jomppu 19.11.2006 17:00:45 | |
---|
Kysyisin että minkälaiset laitteet tarvitaan siihen että saa nauhoitettua soittoa tietokoneelle? Tarvitaanko mikrofoneja vai saako vahvistimelta suoraan koneelle? Minkälaisia ohjelmia tuossa tarvitaan? |
guitarist1991 19.11.2006 18:47:01 (muokattu 19.11.2006 18:47:26) | |
---|
|
gorgonoidi 19.11.2006 21:02:51 | |
---|
Tuo Audacity on todella hyvä. Toiminut itselläni todella mainiosti, mutta kyllä se välillä alkaa sekoilemaan. |
ekikoo 19.11.2006 21:34:54 | |
---|
Haluaisiko joku valaista tästä asiasta: Jos käyttäis mikrofonia kaiuttimen edessä, pitääkö vahvaria luukuttaa että saa jotain kuuluviin, vai onko mahdollista buustata ääntä jotenkin (joku muu kuin Wintoosan oma 1 Mic Boost) Kiitos! All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH! |
Murgo 20.11.2006 10:42:11 | |
---|
Haluaisiko joku valaista tästä asiasta: Jos käyttäis mikrofonia kaiuttimen edessä, pitääkö vahvaria luukuttaa että saa jotain kuuluviin, vai onko mahdollista buustata ääntä jotenkin (joku muu kuin Wintoosan oma 1 Mic Boost) Kiitos! Kyllä jonkinlainen mikkietuvahvistin on suositeltava, saahan pelkällä mikilläkin jotain kuulumaan,mutta signaalitaso on aika matala ja impedanssisovitus ei välttämättä optimaalinen. Elektreettimikki toiminee paremmin suoraan koneeseen kykettynä kuin dynaaminen. Sinänsä vahvaria kannattaa jonkin verran luukuttaa, useimmat vahvarit/kaiuttimet ei kuulosta hyvältä ihan pienillä voimakkuuksilla. Värkkäily on nastaa! |
ekikoo 20.11.2006 11:29:58 | |
---|
mikkietuvahvistin on suositeltava Olisko tämäntyyppisistä laitteista edullisia ehdotuksia, kun nauhoitusten ei tarvitse olla huippulaatuisia, vaan oman soiton kuuntelua ja arvioimista varten? All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH! |
Mirkki 20.11.2006 18:42:35 | |
---|
Olisko tämäntyyppisistä laitteista edullisia ehdotuksia, kun nauhoitusten ei tarvitse olla huippulaatuisia, vaan oman soiton kuuntelua ja arvioimista varten?Tätä edullisempaa ei taida olla: http://www.thomann.de/fi/art_tube_mp.htmReilulla satasella saa jo sitten (ulkoisen) äänikortin, jossa on mikkietunenkin. |
Olisko tämäntyyppisistä laitteista edullisia ehdotuksia, kun nauhoitusten ei tarvitse olla huippulaatuisia, vaan oman soiton kuuntelua ja arvioimista varten? Seittemälkypällä saat tömmäsen soundin koneelle http://www.mikseri.net/music/play.php?id=240091&type=dlLaite on Korg AX3G |
Murgo 21.11.2006 06:50:05 | |
---|
Olisko tämäntyyppisistä laitteista edullisia ehdotuksia, kun nauhoitusten ei tarvitse olla huippulaatuisia, vaan oman soiton kuuntelua ja arvioimista varten? No jos on vaan tarkoitus kuunnella että soittiko oikein niin tietokoneliikkeistä/halpahalleista saanee jokusella eurolla suoraan koneeseen tökättävän mikin. Äänenlaadusta ei juuri voine puhua,mutta kyllä se harjoittelun kontrollointiin varmaan riittää siinä kuin vanha kasettinauhuri sisäänrakennetulla mikilläkin :) Värkkäily on nastaa! |
ekikoo 21.11.2006 11:11:56 | |
---|
