Aihe: Marsulta lisää uutta: JVM410
1 2
FoN
20.11.2006 18:48:35
Vintage Modernista olikin jo juttua, mutta lisäksi Marshall on tuomassa markkinoille uuden nelikanavaisen lippulaivamallin. "The start-point of the design was the classic JCM800, modified and expanded to cater for the modern guitarist's demands."
Itse olen oikein innoissaan siitä, että laite on midin kautta käskytettävissä. Lisätietoa, ensimmäiset kuvat ja pian toivottavasti soundiklippejäkin löytyy Harmony-centralin ketjusta:

http://acapella.harmony-central.com … wthread.php?s=&threadid=1444737
Myydään: Bogner Uberschall
Exhausted
20.11.2006 20:55:50

Täähän vaikuttaa mielenkiintoiselta. Ja noiden ennakkotietojen mukaan maksais alle puolitoista tonnia euroissa
saastara
20.11.2006 20:59:08
Jumaleishön.. Kylläpäs Marsulta nyt haluttavaa pukkaa.
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Da Make
20.11.2006 22:17:04
Hitosti harmittaa että kyseisellä sivulla mainittu DVD oli vain Britteissä julkaistavia Guitaristeja varten. Perkele, osataan me täälläkin DVD:t katsoa !
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
Werihukka
20.11.2006 23:37:17

Kieltämättä kiinnostava vehje kyseessä :)
Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä!
Tompsi
20.11.2006 23:39:31
Hitosti harmittaa että kyseisellä sivulla mainittu DVD oli vain Britteissä julkaistavia Guitaristeja varten. Perkele, osataan me täälläkin DVD:t katsoa !

Eiköhän tuokin matsku päädy parin päivän sisään Youtubeen kuten Vintagemoderninkin demojen kanssa kävi.
cruel_destiny
20.11.2006 23:42:14
tuntuu vähän liian isolta; itelle ainakin kolahtaa paremmin marsun yksikanavaiset mastervolalliset, 2 kanavaa vielä menettelee, mutta ei noin iso määrä. Antaisivat vain näiden mesojen ja englien ym. tehdä näitä monikanavaisia...
I can't sing and I can't dance, still I know how to clap my hands!
LaXu
21.11.2006 02:26:27
Vähän epäilyttää tuo "highest gain Marshall ever" kommentti. Ettei vaan olisi tulossa joku Mode 4 putkilla...meinaan jo noissa JCM2000 sarjan vahvareissa gain-potikka on säröisemmillä kanavilla käyttökelvoton puolivälin jälkeen ja jopa sitä ennen. Ottaisivat Orangesta mallia, Rockerverbit ovat harvoja vahvareita joissa gain-potikka on käyttökelpoinen nollasta kymppiin.

Tuo "silent recording" tuntuu myös aika turhalta idealta. Ei kukaan halua käyttää kitaravahvistinten direct outia jos sen suinkin voi välttää. Parempi olisi ollut, jos olisivat laittaneet vahvariin sisäisen keinokuorman, joka tiputtaa signaalin linjatasoon. Näin saataisiin päättärinkin vaikutus nauhalle.

Minä kyllä haluan ehdottomasti kokeilla tuota Vintage Modernia. Post phase inverter master volumen pitäisi taata, että se kuulostaa pienemmälläkin volalla hyvältä ja muutenkin ominaisuudet ovat kohdallaan, joskin siinäkin vähän ihmetyttää, miksi käytettiin digitaalikaikua eikä perinteistä jousikaikua, sellainen kun mahtuu Marsun kuoriin vallan mainiosti.
Jucciz
21.11.2006 15:06:57
itelle ainakin kolahtaa paremmin marsun yksikanavaiset non-mastervolalliset ;)

Virhe! Paljon tai liian paljon päätesäröä!
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
Tompsi
21.11.2006 16:05:24 (muokattu 21.11.2006 16:39:06)
Eiköhän tuokin matsku päädy parin päivän sisään Youtubeen kuten Vintagemoderninkin demojen kanssa kävi.

Ja sieltähän se sitten putkahtikin:

http://www.youtube.com/watch?v=r5lEuQf9f6E

EDIT: Aikalailla yhden saundin laitteeltahan tuo vaikuttaa, ainakin pörinäpuolisesti.
losli
22.11.2006 08:52:36 (muokattu 22.11.2006 09:07:13)
Soundi näytti katkeavan aina kun vaihtoi kanavaa (tai modea?). Säälittävää. Puhdas kanava oli ainoa jolla eri modet kuulostivat selkeästi erilaisilta. Livenä voisi varmaan kyl kuulla enemmän eroja.

Tuo on harvinaisen ärsyttävä piirre tuollanen viive, eli äänen katkeeminen soundia vaihdettaessa. Muistaakseni jossain V-ampissa oli mulla samanlainen ominaisuus. En ikinä vois vetää tollasella vehkeellä. Siis jokainen soundin vaihto täytyy suunnitella niin että sieltä tulee se pätkäsy. Sitten se tauko täytyy vielä sovittaa nappiin ihan oikeeseen kohtaan, muuten kuulostaa aina ihan hirveeltä ja huonolta se kuulostaa vaikka osuis kohdalleenkin. Mun korvaan toi soundin katkeeminen on ihan yhtä paha kun sieltä tulis joku merkkiääni... "pimpeli-pom"...kun soundi vaihtuu.

