Aihe: Maksamisesta hyötyä?
1
_molli_
18.11.2006 23:23:14
Esp ltd F-sarjan bassot ovat pirun hienoja, kyllä näin on. Hankinta ei olisi niin mahdoton asia. Joten, muttapa itse asiaan:

http://www.espguitars.com/images/basses/F-104_BLK.jpg
F-104. hinta eräässä paikassa 378.00 €

SPECS:
• BOLT-ON CONSTRUCTION
• 35" SCALE
• AGATHIS BODY
• MAPLE NECK
• ROSEWOOD FINGERBOARD
• DOT INLAYS W/MODEL NAME AT 12TH FRET
• ESP SB-4 PICKUPS
• VOLUME & BALANCE CONTROLS
• ESP ABQ-2 2-BAND ACTIVE EQ
• BLACK HARDWARE
• ESP DB-4 BRIDGE
• 24 XJ FRETS

http://www.espguitars.com/images/basses/F-254_STBLK.jpg
F-254. hinta samassa paikassa 639.00 €

SPECS:
• NECK-THRU-BODY CONSTRUCTION
• 35" SCALE
• AGATHIS BODY
• 5-PIECE MAPLE & WALNUT NECK
• ROSEWOOD FINGERBOARD
• DOT INLAYS W/MODEL NAME AT 12TH FRET
• EMG 35-HZ PICKUPS
• VOLUME & BALANCE CONTROLS
• EMG B64 3-BAND ACTIVE EQ
• BLACK CHROME HARDWARE
• ESP BB-604 BRIDGE
•24 XJ FRETS

Elikkäniin, saako muutamalla sadan euron setelillä muutakin ihmelliistä kuin tuon kuvioinnin tuossa pinnassa? :D
Kannattaako maksaa?
fh
19.11.2006 00:20:01
On noissa muutakin eroa kuin kuviointi maalipinnassa:) Enempää en ota kantaa ko. soittimiin.
Hubba hulle hulle hulle hubba hubabaa...
kassper
19.11.2006 00:52:58

F-104.

SPECS:
• BOLT-ON CONSTRUCTION
• MAPLE NECK
• ESP SB-4 PICKUPS
• ESP ABQ-2 2-BAND ACTIVE EQ
• BLACK HARDWARE
• ESP DB-4 BRIDGE

F-254.
SPECS:
• NECK-THRU-BODY CONSTRUCTION
• 5-PIECE MAPLE & WALNUT NECK
• EMG 35-HZ PICKUPS
• EMG B64 3-BAND ACTIVE EQ
• BLACK CHROME HARDWARE
• ESP BB-604 BRIDGE

Elikkäniin, saako muutamalla sadan euron setelillä muutakin ihmelliistä kuin tuon kuvioinnin tuossa pinnassa? :D
Kannattaako maksaa?

Nuo speksit pisti eriävyydellään silmään noin äkkiseltään. Onhan tossa hinnakkaammassa laadukkaampaa mikkiä ja kaula on läpi rungon ja kromiset vimpaimet yms. Sen paremuuden päätät sä itse kokeilemalla soittimia ja funtsimalla, että kumpi tuntuu ja saundaa paremmalle sun omaan korvaan ja kouraan.
Basson soittaminen kuin kitaraa on helppoa. Basson soittaminen bassona onkin sitten ihan eri juttu. -KaamOs "Jos aika on rahaa ja mulla ei oo aikaa, niin päättelepä siitä", sanoin kansalaisjärjestön edustajalle
Ylläri
19.11.2006 11:47:09
Niin kuin yllä jo sanottiin, kyllä tossa kalliimmassa kirveessä on periaatteessa rahallae vastinetta, lisättäköön listaan vielä useammasta palasta kasattu kaula. Mutta juuri mikään noista ominaisuuksista ei kuitenkaan ole yksiselitteisesti huonompi/parempi-juttuja, vain erilaisia. Toiset tykkää pulttikaulasta, toiset läpikaulasta. EMG:t ovat varmaan kalliimmat kuin ESPin omat mikit, mutta se ei meinaa että kaikki niistäkään pitäisivät. Ja visuaaliset seikat nyt aina ovat ihan puhtaita makuasioita.

