Fuzzy Boner 19.11.2006 23:17:27 (muokattu 19.11.2006 23:17:45) | |
---|
Hei, tämä Gearslutz on mahtava sivusto! "Was working with an unsigned band, manager paying for demos. After moving fills around, Beat Detective-ising the really poorly played drums, Sound Replacing the kick and snare so there's some degree of consistency, tightening up guitar intros, re-amping the guitar and bass through something half decent, comping vocals from many many takes, AutoTune, etc...etc... all the stuff I hate to do but have to when its necessary ... the comment from the band ... "Wow, this is great, HOW CAN WE NOT GET SIGNED?!"" Noten kirjoittamaa? heh. Ja aiheeseen viitaten vielä: kun lähtee tekemään originaalimatskua niin mielestäni olisi hyvä ollut tsekata laajalti eri musaa ja ehkä myös soittaa sitä. Turha dumaaminen puolin tai toisin ei mielestäni käy laatuun. Kyllä tähän maailmaan säveliä mahtuu. Möllisty |
isojussi 20.11.2006 07:43:15 | |
---|
...Turha dumaaminen puolin tai toisin ei mielestäni käy laatuun. Kyllä tähän maailmaan säveliä mahtuu. Joo. Mä olin tosiaankin aluperin hämmästynyt siitä, että joku aloitti coversoiton dissaamisen. En oo ennen sellaiseen missän törmännyt vaikka oon aika kovienkin biisintekijöiden kanssa ollut tekemisessä. He kaikki ovat arvostaneet sekä toisia biisintekijöitä että hyviä tulkitsijoita. Voipi olla, että tää onkin enemmän samantyylinen ongelma, kuin se että vain oma genre on hyvää muut schaissee? Mikä on säälittävä asenne sekin. Mikään musa ei ole lähtökohtaisesti huonoa tai kukaan muusikko lähtökohtaisesti toista huonompi. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Chemo 20.11.2006 08:45:47 | |
---|
Dumaaminen pois, tosiaan. Itse näkisin mieluummin maltillista keskustelua näistä asioista, jotka ovat keskenään erilaisia - mutta samalla viivalla kun valitaan mitä halutaan tehdä. kun lähtee tekemään originaalimatskua niin mielestäni olisi hyvä ollut tsekata laajalti eri musaa ja ehkä myös soittaa sitä. Ehdottomasti samaa mieltä tästä! Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
Epämuusikko 20.11.2006 10:40:34 | |
---|
Ehdottomasti samaa mieltä tästä! Niinhän se on. Ex nihilo nihil. TOTO on parhaimmillaankin TOTOa.
Bustard #1 |
Jäärä 20.11.2006 11:40:54 | |
---|
Mikä sen Liliuksen, Wahlroosin ja Erkon trion nimi olikaan ? Hehe. Lilius, Wahlroos ja Erkko perustavat bändin. Kohtapuolin mussutetaan m.netin palstolla hintojen polkemisesta, kun hemmoilla on kuitenkin vakiduuni, mistä ne fyffet revitään ja sitten on varaa harrastella ja viedä tosisoittajien leipä. Soittavat perkele ilmatteeks. Öööh.. asiaan. Ite soittelen cover-bandissä, enkä pidä sitä minään huorauksena, mä oikeesti pidän niistä biiseistä. Aikaisemmin oon soitellu sellaisissa bändeissä, mitä tekivät "orginaalimatskua". Eikä se oma materiaali ole mun mielestä mikään autuaaksi tekevä juttu. Ihan hyvin voisi n. 98.87% bändeistä kuopata, jos musiikin pitäisi olla "hyvää" tai edes jollainlailla kiinnostavaa. Usein soittajien egot vaan on niin järjettömän suuria, että se oma juttu on omasta mielestä maailman parasta, vaikka väännettisiin minkälaista jöötiä tahansa. Mutta hauskaahan puuhaa musan teko on, vaikka tekisi mitä laatua hyvänsä. Se tuppaa olemaan se pääasia. Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
isojussi 20.11.2006 12:52:35 | |
---|
Tää voi olla aikas vahvasti myös genrepoliittinen esa? Meinaan me jotka väännetään "vaan" humppaa ja jatsia ynnä muuta iskelmää, törmätään harvemmin edes koko asiaan. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
rintapek 20.11.2006 16:32:36 | |
---|
Tää voi olla aikas vahvasti myös genrepoliittinen Ja ikäpoliittinen. Nuorena maailma on mustavalkoinen. Skeida on skeidaa eikä siinä ole mitään hyvää. Suklaati on sitten namia, eikä siitä löydy mitään moitittavaa. Kymmenen vuotta ikää lisää, niin alkaa nähdä harmaan eri sävyjä. Skeida onkin kelpo lannoitetta, mutta suklaati kerää kiloja vyötärölle. Jos nyt moiset yleistävät vertauskuvat ovat sallittuja. One kind of music only - the good kind |
