Aihe: Rumpukapulat usein särki! Soittotekniikka vaikuttaa, mutta . . .
1 2
hollmi-5
13.11.2006 10:35:25
Taman tammiset (esmes 214B:t joita itse käytän) ovat kestäviä sekä edullisia. Enpä muista koska viimeks olis halkeillu nuppi, puhumattakaan koko kepistä. Sama juttu, sama kapula. Itse soittelen nuo Tamat sisään hiukan kevyemmällä otteella. Suoraan keikalle uutena otettu pari on vaarassa haljeta, mutta pienellä sisäänsoitolla se kapula kestää pitkään.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
efunkelist
13.11.2006 11:00:53

Mulla kapulan sisäänajokaan ei jeesannu :(
miän vain
13.11.2006 11:19:36

Mulla kapulan sisäänajokaan ei jeesannu :(

Mulla taas oli sisäänajo menossa, kun katkesi. Yleensä on toiminut.

Pitää tarkastaa pro markit.
lkx
13.11.2006 14:21:22

Sama juttu, sama kapula. Itse soittelen nuo Tamat sisään hiukan kevyemmällä otteella. Suoraan keikalle uutena otettu pari on vaarassa haljeta, mutta pienellä sisäänsoitolla se kapula kestää pitkään.

Soundcheckin verran olen lämmittänyt keppejä, jos on uusi pari keikkaa varten. Sekin lähinnä sen takia, ettei ole ihan niin liukas kapula kädessä keikalla. Kuutisen vuotta oon tuota mallia käyttäny - viiteen vuoteen ei o vissiin yhtään haljennu. Soitto-ote on välillä suht raskas, mutta tosiaan kärjetkin pysyy ehjänä. Toisinaan tulee soitettua ihan viimeiseen asti samalla parilla, niin että kepit on lopulta ihan epämuodostuneet rimshottien ja peltien jäljiltä - silti ei o katkeillu.
Hilfe! Ich bin ein Fisch.
Youni
13.11.2006 14:23:59
Nylon-tipit ei kestä kiinni kapulassa ja ridesoundi on aivan kauhea. Kannattaa kokeilla tammesta tehtyjä Tamoja. Niissä tipit kestävät hyvin.

Kyllä minulla nuo tipit varressa kiinni pysyy, mutta ridesoundista alan olla samaa mieltä. Lisäksi nylontipit sotkevat rideä ja haikkaa aika lailla.

Itse vaihdoin nylontippisiin juuri tästä syystä, mutta nyt on Balbexit käytössä. Kestäneet riittävästi ja soundi ja tuntuma ovat mainiolla tasolla.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
rm_wispila
13.11.2006 16:56:54
Taman tammiseen luotan minäkin, painavampi kuin hikkorit yms.
Käännän usein vasurin kapulan nurinpäin, näin kestää kantin paremmin ja soundikin erilainen. Voisiko siis tuon oikean räpylän kepin kääntää rideosuuteen, ellei kapulan olalla osu ?

Itse ainakin kääntelen kapulaa kädessä biisin mukaan ja joskus jopa keskellä biisiäkin, kompista (ja tatsista) riippuen.
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
Hakki
13.11.2006 17:52:20
Mä soitan Pro Markin SD-1:llä jotka on pitkät, pyöreätippiset ja kohtuullisen painavat. Mulla oli joskus samaa ongelmaa mutta pieni tekniikkatreeni auttoi tippien halkeiluun. Pyöreä tippi hajoaa todella herkästi jos sillä sattuu lyömään johonkin terävään kohtaan kuten vaikka symbaalin reunaan. Niin voi joskus käydä vahingossa kun innostuu. Pienikin kolo tipissä aiheuttaa aikaa myöten sen, että siitä lähtee pieni lastu irti kun sillä soittaa. Varovaisuutta siis peliin ja kapulat kestävät.
while(true) {play(metal);} | Ablaze In Hatred - Deceptive Awareness nyt kaupoissa. www.ablazeinhatred.com | Kaikki tänään päättyy...
joravuo
22.11.2006 13:38:29

Itse vaihdoin nylontippisiin juuri tästä syystä, mutta nyt on Balbexit käytössä. Kestäneet riittävästi ja soundi ja tuntuma ovat mainiolla tasolla.

oman kokemuksen perusteellla balbexien tippi menee sairaan helposti paskaks. vic firth kestää paremmin..
"We've done four already but now we're steady and then they went: One, two, three, four"
joravuo
22.11.2006 14:37:50

Minulla taas juuri toisin päin. Balbexin Black's-kapuloista meni kyllä tippi mössöksi todella äkkiä, mutta niissä tippi onkin täysin käsittelemätön. Firthin Weckleistä on minulla tipit menneet palasiksi asti nopeasti.

millä balbexeilla soittelet? mulla oli niitä perus germaaneja..
"We've done four already but now we're steady and then they went: One, two, three, four"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)