afro 19.11.2006 22:50:49 | |
---|
Kaipailisin mielipiteitä kovista pelticaseista, kun tuon peltipussin suoja ei ole aina riittävä. Etenkin Hardcaseista kuulisin mieluusti käytännön kokemuksia, kun se olisi helppo pinota rumpukoteloiden kanssa päällekkäin. Minkälainen ratkaisu olisi paras peltien turvalliseen kuljettamiseen? |
DrmBug 19.11.2006 22:55:33 | |
---|
Hardcase on aika varma valinta. Yksinkertainen, mutta erittäin toimiva... mitä muuta tähän nyt oikein sanois... ;) Itselläni on toiminut hyvin jo monta vuotta tuo. ODOMANKOMA BOO ADZEE
OBOO KYEREMA |
miän vain 19.11.2006 23:00:48 | |
---|
Mulla on Gator Case -merkkinen kova kotelo. Oikein pätevä. Ominaisuuksia: -keskitappi -teleskooppikahva -pyörät pohjassa -mahtuu tosi paljon peltejä - china tosin vie paljon tilaa. Parhaimmillaan ollut 14 peltiä. -kestävä, ollut käytössä kohta viisi vuotta ja mitään sanottavaa ei löydy vieläkään. -oli halpa verrattuna muihin, ainakin siinä liikkeessä silloin joskus. |
HCW 19.11.2006 23:46:42 | |
---|
Drmbugin kanssa samoilla linjoilla. Hardcase on oiva valinta. "Real musician's know there's is no pot of gold at the end of the rainbow. The satisfaction is in your work" - Bobby Previte |
Mulla on Gator Case -merkkinen kova kotelo. Aivan, nähnyt yhden Gatorin jossa muovi oli haljennut..=I HardCaset on kuitenkin materiaalina pikkasen pehmeämpää/joustavampaa.. Ei esim. kylmänä lohkeile.. Gatorista taas on mennyt pyörikin.. ja keski tappi irronnu.. On tosin mun hardcasestakin vääntynyt hieman tuo keskitappi.. mutta kun se muovi joustaa hiukan, niin se ei irtoa.. Kun taas toisaalla se irtosi.. HC:ssä on tietty eri malleja, mutta tuo minun versio on siitä huono että se päällislevy menee "sisään", eli ei mene reunojen yli niinkuin esim. rummun kotelossa.. Helposti saattaa litistää peltejä, varsinkin chinaa.. Semmonen kannattaa huomioida, kun olisin itsekkin huomannut..=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Simbe 20.11.2006 09:44:07 | |
---|
Hardcase löytyy täältäkin. En mä siihen päälle ainakaan pinoaisi paljon muita rumpuja, nehän painaa niitä peltejä sitten, varsinkin jos case on täynnä. Eikä sitä oikein pinon ylimmäksikään voi pistää, kun se on niin suuri. Kippaa vielä koko pinon nurin. Hyvä se kuitenkin on ollut. Se hihna ei mikään mukavin mahdollinen ole, aina kierossa. Keskitappiin pujotan ylhäältä Yamahan peltiständistä tutun muovikeskiön ylösalaisin ja sopivan määrän huopaa peltimäärästä riippuen. Näin sen mutterin saa kiristettyä tukevasti, eikä pelteihin tule liikaa puristusta. Tällöin mikään pelti ei myös vahingossakaan hierrä kierteisiin. Alkuperäinen kumiletkunpätkä risoi hermoja, kun vanhat pienireikäiset pellit eivät tahtoneet mennä siitä läpi. Nyt casessa on ollut 2-3 ridea, pari crashia ja parit haitsut + iso China. Kahden Chinan ahtaminen toisi jo vähän tilavaikeuksia, kun näissäkin pitää säilyttää tietty pinoamisjärjestys. Kyllä se vielä sinne varmaan mahtuisi. |
gulfstream650 20.11.2006 10:15:57 | |
---|
Kolme sanaa: Hardcase. Ykshän siinä olikin vain. Svengaa kuin saksanhirvi. |
tito 20.11.2006 11:25:55 | |
---|
Hardcasella ei taida olla pyörillä varustettua mallia. 90-luvun alun Zildjianin epämiellyttävällä kahvalla varustettua pelticasea milloin junalla, pyörällä ja kävellen roudanneena suosittelisin ehdottomasti vetokahvalla ja pyörillä varustettua mallia. Gatorin lisäksi ainakin SKB:llä on sellanen malli ja Zildjianlillakin on joku uusi puolikova malli pyörillä. Muuten on kyllä toi mun vanha zildjian kestänyt uskomattoman hyvin, pari pintanaarmua, that´s it, ehkä pitäis installoida siihen sellanen "tallinnanlaivan olutkärry". taas on tänään |
HCW 20.11.2006 12:31:20 | |
---|
Hardcasella löytyy myös pyörillä varustettu malli, hintaa taitaa olla n.50€ enemmän. "Real musician's know there's is no pot of gold at the end of the rainbow. The satisfaction is in your work" - Bobby Previte |
gulfstream650 20.11.2006 13:02:31 | |
---|
Hardcasella löytyy myös pyörillä varustettu malli, hintaa taitaa olla n.50€ enemmän. On kyllä fillariversio, mutta mulla on tosi huonoja kokemuksia siitä. Pyörät jäivät suurin piirtein ensimmäiseen kynnykseen. Hardcase lensi hyötykäyttöön muualle ja tilalle tuli Stagg, joka on kestänyt suurin piirtein auton perässä vetämisen... Sitä myy tietty Thomann, mutta myös Millbrook. Taitaapa olla halvempikin kuin Hardcase. Svengaa kuin saksanhirvi. |