*Japi* 21.11.2006 14:08:45 | |
---|
Kertokaahan kokemuksia, mikä olisi paras "pönttölajitelma" 24-26" kokoluokassa? Vaihtoehtoina olis seuraavat: - Tamburo Vintage Rock, 24- tuumanen BD. - Premier Artist Maple Rock Legend, 26" BD - Gretsch Catalina Club Rock Set, 26" BD "Italo- Kumusta" ei itsellä hajuakaan.. Onko Premiääreissä ollut ongelmia "hardiksen" kanssa? (En tarkoita hardiksella stondista) Onko "halvemmat" Gretschit enää Gretschejä? Onko muita mahdollisia vaihtoehtoja vintage- kannuista? Hintaluokka 1000- 1500€ ja kokoluokka "mahoton". Käytettyjäkin saa tarjota.. |
Rockster 21.11.2006 14:13:14 | |
---|
Kokeile jos mahdollista. Muuten valitse se mikä hyvältä tuntuu. Tamburoissa on ehkä hivenen se ongelma, että jälleenmyynti on hankalampaa kuin Gretscheissa ja Premiereissa. Siis kun ei ole niin tunnettu kuin kaksi muuta vaihtoehtoa. Mutta ainakin nuo Premierit ovat vastinetta rahalle. Kuten toisaalta varmasti muutkin. Ihan fiiliksellä vaan... "Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla. |
*Japi* 21.11.2006 14:42:27 | |
---|
Ei ole mahdollista testata, kun ei ole yhtään näistä seteistä Tampereen kokoisen kylän soitinliikkeissä. Fiiliksellähän on pakko pelata, jos ei kenelläkään ole kokemuksia ko. pannuista. |
Niq 21.11.2006 14:50:06 | |
---|
"I have a cunning plan" -Baldrick |
Nolte 21.11.2006 14:53:47 (muokattu 21.11.2006 15:06:03) | |
---|
Hyvät kamat - huono soittaja! |
*Japi* 21.11.2006 15:05:06 | |
---|
|
Nolte 21.11.2006 15:07:32 | |
---|
Hyvät kamat - huono soittaja! |
joravuo 21.11.2006 15:15:17 | |
---|
Olin kanssa tommosta ISOA settiä ostamassa. Melkeen ostin premierit, mut sit tuli hyvä ludari diili eteen ja ne meni nenän eestä. Vitutti. joten säästän kumuihin:) "We've done four already but now we're steady
and then they went: One, two, three, four" |
*Japi* 21.11.2006 15:23:18 | |
---|
Noita Toomanninkin myymiä Gretschejä ei saa enää White Swirl Nitron- värissä, vaan ne on Silver Sparkle- värisiä, joka ei niin hjuva. Tuolta toomanniltakin aukee väärä kuva, kun klikkaa settiä... Noi olis ollu hyvät mulle, noi torilla olleet, mutta myöhästyin... Nyt alan taipuun Premierien kannalle. |
Bacchus 21.11.2006 17:43:26 (muokattu 21.11.2006 17:44:29) | |
---|
Tarkoitatko isolla setillä että rumpuja olisi myös paljon? Torilla olisi Tama Granstarit, aika miehekkäät rokkipöntöt ja hintakaan ei ole paha: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=136442 Granstareja ei ollut lakattuina, vaan ainoastaan muoviwrapillä. Tuollaista wrappia en tosin ole Granstareissa nähnyt, joten tämä setti mietityttää. Olisiko uudelleen pinnoitettu? Granstar Customeissa oli maalipinta ja kirkas lakka, mutta tuon setin badget ovat selkeästi Granstar-sarjaa. "You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you" |
Akahito 21.11.2006 20:07:23 | |
---|
Kertokaahan kokemuksia, mikä olisi paras "pönttölajitelma" 24-26" kokoluokassa? Vaihtoehtoina olis seuraavat: - Tamburo Vintage Rock, 24- tuumanen BD. - Premier Artist Maple Rock Legend, 26" BD - Gretsch Catalina Club Rock Set, 26" BD "Italo- Kumusta" ei itsellä hajuakaan.. Onko Premiääreissä ollut ongelmia "hardiksen" kanssa? (En tarkoita hardiksella stondista) Onko "halvemmat" Gretschit enää Gretschejä? Onko muita mahdollisia vaihtoehtoja vintage- kannuista? Hintaluokka 1000- 1500€ ja kokoluokka "mahoton". Käytettyjäkin saa tarjota.. Tsiigaile myös tuonne Mapexin suuntaan, Mapex Pro-M Rock setti tulee 24" munakkaalla, ja 13" 16" 18" tomeilla. Gretsch on listasta huonoin vaihtoehto, puuna rungoissa on halppismahonkia. Tuskin nekään _paskat_ on, mutta vain muutama sataa kalliimmalla saa jo kokovaahteraiset tai -koivuiset; 1200 ekuakin on rummuista sen verran paljon, että kannattaa jo vaatia tiettyjä asioita. Black Flake Lacquer on kyllä komea väri, ei siinä mitään. Se jos vielä kullatulla raudalla, mm... 8) "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?"
