Aihe: 30-50W putkipeli
1 2 3
cruel_destiny
21.11.2006 13:50:25
Tappakaa jos olen epäoriginelli, mutta ei satu silmään sitten millään tämmöistä. Tärkeimmät speksit olisi (tärkeysjärjestyksessä):

- tottelee kitaranvolapotikkaa hyvin (kliini - särö)
- efektilooppi
- 1 kanavainen mieluiten, mutta ei se tokakaan mitään haittaa
- 30-50W
- mieluiten jo 212 kajareilla (greenback tai V30 mieluiten, mutta ne saa vaihdettua)
- mastervolallinen (ei toisaalta pakko)
- hintakatto pyörii 1000e
- ei oikeastaan väliä onko nuppi kaappi vai combo

Mielessä on pyörinyt niin marshallin jcm 800 sarjan combot ja uusi modern vintage kuin orangenkin AD sarja. AD sarjassa on se huono puoli, että ei omaa efektilooppia, jonka modauttaminen kunnolla on rahaa vaativa ja vaikea saada kunnolliseksi?

onko kyseessä jopa markkinarako?

Ja soittaessa pöyritellään enimmäkseen jonkinasteista progea ja happorokkia, tyyliin Kingston wall, Hendrix, Pink floyd, Wigwam, Hidria spacefolk, Led zeppelin, SRV, yms. Elikkä ei mitään originaalia; hyvä toimiva rokkisärö pelkästään.

Myös hyviä säröpedaaleja voi kertoilla.
I can't sing and I can't dance, still I know how to clap my hands!
superfly
21.11.2006 13:52:35 (muokattu 21.11.2006 13:52:49)
Voxin AC30cc-sarjan vaffari? Sopii spekseihin ja saundit on parhautta.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Jungleman
21.11.2006 14:20:06
Vox tuli minullekin mieleen tuosta.

Hyviä säröjä taas... aijai, avasit juuri Pandoran lippaan ;-)
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Joees
21.11.2006 14:23:39
Matampin King Street. En oo testaillu mutta vois osua hyvin. Tosin menee nuppi niukasti yli budjetin.
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
cruel_destiny
21.11.2006 14:27:12
Matampin King Street. En oo testaillu mutta vois osua hyvin. Tosin menee nuppi niukasti yli budjetin.

löytyykö etelä-suomesta testavaksi..?

Toi Vox ois kyllä mielenkiintoinen, mietin vaan, että miten ottaa pedaaleita vastaa... pikaiset testit joskus kaupassa antoivat kyllä ihan OK tunnelman, mutta en tosiaankaan kauaa ruuvaillu. löytyykö voxia hesasta (F-musassa oli joskus, mutta ei ollu eilen ainakaan)?
superfly
21.11.2006 14:31:43
Vox tuli minullekin mieleen tuosta.

Hyviä säröjä taas... aijai, avasit juuri Pandoran lippaan ;-)

Nimenomaan säröt tuossa Voxissa mun korvaani miellyttivät. Puhtaista en tosin tykkää ikinä koskaan missää muutenkaan. Enkä tallamikeistä.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Keke Urlaub
21.11.2006 14:35:23

Sanoisin että Framus Ruby Riot täyttää nuo speksit.
"It wouldn't pain me more to bury you rich / Than to bury you poor / In your Jesus Christ pose"
cruel_destiny
21.11.2006 15:39:35
mites muuten toi voxi käyttäytyy volapotikalla; olen nimittäin jostain lukenu, ettei nämä uudet kiinan voxit kauheasti ole dynaamisia..?
-Prokitaristi-
21.11.2006 15:56:46
Fender Vibrolux saattaisi olla aika hyvä vaihtoehto..?
kalleboy
21.11.2006 16:07:41
Itellä on peavey classic 30w nuppi+framus cs212 kaappi v30 elementeillä ja toimii ku unelma noissa genreissä mitä mainitsit. Siihen vielä Xoticin bb-preamp tai Keeleyn modaama ts-808 nii kylläpähän irtoaa saundit! Suosittelen kokeilemaan
"You're the way, the truth and the life"
cruel_destiny
21.11.2006 16:33:07
Itellä on peavey classic 30w nuppi+framus cs212 kaappi v30 elementeillä ja toimii ku unelma noissa genreissä mitä mainitsit. Siihen vielä Xoticin bb-preamp tai Keeleyn modaama ts-808 nii kylläpähän irtoaa saundit! Suosittelen kokeilemaan

Omistan tällä hetkellä peavey classic 30:sen ja eipä siinä kyllä tunnu olevan tarpeeksi dynamiikkaa, hyvä saundinen muuten, mutta haen erityisesti sitä että voi hakea välimaastoa kliinin ja koko särön välillä. Sen takia haenkin uutta, koska nykyinen vehkeeni ei onnistu täyttämään tätä halua...
kalleboy
21.11.2006 19:50:08
Omistan tällä hetkellä peavey classic 30:sen ja eipä siinä kyllä tunnu olevan tarpeeksi dynamiikkaa, hyvä saundinen muuten, mutta haen erityisesti sitä että voi hakea välimaastoa kliinin ja koko särön välillä. Sen takia haenkin uutta, koska nykyinen vehkeeni ei onnistu täyttämään tätä halua...

