makoskela 27.11.2003 03:27:20 (muokattu 27.11.2003 03:28:55) | |
---|
Paljon on keskusteltu omien soittimien teettämisestä ja erilaisista soitirakentajista. Täytyy myöntää, että kiinnostus omaan customiin on herännyt! Ajattelin kysellä Amfisoundilta tarjousta seuraavanlaisesta tekeleestä: (en tiedä, miksi juuri Amfisound. Se on vaan ollut niin paljon esillä- positiivisessa mielessä). Eli, Soitin olisi strato-tyyppinen (rungon malli joku sellainen hieman muotoiltu klassikko, Iban Satrianin ja Jacksoni PC-malliston risteytys), 24 nauhainen pulttikaulatekele, jossa runko olisi leppää, kaula öljyttyä linnunsilmävaahteraa ja otelauta eebeniä. Mikitykset 2xhum, joissa molemmissa puolitukset. Käytännössä PRSn 5-tiemalli siis. Tallaksi kelpuuttaisin puolikelluvan floikan, lukot siis myös satulaan. Rungon väriä en ole edes miettinyt, bindaukset kaulassa voisi olla ihan ok. Ei niillä koristeilla niin väliä. Tällaisella kombinaatiolla yhdistäisin seuraavien vanhojen soittimieni (ja valitettavasti menneiden) parhaita ominaisuuksi. Rungon malli olisi vanhaa Iba/Jackson-linjaa, tosin ergonomia huomioiden. Runko-/kaulaliitos pitäisi olla soittoystävällinen. Vanhassa Paul Reedissäni oli hyvät saundikirjot, ehkäpä juuri tuon kytkennän takia. Jumbonauhoitettu eebenpuuotelauta puolestaan sopii soittotyyliini ja on sormillekin tosi mukava. Käsittelemätön (öljytty) vaahtera niinikään luistaa mukavasti - tämän olen huomannut Musarissani. Vastaavasti nykyään yleistynyt wide/thin-kaulaprofiili sopii mulle. Lievää V-muotoakin saisi olla. Anyway, tulisiko tällaisesta paketista soitin? Oma arvioni kustanteelle olisi noin 1500 euroa. 'Kyllä kulta. Lupaan olla ostamatta enempää kitaroita..' '...Rakas?!?' 'Miksi ovi on auki...?' |
askomiko 27.11.2003 04:52:56 | |
---|
No tulisi. Mutta Flaxwoodihan tekee jo valmiiksi aika lähelle tuota. ;) Mulla on tämä yksi flaxwoodi lainassa, ja pakko sanoa että vaihtaisin minkä vaan oman skitarani tähän. Ehkä jopa kaksi, jos alapäästä lähdetään.. |
Juzzu 27.11.2003 07:04:58 (muokattu 27.11.2003 07:07:29) | |
---|
Mikitykset 2xhum, joissa molemmissa puolitukset. Käytännössä PRSn 5-tiemalli siis.... Vanhassa Paul Reedissäni oli hyvät saundikirjot, ehkäpä juuri tuon kytkennän takia.... PRSn kytkennäthän ovat toki puolitettuja mutta joka vaihtoehdossa on kuitenkin aina kaksi kelaa käytössä - toisen magneetin kääntämällä saapi sitten kaikki soundit hurinattomiksi Position 10: Treble pickup - powerful with plenty of definition – traditional humbucker tone Position 9: Outside coils in parallel - deep and clear sound Position 8: Series single coils - warm version of the “in between the treble and middle pickups” Position 7: Parallel single coils - crisp version of the “in between the treble and middle pickups” Position 6: Bass pickup - warm with tons of character – traditional humbucker tone Muistan ainakin jonkun (ulkomaalaisen) liikkeen myyvän 5-asentoista liukukytkintä, jonka asennoilla saa nuo PRS-soundit. Perinteisen strato-kytkimen kanssa juotunee jos jonkinlaiseen modaamiseen(?). Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Tietenkin, saat silkinpehmeäksi kuluneen vaahterakaulan, PRS:n mikityksen, 24 nauhaa WT-profiilin kaulalla, leveän lituskat nauhat ja nätin muodon kun annat 1500 ekua mulle :o) Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
makoskela 27.11.2003 14:09:04 | |
---|
PRSn kytkennäthän ovat toki puolitettuja mutta joka vaihtoehdossa on kuitenkin aina kaksi kelaa käytössä - toisen magneetin kääntämällä saapi sitten kaikki soundit hurinattomiksi. Aivan. Tuo Flaxwood vähän kiinnostaa. Toisaalta olen perinteisen linjan edustajia, puu materiaalina tuntuu kiinnostavammalta. Mene ja tiedä.... Ajattelin yhdistää neljän eri soittimen parhaat puolet, ja saada aikaan mahdollisimman monipuolinen soitin. PRS on hyvä. Todella hyvä. Mutta ei sovellu mielestäni oikein raskaampaan musiiikkiin. Lisäksi olen katkera sille, että PRS ei suostu käyttämään otelaudoissaan rakastamaani eebeniä. *mökötys* 'Kyllä kulta. Lupaan olla ostamatta enempää kitaroita..' '...Rakas?!?' 'Miksi ovi on auki...?' |
makoskela 27.11.2003 14:20:03 | |
---|
Mitäs noi Flaxwoodit muuten maksaa? 'Kyllä kulta. Lupaan olla ostamatta enempää kitaroita..' '...Rakas?!?' 'Miksi ovi on auki...?' |
Fortune 27.11.2003 14:23:18 | |
---|
