anttis 08.11.2006 18:16:55 | |
---|
No mutta... |
Martso 08.11.2006 18:19:51 | |
---|
Tarkoitat että hyvä lista kun teidän ohjelmistosta kopioitu? Itte asiassa meillä on neljä noista. :) |
Coelhinho21 08.11.2006 18:41:03 | |
---|
Ylen puolella on joku toimittajien raati valkannut 90 biisiä, niitä on soiteltu pitkin syksyä näköjään 10 biisin erissä. Miepä tähän linkin niin voitte verrata... http://lotta.yle.fi/ijulkaisu.nsf/sivut/kaikkienaikojeniskelma Tuosta äänestyksestä tulee ihan varmasti eri tulos. Iskelmän listalle hyväksyttiin vuoteen 2005 mennessä julkaistut biisit ja tuossa ylen listassa uusin teos oli vuodelta 2001, joka oli vieläpä ainut tällä vuosituhannella julkaistuista ja 90-luvultakin taisi olla kokonaista 7 kipaletta ehdolla, kun äkkiä silmäilin. Confidence is the feeling you have before you understand the situation. |
KoskPaavo 08.11.2006 19:52:46 | |
---|
Siellä oli taas tällainenkin , aaarrrggh Salattu suru - Agents 1986 "Elämä ei ole pelkkä hupia, väliin täytyy soittaa ja laulaakin". Edesmennyt soittajakolleega. |
baron 08.11.2006 22:38:28 | |
---|
Siellä oli taas tällainenkin , aaarrrggh Salattu suru - Agents 1986 No jo mä oon ihmetellyt miksi Doris Day'n piisi Calamity Joe leffasta vuodelta 53 on niinkin suosittu. Tai siis tekijät Webster ja Fain "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
isojussi 19.11.2006 12:36:39 (muokattu 19.11.2006 12:38:10) | |
---|
Noi kymmene finalistiahan on oikein hyviä biisejä kaikki. Itse kenties antaisin ääneni Olan omalle biisille. Tosin oikeestaan joka biisin kohdalla vois etsiä toisen, yhtä hyvän. Ilokseni huomasin, että nykyiskelmää ei oo listalla lainkaan. Tai no Kuoppiksen biisi, mutta se onkin hyvä esimerkki nykyiskelmästä. Harmi, ettei listalla oo yhtään Lindströmin Ekin biisiä. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Sertzo S 19.11.2006 13:11:19 | |
---|
Harmi, ettei listalla oo yhtään Lindströmin Ekin biisiä. Sanoppa muuta! Ne ovat ehkä liian hyviä turakaisten tajuta. |
Rokkimamma75 19.11.2006 13:57:29 | |
---|
Pakko myös ihmetellä että mitä ihmettä tuolla seassa tekee joku Yölinnun vuoden vanha ja silti jo puhkikulunut hitti jota kukaan ei muista enään 5 vuoden päästä? 51 noista biisestä oli sellaisia joita ite olen keikalla soittanut joskus, loput olikin sitten justa näitä mattiloita ja muita turhiksia. Life is a Bitch and so am I! |
R.Syke 19.11.2006 15:35:27 | |
---|
Albatrossi - Juha Vainio Akselin ja Elinan häävalssi - Heikki Aaltoilan orkesteri Hopeinen kuu - Olavi Virta Iltatuulen viesti - Aikamiehet Paratiisi - Rauli Badding Somerjoki Satulinna - Jari Sillanpää Satumaa - Reijo Taipale Säkkijärven polkka - Viljo Vesterinen & Dallapé Täysikuu - Olavi Virta Yö kerran unhoa annoit - Olavi Virta Ai ne on nämä. Kuuluivat aamulla radiosta. Mikäli äänestän, niin Hopeinen kuu saa ääneni. |
Sertzo S 19.11.2006 15:37:49 | |
---|
Albatrossi saa ääneni. |
isojussi 19.11.2006 18:41:49 | |
---|
Toisaalta ainoo todella "instituutio" noista on toi Aaltoilan biisi. Onneks ratiossa soitettiin hanuriton versio. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
