Mortal Jane 26.11.2003 16:25:53 | |
---|
Hmm. Ketjua seurattuani tulin siihen tulokseen, että suurin syy naisten puuttumiseen bänditouhuista on vissiin yleinen itseironian puute. Mahdollisesti myös ilmeisen vahva tarve tuoda sukupuolta esille sekä hyvässä että huonossa vaikuttaa. Edellä mainitut seikat kun tuppaavat hankaloittamaan normaalia kanssakäymistäkin. Mitä tulee kasvatukseen ym. aiemmin mainittuihin ehdotuksiin sukupuolijakauman syyksi... No joo, käyhän se, miten vaan. Yhteiskunnan vikaa kaikki. "PRKL, miksei elämä toimi niinkun haluaisin!?" Minua on turha syyttää mistään; minä olen aina ollut hyvien puolella. |
bonsaicat 26.11.2003 16:31:51 | |
---|
Tämä viestiketju on taas saanut niskavillat niin pystyyn, etten nyt viitsi mitenkään muuten lähteä aihetta kommentoimaan. Pakko vaan lisätä, että esim.Aimee Mann, Tori Amos tai Sahara Hotnights ovat ainakin todella taidokkaita artisteja/bändejä, eivätkä mitään kolmensoinnun paskaa. Yleistykset sikseen ja sovinismi pois täältä. Kaikki naismuusikot(itse soitan kitaraa) lähettäkääpä minullekin viestiä, niin ei tarvitse näitä ukkojen juttuja aina lukea ;) ps. eikö naismuusikoille voisi olla täällä edes omaa foorumia, jossa voisi unohtaa alan ja kyseisten sivustojen miesvaltaisuuden? |
sormunen 26.11.2003 16:43:10 | |
---|
Tämä viestiketju on taas saanut niskavillat niin pystyyn, etten nyt viitsi mitenkään muuten lähteä aihetta kommentoimaan. Vähän erikoinen nikki sulla. |
Tellervo 26.11.2003 16:53:24 | |
---|
Ehkä kannattaa siis jättää suosiolla seurustelut, 'vakavat' suhteet ym. väliin, mikäli rock vetää puoleensa kovastikin. Ni. No jos aivan äärimmäisyyteen mennään, niin saattaa olla hyväkin neuvo. |
bonsaicat 26.11.2003 17:01:41 | |
---|
Vähän erikoinen nikki sulla. ööö...? |
Tupuna 26.11.2003 17:06:55 | |
---|
Hmm. Ketjua seurattuani tulin siihen tulokseen, että suurin syy naisten puuttumiseen bänditouhuista on vissiin yleinen itseironian puute. Mahdollisesti myös ilmeisen vahva tarve tuoda sukupuolta esille sekä hyvässä että huonossa vaikuttaa. Nih. Itseironia on ehkä enemminkin sitten miehinen piirre. Tämä viestiketju saisi hienon päätöksen, jos toteaisimme suoraan, että naiset ovat Venuksesta, miehet Marsista. Eli on silti tiettyjä eroja, vaikka tekisimme mitä. Olivat ne sitten kulttuurisia tai biologisia, niin niitä kuitenkin on. Ehkä tässä keskustelussa ollaan juuri nostettu esiin se, miten naisen tulisi olla juuri se "hyvä jätkä" pärjätäkseen miesvaltaisilla harrastus- ja ammattialoilla. Totta kyllä. Minä vaan haluaisin oikeesti nähdä enemmän naisia musadiggareina ja rockmuusikkoina - kentälle mahtuu! Ja juu. Kieltämättä olen kovasti tykännyt kaikista musadiggarinaisista paljon - se jokin joka meitä yhdistää, on se tietty "äijämäisyys", jopa "hynysmäisyys". Eikä ole sitä perinaisellista hihityskulttuuria niin suurissa määrin, mitä normaalisti naisilta odotetaan. Outoa, eikö. Mutta nyt menen suihkuun. Lisäilen tähän kirjoitukseen vielä pari pointtia, kunhan ehdin. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
FearMTC 26.11.2003 17:12:32 | |
---|
Ehkä soittaminen tekee naisista äijämäisiä. Jos soitat, olet äijämäinen. Soittaminen on niin äijämäinen harrastus. Onko kenelläkään mitään tietoa mitä efektejä Jimmy Page käytti?
