Aihe: Rockcase RC23120B GIGBOARD CASE
1 2
Juhah3
21.11.2006 01:02:52

http://www.thomann.de/fi/rockcase_rc23120b_bodeneffekt_roadcase.htm

http://www.dominantmusic.com.au/fil … chives/feature10/feature10_main.htm

Omistaako kukaan tuollaista? Meinaako tuo "13,8cm high" että laukun ollessa suljettu sisällä pedaaleille on korkeusvaraa tuon verran? Tarkoitus olisi saada isoja pedaaleja (kuten Ibanezin Weeping Demon Wah Wah WD7) mahtumaan laukkuun sen kiinni ollessa. Ja jos korkeusvaraa on tosiaan tuon verran niin eivätkö pienemmät pedaalit heilu kuljetuksessa miten sattuu? Ovatko nämä minkälaista laatua nämä Warwickin Gigboard Caset muuten? Luulis olevan laatua, vai? Omistan tällä hetkellä Bossin BCB-60 johon esim tuo Ibanezin wahi ei mahdu kuljetuksen ajaksi, vaan pitää roudata erikseen. Tähän olisin hakemassa ratkaisua. Kiitos!
SiwamieS
21.11.2006 01:10:31 (muokattu 21.11.2006 01:12:52)
Ja jos korkeusvaraa on tosiaan tuon verran niin eivätkö pienemmät pedaalit heilu kuljetuksessa miten sattuu?

Ei, koska pedaalit laitetaan boardiin kiinni. Jokainen tyylillään, mutta suosituimmat keinot ovat velcro-tarranauha ja reikäpelti. Ei heilu! :)

E: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=136993&co=60 tuossa muutaman sivun takaa Rockcase -jauhantaa. Tuo FAQina oleva pedaalilautatriidikin kannattaa ehdottomasti silmäillä läpi valintoja pohtiessa.
Take your wings outside, you can't fly in here
Juhah3
21.11.2006 01:46:00

Sellanen kysymys vielä sähköasioista tietämättömänä, että kun tuossa on tuo 1 x 12 voltin virta lähde, niin voiko siihen lyödä perus 9 volttia vaativan pedaalin, vai räjähtääkö pedaali tai jotain? =)
Andy J.
21.11.2006 13:02:00
Sellanen kysymys vielä sähköasioista tietämättömänä, että kun tuossa on tuo 1 x 12 voltin virta lähde, niin voiko siihen lyödä perus 9 volttia vaativan pedaalin, vai räjähtääkö pedaali tai jotain? =)
Riippuupi aika lailla pedaalista, jotkut overdrivet tulee ihan tehtaan suosituksena silleen, että voi käyttää joko9 tai 18V, ja silloin ei ole mitään syytä, miksei 12V toimisi, tulee vähän tymäkämpi soundi. Itse ajelen juurikin samasta laudasta siitä 12V liitännästä modattua CryBabyani, ja tykkään. Nyttemmin on kyllä alkanut hieman häiritsemään virtalähteestä tuleva kohina, kun eivät ole toisistaan eristettyjä nuo ulostulot. Kohina ei ole mitenkään järjettömän suuri, mutta josain vaiheessa, kun on rikkaampi olo, niin PP2 menee hankintaan.
Nuo laudan patchbayt olivat ihan onnettomilla matolangoilla kytketyt, revin itse ne sieltä pihalle, ja juotin sinänsä hyville vaikuttavat liittimet suoraan toisiinsa, ja johan selkeni soundi....
wenche
22.11.2006 21:39:32
Omistan kyseisen laudan ja voin sanoa että on laadukas tekele, kestää roudausta. Laudassa on oma virtalähde mistä saa ulos 5 kertaa 9 volttia ja 1 kertaa 12 volttia( max 400ma kokonais kuorma) myös overloadsuoja mikä estä oikarit ja ylikuormituksen. Virta piuhat pedaaleille ja tarranauha millä kiinnitetään pedaalit kiinni lautaan kuuluu pakettiin. Omassa laudassa on phaser, pari särölootaa, kompura, Multiefekti ,Wah wah , Styrkkarin kanavanvaihtaja ja hyvin mahtuu ja virtaa riittää. Suosittelen jos ei itse jaksa/kykene rakentaa omaa surfilautaa.Ja sitäpaitsi toi oma virtalähde on hyvä koska ei tarvise niitä erillisiä muuntajia.
superfly
22.11.2006 22:26:09
Mulla on tuo Rockcasen malli ilman virtalähdettä ja sen laatua en voi kauheasti kehua. Noin vuoden mulla ollut ja kumitassut on kaikki lähteneet pohjasta irti. Jokainen kulma irvistää ja kulmavahvikkeet on lennelleet mäjelle. Onhan tuo kovassa roudauksessakin kieltämättä ollut. Silti olisin olettanut että kestäisi hieman paremmin.

