Aihe: Osta Thomannilta ja myy eteenpäin..
1
Juutas
24.11.2003 16:51:53 (muokattu 24.11.2003 17:23:07)
Hieman on viime aikoina alkanut ihmetyttää, kun torin ilmoituksia selaillessa haiskahtaa siltä, että porukka ostaa "työkseen" postimyynnissä ties mitä polkusinta yms. ja sitten yhden käyttökerran jälkeen kun "ei se ollukaan se mun juttu" laitetaan vehkeet myyntiin aika lailla alkuperäisellä hinnalla "kun Suomessa ne on uutena kuitenkin kalliimpia".

No eipä siinä mitään, näin saa tehdä.. MUTTA. Mua henk.koht. vituttaa se että ihmiset pyytävät käytetystä vehkeestä (kerrankin käytetty on käytetty, piste) uuden hintaa. Siksi toisekseen tällainen "ohi myynti" polkee aika pahasti suomalaisia vähittäismyyjiä kun ne ei voi mitenkään kilpailla postimyyntilafkojen hintoja vastaan.

ELI jos ostatte roinaa Thomannilta yms. niin ostakaa sitten todelliseen tarpeeseen ja omaan käyttöön - älkää dumpatko Suomen markkinoita täyteen ylihintaista paskaa, jota ette itsekään haluaisi käyttää!! Tällä menolla Suomesta saa kahta sorttia kitaraa: Epiphonea ja sitten "vähän käytettyä" Epiphonea..

Olen moralisti, tiedän.

Ps. Niin ja se vielä tässä kiinnostaa, että kuka Erkki ne täyteen hintaa myytävät "vähän käytetyt" vehkeet oikein ostaa - joku säälittävä aloittelija, jota on helppo huijata??
Prrrrrrkele!
p130
24.11.2003 16:59:57

Siksi toisekseen tällainen "ohi myynti" polkee aika pahasti suomalaisia vähittäismyyjiä kun ne ei voi mitenkään kilpailla postimyyntilafkojen hintoja vastaan.

Perustelu tuolle väitteelle, kiitos.

Tähän mennessä on "oma" vähittäismyyjä aina pystynyt vastaamaan ulkomaisten liikkeiden hintoihin. Joskus jopa alittanut kymmenillä prosenteilla ihan tinkaamattakin.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Juutas
24.11.2003 17:09:43

Tähän mennessä on "oma" vähittäismyyjä aina pystynyt vastaamaan ulkomaisten liikkeiden hintoihin. Joskus jopa alittanut kymmenillä prosenteilla ihan tinkaamattakin.

Kyse on yksinkertaisesti volyymistä: mitä enemmän myyt, sitä halvemmalla voit myydä... Peränkylän SoitinIivari harvoin pystyy kilpailevaan myynnin volyymistä ison monikansallisen yrityksen kanssa.

Poikkeuksia tietysti on ja etenkin tuttavankauppana tavaraa saa huomattavasti listahintaa halvemmalla. (Omaa kokemusta aiheesta löytyy runsaasti.) Poikkeukset säännöstä eivät kuitenkaan poista itse ongelmaa eli pikkuliikkeelle "halvalla myyminen" on "suhteessa kalliimpaa" kuin isolle yritykselle. Tuo on ihan laskennallista...

Arvasin sohaisevani ampiaispesään, mutta pakkohan tässä jotain oli sanoa. =)
exterminaattori
24.11.2003 17:10:56
Kauppa se on joka kannattaa... ;)
Volle
24.11.2003 17:33:16
Jossain huuto.netissä näkyy juuri tuollaista toimintaa. Yritetään myydä tavaroita kalliimmalla kuin mitä uudet toomannilla (tai suomessa) maksavat. Jos tavaroiden hinnoista on yhtään perillä tuollaiseen lankaan tuskin menee, mutta aloittelijan on aika ikävä huomata vähän aikaa laitteidensa kanssa puljailtua, että samat kamat olisi saanut halvemmalla uutena. Kyllähän se sieppaa, kun näkee noita selvästi ylihintaan kaupiteltavia tavaroita, vaikka toki ymmärrän, että kun jotain myy, siitä haluaa saada mahdollisimman paljon rahaa.
Pidän yleisesti naisista, varsinkin yleisistä naisista.
zzound
27.11.2003 01:36:02