Ei muuta kuin omin tassuin testaamaan. Äläkä ajattele sitä hintaeroa tai ominaisuuksia kokeillessasi. Yritä vain avoimin mielin ja korvin arvioida, kummasta ihan oikeasti tykkäät enemmän.
"Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon" -Jari Porttila
basisti-89
19.11.2006 12:50:16 (muokattu 19.11.2006 12:52:24)
Nii ja lisään viel edelliseen postaajan listaan, että sitten ku tuntuu et tämä on se basso mikä tuntuu hyvältä, nii sitte vasta miettimään sitä hintaa, et onko hintaan suhteutettuna parempi. Ja tietysti et onko varaa...

Mulla on itellä toi F-104 ja oon ollu kovin tyytyväinen. Jotku väittää että pultatut kaulat soi huonommin, mut se on varmaanki makuasia. Mutta voin suositella F-104, vaikka tosta toisesta bassosta ei ookkaan kokemusta.

EDIT: Nyt katoin vasta noita kuvia, niin huomasin, et tos F-104 oli mustat nupit itse bassossa. Mulla ne on kromin väriset, mut en tiiä onko kromia, mut ainaki kromin väriset ;)
naigou
19.11.2006 13:02:59
Kyllähän nuo ovat aivan erisoittimet keskenään. Kummanko haluaa?
Möllisty.
raakile
19.11.2006 16:00:03
Hardwaressa ja kaulassa näyttää olevan paljonkin eroa. Mikeistä voin sanoa että kallimmaan mallin EMG-Hz:t ovat täyttä kuraa. Eivät nimittäin ole aktiivimikkejä alkuunkaan. Vain elektroniikka on aktiivi. Itse vaihdatin kyseiset mikit omasta C-304:sta Seymour Duncaneihin.

Vaihdoin mikit, koska ne olivat aika potkuttomat ja korkeat äänet olivat pistäviä. Kokeilin myös virittää EMG:t passiiveiksi, mutta tämä vain korosti mikkien huonoja ominaisuuksia. Luulen, että aktiivielektroniikka on vain korjaamassa mikkien puutteellisia ominaisuuksia näissä EMG-Hz-sarjan mikeissä.

F-104:n mikeistä ei ole kokemusta, joten niiden kommentoimisen jätän muille.
ötzi
19.11.2006 22:02:56
Omistin F-104 noin 4vuotta, hyvä basso oli. Myin pois kun ei body enää miellyttänyt.
Kaikki ruoka ei ole perunaa, mutta kaikki peruna on ruokaa, paitsi peruna
onde
20.11.2006 00:44:29
Kannattaa kyllä käydä kokeilemassa kumpi tuntuu mukavammalta korvaan!
Itelläni on kaks neckthruta (Rickenbacker ja Warwick) ja Fenkun pulttikaulanen Jazz.(mahtaako Jazzeja edes ollakkaan muunlaisia?)
Molemmissa on se oma soundi millä ne on mainetta niittänyt eli mä luulisin,että jos Jazz ois neckthru ja esim. Riku pulttikaulanen tuskin ne ois legendoja tänä päivänä.
(Tai mistä mä sen tiedän vaikka oiski!)
But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever
rUSTED
20.11.2006 11:03:55
Tuosta f-254 ei kokemusta ole, mutta f-104 olen omistanut n. 1,5 vuotta ja olen muuten ollu erittäin tyytyväinen, mutta body ei enää ihan samallalailla kuumota ku sillon joskus. Erittäin hyvä basso noin alle 400e bassoks, mutta olen itte aatellu luopua siitä, jos käytetty kiinnostaa ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)