Johnny Buzz 16.11.2006 22:37:07 | |
---|
Mä oon ite testannu vaan Fenderin flattejä ja sellaiset on kiinni tossa G-3:ssa. Vähän ehkä liian jäykät mun makuun. Mitkäs flatit olis vähän löysemmät kuin noi Fenkut? Soundimaailtaan niiden ei tartteis olla ihan tumput. Mitäs suosittelisitte? Aattelin tohon Hard Puncheriin vaihtaa flatit. Shake Your Stuff! EP saatavilla perjantaina 10.11. Tsekkaa rokit osoitteesta: www.soulstab.com |
bize 21.11.2006 10:03:27 (muokattu 21.11.2006 10:09:31) | |
---|
No yleensä käytän 45-105 roundeja ja niihin verrattuna noi thomastikit on ihan kuminauhat. En osaa tarkemmin vertailla kun en ole juurikaan ohuempia roundeja käyttänyt. Jes, mikä mallinumero/paksuus? Pitää pistää tilaukseen jossain vaiheessa. Sama, kuin piccolovirveli. Kuin potkisi marsua perseelle, ja sanoisi: "Huuda kuin leijona". -Epämuusikko |
bize 21.11.2006 10:13:23 | |
---|
THomastikit on about löysimmät kielet mitkä on tullut vastaan. Paksukaulaisessa Neuserissa toimii tosi hyvin. Kumpikohan ois daddarion 40-95 -settiä lähempänä tatsiltaan, se TI:n setti jossa on .100 E-kieli vai se jossa on .89? Kumpi siulla on? Sama, kuin piccolovirveli. Kuin potkisi marsua perseelle, ja sanoisi: "Huuda kuin leijona". -Epämuusikko |
B Gear 21.11.2006 16:42:11 | |
---|
Mites Rotosoundin Jazz Bass 77:t kannattaa laittaa 4-kieliseen 2005 Am. Jazziin: tallan 'läpi' päältä, jolloin ainakin E-kielen pumpulilankapunos jää tallapalan päälle vai rungon läpi? Eli siis taipuuko E -kieli asianmukaisesti jälkimmäisessä vaihtoehdossa? Fenkun omassa 45 - satsissahan E - kieli on taperwound eli punos tallan päästä 'vajaa'. |
Jes, mikä mallinumero/paksuus? Pitää pistää tilaukseen jossain vaiheessa. JF344 on noi meikän. Käsittääkseni noita ei olekkaan muita paksuuksia, paitsi eri pituisille skaaloille. En kyllä jaksa uskoa että kukaan haluaisi enää tuosta setistä löysempiä kieliä. |
balzary 21.11.2006 16:52:54 | |
---|
JF344 on noi meikän. Käsittääkseni noita ei olekkaan muita paksuuksia, paitsi eri pituisille skaaloille. En kyllä jaksa uskoa että kukaan haluaisi enää tuosta setistä löysempiä kieliä. Yksi huono puoli noissa thomastikeissa on A-kielen paksuus. Miksi ihmeessä siitä on tehty niin ohut verrattuna setin muihin kieliin? (taitaa olla .70) |
N_Bates 21.11.2006 16:55:23 | |
---|
Yksi huono puoli noissa thomastikeissa on A-kielen paksuus. Miksi ihmeessä siitä on tehty niin ohut verrattuna setin muihin kieliin? (taitaa olla .70) joo, samaa oon ihmetellyt. Nykyään siihen on kyllä tottunut, mutta on se silti kuin eri setistä muihin kieliin verrattuna. |
Waris 22.11.2006 09:17:57 | |
---|
Näin alottelijana kysyn, millainen ääni ero tarkalleen on tavallisen (roundwound?) kielisetin ja flatwoundin välillä? Käsittääkseni Halfwound onkin siinä välissä. -Tuure |
Karlsson 22.11.2006 09:37:04 | |
---|
Näin alottelijana kysyn, millainen ääni ero tarkalleen on tavallisen (roundwound?) kielisetin ja flatwoundin välillä? Käsittääkseni Halfwound onkin siinä välissä. Fläteissä ei ole niinkään sitä "murinaa" mitä roundeista saa. Eivätkä soi myöskään niin hyvin. "Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb |
