Aihe: POD, V-amp vaiko joku muu..??
1
faarao7
09.04.2004 22:44:54

elikkä mitä kannatatte.. PODia V-amppia.. vaiko jotain ihan muuta..
mulla ei itsellä ole tietoa mistään muista vahvistinmallintajista tai mihinkä sitten noi luokiteltaiskaan..
että jos tietää noita enemmän ni sen kun listaatte ja vaik linkkejä jonnekin missä informaatiota. kiitos jo etukäteen jos joku vaivautuu kirjottamaan jotain..
Miekkonen
09.04.2004 22:45:50 (muokattu 09.04.2004 22:49:52)
trih
10.04.2004 01:30:00 (muokattu 10.04.2004 01:36:02)
http://www.tech21nyc.com/
Nuo SansAmp kamat.

http://www.mesaboogie.com/Product_I … eries/RectoPreAmps/RectoPreAmp.html
Perkeleen kallis Mesan Rectifierin mallintaja.

EDIT: Itse kannattaisin V-Ampia hinta/laatusuhteen takia. Ja löytyyhän siitä hyviä soundeja. Itse en hirveästi halua mallinukseen rahaa tuhlata koska isommilla summilla voi ostaa jo aitoa putkikamaa. Eri asia sitten jos löytyy todella täydellinen mallinnus. Sellaisesta voisi jo hieman maksaa...
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward
askomiko
10.04.2004 01:35:29 (muokattu 10.04.2004 01:35:41)
Tai lähinnä Solo headin etuaste. Suoraksi äänityslaitteeksi ne mainosti kymmenen vuotta sitten V-twiniä, eikä ainakaan se kovin toimivalta suoraan piuhaan kuuosta. Lieköhän oisivat parantaneet, epäilen.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Wolfheart
11.04.2004 16:26:47
J-Station (www.johnson-amp.com). Minua tuo laite on ainakin palvellut hyvin. Noita ei vaan enää tietääkseni valmisteta, mutta käytettyjä näkyy olevan välillä liikenteessä.
trih
11.04.2004 22:18:57
Tai lähinnä Solo headin etuaste. Suoraksi äänityslaitteeksi ne mainosti kymmenen vuotta sitten V-twiniä, eikä ainakaan se kovin toimivalta suoraan piuhaan kuuosta. Lieköhän oisivat parantaneet, epäilen.

Oliko tuo kokeilemasi V-Twin räkki- vai "pedaali"malli? Tuskin tosiaan laadukasta linjaääntä voi odottaa tuollaisesta. Tekeekö tuollaisella V-Twinillä mitään vai lieneekö Mesan rahastus?
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward
januszian
12.04.2004 00:35:54

Tonelab on noista mallintelevista eniten "vahvari."
Life's too short, Carpe Diem. http://www.jamespriestell.tk Tai EX-bändin sivu, http://www.thenecklace.net
Lennu
12.04.2004 07:24:28

Oliko tuo kokeilemasi V-Twin räkki- vai "pedaali"malli? Tuskin tosiaan laadukasta linjaääntä voi odottaa tuollaisesta. Tekeekö tuollaisella V-Twinillä mitään vai lieneekö Mesan rahastus?

No tekeehän sillä, mutta livevehkeenä. Ei sillä suoraan linjaan saa oikeen mitään järkevää.

Toi mun musanäyte on äänitetty Yamahan Magic Stompilla. Se on ihan oiva linjavärkki, plus että toimii ihan livenäkin. Miinuksena puuttuva digitaalinen ulostulo ja parametrien säätö (joka onnistuu ainoastaan usb:lla tietokoneesta, ja on välttämätöntä. Presetit on aika hmm.)
(.)(.) :: ( | )
FensonGibder
21.11.2006 11:55:25
Yamahan Stompissa pystyy suoraan säätämään muitakin parametrejä kuin valmiiksi asetetut kolme - eli manuaali käteen..
Zen se vasta oli fixu kaveri ..ja Paavo takaisin Eduskuntaan
saastara
21.11.2006 13:32:15 (muokattu 21.11.2006 13:32:59)
Ihme meininkiä taas.. Pässihän sitä on jos ostaa mallintavan ja alkaa avautumaan siitä, että ei kuulosta orkkikselta. Itse ostin tuon Pod Xt Liven tuossa kesällä 350€ eikä ole laisinkaan kaduttanut. Eihän se Marshall JMP 100-mallinus kuulostaa välttämättä lainkaan siltä miltä se alkuperäinen kuulostaa, mutta eihän se minua kiinnosta, kunhan kuulostaa hyvältä. Jos haluaa originellin putkipelin, kannattaa ostaa se. Jos on valmis kokeilemaan jotain muutakin, kannattaa muitakin vaihtoehtoja tyypata.

Itse jos lähtisin mallintavaa jälleen ostamaan, todennäköisesti tähän Xt Liveen jälleen päätyisin, sen verta tyytyväinen olen tähän peliin ollut. Hyviä vaihtoehtoja olisivat Bossin GT-8 ja tuo Voxin Tonelab.. Kummaa puhetta olen myös kuullut siitä, että nämä uudet Zoomit olisivat sangen killerikamaa.. Mene ja tiedä. Täytyisi varmaan testiä.

Itse lähiinä mallintavia suosin, koska köyhänä opiskelijana saan 350€ hemmetinmoisen kasan hyviä soundeja, vaikka vain muutamaa tarvitsen, jotka pesevät varmasti minkä tahansa vahvarin jota tuossa hintaluokassa myydään..
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Antti1
21.11.2006 15:25:30
Magic Stompissa ei taida juu pystyä.

Kah, vaan siinä uudemmassa versiossa taitaapi pystyä. Sullahan toi on ollut jo vuosikausia, joten lienee mk I?
Lennu
21.11.2006 15:26:41

Kah, vaan siinä uudemmassa versiossa taitaapi pystyä. Sullahan toi on ollut jo vuosikausia, joten lienee mk I?

No juu, tätä epäilisin myös. Eikös siinä uudessa ole kuulokelähtökin? Luxus.
" Hunsvotti on vallaton pikkukersa; "on se aikamoinen hunsvotti tuo teidän Teemu". Sana tulee saksan kielen yhdyssanasta Hundsfott, joka tarkoittaa koiranvittua. Kiva tapa nimitellä lapsia."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)