Tämä siis taas täysin omana mielipiteenäni. Jollekkin toiselle tuo ei ehkä ole ollenkaan yhtä suuri issue, tai sitten ei ole joutunut soittamaan tollasella systeemillä. Mulle toi ominaisuus tekee laitteesta periaatteessa käyttökelvottoman.
Da Make
22.11.2006 11:07:53
Tuo on harvinaisen ärsyttävä piirre tuollanen viive, eli äänen katkeeminen soundia vaihdettaessa. Muistaakseni jossain V-ampissa oli mulla samanlainen ominaisuus. En ikinä vois vetää tollasella vehkeellä. Siis jokainen soundin vaihto täytyy suunnitella niin että sieltä tulee se pätkäsy. Sitten se tauko täytyy vielä sovittaa nappiin ihan oikeeseen kohtaan, muuten kuulostaa aina ihan hirveeltä ja huonolta se kuulostaa vaikka osuis kohdalleenkin. Mun korvaan toi soundin katkeeminen on ihan yhtä paha kun sieltä tulis joku merkkiääni... "pimpeli-pom"...kun soundi vaihtuu.

Tämä siis taas täysin omana mielipiteenäni. Jollekkin toiselle tuo ei ehkä ole ollenkaan yhtä suuri issue, tai sitten ei ole joutunut soittamaan tollasella systeemillä. Mulle toi ominaisuus tekee laitteesta periaatteessa käyttökelvottoman.

Luulen, että tässä laitteessa suurin ongelma on kyseinen ohjainpedaali ja sen liittämiseen käytetty "tavallinen kitarapiuha". Kaksinapaisella kaapelilla veistiminen on hidasta, luulisin. Tuossa lienee kuitenkin se midi puoli, joten oletettavissa on, että mopoilu vaihtoihin ei tarvitse tyytyä.

Tai muussa tapauksessa laite floppaa pahasti.
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
losli
22.11.2006 11:47:44 (muokattu 22.11.2006 11:51:03)
Luulen, että tässä laitteessa suurin ongelma on kyseinen ohjainpedaali ja sen liittämiseen käytetty "tavallinen kitarapiuha". Kaksinapaisella kaapelilla veistiminen on hidasta, luulisin. Tuossa lienee kuitenkin se midi puoli, joten oletettavissa on, että mopoilu vaihtoihin ei tarvitse tyytyä.

Tai muussa tapauksessa laite floppaa pahasti.

Toivotaan näin.

Tässä tapauksessa toivoisin myös, että vahvistimen mukana sitten tulisi joku midi-kontrolleri tai vastaava.

Muuten meillä on taas yksi laite lisää joka ei vielä sellaisenaan ole toimiva vaan vaatii lisäinvestointeja.

Tulee kalliiksi jos ensin maksat hintaa tuosta "hitaasta"-kanavanvaihtajasta ja sitten hommaat vielä jonkun midisysteemin. Itse en niiden tekniikasta ja hinnoista kyllä tiedä mitään, mutta voisin kuvitella että eivät nyt ihan ilmaisia ole.
pnorman
22.11.2006 12:30:27
Aivan liikaa kanavia ja fiitsereitä minun makuun. Toisaalta, olenkin tottunut yksikanavaisiin ilman master-volumea oleviin vehkeisiin ja pelaamaan kitaran volume- ja tonepotikoilla. Ainakin minulla menisi kaikki aika noita potikoita ruuvaillessa eikä soittamisesta tulisi mitään.....
Werihukka
22.11.2006 13:20:29

Juu, ei se enää kyllä kiinnostakaan :)
Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä!
losli
22.11.2006 13:50:23 (muokattu 22.11.2006 13:52:46)
Tuolla kaveri vinguttelee noita muita laitteita. Jokainen muodostakoon mielipiteensä sitten siitä. Pahoittelen jos on vanha linkki?

http://www.youtube.com/profile?user=chrisgeorgeband
FoN
22.11.2006 15:22:49
Toivoin, että kanavat olisivat olleet sävyltään täysin erilaisia toistensa kanssa. Videossa cleani-kanavan moodien esittely lupasi vielä hyvää, mutta loppu oli pitkälti yhden ja saman soundin kierrätystä. Sinne meni se GAS.
Myydään: Bogner Uberschall
Jucciz
22.11.2006 17:36:48
Tosi raivostuttavan kuuloista tuo soundin pätkiminen kun footswitchiä käyttää. Yhdyn myös muiden mielipiteeseen siitä, että jos tuossa on tavallaan 12 soundia, niin eniten vaihtelua löytyi kolmen ekan väliltä - loput 9 soundia todellakin tuntuivat vaan olevan sitä samaa surinaa, mut "vielä pikkusen lisää säröä, vaikka väkisin"...

Ja hirvitys mikä määrä nappuloita ja painikkeita! Varmaan vielä Windows sisällä. ;)

Monipuolisempi oma 1987:ni on, vaikka säröä ei löydykään ihan yhtä paljon. Ja paljon selkeämpi käyttöliittymältään.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
cruel_destiny
22.11.2006 17:53:43
Ja hirvitys mikä määrä nappuloita ja painikkeita! Varmaan vielä Windows sisällä. ;)

kyllä sitä voisi sitten käyttää, jos ois linux, toi windows bugaa niin pahasti, että sen pitää aina miettiä kanavaa vaihtaessa... :)
I can't sing and I can't dance, still I know how to clap my hands!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)