Mitäs noi Flaxwoodit muuten maksaa? Ne halvimmat Blacksmith ja WRC-mallit olivat F-musicissa jotain alle 900 euroa, nuo Rautia-, Jazz- jne. mallit olivat kesällä ainakin jotain hintaluokkaa 1200-1300 euroa. Muistaakseni, alta 1500 euroa kuitenkin. Loistokitaroita. |
Juzzu 27.11.2003 14:33:45 | |
---|
Loistokitaroita. En ole kokeillut, mutta uskon. Sen sijaan harmittaa, kun ne eivät näytä suosikkikitaranmateriaaliltani, eli puulta! Tekisivät flaxwoodin, jossa olisi vaikka viiluinen loimukansi tms. niin johan natsais paremmin. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
p130 27.11.2003 14:39:13 | |
---|
Muistan ainakin jonkun (ulkomaalaisen) liikkeen myyvän 5-asentoista liukukytkintä, jonka asennoilla saa nuo PRS-soundit. Perinteisen strato-kytkimen kanssa juotunee jos jonkinlaiseen modaamiseen(?). Tuo 5- asentoinen "super switch" jolla saa puolituksia ym. kahden humpparin kitaraan helposti(?) on ainakin Fenderin tarvikkeissa tarjolla suomessakin. 25€ listahinta. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Juzzu 27.11.2003 14:47:49 | |
---|
Tuo 5- asentoinen "super switch" jolla saa puolituksia ym. kahden humpparin kitaraan helposti(?) on ainakin Fenderin tarvikkeissa tarjolla suomessakin. 25€ listahinta. No tuolla sitten varmaan saanee PRS-hässäkänkin, mutta muistaakseni super-switchin lisäksi oli vielä valmis PRS-switch. Oiskohan tuo ollut stewmacin kuvastossa sitten. No, ei voi muistaa. Ehkä se oli tuo superi sitten. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Fortune 27.11.2003 14:48:15 (muokattu 27.11.2003 14:48:32) | |
---|
En ole kokeillut, mutta uskon. Sen sijaan harmittaa, kun ne eivät näytä suosikkikitaranmateriaaliltani, eli puulta! Juu, itse olen miettinyt, että vaikka nuo Parkerit ja muut hitech-kepit yleensä syljettävät minua, niin nuo Flaxwoodit tuntuvat ihan kitaroilta. Minusta taas olisi vähän kornia tehdä tuommoiseen loimukansi, olisi se sitten fotoflame tai oikea :) Tuo ontto malli, Jzz, on todella maukkaan kuuloinen ja tuntoinen peli, ainakin se kesällä testaamani oli. Koko ajanhan nuo kuulemma ovat kehityksen ja viilauksen alla. |
askomiko 27.11.2003 16:51:45 | |
---|
|
Juzzu 27.11.2003 17:20:02 | |
---|
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Rappion Apostoli 27.11.2003 18:13:18 | |
---|
|
MeatPie 27.11.2003 18:15:16 | |
---|
|
Joees 27.11.2003 18:46:43 | |
---|
Totta hitossa sitä uskaltaa teetättää jos tietää mitä hakee. Kannattaa kysyä useilta soitinrakentajilta mitä maksaa, takuut yms asiat selviksi. Itse olen tyytyväinen Ruokankaan Customiin. (sekoitus VSOP ja Duke mallia) Groooove is in heart! |
askomiko 27.11.2003 18:53:53 (muokattu 27.11.2003 18:55:40) | |
---|
Näenkö mä ihan omiani, kun toi perä näyttää vähän viistotulta? www.flaxwood.com -osoitteessa olevat näyttää jotenkin erilaisilta, siis että perä ei olisi ihan samanlainen. Valaistuksesta kiinni, kun kaikki kitarathan veistetään samasta muotista. Saisivat laittaa jonkunlaisen värikartan sivuille, kun siinä arvostelussa mainittu sunburst-tyyppinen väri vaikuttaisi lupaavalta. Tasainen perusväri ei oikein innosta. Kromipintahan sopisi tuohon myös... Ja niin, teettämään kitaraa, se on kivaa. Ja tuloo hyvä. |
Rappion Apostoli 27.11.2003 18:57:32 | |
---|
Siis onko se perä viistottu? Toi pinta on aika jännä, vähän niin kuin jotain kiveä :D |
Fortune 27.11.2003 21:48:11 | |
---|
Se helmenvalkoinen on kaunis väri, sellaisen JZZ-mallin tahdon. Vaikka nyt löytyi Lespaankin apu, Marshall Drivemaster. |
makoskela 28.11.2003 10:42:39 | |
---|
Pitäisi nostaa hattua näille kotimaisille soitinrakentajille! Etsiskelin netistä rakennuspajoja muista pohjoismaista. Sain sellaisen käsityksen, että ainakin asukaslukuun kompensointuna meillä Suomessa tarjontaa on vähintäänkin kiitettävästi. Tekisikin mieli tukea tätä hienoa käsityöläisammattikuntaa, ja tilata jonkunlainen customi. Jos nyt vaikka 1500 eurolla saisi mielyttävän tekeleen niin sehän olisi ihan sopuraha. Jos tilaa ulkomailta hienon jenkkitekeleen niin hinnathan pomppaavat heti 2000 euron tuntumaan. Mitä järkeä?!?! Mitä sitten Flaxwoodeihin tulee niin... ...vaikea on vaihtaa puulinjalta hitech-matskuihin. Uskon kyllä, että saundit on hyvät jne jne. Mutta jotenkin on vaikeaa vaihtaa mieltymyksiään. Typerää, tiedän. Jätin Amfisoundille tarjouspyynnön. Saa nähdä mitä pojat laskeskelevat totaaliksi. 'Kyllä kulta. Lupaan olla ostamatta enempää kitaroita..' '...Rakas?!?' 'Miksi ovi on auki...?' |