Chemo 20.11.2006 16:40:42 | |
---|
Tää voi olla aikas vahvasti myös genrepoliittinen esa? On, todellakin. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
Lennu 20.11.2006 16:43:53 | |
---|
Jos nyt moiset yleistävät vertauskuvat ovat sallittuja. Mnetissä kaikki analogiat on pakollisia. Lisäpisteitä saa, jos ne ei kuvaa käsiteltävää asiaa millään tavalla. Esimerkkinä vaikka legendaarinen hevibiisit ilman kitaraa on kuin runkkaaminen ilman käsiä- tyyppiset ratkaisut. " Hunsvotti on vallaton pikkukersa; "on se aikamoinen hunsvotti tuo teidän Teemu". Sana tulee saksan kielen yhdyssanasta Hundsfott, joka tarkoittaa koiranvittua. Kiva tapa nimitellä lapsia." |
ch LL 20.11.2006 19:12:38 (muokattu 20.11.2006 19:14:18) | |
---|
Ja joku oli tolla "lopettamassa" 98,87 prosenttia bändeistä koska tekevät turhaa/ huonoa musaa?! Kuka tämänkin päättää mikä on hyvää? ...huonoa musaa ei ole olemassakaan...kaikesta löytyy aina jotain hyvää! Eikä muuten taida liittyä nämä loppupään tekstit enää coverointiin! |
Teijo K. 20.11.2006 22:17:30 | |
---|
Tää voi olla aikas vahvasti myös genrepoliittinen esa? Meinaan me jotka väännetään "vaan" humppaa ja jatsia ynnä muuta iskelmää, törmätään harvemmin edes koko asiaan. Nyt kun mainitsit asiasta, niin tällaiseen ilmiöön olen törmännyt kanssa lähinnä noissa hevipiireissä. Itsekin soitin ysärin alussa turskaheviä ja ne pojat oli sitten tiukkapipoja. Ei se omakaan matsku saanut sisältää mitään genren ulkopuolista tavaraa. Tosi tarkka bändin sisäinen kontrolli siitä että mennään raamien sisällä. Oliko se sitten omaa ja just sitä mitä halusi tehdä? Niille varmaan, mutta mulle ei ja siksipä se jäikin lyhyeksi se pesti. No tulipa sekin testattua. Monesti tossa omassa matskussakin on kaikenlaisia rajoituksia, joita bändi itse itselleen asettaa. "Ihan hyvä biisi, mutta ei sovi meidän imagoon". |
isojussi 20.11.2006 22:23:14 | |
---|
...Monesti tossa omassa matskussakin on kaikenlaisia rajoituksia, joita bändi itse itselleen asettaa. "Ihan hyvä biisi, mutta ei sovi meidän imagoon". Hehe - niinpä. Ja imago otetaab huomioo kenen takia? Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Angus 20.11.2006 23:23:56 | |
---|
Hehe - niinpä. Ja imago otetaab huomioo kenen takia? Mulla ainakin on oman bändin kanssa juuri niin, että haluan bändin musiikin ja musiikin ulkopuolisten juttujen pysyvän tiettyjen raamien sisällä ja tehdä sitä tiettyä juttua niin hyvin kuin mahdollista, jonka vuoksi itseäni kontrolloin biisien kirjoittamisessa pysymään tiettyjen rajojen sisällä. Jos tulee tarve toteuttaa itseään muunlaisilla biiseillä, sitten eri projekteja pystyyn niitä varten. |
baron 20.11.2006 23:30:39 | |
---|
Mulla ainakin on oman bändin kanssa juuri niin, että haluan bändin musiikin ja musiikin ulkopuolisten juttujen pysyvän tiettyjen raamien sisällä ja tehdä sitä tiettyä juttua niin hyvin kuin mahdollista, jonka vuoksi itseäni kontrolloin biisien kirjoittamisessa pysymään tiettyjen rajojen sisällä. Jos tulee tarve toteuttaa itseään muunlaisilla biiseillä, sitten eri projekteja pystyyn niitä varten. Tää on jo vähän karannut otsikosta ja antaa mennä lisää: Se mikä mussa humpassa (tanssimusiikissa) on kivaa ja haastavaa, että saa/joutuu soittamaan vähän joka lajia, viihteestä heviin ja kaikkea siltä väliltä. "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Angus 20.11.2006 23:54:03 | |
---|
Tää on jo vähän karannut otsikosta ja antaa mennä lisää: Se mikä mussa humpassa (tanssimusiikissa) on kivaa ja haastavaa, että saa/joutuu soittamaan vähän joka lajia, viihteestä heviin ja kaikkea siltä väliltä. Juu kyllähän monipuolisuus on hienoa ja eikä mullakaan nuo rajat nyt tarkoita ihan yhtä tietynlaista tyyliä, vaan se menee siellä bluesin, rennomman rokin ja bluesiin pohjautuvan raa'an rokin välissä, siihenkin väliin kuitenkin mahtuu paljon kaikenlaista. Tossa ko. bändissä mulle vaan on tärkeätä juuri pysyä niissä tietyissä rajoissa ja mahdollisesti tulevaisuudessa olla juuri tämän bändin esikuvien kaltainen bändi johon voi ns. aina luottaa, että sieltä tulee sitä samaa kunnon rokkia. Tämä homma nyt pätee vaan tähän bändiin, kuten sanoin että sitten muita juttuja varten muita projektia jne. |