Eli tuo:

http://www.thomann.de/fi/rockcase_rc_23020a_effekt_pedalcase.htm
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Juhah3
23.11.2006 19:02:50

Omistan kyseisen laudan ja voin sanoa että on laadukas tekele, kestää roudausta. Laudassa on oma virtalähde mistä saa ulos 5 kertaa 9 volttia ja 1 kertaa 12 volttia( max 400ma kokonais kuorma) myös overloadsuoja mikä estä oikarit ja ylikuormituksen. Virta piuhat pedaaleille ja tarranauha millä kiinnitetään pedaalit kiinni lautaan kuuluu pakettiin. Omassa laudassa on phaser, pari särölootaa, kompura, Multiefekti ,Wah wah , Styrkkarin kanavanvaihtaja ja hyvin mahtuu ja virtaa riittää. Suosittelen jos ei itse jaksa/kykene rakentaa omaa surfilautaa.Ja sitäpaitsi toi oma virtalähde on hyvä koska ei tarvise niitä erillisiä muuntajia.

Mites tuo tarranauha-systeemi toimii? Tai toimiiko se yleensäkkään? Hmmm....Kuulostaa hyvältä. Elikkä ainoa mitä pitäisi sitten hommata olisi läjä pikkuinstrumenttikaapeleita pedaalejen väliin, kun tuossa Bossin lankussa kuului nekin hintaan ja en varmaan kehtaa sitä myydä sitten ilman niitä. Olisiko suosituksia? Olen saanut käsityksen että noita pikkupiuhoja löytyy todella huonolaatuisenakin.
manto
23.11.2006 19:15:58 (muokattu 23.11.2006 19:16:28)
Mites tuo tarranauha-systeemi toimii? Tai toimiiko se yleensäkkään? Hmmm....

Hyvin toimii. Kannattaa ostaa sitä nauhaa, jossa on liima takapuolella (ainakin Biltemasta löytyy). On nimittäin vähän helpompi vuorata lauta sillä kuin leikkiä bostikin kanssa.
Mulla on omakuvassa olevassa laudassa kaikki kiinni velcrolla, ja ainakin vielä on pysynyt paikoillaan.
Fide
23.11.2006 19:22:54

Edelliseen ketjuun jo vastailinkin, jotta mulla on tuo suurin salkku omalla virtalähteellä ja kitaratelineellä. Puolenvuoden roudaus näkyy casessa enemmän kuin tykkäisin, eli vahvikkeet ei tosiaan oo niitä jytkyimpiä. Samoin toi virtalähde on toteutettu todella tilaa tuhlaaasti, joten mun mielestä fiksuinta ois ostaa salkku ilman virtalähdettä ja jokin toinen virtalähde sitten siihen päälle.

Halvemmaksi tosin taitaa tulla ottaa tuo Rockcasen oma virtalähde, jos uskoo tilan riittävän. Omakuvasta voi katsoa mun setupin. Korkeudessa riittää kyllä isommillekin lootille.
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
superfly
23.11.2006 19:46:19
Hyvin toimii. Kannattaa ostaa sitä nauhaa, jossa on liima takapuolella (ainakin Biltemasta löytyy). On nimittäin vähän helpompi vuorata lauta sillä kuin leikkiä bostikin kanssa.
Mulla on omakuvassa olevassa laudassa kaikki kiinni velcrolla, ja ainakin vielä on pysynyt paikoillaan.

Rockcasen pohja on sitä pintaa mihin velcrotarra tarttuu ja tuon lootan mukana tulee myös velcronauhat. Eli Bostikin kanssa ei tarvitse pelleillä. Tuo Bilteman tarranauha ei pysy kiinni kovin kauaa. Ei paljoa maksakaan tosin.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Juhah3
24.11.2006 01:37:44

Hmmm....voisko joku vääntää mulle rautalangasta että miten tuo tarranauha-tsydeemi toimii? Tuo sana "tarranauha" ei vaan kuulosta kovin jämptiltä =)
Juutas
24.11.2006 12:14:01
Hmmm....voisko joku vääntää mulle rautalangasta että miten tuo tarranauha-tsydeemi toimii? Tuo sana "tarranauha" ei vaan kuulosta kovin jämptiltä =)

Eli velcrotarra koostuu kahdesta osasta ihan kuin legendaarisissa tarralenkkareissa.
Toinen puolisko on sellaista karvaista mattoa ja toinen puoli pieniä muovikoukkuja,
jotka tarttuvat hanakasti tuohon mattoon kiinni. Ote pitää hemmetin hyvin
ja käytännössä esim. pedaalilaudan voi kääntää nurinniskoin ja ravistaa ja siitä
huolimatta pedaalit pysyvät tiukasti kiinni. Ongelmakohta onkin sitten se liimapuoli
siinä tarran taustapuolella... Eli tarra pitää saada pedalboardiin ja pedaaleihin
kiinni ja siinä liimapinnan kestävyydessä on suuria eroja velcro-tarran mukaan.