http://paiste-only.com/phpBB2/ |
gulfstream650 21.11.2006 20:11:21 | |
---|
...merkkinä Kretsit, mutta ei taiwanilaisia... ...premiääri on huva, mutta hw on joskus melkoisen pehemiää keikkailussa... ...tampuran hinta laskee 80 prossaa heti kun tulee ulos puodista... Svengaa kuin saksanhirvi. |
Speedy 21.11.2006 20:35:49 | |
---|
...premiääri on huva, mutta hw on joskus melkoisen pehemiää keikkailussa... No kyllä mulla ainakin on hyvin kestäny monta vuotta reilua sataa keikkaa vuodessa..=I Muutenkin kallistuisin Premiereiden suuntaan.. Varsinkin vaahterana tommoset koot jytisee ihan hyvin..;) Ittellä oli koivuinen Artisti ja ei kyllä ollu mitään valittamista niissä, päin vastoin. "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Nolte 21.11.2006 21:02:41 | |
---|
...merkkinä Kretsit, mutta ei taiwanilaisia... Että jenkki-Gretschiä tarjoat, kun hakusessa on alle/noin puolentoista tonnin setti...? Hyvät kamat - huono soittaja! |
gulfstream650 22.11.2006 09:56:17 | |
---|
Että jenkki-Gretschiä tarjoat, kun hakusessa on alle/noin puolentoista tonnin setti...? - Nii-in. Tässä kerran näin ravintolan, jossa oli lounas 2,90 euroa. Sisälsi alkuruoan, pääruoan juomineen (viini ja olut), hienon jälkiruoan ja päälle vielä kahvi sekä konjakki. - Missä tuo rafla oli? - Ei missään, mutta eikös ollut halpa hinta? --- Ei vaan: jätin huomioimatta kokonaan käytettävissä olevan likviditeetin. Heitin vain "arvion" mielikuvista. Svengaa kuin saksanhirvi. |
No kyllä mulla ainakin on hyvin kestäny monta vuotta reilua sataa keikkaa vuodessa..=I Muutenkin kallistuisin Premiereiden suuntaan.. Varsinkin vaahterana tommoset koot jytisee ihan hyvin..;) Ittellä oli koivuinen Artisti ja ei kyllä ollu mitään valittamista niissä, päin vastoin. Kaksi kovasti keikkailevaa herraa ovat kovasti moittineet Premiärin hw:a tai raudan seosta (?). Minulla ei ole Premieriä ollut koskaan. Älkää ottako mua vakavasti... Unohtakaa tämä asia. Pyyhkikää yli. Svengaa kuin saksanhirvi. |
Akahito 22.11.2006 12:48:05 | |
---|
Kaksi kovasti keikkailevaa herraa ovat kovasti moittineet Premiärin hw:a tai raudan seosta (?). Minulla ei ole Premieriä ollut koskaan. Älkää ottako mua vakavasti... Unohtakaa tämä asia. Pyyhkikää yli. Ei mulla Remierin rumpuraudassa ole moittimista, lugit on hyvää valua ja vanteet suorat ja jäykät. Mutta telineet eivät ole saaneet suosiotani. En ole keikkatestannut noita kalliimpia 6000-sarjan telineitä, mutta nämä 4000:t, mitä mulla on jopa kolmin kappalein ovat kyllä aikamoista kuraa. Molemmista vanhan mallin neljätonneista meni jalan kiristimen kierteet samalla tavalla paskaksi. Niihin sitten työstin uudet kierteet ja laitoon siipiruuveihin paksumman kierrepultin, ongelmia ei ole sen jälkeen siellä päin ilmennyt. Sen sijaan kummastakin telineestä on nyt löystynyt tiltterin niitti, eli se niitti mikä pitää kallistimen kiinni puomissa. Nyt ne heiluu ikävästi, ja pelkään laittaa niihin mitään splashia painavampaa. Uuden 4000-sarjalaisen, jonka designiä oli muutettu entisistä aika paljon, ostin tuossa kesällä. Sillä ei ole tullut heitettyä niin paljon keikkaa, sillä ostin sen lähinnä laittaakseni siihen tuplatomholderin; yleensä käytän yhtä etutomia virveliständissä. Ensimmäinen asia, minkä telineestä pistin merkille oli, että kaikki kiristinten kierrepultit menevät suoraan valuun, eikä vastakappaleena ole työstetty mutteri niin kuin järkevää olisi. (Sille joka ihmettelee, valu on huomattavasti pehmeämpi kuin karkaistusta materiaalista työstetty kappale, ja valu kestää siis huonommin kiristämistä. Samasta syystä noista vanhemmista telineistäni meni ne jalan kierteet.) Teline on myös varsin heiluvainen jalkaosastaan. Aika näyttää, miten väline kestää. "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?"
http://paiste-only.com/phpBB2/ |
Speedy 22.11.2006 12:57:53 | |
---|
Pitääkös ne ruuvit kääntää niin tiukalle hampaat irvessä..? "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
*Japi* 22.11.2006 14:53:32 | |
---|
Kinaamisen voi lopettaa. Laitoin Premiäärit tilaukseen. Kiitos kaikille asiallisille asiallisista kommenteista. Ei ole itsessä niin paljoa metallimiehen vikaa, että tulisi momenttiin väänneltyä noita siipimuttereita ja muita kiristimiä, joten veikkan ja toivon pitkää ikää setille. Eihän tuossa liikaa tuota HW:a tulekkaan mukana ja vanhat Pearlin standit toimii vielä hyvin. Nyt kynnet syyhyten odottelemaan pakettia... |
Speedy 22.11.2006 14:55:58 | |
---|
Laitoin Premiäärit tilaukseen. Onnittelut hyvästä valinnasta..;) "All I think about is time and groove" J. Porcaro |