- Sieniä? |
Tupuna 26.11.2003 17:33:12 | |
---|
Ehkä soittaminen tekee naisista äijämäisiä. Jos soitat, olet äijämäinen. Soittaminen on niin äijämäinen harrastus. Esimerkki minusta: Olen nainen esim. sillä tavalla, että meikkaan, rakastan shoppailua ja kaikkea tällasta naisellista. Äijämäisyys naisessa ei siis tarkoita sitä, että pitäisi näyttääkin äijältä. Äijämäisyys lähtee sisältä. Jos pystyy puhumaan filosofisten juttujen seassa paskansyönnistä ihan normaalisti kiusaantumatta tai kikattelematta, niin se on hyvä. Ja myös siitä nainen saa arvostusta, ettei ole pyrkimässä miespuolisten rockkavereidensa pöksyihin tai päiväunelmiin. Ja kun on tätä luonnollisesti eikä yritä esittää mitään, niin saa varmasti rispektiä. Yksinkertaista. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
FearMTC 26.11.2003 17:39:07 (muokattu 26.11.2003 17:40:28) | |
---|
Eikös se ole yleensä niin päin, että ne miespuoliset yrittää pyrkiä sen naispuolisen pöksyihin? Jotenkin minusta vain tuntuu siltä. Minä olen varmaan todella akkamainen mies sitten, kun en juuri perusta mistään paskan syömisestä puhumisesta, vaan keskustelen mielummin filosofisemmista asioista. Minäkin "rakastan" shoppailua - kun vain olisi rahaa. Pitäisi ostaa aika monta levyä. Rästilista on pitkä. Maidenin pari sinkkua, Dream Theaterin uusi levy, Spock's Beardin "uusi" levy (kesällä tuli jo)... turhauttavaa kun ei ole rahaa. Onko kenelläkään mitään tietoa mitä efektejä Jimmy Page käytti?
- Sieniä? |
18is9 27.11.2003 07:56:58 | |
---|
ps. eikö naismuusikoille voisi olla täällä edes omaa foorumia, jossa voisi unohtaa alan ja kyseisten sivustojen miesvaltaisuuden? Käypä katsomassa www.taiteilijoiden.cjb.net . Siellä ei olla sukupuolirajoittuneita. "Snoochie boochies, or whatever the fuck we use to say" - Jay |
chief 27.11.2003 10:48:54 (muokattu 27.11.2003 10:59:07) | |
---|
bonsaicat: ps. eikö naismuusikoille voisi olla täällä edes omaa foorumia, jossa voisi unohtaa alan ja kyseisten sivustojen miesvaltaisuuden? Eikös täällä yleinen linja ole ollut kuitenkin se, että kaikki ovat ns. muusikoita, ei naismuusikoita tai miesmuusikoita. Ja että täällä muusikoiden.läävässä voivat kaikki olla sulassa sovussa keskenään. Tai riidellä avoimesti keskenään. Kumpi vaan kenenkin mieltä lämmittää. Toki jos tarvetta tuollaiselle "Vain naisille" -palstalle on, niin ei muuta kuin ylläpidolle viestiä. FearMTC: Eikös se ole yleensä niin päin, että ne miespuoliset yrittää pyrkiä sen naispuolisen pöksyihin? Kyllähän ne naisetkin niin tekevät. Sehän on selvä. Eiväthän naiset ole pelkkiä objekteja. Tupuna: Eikä ole sitä perinaisellista hihityskulttuuria niin suurissa määrin, mitä normaalisti naisilta odotetaan. Mistähän tuollaiset odotukset johtuvat? Minun naispuoliset kaverini eivät ainakaan ole tuollaisia. Onko yhteiskunnassa todella vallalla se käsitys että normaalit naiset vain kuuntelevat miesten hauskoja juttuja ja hihittelevät niille, kun eivät osaa muutakaan sanoa. |
FearMTC 27.11.2003 11:27:00 | |
---|
Mistähän tuollaiset odotukset johtuvat? Minun naispuoliset kaverini eivät ainakaan ole tuollaisia. Onko yhteiskunnassa todella vallalla se käsitys että normaalit naiset vain kuuntelevat miesten hauskoja juttuja ja hihittelevät niille, kun eivät osaa muutakaan sanoa. Jaa-a.. kyllä tuon meidän gospel-bändin kaikki kolme tyttöä olivat oikeastaan juuri sellaisia. Kokonaisuudessaanhan siinä oli siis kaksi kitaristia, basisti, rumpali (minä), kosketinsoittaja, laulaja ja kolme naislaulajaa. Ihan hyvä bändi siis. Onko kenelläkään mitään tietoa mitä efektejä Jimmy Page käytti?
- Sieniä? |
chief 27.11.2003 11:44:56 | |
---|
...laulaja ja kolme naislaulajaa. Ihan hyvä bändi siis. Siis mieslaulaja ja kolme naislaulajaa vai? Eivätkö miehet tarvitse etuliitettä mies? Ovatko miehet oikeampia laulajia? |
FearMTC 27.11.2003 11:46:30 | |
---|
No kun ne muutkin artistit siinä edellä olivat miehiä, niin päätin vain mainita niistä naislaulajista erikseen, että olivat naisia. Toivottavasti et menettänyt yöuniasi tuon vuoksi. Onko kenelläkään mitään tietoa mitä efektejä Jimmy Page käytti?