Komppaan.
Aina saa tarvittavan tavaran vähintäänkin samaan hintaan ainakin tampereelta kuin thomannilta ja vaikka ei olis valikoimassa niin tilattunakin toimitusaika todennäköisesti sen pidempi (riippuu toki tuotteesta).
PIM
27.11.2003 09:39:00
Joskus 90-luvun lopulla tuo olisikin saattanut toimia, mutta tuskin enää kun kaikki on jo ainakin kerran Thomannilta tilanneet;)

Muutenkin on aika ruusuiset kuvitelmat sinulla jos tosiaan kuvittelet että tavaraa Euroopasta tuomalla ja täällä myymällä pääsisi rikastumaan. Ei se niin helppoa ole edes näinä nykyisinä nettiaikoina tehdä sellaisia löytöjä mistä täällä saisi edes satasta enemmän kun mitä joutuu Saksassa maksamaan ja tavaran myyminen on kuitenkin aina pirun paljon vaikeampaa kuin sen ostaminen.
If the tool we have is a hammer, make the problem look like a nail.
Tomtom
27.11.2003 10:39:19
Hieman on viime aikoina alkanut ihmetyttää, kun torin ilmoituksia selaillessa haiskahtaa siltä, että porukka ostaa "työkseen" postimyynnissä ties mitä polkusinta yms. ja sitten yhden käyttökerran jälkeen kun "ei se ollukaan se mun juttu" laitetaan vehkeet myyntiin aika lailla alkuperäisellä hinnalla "kun Suomessa ne on uutena kuitenkin kalliimpia".

No eipä siinä mitään, näin saa tehdä.. MUTTA. Mua henk.koht. vituttaa se että ihmiset pyytävät käytetystä vehkeestä (kerrankin käytetty on käytetty, piste) uuden hintaa. Siksi toisekseen tällainen "ohi myynti" polkee aika pahasti suomalaisia vähittäismyyjiä kun ne ei voi mitenkään kilpailla postimyyntilafkojen hintoja vastaan.

ELI jos ostatte roinaa Thomannilta yms. niin ostakaa sitten todelliseen tarpeeseen ja omaan käyttöön - älkää dumpatko Suomen markkinoita täyteen ylihintaista paskaa, jota ette itsekään haluaisi käyttää!! Tällä menolla Suomesta saa kahta sorttia kitaraa: Epiphonea ja sitten "vähän käytettyä" Epiphonea..

Olen moralisti, tiedän.

Ps. Niin ja se vielä tässä kiinnostaa, että kuka Erkki ne täyteen hintaa myytävät "vähän käytetyt" vehkeet oikein ostaa - joku säälittävä aloittelija, jota on helppo huijata??
Prrrrrrkele!

Ihan pakko kommentoida vähäsen:

1. Kyllähän homma edelleenkin toimii niin, että esim. efektejä ostetaan, kokeillaan ja myydään, nimenomaan kerran käytettyinä, eli ns. uudenveroisina. Jokaisella on oma vapaus ostaa ja myydä ihan mitä huvittaa, ihan mihin hintaan tahansa. Ostajan vastuulla on tsekata referenssihintoja esim. saksasta tai paikall kauppiaalta, jotka kyllä pystyvät kilpailemaan postimyyntihintojen kanssa jos haluavat. Tämä on se ns. markkinavoimien säätelemä kysynnän ja tarjonnan laki, joka perustuu pitkällä aikavälillä volyymien ylläpitämiseen. Eli sitä sä et voi rajoittaa että esimerkiks mä ostan kompuran saksasta, kokeilen sitä noin viis kertaa ja myyn sen vähän halvemmalla kuin ostaessa.

Mainitsemasi "ohimyynti" on just sitä markkinataloutta, kyllähän jengi ostaa sieltä mistä tavaraa saa ja sitä ei kukaan voi keinotekoisesti rajoittaa, kun on kuitenkin kysymys "laillisesta" kaupasta eikä esim. piraattitallenteista.

