytkentä: overdrive pedaali -> efektit -> marshall vedettynä juuri säröytymisen alueelle. Voisiko tällöin toimia myös efektit (etenkin delay) hyvin? I can't sing and I can't dance, still I know how to clap my hands! |
Swan 22.11.2006 15:59:40 | |
---|
Se efektilooppi on minusta yliarvostettu ominaisuus. Eri mieltä olen minä. Ennen säröä kytkettynä aikapohjaiset efektit saavat aikaan hallitsematonta mössöytymistä, ja delayn normaalisti luoman ambienssin menettää täysin. Myöskään mahdolliset volumebuustit tai EQ:t eivät toimi samalla tavalla ennen etuastetta kuin sen jälkeen. Ainut syy, minkä en ole tähän mennessä hommannut Orange AD30HTC:ta, on sen efektiluupin puute, enkä tiedä modauskustannuksista. Once lady Yuna fixes her hair, we leave. >-)))> #26S.M.A.K. |
Ossi 22.11.2006 16:55:26 (muokattu 22.11.2006 16:56:07) | |
---|
Eri mieltä olen minä. Ennen säröä kytkettynä aikapohjaiset efektit saavat aikaan hallitsematonta mössöytymistä, ja delayn normaalisti luoman ambienssin menettää täysin. Myöskään mahdolliset volumebuustit tai EQ:t eivät toimi samalla tavalla ennen etuastetta kuin sen jälkeen. Täysin samaa mieltä. Wahi on ainoa efekti, jota tulee käytettyä kitaran ja vaffarin välissä - muut, jos niitä on, ovat luupissa. Lift your other foot up
And fall on your ass
Get back up
Put your teeth in a glass
Aint ever been nothin quite like this
Its a magical thing called the wilbury twist |
temppiz 22.11.2006 22:54:17 | |
---|
G#Maj/Ab |
Hillboy 08.05.2007 14:08:20 | |
---|
Mulle tuolla joku tarjoaa ibanez 321 kitararaani vastaan vaihdossa laneyn hc50r 50w (ilmeisesti) putkikomboa... onko tuo millainen peli? olen hakemassa yleiskäyttöön putkivehjettä, joka taittuisi säröilyihin ym. Tuo 50w riittää ainakin alkuun ihan hyvin... Ostan PA- kamaa! |
Numb 08.05.2007 14:13:59 | |
---|
Tuo 50w riittää ainakin alkuun ihan hyvin... 50 putkiwattia riittääpi mainiosti jäähallia pienempiin paikkoihin :) Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta ei se kovin arvostettu soundiltaan ole. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen |
Boogierooster 08.05.2007 14:15:38 (muokattu 08.05.2007 14:17:22) | |
---|
Jos en nyt aivan väärässä ole niin tuo HC (hardcore?) ei ole putkivehje. Varmistusta? |
Numb 08.05.2007 14:22:36 | |
---|
Eipä taida ollakaan putki. Sitten ei 50W välttämättä riitä... Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen |
Hillboy 08.05.2007 15:58:11 (muokattu 08.05.2007 16:00:29) | |
---|
no sitten ei taida tulla kauppoja :) Mites Ashdownin Piecemaker 40 tai Marshallin JTM60 sitten? Onko ne käypiä yleispeleiksi, kun tuossao lis 400-550e niitä muutama tarjolla... Musiikki jota soittelen on aika lailla bluesjammailusta raskaampaankin metalliin, että pedaaleilla varmaan sitten ihan ääripäät haettaisiin... niin ja kitara on Ibanez S4170, ja tuo luultavasti tulee olemaan aika kauan... On sen verran iso hankinta ollut... Ostan PA- kamaa! |
Numb 08.05.2007 17:28:12 | |
---|
Mites Ashdownin Piecemaker 40 tai Marshallin JTM60 sitten? Onko ne käypiä yleispeleiksi, kun tuossao lis 400-550e niitä muutama tarjolla... Ahahaaa, mulla on molemmat myynnissä! :D Paitsi että JTM on 30. Minusta ne ovat molemmat hyviä vahvistimia, eri tyyppisiä. Ashdown on monipuolisempi, mutta se ei ole Marshall. Marshall taas on Marshall, mutta ei kovin monipuolinen - tekee toki himpjutin hyvin sen minkä tekee. Les Paul kiinni siihen, volaa auki ja gainia sopivasti... Siinä puita kaatuu ja ihmisiä lentää. Moderni metallurgia pitää molemmista hakea speduleilla. Marshall tulee ehkä lähemmäs. Ashdownin puhdas kanava taas on vintage rockiin ja bluesiin aivan hunajaa. Sen saa juuri sellaiselle mehukkaalle vintage -rosolle ja särölle. Syö myös hyvin pedaaleja. Tone -säädöt ovat mielestäni tässä kanavassa poikkeuksellisen laajat. Särökanavat taas hoitelevat esimerkiksi tuollaisen vanhemman Maidenin komeasti. Vivian Cambellin soundi Dion Holy Diver -levyllä tuli ulos ensimmäisenä, kun laitoin vain vahvistimen päälle ja sipaisin ensimmäisen soinnun LP:stä Enhän minä näitä muuten möisi, mutta Orange pitää saada :D Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen |
stratocaster 08.05.2007 20:11:51 | |
---|
Itseltä löytyy tuo Orange AD30 nuppi ja sen alla on framuksen 212 kaappi. Tuosta saa kyllä aivan loistavat rokkirösöt juuri tuollaiseen musaan mitä soittelet. Suosisttelen lämpimästi. Itselläni ei ole yhtäkään efektiä, (heh joo, no hankinnassa on, ei ole tullu ikinä hommattua mitään.) en tiedä sitten miten nuo efektit toimii vahvistimen edessä. Sehän on vähän vahvistinkohtaista miten efektit ja vahvistin soveltuu toistensa kanssa yhteen. Jostain muistan kuullenni että tuon orange tykkää yllättävän paljon efekteistä. "Forget the message, forget the lyrics, and just play." -Cream |
InYourFace90 08.05.2007 22:27:43 | |
---|
Osta Marsu JCM2000 Putkicombo 40W. Up The Irons! |