half 19.11.2006 18:59:54 | |
---|
Toisaalta ainoo todella "instituutio" noista on toi Aaltoilan biisi. Onneks ratiossa soitettiin hanuriton versio. Perustelut uupuu? |
jon lord 19.11.2006 19:17:34 | |
---|
Suurin osa on tuttuja , mutta ne joissa on esittäjänä Yölintu, Plogman, Eriksson ja muut tämän päivän "roskat" en ole soittanut enkä soita. Iskelmäradio suoltaa muutenkin sellaista paskaa päivä toisensa jälkeen että ainakin minulla menee radio heti kiinni jos joku on sen kanavan erehtynyt lähelläni aukaisemaan. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! |
Tankero 19.11.2006 19:28:33 | |
---|
Suurin osa on tuttuja , mutta ne joissa on esittäjänä Yölintu, Plogman, Eriksson ja muut tämän päivän "roskat" en ole soittanut enkä soita. Iskelmäradio suoltaa muutenkin sellaista paskaa päivä toisensa jälkeen että ainakin minulla menee radio heti kiinni jos joku on sen kanavan erehtynyt lähelläni aukaisemaan. Ajelin tuossa viikolla rapiat 500 km per siivu ja siinä matkan aikana tuli kuultua useakin Iskelmäradio. Pohjanmaalla ja Hämeessä käsin tuli aika tuubaa, mutta täällä meillä päin soittaa paljon hyvääkin musaa. varsinkin öisin. Varmasti, vissiin. |
jon lord 19.11.2006 19:33:50 (muokattu 19.11.2006 19:34:58) | |
---|
Ajelin tuossa viikolla rapiat 500 km per siivu ja siinä matkan aikana tuli kuultua useakin Iskelmäradio. Pohjanmaalla ja Hämeessä käsin tuli aika tuubaa, mutta täällä meillä päin soittaa paljon hyvääkin musaa. varsinkin öisin. Onko niillä eri biisit eri paikoissa? Ainakin täälläpäin hirveätä. Groovea kuuntelen usein kun ajelen jos se vaan kuuluu. Classic soi mulla useasti autossa. Kotona en kuuntele radiota ollenkaan. Edit: nyt on ollut kuuntelussa cd sarja jonka lähetit mulle. Kiitoksia siitä ,minua kiinnostavia biisejä paljon. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! |
clave 19.11.2006 19:44:11 | |
---|
Toisaalta ainoo todella "instituutio" noista on toi Aaltoilan biisi. Onneks ratiossa soitettiin hanuriton versio. Akseli ja Elina mun mielestä tavoittaa jotain samaa kansakunnan kollektiivisessa tunnemuistissa kuin vaikkapa Finlandia. Musiikillisesti vertailematta. Hienoja teoksia molemmat. Konteksti johon A&E liittyy luo yhteisesti jaettavan tarinan suomalaisuuden kautta ja sitä kautta antanee kipaleelle institutionaalisen merkityksen, toki myös Väinö Linna sekä Edwin Laine karismoillaan siihen vaikuttavat, samoin hienot näyttelijät. Kuten tiedämme tuolloin - jota Täällä pohjantähden alla kuvasi - elettiin hyvin vaikeita kärsimyksen mutta myös toivon aikoja. Aina kun kuulen A&E:n ajatukset karkaavat noihin aikoihin. Ëi terve ihminen työtä kaipaa vaan mielekästä tekemistä |
isojussi 19.11.2006 21:22:18 | |
---|
clavelle plussa - ja siinä ne kaivatut perustelut tuli. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
oivasorsa 21.11.2006 23:50:55 | |
---|
|
Sertzo S 22.11.2006 08:54:37 | |
---|
|
clavelle plussa - ja siinä ne kaivatut perustelut tuli. Plussat tuli täältäkin clavelle hyvästä analysoinnista tuosta todellisesta helmestä. Instrumenttisovituksena kuulin vasta Akselin ja Elinan ja nöyränä esitystä ja sovitusta ihailin. |