Sori vaan, mutta sä kuulostat tossa vähän meidän mutsilta kun sanot että ostakaa tarpeeseen, ehkä se tarve on just sitä, että ostetaan, kokeillaan ja myydään pienellä tappiolla. Jos ostaja vaivautuu vilkaisemaan jonkun kamppeen hinnan täältä, niin kyllähän se osaa kattoo sen hinnan ihan samanlailla vaikka T-kaupasta tai mistä vaan. Ja jos ei osaa, niin sittenhän aloittelija ostaa paikall. kaupasta ja maksaa mitä maksaa referenssihinnan puuttuessa?

Summa summarum, mun mielestä kamojen hankkiminen ja myyminen on ihan hupaa, mutta se ei todellakaan dumppaa suomen markkinoita. Se että hinnoittelet tavarasi yläkanttiin taitaa koitua omaksi turmioksi, koska kamojen referenssihintoja ja tietoa "epämääräisistä" tai ei- laadukkaista merkeistä on tosi paljon jos osaa etsiä. Eli jos osaat tänne, osaat myös lukea esim. nämä HB- kirjoitukset, vai kuinka?

Mun mielestä käytettyjen ostaminen on pirun helppoa ja kätevää, verrattuna esim. tilaamiseen t- kaupasta, missä saat odottaa viikkoja EHKÄ- saapuvaa tavaraa. Eli kaupanteon perusolemus nyt vaan on se, että joskus hinta on kallis, joskus taas ei...
www.dhline.net
Dr. Muff
27.11.2003 10:52:52

No eipä siinä mitään, näin saa tehdä.. MUTTA. Mua henk.koht. vituttaa se että ihmiset pyytävät käytetystä vehkeestä (kerrankin käytetty on käytetty, piste) uuden hintaa. Siksi toisekseen tällainen "ohi myynti" polkee aika pahasti suomalaisia vähittäismyyjiä kun ne ei voi mitenkään ..

WTF!?1 Huh.

Sehän on vaan hyvä juttu jos jengi ostelis kokeilumielessä laítteita ja myis ne heti pois. Kukaan ei käske maksamaan uuden hintaa, omaa hölmöyttä on jos näin menettelee. Voispahan joskus saada huokeesti vähän käytetyn pelin ja olispahan tarjontaa. Sitä nyt kyllä ole.

Ei noi Thomannin hinnat nyt niin halpoja ole. Samaan hintaa saa lähikaupasta. Eri asia on sitten jos sun käy köyhää kauppiasta sääliksi ja maksat OVH:n.

Mua lähinnä huvittaa nää hinnat. Aina kun pistää torille ilmoituksen jostain laitteesta on fantsuu seurata kun porukat koittaa kuinka epätoivoisesti mää tosiaan jotain laitetta haluan. Aika villejä tarjouksia tulee välillä.
Wanted: Rumpali
J.Ahonen
27.11.2003 11:21:30
Tästä jutusta tuli mieleen, että pitäisi huijata niitä aloittelijoita vielä kovemilla hinnoilla? Jotta Sodankylän soitin Ky. pysyisi kilpailussa mukana? En oikein ymmärrä.
A. Järvinen
28.11.2003 18:29:01
Ei tässä ole mitään järkeä! Tottakai ostan sieltä missä tavara on halpaa. Ja kannattaa se ostajankin katsoa minkä hintaista laitetta ostaa; ei se ole tyhmä joka pyytää paljon vaan se joka maksaa. Kilpailu on se mikä markkinataloudessa pitää pyörät pyörimässä.
Epiphone: How about equipment advice? Zakk: “Get the f***ing best and stick with it. Gibson, Epiphone, Marshall, Boss Pedals, Dunlop, GHS. If I wasn’t endorsed by these brands I would still use the shit. They are the f***ing best.”
Socialite
28.11.2003 19:14:21
Ei tässä ole mitään järkeä! Tottakai ostan sieltä missä tavara on halpaa. Ja kannattaa se ostajankin katsoa minkä hintaista laitetta ostaa; ei se ole tyhmä joka pyytää paljon vaan se joka maksaa. Kilpailu on se mikä markkinataloudessa pitää pyörät pyörimässä.

Samaa mieltä! En ole vielä löytänyt kauppiasta, joka pystyy myymään American series straton mínulle 999e kuten music store köln, tai american deluxe straton 1390e kun se suomessa maksaa yli 2000e!

Surullista mutta totta...
Osta classic 30!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)