"Ihan hyvä biisi, mutta ei sovi meidän imagoon". Kyllä me tuotakin mietitään. On miljoona hyvää piisiä, mistä valita. Otamme ne, mistä tykkäämme. Hylkäämme ne, mitä emme saa syystä tai toisesta toimimaan. (Yleensä syy on se, että joku ei kuitenkaan tykkää tarpeeksi, jolloin soitto ei rullaa, vaikka mitä tekisi) Sitten katsotaan, mihin nuo toimivat laittaisi. ( se imago) Jos ei löydy sopivaa koloa, niin kylmästi varastoon. Cover- bändin murhe - tuhansia piisejä, vain ehkä 50 ehtii illan aikana soittaa. Mitä teet muille ? Me "myymme" ensisijaisesti "parasta osaamistamme" Tolkun rajoissa toiveet otetaan huomioon. One kind of music only - the good kind |
scribbling 21.11.2006 15:07:28 | |
---|
Onpahan keskustelu. Minusta keikkailu on mukavaa ja soittamisen suola. Säveltäminen on minusta eri asia, kuin muusikkous: muusikot soittavat musiikkia ja säveltäjät säveltävät. Itse - kuten monet - teen kyllä molempia ja muusikko-minäni esittää säveltäjä-minäni teoksia ja toisinaan jotkut muutkin muusikot esittävät säveltämiäni kappaleita. Joka tapauksessa siellä lavalla esiintyy muusikko, joka esittää valmiiksi sävellettyjä kappaleita ja siinä mielessä se on minun mielestäni se ja sama kuka ja milloin ne biisit on kirjoittanut. (Tässä yhteydessä en laske improvisointia säveltämiseksi). Joka tapauksessa keikkailu on niin hauskaa, että lähden ilomielin soittamaan covereita tai sitten vaikka jopa miksaamaan cover-bändiä. Olen ehkä ahne paskiainen, mutta jos ilmassa heiluu irtonaista rahaa, otan kyllä mielelläni sitä vastaan palkkioksi vaivoistani. Jos musiikista haluaa itselleen työn, on jossain vaiheessa vähän pakko miettiä, että miten sitä leipää pöytään saa. |
Fuzzy Boner 21.11.2006 15:45:52 | |
---|
Onpahan keskustelu. Minusta keikkailu on mukavaa ja soittamisen suola. Säveltäminen on minusta eri asia, kuin muusikkous: muusikot soittavat musiikkia ja säveltäjät säveltävät. Itse - kuten monet - teen kyllä molempia ja muusikko-minäni esittää säveltäjä-minäni teoksia ja toisinaan jotkut muutkin muusikot esittävät säveltämiäni kappaleita. Joka tapauksessa siellä lavalla esiintyy muusikko, joka esittää valmiiksi sävellettyjä kappaleita ja siinä mielessä se on minun mielestäni se ja sama kuka ja milloin ne biisit on kirjoittanut. (Tässä yhteydessä en laske improvisointia säveltämiseksi). Joka tapauksessa keikkailu on niin hauskaa, että lähden ilomielin soittamaan covereita tai sitten vaikka jopa miksaamaan cover-bändiä. Olen ehkä ahne paskiainen, mutta jos ilmassa heiluu irtonaista rahaa, otan kyllä mielelläni sitä vastaan palkkioksi vaivoistani. Jos musiikista haluaa itselleen työn, on jossain vaiheessa vähän pakko miettiä, että miten sitä leipää pöytään saa. Juuri näin. Ei kysyttävää, ei lisättävää. Lähen keikalle kohta. Soitan omaa sekä lainattua. Ajattelin ottaa lomassa jallun tai kaksi. Morjes. Möllisty |
isojussi 21.11.2006 16:32:02 | |
---|
...Jos musiikista haluaa itselleen työn, on jossain vaiheessa vähän pakko miettiä, että miten sitä leipää pöytään saa. Tästä on musiikkityöläisen annettava plussa. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Chemo 21.11.2006 17:10:57 (muokattu 21.11.2006 17:22:45) | |
---|
Onpahan keskustelu. No, on. Itse asiassa on tosi surullista, että asioiden erilaisuudesta keskusteltaessa livetään jonnekin hyvä/huono-akselille ja singahdetaan, ehkä aggressiivisestikin, puolustus- tai hyökkäysasemiin. Ehkä mäkin oon tästä jo jutellut tarpeeksi. Edit: semmoinen lisäys että mulle soittajana keikalla sillä on väliä, onko matsku covereita vai tehdäänkö bändin omaa juttua - mulle se on kokonaisvaltainen juttu jonka merkitys ulottuu soittamistapahtumaan asti. Näköjään monelle se ei ole, siinä ollaan erilaisia - ja ehkä hyvä näin. Kaikki tyylillään, ja sitä mikä omaan elämään parhaiten sopii. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |