Aihe: 120w soi liian hiljaa..
1 2
Stöde
26.11.2003 17:26:45
Moi!
Peavey Triple XXX 120wattinen 3-kanavainen metallijyränuppi soi liian hiljaa. Nuppi on suht uusi(n.3kk.) ja kerran jo huollettu.Perkele.Siis vaikka volat on täysillä, niin ei erotu musan alta!
Olen koittanut kolmen bändin kanssa ja aina joutuu laittamaan Zoom 8080:n väliin, että saa Zoomin etuasteesta volumea pönkitettyä.

Onko nupeissa niin paljon eroa, että 120watt. jää jalkoihin vaikka moni soittelee esim. 100 wattisella marsulla?

..aina luulee ennen ostosta, että nyt tämän jälkeen kaikki on reilassa. Viikon jälkeen huollat ja huollat ja silti jää joku kaivelemaan. Pitääkö tässä maassa maksaa miljoonia, että saa laadukkaan ja kestävän tuotteen?

-Vastaanpa itse,- "Perkele, pitää!"
My father was the wind, my mother was fire Raised by the wolves and I grew up wild
Volle
26.11.2003 17:29:31 (muokattu 26.11.2003 17:30:41)
Mikähän kaappi sulla on?

Kuulostaa aika ihmeelliseltä...

edit:Mulla riitti aika hyvin 65 wattinen Music Man. Ei ollut bändin kanssa likimainkaan täysillä.
Pidän yleisesti naisista, varsinkin yleisistä naisista.
Keppis
26.11.2003 17:30:21
Moi!
Peavey Triple XXX 120wattinen 3-kanavainen metallijyränuppi soi liian hiljaa. Nuppi on suht uusi(n.3kk.) ja kerran jo huollettu.Perkele.Siis vaikka volat on täysillä, niin ei erotu musan alta!
Olen koittanut kolmen bändin kanssa ja aina joutuu laittamaan Zoom 8080:n väliin, että saa Zoomin etuasteesta volumea pönkitettyä.

Onko nupeissa niin paljon eroa, että 120watt. jää jalkoihin vaikka moni soittelee esim. 100 wattisella marsulla?

..aina luulee ennen ostosta, että nyt tämän jälkeen kaikki on reilassa. Viikon jälkeen huollat ja huollat ja silti jää joku kaivelemaan. Pitääkö tässä maassa maksaa miljoonia, että saa laadukkaan ja kestävän tuotteen?

-Vastaanpa itse,- "Perkele, pitää!"

Mun käsittääkseni ehjästä vehkeestä pitäis lähtee enemmän mölyä... Siinä on varmaan jotai vikaa tai jotai...
Fobiayhtyeen uudet sivut www.fobiayhtye.cjb.net
Kapane
26.11.2003 17:44:57

1 Kokeile eri kitaralla

2 Kokeile eri piuhalla

3 Kokeile Nupin ja kaapin välisen piuhan vaihtoo

4 Kokeile Spedujen patterit

5 Viä vaihtoon
Raha on ku fyrkkaa
NoPainNoGain
26.11.2003 18:08:42
Siinä on varmaan jotai vikaa tai jotai...

No shit! Sherlock!
Antti1
26.11.2003 18:48:25
Kokeile vähentää bassoa, säröä ja kaikua, sekä lisätä keskiääniä.
"Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy
BlackD
26.11.2003 18:55:33
Jos 120w täysputkinuppi ei riitä, niin sitten on todellakin vikaa jossain, ja pahaa sellaista. Ei ole eq-numikoiden asennoista kiinni tuollainen. Hm, olipas informatiivinen postaus..
Antti1
26.11.2003 19:01:26
Jos 120w täysputkinuppi ei riitä, niin sitten on todellakin vikaa jossain, ja pahaa sellaista. Ei ole eq-numikoiden asennoista kiinni tuollainen. Hm, olipas informatiivinen postaus..

Okei, se olikin putkivehje. Ehkäpä korjaukseen?
"Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy
askomiko
26.11.2003 19:35:23
Mikä kajari siinä on kiinni? Jos kajarin herkkyys on vaikkapa 80dB/1w/1m, niin 100w-vahvarilla siitä lähtee yhtä paljon ääntä kuin 10w-vahvarista jossa on 90dB/1w/1m -kajari. Keskiverto kitarakajari on 96-99dB/1w. EV:n jotkut hurjat jopa 110db.
skebajaba
26.11.2003 19:43:08
miten mul on semmonen muistikuva et toi triple xxx ois trankku peli...
muistanko väärin???
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
Volle
26.11.2003 19:45:19
... EV:n jotkut hurjat jopa 110db.

Onkohan noissa todella herkissä EV:n kaiuttimissa minkälainen saundi (ja mitä ne maksaa)? Olisi meinaan aika hurja kaiutin. 15 wattistakin vahvistinta kun luukuttaisi sellaisen läpi olisi lähitienoolla ihmettelemistä.
Pidän yleisesti naisista, varsinkin yleisistä naisista.
msm40
26.11.2003 19:47:17
miten mul on semmonen muistikuva et toi triple xxx ois trankku peli...
muistanko väärin???

Ei kyllä toi putkivehe on.
skebajaba
26.11.2003 19:49:34
niinpäs olikin...
aika älytön jos ei muka mötäkkää lähe 120 putkiwattia on aikmoinen pommi kyllä...
oiskohan putkissa vikaa, ei ainakaan omasta nupista tällä hetkellä lähe niin paljon mötäkkää kun sillon ku sain sen ja putket oli vielä kunnossa....tai sit oon kuuroutunut.=)
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
jaska9
26.11.2003 19:57:31
Jos biakset on väännetty väärin (tai niitä ei ole putkien vaihdon jälkeen lainkaan tsekattu) voi vehje olla tosi hiljainen.
askomiko
26.11.2003 20:02:51
...kyllä se siitä. Toimiva 50w on semmoinen että talo kaatuu ja resonointi liikuttaa norsuakin.
zorro
26.11.2003 21:03:49
mulla oli tuossa vorteksissa(trankku) sillon tuo sama oire, ja selvisi että oli etuaste rikki
OSTETAAN: EH Small Stone
Vemmy
26.11.2003 21:21:09

Niin, mikäli eivät kaikki nupikat ole nollissa eq:ssa... Mutta tuskin. Kyllä tuo kuulostaa joltain "oikealta" vialta, 120-wattisesen putkinupin kanssa ei kyllä pitäisi jäädä jalkoihin... Paitsi jos muilla on Marshallin Majorit täysillä... Mutta sitten ei kyllä kukaan enää kuulisi rumpalia... Eli yhteenvetona: nupissa lienee todennäköisesti jokin mahdollinen ongelma, etenkin jos se toistuu kaikilla kanavilla. Ja tuo kaappikysymys on tietysti yksi mahdollisuus...
Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja.
Stöde
26.11.2003 23:03:01 (muokattu 26.11.2003 23:07:00)
Jos biakset on väännetty väärin
Eli samalla viikolla kun sain vehkeen kotiin ja pääsin kokeilemaan ensimmäistä kertaa treeneissä, niin samantien yksi pääteputki pimeänä. Huoltoon ja putki vaihtoon ja bias-säätö hoidettiin myös.
Einstein en ole, mutta Ohmit ei ilmeisesti vaikuta volyymiin eikä erityinen DAMP-kytkin joka vaikuttaa kartion liikkumismääriin.
Hmmph, olisikohan se sitten etuasteputket...

EDIT:tästä alaspäin

Paria kaappia, paria kitaraa, paria piuhaa, paria soittajaa ja paria kaljaa on kokeiltu.
My father was the wind, my mother was fire Raised by the wolves and I grew up wild
Vemmy
27.11.2003 10:48:32
Ihmettelen kyllä vieläkin jos 120 wattia ei riitä vahvistamaan kitaraa riittävästi. Yksi vaihtoehto on tietysti se, että jos on earit ja peltorit päällekkäin, niin kyllähän siinä sitten jo saakin luukuttaa että kuulee jotain... ;)

Itse oikein välillä ihmettelee miten alkuaikoina sai mistään selvää, kun vertaa silloin käytössä olleita soittokamoja nykyisiin, mutta kun tarkemmin ajattelee, niin eihän se volyymi loppujen lopuksi ole voinut niin kauheasti nousta, kun ei vieläkään korvat soi treenien jälkeen... Tosin kaikesta saa huomattavasti paremmin selvää...
Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)