Ootko harkinnu jonkun laadukkaamman säröspedun hankintaa? Tossa peaveyssähän ei kovin rankka särö ole itsessään. Tai sitten lisäkaappia? Ihmettelen jos et piiviistä saa noitten genrejen saundeja ulos :o
älä ny hyvä mies uutta mee ostamaan, classicci on hyvä peli ku vähä jaksaa ruuvata :)
Ite oon säätäny eq:n b:12 m:6 t:5 ja säröpedaali väliin.
Mielummin ilman kitaraa kuin ilmakitaraa
Vapour
21.11.2006 20:02:32
Mitenkäs Laney GH50L soveltuisi tarkoitukseen: http://www.laney.co.uk/show_prod.php?title=GH50L

Sanovat tuon olevan, kuin JCM800 hot rodattuna. Itsellä takana vain nopea pikatesti, mutta kuulosti kyllä hyvältä.
Ihmisillä, jotka pelkäävät menettävänsä kasvonsa, ei ole kasvoja, mitä menettää. -Allekirjoittanut.
cruel_destiny
21.11.2006 20:12:55 (muokattu 21.11.2006 20:15:44)
Ootko harkinnu jonkun laadukkaamman säröspedun hankintaa? Tossa peaveyssähän ei kovin rankka särö ole itsessään. Tai sitten lisäkaappia? Ihmettelen jos et piiviistä saa noitten genrejen saundeja ulos :o
älä ny hyvä mies uutta mee ostamaan, classicci on hyvä peli ku vähä jaksaa ruuvata :)
Ite oon säätäny eq:n b:12 m:6 t:5 ja säröpedaali väliin.

nyt kyllä sori ymmärsit väärin: peaveysta tulee kyllä säröt ja huomasin äsken treeneissä, että ehkä hieman liikaakin tulee säröä omiin tarkoituksiin. Tarkoitus on hakea vahvaria, jossa ei olisi niin pahaa yläpäätä (tuntuu jotenkin raapivan, ymmärtääkseni muutkin ovat kokeneet samaa). haenkin semmoista millä saisin dynamiikkaa, kitaranvolapotikalla kliiniyttä... :)

EDIT:
Mitenkäs Laney GH50L soveltuisi tarkoitukseen: http://www.laney.co.uk/show_prod.php?title=GH50L

Sanovat tuon olevan, kuin JCM800 hot rodattuna. Itsellä takana vain nopea pikatesti, mutta kuulosti kyllä hyvältä.

ei oikeen iskeny...
superfly
21.11.2006 20:43:14
pahaa yläpäätä (tuntuu jotenkin raapivan, ymmärtääkseni muutkin ovat kokeneet samaa)

Tuota yläpäätä saa aika paljon hillittyä Classicissa vaihtamalla elementin. Ja putket tietty, itse laitoin JJ:t. Koitappa lisäkaapin kanssa jos mahdollista, niin kuulet miltä tuo vahvistin oikeasti kuulostaa.
Lunnu
21.11.2006 21:42:55
Tämäpä kiinnostaa minuakin - onkos mitään vinkkejä minkätyyppisen yhdistelmän kanssa classic30 comboa voisi kokeilla? Itse olen harkinnut extra 212 kaapin hankkimista sen kaveriksi.

Tuota yläpäätä saa aika paljon hillittyä Classicissa vaihtamalla elementin. Ja putket tietty, itse laitoin JJ:t. Koitappa lisäkaapin kanssa jos mahdollista, niin kuulet miltä tuo vahvistin oikeasti kuulostaa.
Nostalgy is not what it used to be
cruel_destiny
22.11.2006 09:11:21
kertokaas ihmiset hyvät, että onko tuon efektiloopin teettäminen kuinka vaikeaa ja rahansuopaa esim. Orangen AD-30 tai Marshallin JMP 2204? :)
SURf
22.11.2006 09:17:20
kertokaas ihmiset hyvät, että onko tuon efektiloopin teettäminen kuinka vaikeaa ja rahansuopaa esim. Orangen AD-30 tai Marshallin JMP 2204? :)

Enpäs kerro...mutta tuolla aiemmin kysyit Voxin volapotikan tottelemisesta: kyllä tottelee. Jos kanavan volyymit väännät täysille niin ei siitä järkevästi saa puhdasta mutta "normirokkisäröstä" puhtaaseen onnistuu kyllä. Stratoa tuntuu tottelevan ainakin helvatan hyvin.

Minulle kävi ihan samoin kuin kahdelle ekalle kommentaattorille, Vox tuli mieleen nimittäin heti kun luin tuon alkupostauksesi...
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
StJerky
22.11.2006 09:25:37

Kannattaa kyllä testailla laittaa ne efektit siihen kitaran ja vahvarin väliin. Se efektilooppi on minusta yliarvostettu ominaisuus.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)