absqua 22.11.2006 10:44:14 | |
---|
Fläteissä ei ole niinkään sitä "murinaa" mitä roundeista saa. Eivätkä soi myöskään niin hyvin. näin juuri. round= doing doing flat= dum dum Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
nro5 22.11.2006 18:45:21 | |
---|
Oon pumputellut D`addarion Chrome flateilla nyt aikani ja ihan hauskathan nuo ovat. Kirkkauttakin on soundissa ihan riittävästi. Normi E-vireessä olisivat liian jäykät, mutta D-vireessä/dropped C-vireessä ovat tosi hyvät. Huomenna pitäisi äänittää ekaa kertaa flatit bassossa. Kyllä jännittää... |
N_Bates 24.11.2006 16:08:29 | |
---|
|
J.Horde 25.11.2006 21:28:50 | |
---|
Flatteja on tullut testattua vuosien varrella jazz bassossa ja presarissa. Fenderit ovat perinteiset ja jäykät niinkuin on jo mainittu. Daddarion Chromesit ok, kirkas yläpää. Labellan Deep Talkin' tasapainoisin ja miellyttävin, hyvä valinta roots-musaan. Onko kenelläkään tietoa mistä saisi LaBellan Deep Talkin' 760FL (043-104) kieliä? Muutama vuosi sitten tätä paksuutta löytyi vielä SoitinLaineelta mutta ei enää. One Love... B |
vibraslim 26.11.2006 02:03:33 | |
---|
Itsellä oli Rotosoundin flatwoundit, enkä yhtään pitänyt.. Liikaa voimaa vaativat soittamiseen, mulla aika kevyt tatsi. Sain onneksi vaihdettua, koska setissä oli yksi "viallinen" kieli Ostin muutama viiko sitten D'addariot setti "regular light gauge" ECB81(45,65, 80 ja 100) sopii ainakin meikäläiselle enemmän kuin hyvin...tosin tässäkin setissä oli a-kieli rikki...liekkö flättäreiden ongelma??? |
jaripv 26.11.2006 03:49:57 | |
---|
Presarissa pidin fenderin 50 flatteja muutamia aikoja, ihan vaan testakseni niitä... Oli jäykät(tottu melkeen heti), alkuun heti tunkka soundi(kai niissä flateissä aina on) Pitäs sitä rotosoundin harris-settiä testata... |
marlboro 04.07.2008 17:55:40 (muokattu 04.07.2008 17:57:09) | |
---|
Onko kenelläkään tietoa mistä saisi LaBellan Deep Talkin' 760FL (043-104) kieliä? Muutama vuosi sitten tätä paksuutta löytyi vielä SoitinLaineelta mutta ei enää. Nää kielet kiinnostais muakin. Onko kellään näistä kokemusta? Olen aina soitellut Thomastikin JF344 setillä ja huvittais kokeilla välillä jotain muutakin, kun meni viiden vuoden jälkeen E-kieli poikki Thomastik setistä. Olemisen sietämätön vittusaatana |
Muusikonrenttu 04.07.2008 19:00:01 | |
---|
Onko kenelläkään tietoa mistä saisi LaBellan Deep Talkin' 760FL (043-104) kieliä? Muutama vuosi sitten tätä paksuutta löytyi vielä SoitinLaineelta mutta ei enää. http://www.juststrings.com/lab-760fl-exl.html Eipä ainakaan googlaamalla muualta löytynyt. Tai löytyi vaan eivät toimita kuin jenkkeihin. Aika vintage.. |
Seba 05.07.2008 23:51:51 | |
---|
Tomastikit on toisessa bassossa ja aivan helvetisti dikkaan niistä. Aivan loistavan mukavat ja kevyet soitella, eikä mielestäni ole todellakaan mitkään kuminauhat vaikka puolikas on virettäkin laskettu. Tai sitten mä vaan dikkailen soittaa kevyesti.. Harmi kun bändin kanssa tarvii sen verran kirkkautta että ei oikein toiminut siinä hommassa kunnolla.. |