Itse olen luopumassa parhaillaan tuosta Warwickin boardista (kun luovun
yksittäispedaalien käyttämisestä) ja siinä on ongelma puolittain ratkaistu sillä,
että koko laudan pinta on em. mattoa ja liimatarrakiinnitystä tarvitaan vain
pedaalien pohjaan. Onneksi Warwickin boardin mukana tuleva tarra on pitävää
laatua ja itsellä pedaalit ovat pysyneet kyydissä kovassakin höykytyksessä... =)
Mm. 2-unitin kokoinen Bossin Gigadelay on roikkunut kiltisti laudassa siitä
riippumatta miten perin kassia on satuttu kuljettamaan.

Jos olet kiinnostunut tuosta laudasta, niin pistä pikaviestiä!
balzary
24.11.2006 12:37:33

Loppujen lopuksi nuo caset on aika heppoisia. "Saranat" on pehmeätä metallia ja vääntyilevät helposti. Kevyeen roudaukseen ihan ok, mutta tosihommiin noista ei ole. Myin omani pois ja ostin kunnon casen tilalle.
Andy J.
24.11.2006 20:10:41
Juu, saranat mun omassa on kyllä ihan aunuksen Karjalasta (no offense), mutta muuten ihmettelen kovasti casejen huonoon kuntoon menemistä, mulla taitaa olla jo kolmatta vuotta omani käytössä, ja nättinä on pysynyt. Tosin kohtelenkin sitä kiltisti, enkä heittele, sisällä on mulle armaita leluja... Mun versio on vielä se vanhempi, jossa ei ole perhoslukkoja, vaan sellaiset "salkunlukko"- tyyppiset ratkaisut, jotka eivät saranoiden ohella ole ihan luottamustaherättävimmän oloisia.
balzary
25.11.2006 00:14:13

Mun versio on vielä se vanhempi, jossa ei ole perhoslukkoja, vaan sellaiset "salkunlukko"- tyyppiset ratkaisut, jotka eivät saranoiden ohella ole ihan luottamustaherättävimmän oloisia.

Mulla oli samanlainen. Muistaakseen lukot ainakin lakkasivat toimimasta suht äkkiä. Kyllähän tossa siis pedaalit tallessa pidää kuitenkin, kun ei heittele.
Juhah3
25.11.2006 16:08:37

Loppujen lopuksi nuo caset on aika heppoisia. "Saranat" on pehmeätä metallia ja vääntyilevät helposti. Kevyeen roudaukseen ihan ok, mutta tosihommiin noista ei ole. Myin omani pois ja ostin kunnon casen tilalle.

Osaisitko suositella sitten "kunnon" casea?
balzary
25.11.2006 16:17:32

Osaisitko suositella sitten "kunnon" casea?

Enpä oikeestaan. Ostin siis käytettynä kaverilta teetetyn casen. Noita suomalaisia casejen rakentajiahan löytyy paljon, varmaan joku linkkikokoelma täälläkin pyörii.
dust sucker
31.07.2007 22:36:00 (muokattu 31.07.2007 22:44:40)
Olen juuri ostamassa tuollaista RC23120B laatikkoa. Osaako joku kertoa miten vehkeen loopit toimii (sitä ei oikein näe mistään kuvasta, onko linkkejä, kuvia?), miten niiden reititys menee ja miten niitä voi napsaista päällle ja pois. Itse olen hankkimassa tälläistä Woboa hommaa helpottamaan:

http://home.agh.edu.pl/~bochniak/wo … oge/english/boxes_routerlooper.html

Eli AB sisääntulosta valitsen kahdesta kitarasta toisen (joilla on ennen Woboa molemmilla omat särkijät), suhisevat efektit menisivät tuon FX loopin kautta ja AB ulostulosta ääni menisi vahvistimeen tai tuneriin ja mutettaisi samalla signaalin.
masterhat
31.07.2007 22:46:24
jos yhtään työkalut pysyy handussa, oman keissin rakentaminen ei ole ylivertaista, tosin hintaa ja painoa voi sitten kertyä hiukan enemmän. Riippuu tietysti mitä puuta tai metallia käyttää boksin tekoon. Ja saa mitoiltaan ja ominaisuuksiltaa juuri sellaisen kun haluaa/tarvitsee

ja jos tarra ei meinaa pitää pedaaleita paikoillaan (mikä ei pidä paikkaansa), niin kanteen voi liimat/kiinnittää sopivan paksun vaahtomuovin joka takaa että pedaalit ovat paikoillaan viellä keissiin kohdistuneiden osumienkin jälkeen.
Snails against humanity
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)