- Sieniä? |
sormunen 27.11.2003 12:04:03 (muokattu 27.11.2003 12:05:05) | |
---|
No kun ne muutkin artistit siinä edellä olivat miehiä, niin päätin vain mainita niistä naislaulajista erikseen, että olivat naisia. No miksetsä sitten voinut tehdä niin, että koska ne laulajat olivat naisia, niin olisit sitten vain maininnut niistä muista, että ne on miehiä? Huomaatteko, näin ei käy koskaan. Johtaja on johtaja, mutta naisjohtaja on naisjohtaja, esim. Tämmösessä kaikessa pienessä kasvaa asenneilmapiiri. |
FearMTC 27.11.2003 12:06:45 | |
---|
Tein sen sen vuoksi, että niitä muita soittajia oli sen verran paljon. Naislaulajat pystyi sanomaan vain yhdellä sanalla, kun taas kaikkiin muihin olisi pitänyt lisätä mies-, mies-, mies- jne.. olen laiska. Onko kenelläkään mitään tietoa mitä efektejä Jimmy Page käytti?
- Sieniä? |
blastoff 27.11.2003 12:26:56 | |
---|
Jos mun bändissä olis nainen niin mä yrittäisin päästä aina painaan sitä harkkojen jälkeen. Mä hurmaisin se mun hurjilla kitarasooloilla ja sen jälkeen se sanois että ai että kun sä oot ihana kitaristi Einari ja avais haaransa Paska juttu vaan, ettei sulla ole vielä kivekset edes laskeutuneet, joten jäisi nekin hommat hoitamatta. Nyt bannia tälle jätkälle! A prostitute is someone who loves you, No matter who you are, or what you look like - Chef |
Offtopic: Kyllä naiset pitää hurmata sellaisilla balladeilla. Ei ne taida paljoa kitarasooloista perustaa. Tuuli- ja savukoneet vain treenikämpälle ja hiukset auki. Sitten vetämään jotain akustista biisiä ja pudistelemaan päätä haikeana. *naur* Onko kenelläkään mitään tietoa mitä efektejä Jimmy Page käytti?
- Sieniä? |
frankie f 27.11.2003 13:05:38 | |
---|
Mun kokemukset on naisten bändissä olosta hieman kolmijakoset, kolme satua siitä. 1. Jos nainen (esim Maija Mehiläinen) otetaan bändiin tasavertaiseksi jäseneksi niin kyllä sen bändin nimi on pian "Maija Mehiläinen & bändi" joka soittaa Maijan biisejä vaikka ne biisit ei olisi lainakaan bändin entisestä linjasta, se on jätkille joko ok tai sitte väitellään ja hajotaan. 2. Jos kaverukset Matti ja Heikki on saaneet kuningastason idean, "haa pistetään kesän ajaksi ABBA-coveri pumppu pystyyn ja kierretään kaikki kissanristiäiset mistä saa rahaa". Maijaa pyydetään laulamaan ja homma on selvä, rahat jaetaan tasan ja kesän keikat tehdään ilman riitelyä. Seuraavana kesänä Matti ja Heikki päättää uusia tempun ja nostaa pikkuhiljaa jopa liksoja, pyytävät Maijaa taas mukaan koska se oli ihan jees solisti, mutta maija ei lähe jos se ei saa puolia keikkapalkkiosta ittelle koska se on solisti,,,,,, Matti soittaa yleensä tässä kohtaa Minnalle joka on melkein yhtä hyvä laulamaan ku Maija mutta se on paremman näkönen ja Kosketin soittaja Heikki lopettaa tässä kohtaa koska se on seurustellu Maijan kanssa viime kesästä ja ei lähe keikalle jos ei ole mamma mukana. 3. Maija Hakee pändiä Mnetistä ja leikitään että se jopa löytää sen. Maijalla on 100omaa tosihyvää poppirallia valmiina ja ne sovitetaan ja reenataan, lähetään keikoille ja kaikki menee ihan vitun hyvin jos vaan kaikki produktion jäsenet hyppii maijan pillin tahtiin kolmoisvoltteja takaperin, jos ei hypi niin homma tyssää tasan siihen. Eli mitä voimme oppia, kaikki menee hyvin jos se nainen saa olla täydellinen diktaattori ja sille maksetaan enemmän kuin muille. |
FearMTC 27.11.2003 13:11:56 | |
---|
Naisethan suorastaan kerjäävät sitä että ne alistetaan *naur*. Tulee ihan mieleen 'Smell The Glove'. Onko kenelläkään mitään tietoa mitä efektejä Jimmy Page käytti?
- Sieniä? |