No jos on vaan tarkoitus kuunnella että soittiko oikein niin tietokoneliikkeistä/halpahalleista saanee jokusella eurolla suoraan koneeseen tökättävän mikin. Äänenlaadusta ei juuri voine puhua,mutta kyllä se harjoittelun kontrollointiin varmaan riittää siinä kuin vanha kasettinauhuri sisäänrakennetulla mikilläkin :) Juuri tuollainen löytyy, muuten toimii mutta sitä signaalia pitäis saada vahvistettua. Pitää alkaa harkitsemaan että onko se sitten väh. neljänkympin arvoista :P All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH! |
teukka 21.11.2006 13:42:33 | |
---|
Perseaukinen kun olen niin tallentelen itse siten että heitän 2W Marsun pöydälle ja kierrän Webbikameran mikin kitarajohdon ympärille siihen vahvistimen eteen roikkumaan. Siitä Audacityllä tallennus päälle. Toimii siihen tarkoitukseen että saa riffit talteen ja lähetettyä bändikavereille materiaalia. Toimii silloin kun muuten kämpässä hiljaista eli ei kovin usein.... Yksi tapa olisi kuulema kytkeä skeba suoraan äänikorttiin adapterilla. En ole kokeillut tuota mutta luulisi jotenkin toimivan. |
jomppu 21.11.2006 20:45:14 | |
---|
Onnistuuko niin että laitan tietokoneen äänikortin ja vahvarin linjaulostulon yhteen ja rupeen soitteleen? Vai tarvitseeko hommata mikrofoneja? |
ekikoo 22.11.2006 15:00:07 | |
---|
Perseaukinen kun olen niin tallentelen itse siten että heitän 2W Marsun pöydälle ja kierrän Webbikameran mikin kitarajohdon ympärille siihen vahvistimen eteen roikkumaan. Plussan arvoinen vinkki :P Toimii todella hyvin! All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH! |
teukka 23.11.2006 12:42:40 | |
---|
MÄ tiedän:) Onko jotain muuta niksipirkkahommaa jonka haluatte tietää? |
jomppu 25.11.2006 11:08:13 | |
---|
Kysymys audacity ohjelmasta, kuinka audioraidoista saa muokattua yhden raidan? Eli minulla on useampia raitoja joista haluaisin tehdä yhden, enkä osaa? Voiko joku neuvoa? |
Johann Onn 25.11.2006 11:30:14 | |
---|
Apua on lähempänä kuin osaat arvata. Klikkaa sitä audicity:n ohje / help valikkoa. Laita "index" tai "search" kohtiin hakusanaksi "wav". Luulis selviävän. |
rattledad 25.11.2006 20:01:45 | |
---|
|
MaD PiAnIsT 30.11.2006 15:31:48 | |
---|
Eli itsekkin pitäisi saada soittoa koneelle. Omistan flyygelin ja tämmöisiä osia olen katsellut. http://www.thomann.de/fi/art_tube_mp.htm http://www.thomann.de/fi/tbone_em_900.htm Voi ehdottaa parempaakin mikkiä, koska luulen, että tuo ei ole kovin hyvä mikki. Millaisia piuhoja tarvitsisin, jotta saisin nuo laitteet toimimaan tietokoneen kanssa? Eli siis millä saisin nuo kiinni tietokoneen äänikortin mikkireikään. Linkkiä jos voisitte laittaa piuhoihin, niin ei tule vääriä ostettua. Hintakatto saisi olla siinä 120€ kieppeillä. Kiitos jo etukäteen. Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio.
(Charles Bukowski) |
teukka 03.08.2008 13:03:54 | |
---|
Joo vanha on, olen jopa itse joskus tähän vinkin heittänyt jota viimeksi eilen käytin. Mutta nykyään meillä ei enää ikinä ole hiljaista joten kysynkin mikä laite olisi hyvä skeban ja läppärin väliin? Eli olisiko esim USB liitännällä jokin purkki johon skeban saa kytkettyä ja samaan lenkkiin esim jonkin särön? Sen kummempi sen ei tarviisi olla vai kannattaisiko hommaa joku POD suoraan? En vaan oikeastaan tarvitse mitään lankkuja muuten eli menee multiefektit ehkä hukkaan. There´s only one rule of metal...PLAY IT FUCKING LOUD!!! |
Johann Onn 03.08.2008 21:27:08 | |
---|
|